Alkoholi ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammu

Vieras
Onko kellään asiallista tietoa kertoa kuinka kauan pitää olla imettämättä, jos illan on viihteellä. Ensi kuussa on tiedossa kaverin polttarit ja vauva tuolloin 5,5 kk. En ole kertaakaan ollut vielä juhlimassa, mutta näihin polttareihin tahtoisin osallistua, miettimättä minkä verran nautin alkoholia. Onhan tuo vaikea määritellä, kun ei voi sanoa paljon sitä illan aikana sitten tulee juotua, luultavasti ihan reippaasti kuitenkin. En vain haluaisi olla imettämättä liian pitkäänkään, sillä pelkään että maidon tuotanto loppuu kokonaan... Kunnon pumppuakaan en omista. Ollaan jo aloiteltu kiinteitä, varmaan kuukauden päästä syödään jo pari ateriaa päivässä. Olen antanut myös korviketta kun oma maito ei ole täysin riittänyt. Vinkkejä kaivataan, tahtoo päästä vihdoin tuulettumaan kunnolla!

Imetystukislistan kotisivut varmaan auttaa parhaiten.
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=134

Mutta kyllä mä luulen, että se pumppu sun on jostain lainattava tai sitten opeteltava lypsämään käsin. Voi kyllä olla humalassa kohtuullisen haasteellinen tehtävä...

Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
Mulle ainakin neuvolassa sanottiin että alkoholia on rintamaidossa sama määrä kuin veressä!!

Niinhän siinä on, eli tosi vähän. :)

Vaikea vastata ap:n kysymykseen kun ei yhtään tiedä paljonko meinaat ottaa. Mutta voithan vaikka laskea annokset ja kun melkein kaikki on jo palanut (yksi annos n. 2h) ja olo jo hyvä niin voit todellakin jo imettää.

Mä en pystyisi olemaan koko iltaa ja yötä ja ehkä vielä aamuakin imettämättä ellen pumppaisi. Voi olla rinnat tosi kipeinä siinä vaiheessa, jos vaan saisit pumpun jostain vaikka lainaksi niin olisi varmaan hyvä matkassa mukana.

Yhteistyössä