Alkionsiirrossa; paljonko lääkäri määräsi Lugesteronia?

Hei kaikille

Mielenkiinnolla kysyn, kun omalla kohdallanikin määrät vaihdelleet lääkärin mukaan? Arvelen siis, voiko sillä olla merkitystä sillä määrällä alkionsiirron onnistumiseen. Onko kenelläkään tietoa. Mitä kokemuksia julkiselta ja yksityiseltä teillä on?

Minulla nyt 1. IVF jälkeen 6 alkionsiirtoa tehty ja yleensä määrä ollut 2x2, mutta yhden kerran määrä oli 3x2. Nyt sitten odottelen viimeistä siirtoa, yksi ainokainen enään pakkasessa. Ns. viimeinen toivo ja aion kysyä lääkäriltäni voinko saada taas sen suuremman annoksen.

 
Mulla on tuoresiirto ja nyt pas, molemmissa luget 3 krt/vrk. Mulla on 200 mg, niitä kai on eri vahvusia? Tuoresiirrosta siis nega, tää pas vasta pp0.

*muoks* siinäkin on muuten eroja, milloin luget aloitetaan. Tuoresiirrossa mulla alkoi ne punktiopäivän iltana (keskiviikko), siirto oli perjantaina. Nyt pas:issa aloin ne jo maanantaina, siirto tänään to.
 
Ei yhtään epäonnistunutta. 2 kertaa onnistunut raskaus ja alkionsiirto ( toinen pas ) yksityisellä. Kummallakin kerralla ( 2x2 ) x 21pv ( muistaakseni päivät oli ton verran.

Lisäys: Vai olikohan niin että ekalla kertaa vähensin asteittain lugeja :/ Niin että olisi ollut 2X1 jne lopulta *ei sittenkään muista eka kertaa tarkkaan*
 
Mä oon mietttiny ihan samaa kun tuoresiirron jälkeen niitä piti tökkiä kaksi pallukkaa aamuin illoin ja nyt mulle on passien jälkeen määrätty yksi 200mg iltaisin. Miten ne mahtaa määräytyä kun meillä kaikilla on noin eri määrät?
 
Itse olen käyttänyt progesteronia, joka on kai vastaava valmiste kuin luget. (Piiuli, valmisteet auttavat alkion kiinnittymistä). Passin jälkeen olen aina käyttänyt niitä aamuin illoin ja tuoresiirrosta kolme kertaa päivässä. Kysyin syytä lääkäriltä ja hän sanoi että ivf-hoidon yhteydessä yksi piikeistä (en muista valmistetta, oisko orgalutron tai joku vastaava) jarruttaa kiertoa ja sen takia tarvitaan yksi puikko enemmän, joka ikään kuin kumoaisi jarruttavan vaikutuksen ja edesauttaisi kiinnitystä.

Voisiko siis olla niin että luget/proget määrätään sen mukaan onko ollut jarruttavaa valmistetta käytössäSaikohan tästä mitään tolkkua?
 
Sebu toi kyllä selittäis sen misi nuo määrät niin vaihtelee. Kiitos valaistuksesta. Mietinkin jo täällä että veteleekö se lääkäri niitä määriä hatusta vai oliko todennut määrän huonoksi jotenkin. Mut siis toi ICSIn hormonimyllerrys kyllä piti varmaan niillä lugeilla kumota.

Mä en kestä ku julkisella puolella lääkärit ei paljon vaivaudu näitä juttuja selitteleen. Resepti kouraan ja ovesta ulos. Aina niin kiire ja siinä hädässä tietty itseltäkin unohtuu kaikki ne tuhat kysymystä kun oli kotona vielä mielessä. Onneks on palstakamut.
 
Silja-Leena, tiedän tunteen kun vastaanotolla tulee reseptiä reseptin perään. Aikaisemmin en ole edes kehdannut avata suutani "tyhmillä" kysymyksilläni. Nyt kun ollaan rampattu saman lääkärin luona jo 7 siirron verran, niin ollaan tultu niin tutuiksi että uskallan kysellä asioita ja kertoa omia mielipiteitäni. Tosin alussa kaikki oli niin uutta ettei kaiken uuden informaation keskellä edes tiennyt mitä olisi voinut kysyä. Täältä saa kyllä onneksi paljon tietoa ja muiden kokemusten perusteella osaa sitten itsekin kysellä asioita. :)
 
Mulla oli käytössä luget. Molemmilla kerroilla 100mg ja kaksi kappaletta aamuin illoin heti siirron jälkeen aloitettu. :) Mulle sanoi lääkäri, että mulle oli ihan sama otanko niitä periaatteessa vai en koska oma kroppa toimi senverta hyvin. Mutta otin silti.
Meille siis 1.ivf:n 1.Pas tuotti plussan ja nyt 28+6 menossa.
 

Yhteistyössä