Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Luin ton uutisen ja onpa tyhmästi suomennettu! Siis ei tosta tajunnut mitään. Mikä yheksän tunnin välein syntyminen? Nyt tuntuu, ettei toimittaja oo osannu kääntää tarpeeks tai ainakaan ymmärtänyt lukemaansa. En jaksanut lukea alkuperäistä kokonaan, mut silmäilin vähän ja on kyllä huono uutinen.
Aihe tosi mielenkiintoinen kyllä!

@Mandala ai että! :) :love: ihanaa kun toinen oppii konkreettisia fyysisiä taitoja! Täällä vielä odotellaan, tuntuu, ettei poika käänny ikinä, lähtee varmaan aiemmin liikkeelle. :eek::D
Oli kyllä hyvä, että vältyitte pojan kanssa imetyspulmilta, varmaan kun oli niin iso ja kypsä, niin oli hyvä imuote ja tehokas syömään? :) Nyt sitten muuten olet varmempi ja osaavampi, kokeneempi vanhempi, niin kyllä yks pulma pitää olla. :D

@marrasmai hyvä että siellä tilanne helpottanut! (y) ja voin kuvitella ton söpön kärryttelijän. :love:

Paranemisia sinne @MyMa :unsure: On kyllä kurjaa kun räkäkausi alkaa. No, vaikket olisikaan juuri palannut työhön, niin samanlaista se on siellä kaikilla pienten vanhemmilla. :D

Kiva kuulla @Josia että siellä lähtenyt vauva-arki sujumaan! Muiden jutuista oppii kyllä hirveesti, se on mielenkiintoista.

Oltiin pe tosiaan siel osteopaatilla; hartiat, pallea ja ylimmät kylkiluut erityisesti jumissa. Käsitteli niitä ja pyys uusintaan ens kerran kun tulee (kuun lopussa). Käski kotona tehdä käsien "ravistelua", öö tosi huono termi. Tunnetteko crossfit-liikkeen, missä ravistellaan köysiä kädet eteenpäin? No semmosta matoliikettä käsille. :LOL:
Poika kyllä rentoutui siitä käynnistä, on ollut pyöreämmällä selällä ja muutenkin löysempi siitä saakka, mutta kitinöihin ei valitettavasti vaikuttanut. :oops:

Öisin syönyt monta kertaa, eli vähän levottomampia öitä ollut vajaan viikon.
Sit taas positiivisella puolella, alkaa varmaan kohta nauraa ääneen. Tulee jo sellasia pieniä äännähdyksiä hymyn kanssa. :love:

Kitinä-kalle 3 kk 2 viikkoa

p.s. Seuraatteko tuota odottajien ketjua? Mietityttää koko ajan mitä sille Ramiinalle kuuluu. Oli jotenkin niin rajua menoa toi, toivottavasti vauva on syntynyt ja molemmat voi hyvin. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Täällä taas vaikka mitä uutta :oops:

Ekaks @kiuski lle ja @Caro87 lle isot pahoittelut! :unsure:

Se nukkuminen palasi parin päivän sisään takas normiin, ei siis ainakaan mitään ollu hätänä. Varmaan joku vaihe tosiaan tai sit rotasta johtuvaa. Nyt nukkuu päivät tosi pikku pätkissä tai valvoo monta tuntia ja sit vetää pidemmät tirsat. Pari kertaa on vahingossa kääntyny mahaltaan selällee ja kerran melkein selältä mahalleen, mut toistaseks vielä opetellaan kohottelee päätä.
Nyt pari pv asunut tissillä melkeinpä ja ne lyhyet päikyt menee sylissä, täälläkin sama homma et herää melkein heti jos huomaa nukkuvansa yksin. Iltaunet ja yöunet nukkuu sit hiukan paremmin.

@marrasmai Ihana kärryilijä siellä :love: pikaista paranemista!

@MyMa Pikaista paranemista myös sinne!

@Mandala Siellä opittu kääntyilee! Kyllä ne vaan kasvaa ja kehittyy yllättävän nopeeta :love:

Muakin jäi vähän mietityttää toi Ramiinan kohtalo (n) toivottavasti heillä on kaikki hyvin!
 
@Josia vai tissiraivoa sielläkin, voi ei:eek: Kunpa olisi ohimenevä juttu! Eikä pitkittynyt vaihe niinkuin vissiin @Mandala n typylle on siunaantunut.. :barefoot: Tsemppiä molemmille!

@marrasmai onneksi teillä siellä jo vointi parempi:love: Hyvä kun ab auttoi. Ja se kävelemään lähteminen on sitten niin söpöä, lapset on aina itsekin niin hämmentyneitä ja innoissaan uudesta taidosta:):love:

@atvk87 Oli kyllä vähän vedetty mutkat suoriksi tuossa suomenkielisessä artikkelissa. Mutta tutkimus olikin vähän sen laatuinen, että ei siinä tuloksena ollut juuri muuta kuin tuo että se geeni on löydetty:D Aineisto heillä oli aivan megalomaaninen, 84K vauvaa ja todella monimutkaiset tilasto-analyysit tehty. Se 9h välein syntyminen oli ap artikkelissa kuvattu niin, että tilastollisesti jokainen joku lisäalleeli X lisäsi raskauden kestoa 0.39 vrk josta tämä 9h sitten oli kai käännetty:LOL: Ja kun eihän tunnin tarkkuudella voida kenenkään raskauden kestoa tietää, niin se on tilastollinen tulos vain. Mutta aihe on tosiaan kiinnostava, kun tämä on vissiin ollut tieteelle aika mysteeri ennen:)

Tuli muuten mieleen siitä teidän @atvk87 osteopaatista vielä, sanoiko että koska vaikutuksia voisi odottaa? Eikös noissa voi kestää pitempäänkin ennenkuin "näkyy" mitään... Meettekö vielä uudelleen? Hienoa jos nyt jotain saatiin kuitenkin ns. korjattua(y)

Mites @kiuski ja @Caro87, kuinka teillä menee:( mielessä ootte molemmat olleet. Ja mä kans sen Ramiinan kohtaloa oon miettinyt, kun oli niin hurjaa menoa viikko sitten. Ihan hirveää jos siellä on käynyt jotain pahasti:cry::cry:

Kiitos tsempeistä sairastelun suhteen:) Olo ei oo yhtään parempi, päinvastoin. Niin h-vetin ärsyttävää tää hakkaava yskä ympäri vuorokauden. Oon saikulla edelleen eikä loppua näy. Lapsikin jo köhii (n)

Muuten hällä menee ihan hyvin. Tai no ennen on ollut tosi hyvä syömään, nyt joitakin viikkoja on alkanut kauheesti valikoimaan mitä suostuu syömään, tai syökö ylipäätään mitään. Niin turhauttavaa tämäkin o_O

MyMa ja poju 1,5v
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@MyMa ihan kökköä tommonen tauti, se yskiminen alkaa ärsyttää kyl pidemmän päälle ihan huolella.
Mulla oli jotain pientä nieluärsytystä ja nenän vuotoa eilen niin keittelin meille inkiväärihunajasitruunajuomaa. Joka aamu jos vetäis shotin sitä niin kattois miten auttaa, jos auttaa. On sen verran vahvaa (polttelee suussa), että en salee saa poikaa sitä juomaan.
Ja noi ruokajutut se vasta ärsyttääkin! Mutta eiköhän teilläkin vaihe vaan. Tarjoat vaan entiseen tapaan niin eiköhän se jossain vaiheessa ala taas maistumaan. Vai oiskohan siellä poitsulle jotain tautia pukkaamassa myös (n)

Mielenkiintoinen artikkeli! (y) Tota jos pystyy tulevaisuudessa jalostamaan just vähän ennustavammaksi niin ois aika siistii.

@love- no hyvä että huolet kaikkosi kun unet meni takaisin normiin. On ihan hyvin voinut johtua rotasta.
Noi päiväunetkin voi muuttaa muotoa sen sata kertaa, ett ei kannata vaipua epätoivoon jos tuntuu nyt raskaalta kun nukkuu vain vähän ja sylissä. Ite jotenkin aina tuudittaudun siihen, että nämä on niin vähän aikaa pieniä, että sitte pian sitä itkee niiden aikojen perään kun toinen tuhisi sylissä :cry::love::cry:

Meillä poika ei jotenkin juurikaan enää halaile tai pussaile tai halua istua sylissä. Tottakai miettiny, että onko jotain itse tehnyt sellaista että näin on, vai onko tämä hänen persoonaa, vai taas vain vaihe, vai siskon tulemisesta johtuvaa. Mies tuossa sunnuntaina ehdotti vievänsä siskonlikan lenkillekin että saisin kahden kesken aikaa pojan kanssa. Oli jotenkin ihan liikuttavan siistiä pitkästä aikaa saada keskittyä 100% häneen kun ei mitään edes vauvan ähinää kuulunut mistään. Hän olikin isille sanonut unille mennessä, että hänen mielestä oli tosi kivaa leikkiä äitin kanssa. Tajusin, että hitto pitää noita hetkiä järjestää useammin ettei erkaannuta ohimennen toisistamme liikaa.

@atvk87 tosi hyvä, että saitte jotain apuja (vaikka ei sitä isointa - apua kitinään) (y) meinaatko mennä toisen kerran?

Mä oon kans miettinyt, että mitä Ramiinalle kuuluu (n) kuullut saaneen käynnistyksen paljon pienemmilläkin perusteluilla ja hänellä oli niin paljon kaikkea meneillään. Kumpa kaikki olisi hyvin kuitenkin..

Meillä ne rintaraivoilut on joo läsnä suht helpolla, mutta onneksi kuitenkin nyt viime aikoina suostunut tissille niistä huolimatta. Ehkä jotenkin pystynyt itse ennakoimaan paremmin tai käsitellä paremmin niissä tilanteissa ettei ole täyslakkoa tullut niin että olisi pullosta joutunut antamaan. Mutta nukuttamiset on ollut vähän hankalia kun itkeskelee ja vääntelee ihanku maha vaivaisi.
Kakkaahan tulee vähän epäsäännöllisesti nykyään, mutta eilen tuli vaipan täydeltä ja silti piti rauhoitella sylissä itkevänä muutaman kerran nukkumaan mennessä. Yhdellä kerralla itki sängyssä mahallaan :LOL: eli joo hulinat!

Typykkä 4,5kk
 
@atvk87 Hyvä, että hoidosta edes joku helpotus! Itse olen miettinyt vyöhyketerapia, jotta varnistelisin, ettei synnytys jätä traumaa vauvaan sen rankkuuden takia + masuvaivat. En ole v saanut aikaiseksi. Oon vähän poikki, kun meillä ramppaa vieraita ja teen samalla juhlavalmisteluja (jotka hyvässä vaiheessa jo!). Teen ihmisläheistä työtä ja nyt jotenkin kotona ollessa nautin siitä, ettei tarvis olla sosiaalinen koko ajan..

Meillä itkuisuus oli selkeästi alun suolistojuttua ja tiheää imua. Nyt mikä jäi, liittyy mun suihkutisseihin, mikä raivostuttaa vauvan. Ollaan yltä päältä maidossa ja minä kuljenkin liivisillään kotona, kun en jaksa itselle vaihtaa alvariinsa vaatteita. Synnärillä vielä sektion jälkeen itkin, kun maitoa ei vaan noussut...

Mitkä on teidän vauvojen iltarutiinit? Tätä mietin, kun yritän pikku hiljaa saada vauvan nukahtamaan yksin. Yritän laskea nukkumaan valveilla, mutta mieluiten tissillä nukahtaa ja sit rumba kestääkin kauan. En nuku itse hyvin, jos viereen jäisi. Yleensä jää aamusyötöllä. Sillon nukutaankin miehen kanssa hänen puolella hänen tyynyllään ja peitollaan, vauva valtaa mun puolen :ROFLMAO:
 
@Josia ootko lukenut imetyksen tuen nettisivuilta suihkutisseistä? Siellä on ehdotuksia mitä voisi tehdä jos kovasti vaivaa vauvaa.
Meillä ei onneksi suihkusta koko ajan hermostu mutta välillä alkaa huutaa ja irrottaa otteen niin maitoa on kahdessa sekunnissa joka paikassa jolloin äkkiä painan suihkuavaa nänniä harsolla - nännin painaminen lopettaa suurimman herumisen. Sitten vaan äkkiä tissi takaisin suuhun niin on ollut tyytyväinen taas.

Meillä ei mitään suurempaa iltarutiinia vielä ole. Esikoisen kanssa kun alettiin nukuttamaan kasin pintaan myös muutaman kuukauden ikäisenä niin pyrittiin hämärtämään olohuoneen valot ensin ja ehkä jotain rauhoittavaa musaa mutta nyt ei sitä oikein pysty kun 3vee hurjastelee ympäri kämppää ihan omaan nukkumaan menoonsa asti. Ja esikon kanssakin niistä hämärryksistä sun muista jossain vaiheessa luovuttiin kun ei ole meidän tyylinen juttu ja haluttiin että vauva tottuu meidän elämään. Ja kun esikko silloin kuitenkin nukahti tissille sängyssä niin ei koettu minkään teatraalisuuden olevan tarpeellista.
Vasta kun hän joskus reilu vuoden ikäisenä jaksoi keskittyä yhtään kirjan lukemiseen niin tuli oikeasti iltarutiinit. Tietty hampaiden harjaus isin kanssa sen jälkeen kun eka hammas tuli.

Meillä tämäkin vauva nukkuu mun kainalossa. Vaihdan puolta aina kun herää että saa eri tissistä. Mies nukkuu myös samassa sängyssä. Esikon aikaan jo todettiin että ehdottomasti meille paras ratkaisu. Esikoinen ei nukkunut pinniksessä oikein millään ja mä nukahdin aina syöttäessä kyljellään niin parhaimmat unet saatiin niin, joten lopetin pinnikseen laiton kikkailun aika pian. Jotenkin alussa luulin että en saisi nukuttua jos vauva vieressä, mutta toisin kävi mulle kun ei tarvi nousta yöllä vauvaa ottamaan rinnalle jossa itsekin heräisi kunnolla. Vauvan alla vaan harso jolla vedin toiselle puolelle kylkeä kun piti syöttää. Meidän vauvatkaan ei siinä kunnolla oo herännyt. Esikon kanssa nukuin kyljellä ja selkä olikin kipeä usein. Nyt olen kääntynyt selälleen tytön kanssa kun havahdun hänen syöneen. Ollut selkä paljon paremmassa kunnossa.
Mutta tosiaan jokainen perhe nukkuu juuri niin kuin on heille paras ja miten saa parhaimmat unet, ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa :)
 
Hei kaikille! Mulla kirjoittelut jääneet totaalisen minimiin. Välillä oon kyllä käynyt lukemassa teiän juttuja täällä(y)

Meillä on talo täynnä taaperoita:LOL: rakkaita ja ihania, mutta aika ehtiväisiä:whistle:
Vessan ovi jos on auki, niin jompikumpi on kyllä heti mielipuuhissaan. Tyttö silppuaa vessapaperlt ja poika tyhjentää roskista wc-pönttöön. Poika myös tunkee itsensä mitä pienempiin koloihin tai koreihin ja on 100xpäivässä jossain jumissa...(on myös vähän paksu, eli hiukan ehkä myös kankea liikkeissään:LOL::ROFLMAO:)
Poika ei kävele...ei edes yritä.
Tukea vasten menee ja kiipeilee kyllä, mutta kävely on vielä ihan vaiheessa.
Astuu toisella jalalla vähän sivulle, siis niin, että jalkaterä ei osoita eteen, vaan paljon enemmän kääntyy sivuttain mitä toinen. Tätä mietitty, että käydäänkö näyttämässä jossain(n)
Muuten hän on oikein valloittava ihana ja aika mukavuudenhaluinen tössykkä. Nukahtamisvaikeus ollut hänellä ihan pienestä saakka.
On edelleen huono nukahtaja ja välillä huutaa päikkäreille nukahtaessa tunnin. Eikä siihen oikeen auta heiluttelut eikä mikään muu, kuin se, että ottaa vaunuista pois...hankala kaveri:( mutta, nyt on taas lennyt monta päivää päikkäreille meno hyvin! Heti kun jaksaa olla itse jämäkänä eikä anna periksi, tilanne rauhoittuu, mutta yksikin muutos rutiiniin sekoittaa hänet taas.
Samoin illalla raivoaa kuin päätä vietäis. Omaan sänkyyn nukahtaa kyllä, välillä 30minuutussa, välillä 1,30 minuutissa...välillä raivoaa enemmän, välillä vähemmän :whistle:
Hän herää edelleen vähintään 4-8 kertaa yössä jos nukkuu koko yön omassa sängyssä.....joten, äitin pikku pullukka pallukka siirtyy joka yö kainaloon jossain kohtaa yötä...yleensä se on se kolmas huuto kun pääsee viereen.:love:
Ja tiedän, että unikoulu varmasti auttaisi tähän, mutta en oikeesti jaksa alkaa ittiä valvottaan:sleep: ja jos tyttö herää siihen huutoon yöllä, niin hän piristyessään valvoo parikin tuntia, ennenkuin simahtaa uudelleen.
Tyttö on kävellä kipittänyt jo 3kk ja on hyvin ketterä liikkuja.
On myös ihan erilainen luonteeltaan. Ei halua nukkua lähellä, eikä rauhoitu viereen. Saa järkyttävän raivopaniikkihuutosydeeemin jos otan kainaloon ja yritän siinä nukuttaa:( Hän on kuin esikoinen...vasta 3v täytettyään hän on antanut pitää kunnolla sylissä ja halata. Vauvana halusi aina omaan rauhaan nukkumaan.
Useampi on kyllä sanonutkin, että pojat on kainalokavereita useammin kuin tytöt. Tällasta meille, mukavaa normaalia arkea. Siirtoon olisi tarkoitus mennä heti seuraavista menkoista:love:

MYMA olioo sulla kauhea yskä:unsure:...mun miehellä kesti varmaan 6-7viikkoa kauhee yskä. Kävi keuhkokuvissakin, kun tili verta yskösten mukana. Onneksi ei näkynyt mitään vakavempaa. Ilmeisesti nyt on liikkeellä jotain sitkeää virustautia. Tsemppiä ja toivottavasti pian helpottaa!

MANDALA. Tuli ihan vettä silmiin kun luin sun tekstiä ja kerroin, kuinka onnellinen poika oli ollut teiän yhteisestä ajasta. Arvaa onko mulla huono olo koko ajan just siitä, että tää esikko joutuu niin paljon jakamaan kaikkea ja kuinka vähän ehdin antamaan hänelle ihan kahdenkeskistä aikaa. Päikkäriaikana yleensä on kotihommia joita on pakko tehdä, laittaa ruokaa yms.
Mies tekee aika pitkää työpäivää ja nyt kun me asutaan Oulussa, hän joutuu tekeen työmatkoja pirkanmaalle pari-kolme kettaa kuukaudessa. Koko ajan huono omatunto, kun ei ole tarpeeksi aikaa ja täällä uudessa kodissa, ei ole tutustuttu vielä kerho/muuhun toimintaan. Päiväkotiin hän ei oo halunnut, niin ollut nyt kotona.
Mutta, selkeesti jotain pitäisi olla, ettei päivät käy liian tylsiksi. Pahimmat uhmat ja mustasukkaisuudet on nyt helpottaneet ja siitä kyllä äitin hermot kiittää:love::love::love:

Carolle ja Kiuskille paljon voimia❤ Olen välillä lukenut odottajienkin matkaa ja seuraillut mm. Domin ja Millionnea odotusta. Ramiinan tilanteesta on tosi huono olo, voi kun kaikki olisi hyvin ja hiljaisuus johtuisi hyvistä asioista(n)
 
@Mandala Juu, en oo stressiä ottanut siitä et sen mitä nukkuu päivisin niin nukkuu tissillä, ei nää tosiaan kauaa näin pieniä oo. Ja ne korvasta korvaan hymyt/pöllön pojan ilmeet mitä saa kun hän herää sylistä, aijai :love::cry::love:
Ihana homma että sait myös aikaa olla pojan kaa kaksin, teki varmasti teille kummallekkin hyvää :)

@Siida kiva kuulla siunkin kuulumisia! Ja ai että, vastahan sie ilmottelut tuplaraskaudesta ja nyt jo mennä viipottaavat minkä ehtii :love: ei kyllä itellä oo hajua, mut eikös pojat vähän hitaammin tyttöjä nähen kehity just kävelyn/puheen yms suhteen aika usein? Voin toki olla ihan hakoteilläkin :oops: oi, siirtokin suunnitteilla!

Rutiineista;
Meillä yöunet nukahtaa tissille sänkyyn, kun mennään ite nukkuu niin siirrän pinnikseen (kortettu pohja, jos ei ois niin tuskin siirtelisin :oops:). Herää kerran yleensä klo 4-6 väliin syömään josta sit jää nukkuu mun ja sängyn reunassa kiinni olevan pinniksen väliin. :)

Äh, mulla alko tuhruilee. Aattelin jos ois saanu pitempään nauttia vuodottomasta ajasta :barefoot:

Love ja typy 2kk 3vko
 
@Mandala Oon lueskellut ja neuvolasta vinkkejä kysynyt. Pumpata en halua, kun se on sitten varmasti kierteen alku lisäämään vielä maitoa. Mutta yritän esim. suihkutella liiat maidot syötön alussa ja aikana harsoon. Sehän ei aina onnistu, kun raivari on jo valmis. Seuraava raivari, kun on liikaa maitoa suussa:whistle: Mutta neuvolasta lohduteltiin, että maitomäärä tasaantuu. Ja onhan tuo pieni jo vähän oppinut nielemään paremmin.

Iltarutiinit: mietin tätä helpottaakseni tulevia aikoja. Nyt kun on jo aavistettavaa, ettei pieni mies ole kovin taitava nukahtaja, niin voisi luoda jo pohjaa. Meillä iltapesut tehdään aina yläkerrassa, yökkäri tai kapalo laitetaan meidän sängyllä ja iltasyöttö myös siinä sängyllä. Yritän siirtää hereillä omaan sivuvaunuunsa (aika monta siirtokertaa, että nukahtaa ekalle pätkälle). Hyräillyt oon välillä, mutta en muista sitä edes joka ilta. :whistle:
 
Meillä ei mitään ihmeellisiä iltarutiineita ole. Perus iltapala, hampaanpesu, kylpy/suihku päivästä riippuen. Himmennetään valoja ja suljetaan verhoja. Sitten kerätään lelut olkkarista ja mennään makkariin (meillä esikoisen takia telkkari päällä hänen nukkumaan menoon asti niin siksi nuoremman kanssa monesti siirrytään lopuille iltahommille makkariin). Makkarissa vaihdetaan vaippa, rasvataan kun atooppinen iho ja laitetaan yökkärit. Saatetaan siinä vielä lukea pari kirjaa. Sit valot pois ja poika sänkyyn. Lauletaan yksi tietty iltalaulu ja silitellään sen aikaa, sit hyvät yöt ja nukkumaan. No aikansa se hyörii siinä kun nukahtaa.. nykyään menee 30-40min...

Meillä kuopus nukahti kanssa tissille vielä vuodenkin ikäsenä. Se vaan oli helpompaa enkä jaksanu aikasemmin ruveta siitä tappelemaan. Kun halusin ilta imetyksen jättää pois niin imetin vielä olkkarissa viimeisen kerran, kyllähän siinä ekoja kertoja raivarit tuli mutta aika nopeesti tottu. Päikkäri tissi oli paljon hankalampi vierottaa. Ja kun iltaimetys oli lopetettu niin söi kyllä vielä yöllä, tai no lupsutti tissiä hetken ja nukahti. Useemman kerran yössä. Yöllä jätin aina yhden imetyksen kerrallaan pois, näin oli meillä helpompaa kun kerrasta poikki.

Kiitos kaikille tsempeistä :) maanantaina kävin taas verikokeessa ja arvo oli 69, että laskenut ihan kivasti mutta käyn vielä ens maanantaina uudestaan. Vuoto on loppunut jo. Lääkäri oli kaavaillut ens kerralle ovulaation induktiota letrozolilla 1tbl kp 3-7. Ei varmaan mulla sillä annoksella tapahdu mitään, kun sillon vuosia sitten otin sitä 3tbl kp 3-9 :D no lääkäri ei varmaan uskalla heti tolla annoksella määrätä kun voihan tilanne olla nyt eri. Ja letrozolilla on toimituskatoksia ja tällä hetkellä ei ole saatavilla eikä apteekista osanneet varmaksi sanoa milloin sitä taas saa. Pitää siis ensi viikolla, kun polille soitan niin kysyä, että mitäs nyt. Kokeillaanko kuitenkin pienillä määrillä pistoksia vai mitä.
 
@Josia mulla oli kans suihkutissiongelmaa aluksi. Se lähti mulla tasaantumaan aika pikkuhiljaa, mutta samalla toki vauvakin tuli paremmaksi imijäksi kuten itsekin sanoit. Mä aina vähän puristin muutaman kerran rinnasta harsoon pahimmat paineet ennen joka imetystä, myös yöllä.

Ja @love- nukutin kans tissille ihan tietoisesti n. 9kk ikään, kun se on vaan niin helppoa (varsinkin kun ei muita lapsia ole), eikä mulla ollut iltamenoihinkaan kiire. Muut rutiinit oli suihku, isi vaihtoi vaipan ja yökkärin ja lauloi unilaulun. Sitten vauva tissille meidän sänkyyn ja nukahti siihen, tosin siinä meni ihan pienenä se 40-60 min... Nukuttiin perhepedissä aika pitkään ja vieläkin joskus.

Nykyään meillä selkeät rutiinit (lapsi 1,5v) ollut samat jo kauan (paitsi piirretty tuli vasta nyt kesällä mukaan). Pesulle, iltapala, pientä leikkiä/satuja, sitten potalle istumaan ja 10 min piirretty pyörimään. Tää rauhoittaa meillä tosi hyvin. Sitten hampaiden pesu, makkariin jossa vaippa, yökkäri ja unilaulu. Nukutetaan miehen kanssa vähän kumpi vaan. Mä otan viereen pötköttelemään ja halaillaan ja suukotellaan. Sitten nostan omaan sänkyyn, käännän mahalleen jos häslää. Istun noin 10 min siinä vieressä ja sitten menen pois huoneesta, nykyään jää sinne itse nukahtamaan, kunhan vaan on rauhoittunut eikä ole remuamisfiilis enää päällä.

@Siida ihanan meneväiseltä teillä kuulostaa elämä:love: Tuota isomman sisaruksen huomioimista oon kans tosi paljon miettinyt jo, kun toisesta haaveillaan. Että miten sen riittämättömyyden tunteen oikein kestää:unsure: Vähän kans liikutuin tuosta @Mandala n kertomuksesta, miten poika tykkäsi olla kahdestaan äidin kanssa, voi liikkis:cry: Ja varmaan isompi lapsi saattaa jo vähän tajuta peittääkin sitä mustasukkaisuuttaan, ehkä, niin ei sitä välttämättä aina niin osaa joka hetki ajatellakaan?

@Caro87 hyvä kun on hcg lähtenyt hyvin laskemaan! Ootko pahimmasta surusta jo selvinnyt:( Voi hitsi noita lääkkeiden saannin ongelmia:eek: ihan :poop: juttu tuo kyllä! Varmaan kun on eri lääkäri, niin haluaa aloittaa vähän varovasti. Hyvä kuitenkin kun saat sen ovulaation induktion (y) Miten teillä kuopuksen päikyssä on muuten mennyt?

Entäs myös @Roxanne, mitkä fiilikset nyt sulla töihin paluusta on ollut ja kuinka päikyssä teilläkin mennyt, kun ootte varmaan alkutotuttelusta jo päässeet rutiineihin? :)

Mulla ei oikein oo vielä kertoa mitään siitä, kuinka töihin paluu on sujunut lapsen kannalta, kun oon saikulla ollu melkein koko ajan :ROFLMAO::((n) Ei vaiskaan ei kauheesti naurata tää keuhkojen ulos köhiminen. Lääkärissäkin kävin ja joku flunssavirus vaan, että ei sen kummempaa. Nyt alkaa ehkä vähän helpottaa jo, mutta välillä tulee kauheita yskänpuuskia.

Niin ja pojan ruokatemppuilu jatkuu. Mandala kyseli olisko tautia tulossa, niin en oikein usko että se siihenkään liittyy. Tää on selvästi nyt semmoista koettelua ja oman tahdon ilmaisua, kun hän itse saa nyt valita syökö vai ei. Jos esim vähän puolihuomaamatta suupielestä syöttää, niin menee hyvin perille:LOL: ja samaten kaikki ulos lähtemiset ja erityisesti hanskojen pukeminen on suurinta karmeutta pojalle... Voi phuuh, pääsispä pian takas töihin hermolepoon:ROFLMAO:

MyMa ja poju 1,5v
 
Huomenta ketjuun. En oo jaksanu hetkeen kirjotella. Alko tulla olo että omat ongelmat ja arki on niin kaukana muista että hain juttuseuraa muualta. Silti tämä palsta ja te olette olleet merkittävä voimavara tällä matkalla ❤ nyt tarvii vaan pienen aikalisän.

Teholle ollaan palattu ja huomena leikkaus.

-dino- & typy 60.4cm 5340g
 
Olin viime viikolla sairaalassa lääkkeellisessä tyhjennyksessä, voi että miten sitä tavaraa riittääkään! Vuodan edelleen. Mahakin ehti kasvaa jo melko suureksi ja sekin vielä tossa olla ja möllöttää. Jotenkin hirveetä pitää vieläkin äitiyshousuja kun muut eivät mahdu.. Nyt vaan toivoo että tää olis ohi jo, ärsyttävää kun saa vielä viikko tolkulla kyttäillä raskaustestejä että koska tulee puhdas nega. Meillä ei täällä siis muuta kontrollia keskenmenoista ole, jos testi näyttää kuukauden päästä tyhjennyksestä negaa niin kaikki ok. Ja jos ei, niin ei kun lisää pillereitä naamaan tai sitten kaavintaan. Jotenkin tuntuu että tällä tuurilla vedän tässäkin asiassa pidemmän kaavan kautta.

@-dino- Täysin ymmärrettävää että vertaistukea hakee muilta samassa tilanteessa olevilta. Paljon voimia pikkuiselle kuin vanhemmillekin tulevaan leikkaukseen, toivottavasti kaikki menee suunnitellusti ❤ tulehan kertomaan taas jossain vaiheessa kuulumisia!

Kiuski ja tyhjä löllerömaha sekä poika 1v2kk
 
Moikka! Taas vierähtänyt tovi, eikä ole päässyt kirjottelemaan.
Harmittaa, kun on jotain mielessä ja sit haluais tulla, muttei kerkeekään, niin sit unohtuu kaikki mitä piti sanoa ja kommentoida. :unsure:

@-dino- hyvä kuulla teistäkin! Ymmärrettävää, ettei meistä ole tässä vertaistueksi. Kuitenkin teitä paljon ajatellaan ja toivotaan paljon hyvää. :love: Onnet leikkaukseen ja pikaista toipumista typylle! (y)

@kiuski voi harmi, miten hankalasti toikin nyt menee. :( Kaiken henkisen kurjan lisäksi vielä tommosta kärsimystä. Voimia. :love:
Mites pojan jutut? :)

Täällä alko viikko sitten nelikuisen yöhulinat, päivisin ei malttanu syödä, kun pitää pöllöniskana kyylätä kaikkea ja öisin sitten tankattiin ja äiti oli aika väsynyt. Heräillessään kilju ja tuijotteli pimeessä. :giggle: Nyt se on rauhottumaan päin!
Ollu muutenkin tosi kiinnostunut asioista nyt ja paljon rennompi tosiaan sen osteopatian jälkeen, harmi kun ei oo mitään selkeetä, että mikä johtuu siitä käsittelystä ja mikä sit vaan iästä. Et oisko se kuikuilu alkanu aiemmin ilman jumeja, vai alkoko se siitä syystä jne.

Kuumeisesti edelleen odottelen sitä kääntymistä, mutta mitä videoita kattonut, niin kaikki lapset melkein vetää päätä silleen takakenoon ennen käännöstä ja meiän pojalla on tosiaan aina leuka rinnassa, niin ei varmaan löydy sit sitä liikerataa. Tai sit ei vaan kiinnosta.
Liikkeelle yrittää päästä kovasti ja sylissä jo mönkii taaksepäin. Istumaan haluais kans ja punnertaa itteään makuulta (meillä tosiaan päädyt nostettuna edelleen) istumaan. Sama turvakaukalossa ei meinaa pysyä enää pää siellä pohjalla, kun koko ajan punkee istumaan. Sitä kuitenkin pitäis vielä pari kuukautta käyttää. :eek: :LOL:
Ääneen alkoi nauraa viikko sitten, ihana kikattelija. :love::love:
Kitisee silti edelleen tyytymättömyyttä, tylsyyttä, väsyä, väärää asentoa jne jne. :D

Tänään sit vauvauintiin taas ja huomenna ois lääkärineuvola. Ens viikolla sit taas sinne osteopatiaan. Sitä joku kysyikin, et mennäänkö uudestaan, niin mennään kyllä kun se paatti suositteli sitä! Tulee tosiaan kuun lopussa tänne.

Tsemii @Josia mahajuttuihin, todella tiedän minkälaista se on.

@Mandala mitäs tytölle kuuluu? :)

Kaikkee jäi taas kommentoimatta, tää aika on niin tyhmän lyhyt. :cautious:

atvk87 + poikanen 3 kk 3 vk
 
@kiuski, varmasti rankka kokemus! Toivottavasti kaikki nyt sujuisi hyvin. Itekkin olin yllättynyt kuinka paljon tavaraa tuli vaikka olin paljon varhaisimmilla viikoilla..

@dino, vertaistuki on aina ihan toisenlaista kuin normi tilanteessa olevien kanssa juttelis. Tiedän sen yhden erityisen äitinä.. siksi aikoinaan jäi tänne kirjoitteli, kun hänen kohdallaan koin, että meidän vauva arki ja kaikki oli niin toisenlaista.

@MyMa, ihan ok fiilis nyt kun vuoto on loppunut. Odotan vaan, että päästään jatkaan. Mites sulla, onko toiveikas olo yhtään siirron suhteen?

Meillä kuopuksella oli kunnon kuume viikonloppuna, ei oo koskaan ollut niin kipee.. nuhaa ei ole, mutta kurkku selkeesti oli kipeä. Ihme tauti. Yöllä vielä itkemistä, muuten alkaa olla terve. "Innolla" odotan jos toi isoveikka saa saman taudin, sille noi kuumeet on vielä rankempia. Molemmat nukkunu huonosti viime aikoina, täällä on aika väsynyttä porukkaa...
 
@atvk87 Voi ei mitkä hulinat:eek: jotenkin toisaalta kuulostaa hassulta noi yölliset toilailut, vaikka teillä ei varmaan paljoa naurata:cautious: Toivottavasti menee nopeasti ohi! Ja kiva kun pääsette vielä osteopaatille. Toivottavasti alkaisi tulostakin näkyä (y) ja kyllä se kääntyminenkin sieltä sitten tulee. Btw meillä käytettiin turvakaukaloa melkein 1,5-vuotiaaksi:D Poika on niin siro ja Cybexin kaukalo tilava. Nyt kesällä vasta vaihdettiin tuoliin.

@-dino- ymmärrän myös, että tää sakki ei tunnu tarpeeksi omalta tossa tilanteessa. Ei olla sulle tavallaan enää niitä vertaisia, kun tilanne on niin eri. Tsemppiä kuitenkin teille hirveästi ❤ Kiva jos jaksat välillä kuitenkin käydä meitäkin moikkaamassa:)

@kiuski loppuis nyt tuo vuotokino_O Ja varmaan ärsyttää se testien teko! Kurjaa kun mahakin siinä vielä muistuttaa asiasta:cry::mad:

@Caro87 hyvä kun fiilikset alkaa jo helpottaa❤ toivottavasti pian pääsette uuteen siirtoon. Voi tuota kuumeilua :eek: Meillä kans kun poika on kuumeessa ollu pari kertaa, niin on aivan voimaton. Kaikkia viruksia on nyt hirveästi liikkeellä.

Niin ja mulla piinailun suhteen ihan täys molli fiilis. Ei napannu kyllä nytkään:( Ei tunnu yhtään miltään ja nyt vaan odottelen että olis testipäivä, jotta sais lopettaa lääkkeet. Vielä viikko pitäis odottaa:unsure: testasin ovitrellesta haalean viivan eilen, koitan malttaa vaikka torstaihin ja testata uudestaan. Sit saa jo heittää loputkin kirveestä kaivoon. Jos ehtis ennen joulua vielä yks tai kaks siirtoa (jos putkeen saa tehtyä jälleen).

Poitsu nyt varsinaisesti vasta ekaa viikkoa isänsä kanssa kahden, kun 2vkoa töitten alusta meni mulla saikulla. Ei siis vielä ole kertoa mitään fiiliksiä siitä kuinka on menny:LOL:

Myma ja poju 1,5v
 
@kiuski kovasti voimia sinne, ei olis tarvinnut tuota kaikkea kokea :unsure: kumpa ei tarvis sinne kaavintaan joutua.

@-dino- ymmärrän tyystin tilanteesi ja onneksi olet saanut vertaistukea muualta :love: kunhan pidät meidätkin ajantasalla missä menette koska ootte tosi paljon mielessä. Hurjasti tsemppiä leikkaukseen! ❤

@Caro87 pikaista paranemista sinne!

@atvk87 kiva kuulla teistä! Tosi kiva että osteopaatista ollut jotain hyötyä. Ja varmasti se kääntyminenkin tulee pian. Meillä tyttö kääntää itsensä kyljelleen ja siitä sitten pönkää koko kropalla masulleen. Muistelen että poikaa autettiin leluilla ja kääntämällä kyljelleen ja vähän pökkimällä oikeaan suuntaan kunnes tajusi itse. Katselin valokuvista että poika on kääntynyt saman ikäisenä kuin tyttö. Kuitenkin monissa muissa (aivoja vaativissa) asioissa poika ollut edellä jotain viikkoja, kai se ennenaikaisuus siinä sitten näkyy enemmän kuin fyysisissä jutuissa.

Ootko kiinteitä miettinyt vielä? Mua kiinnostais makututtia tarjota kun sellainen kotona on pojan jäljiltä, jos laittais jotain marjaa tai hedelmää ja katsois eksyisikö se suuhun asti :giggle: en oo vaan saanut aikaiseksi :whistle: keltaista kiiviä syötiin yhtenä iltana ja kiivisiä sormia pyörittelin tytön huulilla, että saisi makua, niin tuli kunnon puistatus :ROFLMAO: ja se oli aika makea vielä.

@MyMa harmi kun siellä ei tunnut miltään siirron jälkeen :unsure: mutta jospa se yllättäisi koska oireet voi vaihdella eri raskauksissa. Mutta tiedän kyllä tunteesi ettei halua toivoakaan.

Meillä myös pönkää ihan mahdottomasti eteenpäin sylissä varsinkin. Ja hermostuu sitten jos painaa takasin taaksepäin. Ja perinteisemmät vauva-asennot ei kelpaa useinkaan. Kun hän on ollut niin vieterimäinen alussa niin ei uskalla antaa istua juuri yhtään vaikka se näyttää ihan hyvältä ja jämäkältä. En tiedä niistä heijasteista yhtään mitään mitä just tarvis olla kunnossa, että voisi istua edes lyhyitä aikoja. Pitää odottaa kuun loppuun neuvolaan ja kysyä. Tekis mieli käydä avoimessa neuvolassa tsekkaamassa se kun kuun loppuun on niin pitkä aika.

Meillä myös hulinointia. Viime ajat nukkumaan meno ollut itkuista. Johtuu varmaan osaksi siitä jos kakkaa ei ole tullut päivällä mutta mennyt niin että tissi, nukahtaa, herää itkemään, rauhoittelen sylissä, itkee, tissiä, nukahtaa. Mutta eilen sitten touhotti ja hyöri ihan innoissaan eikä meinannut nukahtaa ollenkaan :D no kivempi sekin kuin itku. Eilen kyllä nukkui tosi paljon päivällä, ehkä keräsi voimia takaisin kun oltiin vloppu mökillä rapujuhlissa ja pojan tarhakaverin synttäreillä, joten härdelliä oli. Mökillä nukutettiin molemmat samaan aikaan kun kaikki siellä nukutaan samassa huoneessa. Toimi ihan hyvin.
Räkätautiakin taas meillä lapsilla, yskää ja räkää muttei mahdottoman paljon niin ei ole vaikuttanut uniin vielä ainakaan.

Nyt matkalla vauvajumppaan, katsotaan heräilisikö typykkä tällä kertaa jopa mukaan :ROFLMAO:

Mandala ja typykkä 4,5kk
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@MyMa Joo siis oli se hulinointi ihan hauskaa, ite vaan ei meinannut pysyä hereillä öisin, ku oli tottunu nukkumaan erilailla. :D
Ja älä vielä viskaa kirvestä kaivoon, toivoa on! :)

@Mandala en oo vielä aikonu alottaa. Katon sit vähä sen mukaan ku istuu jne. Nyt vie kyllä kaiken suuhun, mut tota puistatusta tulee d-vitamiinistakin edelleen.
Sitä on muuten tosi vaikee muistaa. Ei varmaan saa ku kolme annosta viikossa. :unsure:
Ai pitäiskö siihen istumiseen jotku heijasteet mennä ohi? :LOL: no just, me ollaan annettu tuettuna sylissä istua, kun ei halua olla edes puolimakaavassa vaan heti kiukustuu.
Ai teil sit kuitenki meni noi liikkumiset samaan aikaan! (y) jospa se aivotoiminta :ROFLMAO: olis se ikäerojuttu.

Huomenna pääsee kysymään istumisesta neuvolassa!
 
Siis joo en tosiaan tiedä noista istumisjutuista mitään joten en tiedä onko niissä heijasteita vai mitä :ROFLMAO: mutt siis jotain meidän terkka pojasta kattoi aikoinaan istumiseen liittyen ja mun mielestä mainitsi heijasteet samalla :cautious: hän istui sen verran hyvin että pystyi syöttää 5kk iästä lähtien syöttötuolissa. En oikein tiedä miksi se istuttaminen mua nyt muka pelottaa näin o_O ei pojan kanssa ihmetyttänyt juuri yhtään.

Mulla on meikkipöytä sängyn vieressä vähän niinku yöpöytänä niin D-vitsku (ja Disflatyl) on pienen lusikan kanssa siinä. Aamulla sitten kun heräillään niin annan sen ennen pesuille lähtöä. Kun säilytin sitä keittiön kaapissa niin ei tullut muistettua.

Hurjan rentouttavaa kun kellään ei ollut mitään ongelmaa tänään vaan oli oikein leppoisa ilta ilman kitinöitä tai kinaa. Hengattiin meidän sängyssä porukalla, syötiin iltapalaa (taas kilo muruja joka paikassa :LOL:) ja hassuteltiin. Näyttäisi siltä että pikkumimmi nukahti nyt tähän ilman mitään itkua ja hulinaa o_O kohta salee herää huutamaan :ROFLMAO: no eipä näihin voi tuudittautua kun huomenna on päivä uus :ROFLMAO:

Nyt kun syöntivälit on ollut vähän inhimillisemmät viime aikoina niin koko ajan vähän epäuskoinen olo kun ei tarvikaan aivan heti herätessä tai ei välttämättä huoli ennen ulos lähtöä jos on vähän aikaa sitten syönyt.
 
@dino Kiva kuulla teistä ja hurjasti tsemppiä tämän päivän leikkaukseen ❤ Ymmärrän hyvin että meidän jutut ei oikein kohtaa teidän arjen kanssa, tosi hyvä jos oot löytänyt vertaistukea. Ootte ajatuksissa ❤

@atvk87 meillä on hoitopöydän reunassa kippo jossa on rasvoja ja vitamiinit niin yleensä tulee muistettua aamupesujen yhteydessä. Meillä tyttö tykkää niistä tipoista, maiskuttelee oikein kun annetaan :LOL:

On muuten aika aikuinen maku tytöllä muutenkin, tykkää mm. etikkaisista jutuista. On alkanut himoita meidän kahvikupeista hörppyjä nyt aamupalapöydässä. Kerran päätin että no maistakoon lusikasta vähän niin ei himoitse enää. Sanoi että namnam :ROFLMAO::whistle: Nyt pitää maito sit antaa kahvikupista aamuisin kun muuten ei kelpaa.

@kiuski lle voimia ❤

Eilen oli sitten eka työpäivä äippäloman jälkeen, pää vähän pyörällä kun tosi paljon muutoksia tullut. Eiköhän se tästä kuitenkin taas pikkuhiljaa. Tyttö oli ihan iloinen kun tulin kotiin, halusi leikkiä koko illan vain mun kanssa eikä isi missään nimessä kelvannut nukuttamaan. Tänään aamulla alko ehkä vähän tajuamaan että eilinen ei ollutkaan vain yksittäistapaus vaan äiti on poissa joka päivä monta tuntia... Ei olis ovesta mua ulos laskenut :unsure:
 
Voi @marrasmai teiän uutta arkea! Varmasti tuntuu ikävältä olla erossa koko päivä, mutta lapset sopeutuu nopeesti. :)
Tsemii työn alotukseen!

Meillä oli tänään lääkärineuvola ja siel oli myös opiskelija, joka suoritti kaikki tsydeemit. Poika tykkäs hänestä kauheesti ja nauroi ja "tanssi" ja saikin korttiin merkinnän "iloinen ja sosiaalinen". :D
Kaikki kunnossa.
Hartioiden jäykkyydestä seniorilääkäri sanoi, että jos 5 kk neuvolassa on vielä samaa, niin uudelleen fyssarille. Osteopaatista kun kerroin, niin yritti olla kohottamatta kulmiaan ja sivuutti vaan koko jutun. :sneaky:

67 cm ja 9550 g.
Kysyin sitä istumista, niin tuettuna lyhyitä aikoja sylissä sillon ku ite haluaa istua.
Eli koko ajan :ROFLMAO:
No käytännössä toi tarkoittaa sitä, että sillon ku on oltu lyhyt aika istuallaan sylissä, niin pitää vaihtaa paikkaa/tekemistä. Ei täällä ainakaan mihinkään vauva-asentoihin suostuta enää. :LOL:

Ihanalta kuulosti teiän ilta @Mandala ja on muuten totta et pikkuhiljaa alkaa tuntua helpommalta arki, kun lisää sosiaalisuutta ja taitoja tulee.

Eilen vauvauinnissa eka sukellus ja äitiä jännitti aika paljon! :whistle:

Kerroinko aiemmin et autossa uni on alkanut maittaa? Aina kun käydään jossain, nii ajelen päälle 30 - 90 min, että saa nukkua. :p yleensä viedään isä kotiin matkalla. Ei kauheen ekologista, mut...

Niskakakat loppu, kun vaihdettiin taas muumivaippoihin, ne istuu mörssärille paremmin vyötäröltä, kuin liberot, mitä käytettiin aiemmin. Pampersit haisee kamalilta. Muita ei olla testattu vielä.
Vitsi kun ton vaipan istuvuuden ois tienny aiemmin, nii oisin säästäny monta vaaleeta vaatetta ikitahroilta! Kakan väri jämähtää niihin heti, vaik laittais tahranpoistoa tai heti pesuun. o_O
 
@atvk87 Mä oon kakkavaatteet esipessy käsin jynssäämällä pesuaineen kanssa, lähtee tahrat paremmin.

Meillä on muuten sitten imetystaival taputeltu, väheni pikkuhiljaa ja lopulta tyttöä ei enää kiinnostanut tissi. Lapsentahtisesti lopeteltiin, juuri sopivasti noin viikkoa ennen töihinpaluuta oli vika imetyskerta. Ihan tyytyväinen olen 14kk imetykseen etenkin alun suurien vaikeuksien jälkeen.
 
@Mandala mä muistelin että ne istumisheijasteet oli ainakin se, että jos "tökkäät" lasta istuessa sivulle, niin hoksaako ottaa kädellä vastaan ettei kaadu. Ja tämä molemmin puolin.

@marrasmai haha, pikku fiikaaja :D Eikös se kuulu maan tapoihin jo nuoresta.. :LOL: Hieno imetystaival teillä! :) Kiva kun meni noin itsekseen lopetus. Onko teillä muuten suunnitelmia toisen lapsen yrittämisestä? :love: Tsemppiä töiden aloitukseen! Mä olin tän viikon ekan täyden viikon töissä, ja nyt vkoloppuna oon ihan rikki ja rätti:ROFLMAO:

@atvk87 teillä on kunnon jässikkä siellä:D Kohta kymppikilot paukkuu! Ja mitähän se lääkärin kulmien kohottelu osteopaatista oli, yhtä lailla osteopaatti on laillistettu terveydenhuollon ammattihenkilö kuin fysioterapeuttikino_O Niin ja muuten kakkatahroihin tepsii sappisaippua hyvin! Vähän kastelet, hiero sappista ja sit normi pesuun. Ja aurinkoisella päivällä ulos auringonvaloon, varsinkin vaaleista vaatteista lähtee tahrat valohoidolla hyvin :)

Meillä on poika nyt pari kolme viikkoa herännyt klo 05-05.30 joka saakelin aamu! :eek: Tässä ollaan jo pari tuntia oltu hereillä... Herää siis esim. 5.20, päikyt n. 11-13.15, yöunille klo 20. Mä arvelen että noi pitkät päikkärit saattaa syödä yöunista pituutta..? Ennen lapsi nukkui siis yöunet yhtäjaksoisesti n. 11h, nyt jää yöunet yhdeksään tuntiin.

MyMa ja poju 1v 7kk
 
@MyMa Kiitos tsempeistä ja samoin sinne, on kyllä tosi paljon uutta opeteltavaa. Ala on sellainen että vuodessa ehtii suunnilleen kaikki muuttua, oon kyllä pudonnu aikalailla kärryiltä :confused: Toinen on kyllä toiveissa, yritellään nyt hetki luomuna vaikka ne meidän mahikset on mitä on. Haaveilen että jospa marraskuussa pääsis huurunenän siirtoa yrittämään. Yritän myös saada pari kiloa painoa pois ennen sitä ja kuntoa vähän kohennettua. Jos siitä ei tärppää niin täytyy punnita jaksaako vielä uuteen punktioon lähteä.

Meillä oli muuten tossa myös pari kk kun heräsi just noin aikaisin, iha kauheeta :sleep: Oli vissiin kuitenkin vain vaihe, koska nyt herää 6.30-8.30 vaikka menee samoihin aikoihin nukkumaan ja samanmittaiset päikyt ku ennenkin. Eilen heräs vasta 8.30 ja olin siis jo töissä tuolloin, tänään sitten luonnollisesti 6.45 kun oltais kaikki saatu nukkua :X3:
Tsemppiä, toivotaan että on vain vaihe!
 
@atvk87 Miekin liputan sappisaippuan puolesta! Toimii just hyvin! :) ihanan kokoinen poju jo siellä. Meillä ei myöskään mihinkään vauva-asentoihin enää suostuta ku syödessä.

@marrasmai teillä uusu arki. Tsemppiä! Varmasti vaikeaa töihin lähtö kun näkee lapsen reagoivan, onneksi tosiaan lapset tottuu nopsaan.

@Mandala kiva et syötöt on jo vähän tasottunu! Meillä heti herättyä aamut on höpötyksen aikaa :)

@kiuski Tsemppiä kovasti! Toivottavasti et kaavintaan joudu vaan kaikki menisi nyt mallikkaasti.

@-dino- Tosi ymmärrettävää et neustä ei ehkä siihen vertaistukeen ole mitä kaipaat, ja silloin se pitää vaan etsiä muualta. Ihanaa kuitenkin et käyt meitäkin infoilemassa, olet kuitenkin meidän mielessä! ❤ toivottavasti kaikki on hyvin.

Eilen oli neuvola, meillä on jo iso tyttö :oops: 62,2cm ja 6275g :love: rokotuksille varasin ajan maanantaille kun tänään on kaverin pojan synttärit, eipähän tarvi miettiä et tuleeko rokotuksista jotain kuumetta/kiukkua tms.
Nyt pari vkoa sitten tajusi et mahallaan voi nostaa pään, jäkittää siis jo hyvin. Ei vieläkään käännytä mahalta selälleen tai selältä mahalleen, mut eteenpäin ois hoppu. Yleensä leikkimatolla hän pyörii selälteen "akselinsa ympäri" ja potkii kaikki lelut ympäriinsä. :LOL:

Love ja typy 3kk 1pv
 

Yhteistyössä