~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Puhalluskukka Onnea prinsessasta! Oi että ihanaa että kaikki meni hyvin.

@MyMa Joo vauvan isä tulee ylihuomenna ja maanantaina kiristyy taas rajoitukset, joten ei ehdi onneksi koskettaa meitä. Hän kävi eilen vapaaehtoisesti vielä koronatestissä, niin saa siitä jonkun paperin. Iteki kävin perjantaina kun oli vähän kurkku kipeä ja yhtenä päivänä vatsa sekaisin. Ei ollu koronaa onneksi.

Täällä muutenkin kaikki hyvin. Kaks viikkoa laskettuun aikaan. Haen huomenna kaverilta tens-laitteen lainaan. Emmaljungan toimitus on kuulemma viivästynyt niin mun vaunujen runko-osa ei ole tullut vielä maahan kuten piti. Se vähän harmittaa mutta onhan tässä vielä aikaa (kai). Ens viikolla olis isyydentunnustusneuvola ja sen jälkeen aletaan työstämään vauvaa pihalle

Hyviä vointeja kaikille!

38+0
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille ja kiitos onnitteluista! ❤ Päästiin eilen vauvan kanssa kotiin. On tää aika uskomatonta. Kerron nyt hieman synnytyksestä.
Maanantaina asennettiin siis ballonki ja lähdettiin kotiin odottelemaan sen irtoamista. Supistukset alkoi aikalailla heti, mutta oli aika lieviä vielä. Kotona kävin suihkussa ja otin panadolia ja viiden aikaan ballonki lähti pois ja me lähdettiin takasin sairaalaan. Olin 3 senttiä auki ja kanavaa oli edelleen muutama sentti. Seuraavaksi odoteltiin lähteekö itsekseen käyntiin. Supistukset voimistui 11 aikaan illalla. Olin juuri saanut kipupiikin ja unilääkkeen ja lääkäri olisi aloittanut aamulla oksitosiinitipan. Kivut paheni nopeesti ja olin noin 5cm auki kun menin hetkeksi altaaseen. Olo oli jo niin kipeä että siirryttiin saliin missä ilokaasu ei enää auttanut ja sain epiduraalin ja oksitosiinitipan. Parin tunnin päästä epin vaikutus rupesi loppumaan ja kivut tuli takaisin. Olin 8cm auki. Sain puudutetta lisää, mutta samaan aikaan vauva laskeutui ja tuli ponnistamisen tarve. Aukesin nopeasti 10 cm. Epiduraali ei kerinnyt enään vaikuttaa ja 6 minuuttia myöhemmin tyttö syntyi ja kivut loppui siihen. Muutama nirhauma muttei mitään pahempia vaurioita. 3820g ja 50cm täyttä rakkautta.
Nyt tutustutaan toisiimme ja totutellaan vauva arkeen. Imetys sujuu ja maito nousi kunnolla. On tää ihanaa❤
 
Täällä odotellaan kalkkiviivoilla. Neuvola oli keskiviikkona. Vauva oli tosi alhaalla mutta pää ei ollu täysin kiinnittyny. Ei välttämättä ensikertalaisella kuulemma kiinnitykään. Sf-mitta oli 33cm. Isyys saatiin tunnustettua samalla. Kolme pv laskettuun mutta yli menee kyllä sen jo nyt arvaa. Kunhan ei nyt paria vk enää kuitenkaan Menis. Ei jaksais kun nukkuminen ja kävely on niin hankalaa.

39+3
 
Juuri piti tulla kyselemään, että mitkä fiilikset @Wintersun ja @Ellinoora38 :) Hirveästi tsemppiä loppumetreille! Se lähtö voi tulla ihan koska vaan. Kun esikoisen synnytys alkoi (yöllä meni lapsivettä) niin mulla ei ollut ollut kyllä MITÄÄN ennakkofiiliksiä esim edeltävänä päivänä tai nukkumaan mennessä. Tai en ainakaan ollut mitään merkkejä tajunnut vaikka olisi ollutkin.

Miten terkkari sen tunnustelee onko pää kiinnittynyt? Ihan mahan päältäkö vai? Ja eikös joskus pää kiinnity vasta synnytyksessä, eli ei ole katastrofi jos ei vielä ole... Hienoa @Ellinoora38 että mieskin pääsi maahan ja vissiin kaikki sen suhteen ok! :) <3

Missä muuten synnytätte kumpainenkin, jos haluatte kertoa?

Mitäs muille kuuluu? Täällä on nyt niin pieni porukka, kun koronatauon takia oli hoidot tauolla eikä oo hoitoketjusta kauheasti ketään siirtynyt tälle puolen. Nyt siellä oli jotain plussia jo tullut jotka toivottavasti jatkuu :) Kuis @Pimpula76 joko sulla pian on np-ultra?

Itsellä samaa vanhaa. Olo on jo todella raskas. Fyysinen aktiivisuus on tosi pientä kun maha kovettuu ja kiristyy tyyliin heti kun vähän pulssi nousee. Synnytys alkanut jo pyöriä mielessä vaikka sinne on nyt vielä matkaa. Ensi viikko töitä ja sit äippälomalle, ihanaa.

MyMa 34+1
 
@MyMa Terkkari tunnusteli vauvan asentoa ja kun hän sanoi, ettei ole ainakaan kokonaan kiinnittynyt niin kysyin erikseen, että mistä se ilmenee. Hän sanoi, että kun tunnustelee niin pää liikkuu sen mukana jos ei ole kiinnittynyt. Ja joo mies on täällä ja oli neuvolassa mukana. Kuuli sykkeet eka kertaa myös. Luulen, että tuli hänelle niin paljon konkreettisemmaksi koko homma, kun sen jälkeen on tunnustellut ja pussaillut mahaa ja jutellut sille. Aika ihanaa! Mä arvon vielä synnytyksen suhteen Espoon ja Lohjan välillä. On kuulemma HUS:n alueella niin täyttä että on ihmiset joutunut kauemmaksikin synnyttämään. Itelle Espoo olis lähin, mutta Lohja kiinnostaa muuten. Sullakin äippäloma jo ihan nurkan takana. Voi että aika menee nopeasti.

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa sunnuntaita!
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Moikka!
Minä olin perjantaina synnytyspelkopolilla. Hyvät asiat oli, että vauvalla ultran mukaan kaikki hyvin, painoa 3000g. Sekä sain sektioajan 24.9. Lääkäri sitten oli asiattomin ikinä, koskaan ei ole elämäni aikana tullut yhtä inhottavaa lääkäriä vastaan. Hän vähätteli kaikkea sanomaani, lyttäsi murheeni totaalisesti ja vastasi ilkeillä kommenteilla. Ultran jälkeen kirjaimellisesti heitti paperit päälleni ja käveli pois. Yleensä autetaan ylös sängyltä.. tein valituksen kun tyksiltä tuli tekstari että arvostele käynti. Ilmoitti myös lähtiessäni että jos vauva syntyy ennen tätä pvm niin sitten kukaan ei ainakaan leikkaa. Käytävällä mukana ollut kätilö sitten sanoi käynnin jälkeen että ei asia nyt ihan niinkään ole. Huhhuh! Vielä kun oli monta viikkoa odottanut tuota käyntiä.
Olo on hyvä, vieläkin olen töissä, en ole saanut tuuraajaa. Yrittäjyyden ihanuuksia.. olen lukenut monesta paikasta että nännien ja tissien stimulointi voi käynnistää synnytyksen, kokeilinpa eilen iltana utelijaisuudesta että tapahtuuko jotain. No jestas heti alkoi kuukautiskipuja muistuttavat säryt, säikähdin ja lopetin siihen. Yöllä olikin tullut aika paljon maitoa toisesta tissistä.
Rv 36
 
  • Vihainen
Reactions: MyMa
Heippa!
Huijja ko melkein kaikki on kohta lähtökuopissa. Minusta tuntuu, että aika matelee. Huomenna alkaa 28. Raskausviikko. Vauvalla kaikki hyvin, välillä on tosi liikkusia päiviä ja välillä taas hiljaisempia. Hyvässä asennossa liikkeet tuntuu ja näkyy ulospäin, joten mieskin päässy tähän odotukseen mukaan paremmin. Ensi viikolla meillä on isyyden tunnustus neuvolassa. Mies vitsaillut, että pitäis kyllä ensin tehä dna testi ko olin silloin kolme paria peräkanaa punktiossa, ettei vain ole labrassa menny siemenet sekaisin. Hih!

Nukkuminen on hieman haasteellista, kun täytyy laukkoa vessassa ja joka kyljen kääntö sattuu nivusiin. Töissä toistaiseksi jaksanu kuitenkin olla ja nyt alkaa sitten lyhennetty työaika äitiyslomaan asti. Tosin koulu alkaa ensi viikolla, joten ei tämä ihan levoksi mene. Suurimmat hankinnat on hankittu, mutta en ole saanu aikaseksi esim pestä vaatteita ja laittaa lipastoon. Onneksi on aikaa vielä.

Semmosia kuulumisia täällä. Lupaavasti tuolta ivf ketjusta porukkaa olisi ilmeisesti tulossa tänne, joten en jää tänne ihan yksin jutustelemaan. Tsemppiä kaikille jo valmiiksi tuleviin synnytyksiin!
 
Heippahei, minä tein tänään kp 28, pp 12, digitestillä raskaana 2-3 vkoa tuloksen <3 Kyseessä ensimmäinen ivf tuoresiirto, ja tänään oli testipäivä. Ilmeisesti mulle annettu aika varhainen testipäivä. Terolutit jatkuu vielä ke iltapäivään asti. Maha on ollut kipeä, tosi kovia menkkakipu kramppeja oli pe ja la yönä. Myös tänään olen joutunut syömään särkylääkettä. Kovia kramppeja koin myös viime syksynä, ja silloin inssistä tullut plussa meni kesken jo 5+3 tms. Onko muilla ollut vastaavia kipuja tai ylipäänsä menkkakipuja kun plussasi? Kuinka pitkään jatkoitte teroluteja?

Täällä taitaa melko vähän olla alkuraskaudessa olevia, vaan suurin osa loppumetreillä? :)
 
@Mohan Onnea plussasta! Ihanaa! Mulla oli jo ennen plussaa kamalia kramppeja vatsassa ja plussaamisen jälkeen ne jatkui jonkin aikaa muistaakseni vain öisin.

Mulla oli eilen laskettu aika mutta eipä ollut vauva niin täsmällinen kuin äitinsä aikanaan Olotilat kyllä ennustelee, että eteenpäin tässä kuitenkin ollaan menossa, joten rauhassa odotellaan mitä tapahtuu. Nukkuminen jo käytännössä ihan mahdotonta kipujen ja vessassa juoksemisen takia. Mutta vajaa kaks vk enää maksimissaan tätä tosin en usko että niin pitkälle tarttee odottaa.
 
@Wintersun Onnea hurjasti! pikaista toipumista ja ihania hetkiä vauvan kanssa.

Itse kärvistelen supistusten kanssa jotka alko yöllä selkeästi vyöhyketerapiahoidon seurauksena. Kävin eilen synnytykseen valmistavassa hoidossa ja yöllä alkoi kipeät supistukset. Aamulla rauhoittui ja nyt tulee epäsäännöllisesti. odottelen mitä tapahtuu. Tänään 40+3.
 
Onnea @Wintersun !! <3 vauhdikas maailmaan tulo ollut pikkuisella. :)

@Ellinoora38 tsempit loppu metreille! Vai lähditkö jo viime yönä kohti sairaalaa? :D

Täälä oltaisiin muka täysiaikaisia jo! Aika on kyllä kiitänyt. Alle 2viikkoa sektioon mutta voihan tämä pieni "findus" niinkuin mieheni sanoo :D tulla aiemminkin. Toivottavasti siinä tapauksessa ehdin leikkaukseen.
Hillitön pesänrakennus menossa, käy pian kukkarolle kalliiksi. Sänky,sohva ja nojatuoli vaihtui. Nyt haaveilen uudesta keittiönpöydästä vielä. :D
Rv 37+0
 
vierailija
Yksityinen synnytyssairaala olisi hyvä, ettei tarvitsisi kestää asiatonta käytöstä henkilökunnalta. Minä pelkään hoitohenkilökuntaa erään karmean asian takia. Etsin vaikka Suomen rajojen ulkopuolelta turvallisen synnytyspaikan. En halua synnytyssaliin yhtään hirviötä. Sellaisten uhri olen jo kerran ollut.
 
Tyttö syntyi vihdoin ma-ti yönä pitkän kärvistelyn seurauksena. Eilen päästiin kotiin. tulen kertomaan tarkemmin kun ei selvitty ilman ylimääräisiä jännitysmomentteja. Vauva on ihana mutta jännittää osaanko hoitaa oikein huomenna tulee onneksi kätilö kotikäynnille.

Ihanaa @Ellinoora38 , sylin täydeltä onnea! Juuri äsken saunassa istuessa mietin, että jokohan teille on pieni syntynyt. Luota vaistoihisi, luonto ohjaa :) Syliä, maitoa ja vaipan vaihtoa, ei se vastasyntynyt muuta tarvitse! Kotikäynti neuvolasta on kyllä alussa tosi hyvä, saa kysyä mieltä vaivaavia asioita. Nauttikaa vauvakuplasta ♥
 
  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38

Yhteistyössä