~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiitos tsempeistä, helpottavaa kuulla että ei ole yksin tämän kanssa. Tänään niin vähän tullut että hyvä jos näkee, mutta kyllä minä näen :D
Tyksistä sanoivat että aika normaalia tässä vaiheessa ja turha huolestua jos ei ole kipua ja kun vuoto vähäistä. Käskivät ottaa yhteyttä jos tilanne muuttuu ja pidetään kiinni ensi viikon ultra ajasta. Kai tää tästä, säikäytti pahanpäiväisesti kyllä! Jotenkin sitä aina ajattelee ettei itselle niin käy:confused:
 
Heips kaikille, alan varovaisesti kurkkia tälle puolelle. Tuolla hoitoketjussa kirjoittelin syksyllä jo, sitten jäin sekä hoidoista että palstalta tauolle 3kk:ksi.

Meillä nyt 2-vuotias ihana IVF-poika, jolle on kovasti haluttu sisarusta. Itse olisin tykännyt saada lapset heti peräjälkeen, mutta eipä sitä nyt ihan noin vaan perhesuunnittelua tehdä tässä jamassa missä me kaikki yhdessä ollaan :D

Kun poika oli 1v niin lopetin imetyksen ja alettiin uudelleen hoitoihin. Pakkasessa oli vielä 7 alkiota. Niistä siirrettiin viime syksynä kolme peräkkäin, ja kaikista nega:confused: Oli henkisesti niin raskas paukku, että pidettiin pieni tauko. Nyt tehtiin siis tammikuussa tämän rundin 4. PAS ja sitten tärppäsi :)

Eilen dpo18 hcg-arvo oli 1945, eli tukevasti raskaana ollaan. Menen varmaan oman mielenrauhani vuoksi huomenna vielä toiseen veritestiin, niin näkee että nousee kunnolla. Pahoinvointia on ollut aina lisääntyvässä määrin, ja tiesin jo odotella plussaa. Tänään on lisäksi huimannut aika lailla, tätä oli myös viimeksi ihan alkuraskaudessa.

Meillä lapsettomuuden syynä mun PCOS ja ovuloimattomuus. Ihana päästä viimein tänne plussanneiden pinoon. Täällä monia tuttuja nimiä jo pidemmällä :) Hyppään listalle sitten, kun varhaisultrassa olen käynyt.

MyMa rv4+4
 
@MyMa vau! Onnea! :love: en edes tiennyt että olit nyt tammikuussa siirrossa, varmaan mennyt ohi :eek::D kiva että säkin pääsit tälle puolen.
Onko tää joku raskausoire että on ihan tajuttoman saamaton olo, ei väsytä erityisemmin mutta ei jaksaisi laittaa ruokaa,siivota,käyttää koiria ja se harmittaa eniten että on joutunut sanomaan että äiti ei nyt jaksa leikkiä:unsure: kai se pahoinvointikin vie voimia mutta normaalisiti en tykkää yhtään "vetelehtiä". :D
Vuotoa ei ole näkynyt mutta alavatsalla välillä jotain kolotuksia.. lähti kyllä juoksu lenkin aikana.
6+3 <3
 
Oi miten hienoa @MyMa, että viimein tärppäsi! :love:

@Sukkis Tsemppiä mielialan vaihteluihin ja loppumetreille muutenkin! ❤ Eiköhän sulla ole hyvät mahdollisuudet löytää vielä elämääsi rakkautta vaikka pakettiin kuuluu lapsikin. Mulla on myös masennustaustaa ja olen jo henkisesti valmistautunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Tai no eihän siihen nyt varsinaisesti voi valmistautua, mutta etten pelästy sitä vaihetta vaan odottelen rauhassa että helpottaa. Ehkä sulla on niin päin, että nyt on mieli vähän maassa ja lapsen myötä helpottaa?

Toivottavasti vuodot ei enää kiusaisi teitä @Jasmina20 ja @Wintersun. Se on kyllä ihan kamalaa kun jokainen vessakäynti pelottaa ja mielessä pyörii vain kaikki kauhukuvat. Mulla jäi jotenkin se vuotoepisodin pelko päälle eikä vaan meinaa lähteä pois. Viikon kuluttua on neuvola ja pelkään jo nyt jos sydänääniä ei kuulukaan. Ja samalla ärsyttää kun koko raskaus tuntuu menevän pelätessä. Eikä se pelko kuitenkaan mitään estä jos jotain on tapahtuakseen, joten yhtä hyvin voisi nauttia tästä niin kauan kuin tätä onnea kestää. Toivottavasti noin 9 kuukautta. :love:

14+6
 
@Wintersun millä viikoilla olet jo? :) on tää kyllä, ensin stressaa hoidoissa jokaista vaihetta, sitten sitä saako plussan, jos saa niin sen jälkeen alkaa ihan erilainen stressi menetyksestä. :confused: Osaispa ottaa yhtä lunkisti kuin mies joka sanoi tänään että jos jotain tapahtuu, niin se on tarkoitettu niin ja sitten yritetään uudestaan. Huoh..
Muoks. @Silmu75 oman mielenrauhan takia meillä odottaa kaapissa doppleri, en voi kuin suositella :LOL:
 
@MyMa Paljon onnea plussasta! :love:

@Jasmina20 ja @Wintersun inhottavia nuo vuotelut, toivottavasti ne lakkaisivat, onneksi on paljon esimerkkejä siitä että vuodot ovat olleet runsaitakin mutta eivät ole mitään keskenmenoa meinanneet!

On tää aikamoista hullunmyllyä mielelle, ensin raskaat hoidot läpikäydä jotka vaikuttaa kokonaisvaltaisesti elämässä kaikkeen ja myös omassa itsessä ja sitten raskaus jota murehtii ja pelkää että mitä jos mitä jos...

@Sukkis vielä ei siis tositoimissa mutta pian hän on täällä!!! :love: Mukavaa että on doula löytynyt ja te tulette hyvin toimeen, sekä että sulla on myös ihana ystävä rinnalla. :love::love: Mullakin on ollut tuota unettomuutta, nyt taas viimeiset pari yötä nukkunut paremmin, mutta se ettei uni tule ja yöllä herää valvomaan on todella rasittavaa, nytkun joka paikassa vielä hoetaan että lepää vielä kun voit. o_O:D

@kirsillevauva sä oot kyllä konkariäiti tosiaan, ja sellaisia tässä tarvitaankin neuvonantajina kun itse tällai ekaa vasta tällä iällä pykäämässä. :) Hyvät viikot sullakin jo on! :love:

@Karhurouvanen ihanaa TYTTÖ!!!! :love::love::love::love::love: voi elämä! Ei vielä touko-kesäkuussa tiedetty että ollaankin ihan uuden edessä kun vuosi vaihtuu. :love: Aikamoista! Muistan kyllä kauhulla vieläkin meidän keskustelut, oltiin aika maamme myyneitä sillon. Mähän meinasin tän 2. hoidon sillon jopa peruakkin kun tuntu ettei vaan jaksa. :eek::eek:
Mä olen nyt tosiaan äippälomalla, 27.1 jäin mutta sitä ennen jäin saikulle 7 työvuoroa ennen virallista aloitusta, unettomuus ja silloin vaivasi tosi pahat liitoskivut. Ensin otin alta pois rästiin jääneet kaffittelut ja nyt tällä vkolla ollaan siivottu kämppää, vielä pitäs vessa käydä hurrikaanilla läpi. Hoitopöytäkin saapui ja koottiin mutta kolmesta laatikostosta saatiin vain 1 koottua kun oli lyhkäsiä sivuja 4 identtistä. :D tottakai......:sneaky: Yritän vielä lauantaina lähteä käymään äitini luona joka asuu tossa 1,5h ajomatkan päässä, ainakaan ei vielä tunnu mitää merkkejä että synnytys olisi ihan oven takana, mutta tietysti sehän voi lähteä käyntiin koska tahansa.

Mekin oltiin sairaalan synnytysvalmennuksessa sekä myös oman pikkukunnan järjestämässä perhevalmennuksessa, tykkäsin tosi kovaa molemmista ja kiva että tuollaisia järjestetään, ainakin näin ensimmäisen odottajan kannalta erittäin hyödyllistä, löytyyhän sitä tietoa toki nykyään helposti mutta kuitenkin. :)
Sullakin on jo @Karhurouvanen niin muikeat viikot jo alla! :love: Mäkin tuossa selasin puhelinta ja katsoin alku- ja keskiraskauden kuvia ja masun kehitystä, on se pienestä lähteny liikkeelle. :love::D Kun vertaa nyt.... Mulla on vielä aika selkeä "poikamaha" joka on kaikki, aivan kaikki tossa eessä. Nauti raskaudesta ja vauvan liikkeistä, ainutlaatuista aikaa!

@nyuu ihana kuulla sunkin kuulumisia paremmin kun kerkiät kertoa! :love: Säkin oot jo pian ihan synnärillä, ennen mua!! :love:

Mä tilasin tens-laitteen kotiin kun kiinnostaa kokeilla auttaisko sitten, neuvolasta antoivat vinkkiä että kokeilla kotona synnytysasentoja ja myös tota tenssiä. Kai ton tenssin myytyä saa, on se joku Elle-merkkinen mitä kai paljon käytetäänkin. Synnytys pyörii tietysti paljon mielessä ja jännittääkin mutta yritän rauhallisesti suhtautua.

Listalle voisi päivittää:
- neuvola 11.2

Ihanaa tulevaa viikonloppua teille jokaiselle! :love:

Aislinn & pussieläin rv36+3
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
@kirsillevauva Täällä tarjotaan kotikäyntiä neuvolasta kaikille ensisynnyttäjille, en kehdannut kieltäytyä:LOL: No ei, ihan kiva se on. Hyvä että terapeutti tuntuu hyvältä ja onnea asioiden setvimiseen:)

@Sukkis Kiva kuulla sun kuulumisia noin ihan maaliviivalta:rolleyes: Ihanaa että löysit hyvän/sopivan doulan! Ja ihana ystävä sulla:rolleyes: Mä olen kanssa sitä doulahommaa ajatellut mutta en ole tehnyt mitään asian eteen kylläkään:whistle: Epäilyttää se että löytäisin sopivan kun olen aika ”herkkä” ihmisille. Ärsyttäviä noi Kela-sotkut, ja kaikki tollaset, mä en kestä kun nyt tiirailin palkkalaskelmaa tarkemmin ja huomasin että hemmetti nyt on jääny maksamatta vielä lisää palkkoja tammikuulta. Nyt oottelen siis palkkoja viimevuoden puolelta väärin maksettuja 4 kk ajalta + joulukuun ylitöitä, jotka piti siis tähän palkkaa korjata mut eipä korjattu, ja nyt on lisäksi tammikuunkin palkassa vajetta ja vielä toisellakin firmalta. Uskomatonta, että näin käy just tähän kuuhun kun tää on tää äitiyslomarahan laskentaperustekauden viimenen kuukausi, voihan kääk.

Varmaan kaikenlaista pohdintaa tulee raskauden aikana varsinkin loppupuolella ja erityisesti äitiyslomalla ja yksin kun on aikaa miettiä syntyjä syviä, ikävää että olet ollut surullinenkin:( Eihän se kumppanin löytyminen varmasti ole mitenkään huono mahdollisuus nyt lapsen saannin jälkeen vaan päinvastoin, kohta kun olet sen kauan (?) haluamasi lapsen saanut niin sittenhän sitä on oiva tilaisuus löytää kumppani:) Maa on pullollaan pareja jotka ovat tavanneet vasta sen jälkeen kun lapsia on tahoillaan siunaantunut! Ja sulla ei ainakaan ole siinä sitten huoltajuussotkuja tai ex-puolisoita häiritsemässä tai aiheuttamassa sekaannusta tai mustasukkaisuutta:whistle:

Mä ajattelin aiemmin kun mietin yksin lapsenyritysmahdollisuutta niin juurikin niin että sittenhän sitä voi taas keskittyä kumppaniasioihin jos lapsen saanti onnekkaasti on jo onnistunut.

Pidä meidät kartalla synnytyskuvioista sen mukaan mitä kerkeät ja jaksat:rolleyes: Ja onnea loppumetreille ja synnytykseen:rolleyes:


Ihanaa kuulla @Aislinn83 susta! Ihana toi kaffittelujen alta pois hoitaminen ja siivoilu! Mä luulen että mulla vois olla suht samanlaista äitiyslomaohjelmaa tiedossa:love: Oi että, odotan niiiiiin innolla, en jaksais yhtään enää olla töissä, pomo kyseli eilen kehityskeskusteluaikaa ja olin että mitäh, en kyllä ajatellut mitään enää kehittyä tällä työn saralla:LOL:

Voi kääk se teidän hoitopöydän kanssa:LOL: Ai sä oot ostanu sen Tens-laitteen, mäkin oon sitä miettinyt kun neuvolan hoitaja sitä mainosti ja erityisesti sanoi tietävänsä monia ensisynnyttäjiä jotka ovat ”selvinneet” sen avulla. Mä kun en haluaisi mitään epiduraaleita, aivan kauhistuttava ajatus. Mä en synnytystä tai kipua niinkään pelkää tai stressaa vaan nimenomaan sitä epiduraalia. Mistä sä ostit sen Tenssin ja kuinka päädyit tohon malliin? Pitänee perehtyä ko. malliin jospa se olis hyvä mullekin:)

Ihanaa viikkoa ja äitiysloman jatkoa sulle:rolleyes:


Mä oon täällä jos en nyt shokkitilassa niin jotain sinne päin. Oltiin sillon kolme viikkoa sitten siellä 3D/4D-ultrassa ja siellä se kätilö sano että on hiukan pieni kooltaan vauva, ”siroksi kuvaili”, sanoi että vajaa viikkoa pienempää vastaa mutta vakuutteli kaiken olevan normaalia. Tämä jäi mua kuitenkin vaivaamaan ja soittelin sitten neuvolaan ja äitiyspolille ja sinne ultrapaikkaan jälkeenpäin ja uskoin sitten lopulta että kaikki on hyvin ja rauhoituin.

Toissapäivänä oli neuvola ja siellä olikin sf-mitta pudonnut edellisen 4 vk takaisen käynnin keskikäyrältä alakäyrälle:cry::cry::cry: Se oli aikasemmin rv 24+3 20,5 cm ja nyt neljä viikkoo myöhemmin 28+2 23 cm. Olis kuulemma sillä keskikäyrällä pitäny olla 25 cm. Laitto lähetteen kasvuseurantaan vai miksikä sitä nyt nimittikään. Nyt tässä sitten odotellaan että tulis aika sinne ultraan äitiyspolille:cry: Soitin sinne eilen mut ei ollu lähete vielä saapunut.

Mä oon niin kauhuissaan ja lisäksi niin surullinen että miksei asiat voi ikinä olla hyvin mun kohalla, suurin osa raskauksista menee kuitenkin hyvin ilman mitään erityistä. Vaikka oon jo silleen rauhoittunut niin nytkin tätä kirjoittaessa alkaa itkettää kun tää on niin kauheeta:cry: Olen asiaa tutkaillut ja ymmärsin että kaikki voi siis olla ihan hyvinkin, mutta voi olla olemattakin, sepä sitten vasta aikanaan selviää. Eihän mulla se mahakaan ole kasvanut juuri :( RR+ pissa mulla on ollu ihan normaalit ja vauva liikkuu kyllä mielestäni hyvin. Mä vaan niin toivon ja rukoilen että kaikki olis hyvin.

Karhurouvanen 28+4
 
En halua hankkia doppleria, koska:
- uskon, että se vain voimistaisi mun epävarmuuttani ja pelkojani
- kukaan ammattilainen ei tunnu sitä suosittelevan
- sydänäänien kuuluminen ei kuulemma takaa, että vauvalla olisi kaikki hyvin (ja koska se nyt on aika lailla ainoa asia minkä takia laitetta käyttäisin, niin mitä iloa siitä sitten on?)

Luulen, että yritän vähän jutella näistä peloista seuraavalla kerralla neuvolassa ja toisaalta työstää niitä itsekseni. Varsinkin sitä taikauskoista ajattelua, että jos ostan jotain vauvaan liittyvää niin se jotenkin lisää keskenmenon todennäköisyyttä. Tai jos uskallan iloita tästä raskaudesta. Järjellä ymmärrän ettei ne vaikuta mitenkään, mutta tunnetasolla onkin ihan eri juttu.
 
Kiitos kaikille onnitteluista. Miten synnytyksestä voi olla jo viikko!? Mihin se aika oikein kuluu. Tehon kautta typy kävi ponnistamassa, kun verensokeri laski liikaa. Kotiuduttiin silti onneksi kolmessa vuorokaudessa. Typy on maailman tyytyväisin. Ei juuri itke. Nälkänsäkin ilmaisee hyvin vähin äänin. Oikeastaan ehdin yölläkin heräämään jo siihen tuhinaan ja maiskutukseen. Nyt oli jo ylitetty syntymäpaino eli hyvä alku kasvulle. On se vauvan saaminen vaan aina niin ihmeellistä ja tuota pikkuista nyyttiä voisi tunti tolkulla vaan tuijottaa. Tunteet on pinnassa ja itku tulee vähän väliä. Itken tätä onnea ja rakkauden määrää. Esikoiselle laulamisesta ei oo meinannu tulla mitään ku heti tulee tippa linssiin. Sitten hän ihmettelee mitä äiti itkee, milläs selität 2,8 v ikäiselle et ne on kuule nää äidin hormonit.

@Iid@ sulla viimeistään huomenna käynnistys, ellet ole jo jakautunut. Kovasti tsemppiä rutistukseen!

Isosti tsemppiä teille naiset kaikkiin vaiheisiinne! Voimia, jaksamista ja onnea jokaiselle.
 
Kiitos lämpimästä vastaanotosta ja onnitteluista kaikille :love: Tosi ihana nähdä täällä tuttuja, @Ellinoora38 n kanssa syksyllä piinailtiin ihan samoilla päivilläkin jossain välissä :D ja muitakin toki, toivotaan että pysytään täällä kaikki pitkään :love:

Yritän vähän tässä päästä kärryille kun en tosiaan oo juuri yhtään palstaillut, joten kommentoin yleisesti:

@Jasmina20 En tosiaan edes tullut palstalle kertomaan että oon menossa siirtoon. Vaikka vertaistuki on upeaa ja tästä on ollut paljon apua, niin tuossa kolmen negan putkessa nää ketjut tuntui tuovan ennemminkin liikaa paineita yritykseen. Nyt meni piinaviikotkin nopeasti enkä kauheasti edes miettinyt asiaa, ja menin vasta pp13 veritestiin enkä kotona hötkyillyt. Suosittelen kaikille, teki hermoille hyvää:)
Niin ja toivotaan ja uskotaan että se sun vuoto olis ihan harmitonta. Varsinkin jos se nyt on jo lakkaamassa. Joku pieni hematooma kenties, niitä kai on tosi paljon?

Mulla oli esikoisen synnytyksessä TENS vuokralla ja käytin sitä alusta ihan pojan syntymään asti. Mulla oli siitä aivan mielettömästi apua, vaikka supparit tuntuikin vatsan puolella niin selässä ne tens-läpyskät jotenkin hämäsi sitä kivun tuntemusta pois. Mä siis liputan sen puolesta, mutta joku juttu toimii yhdellä ja toinen toisella. :)

@Sukkis kurja kuulla, että oot noin alamaissa ja surullisena, tsemppiä noihin ajatuksiin (n) Kyllä varmasti herää monia ajatuksia tulevaisuudesta ja tottahan ne hormonitkin loppuvaiheessa herkistää. Ihanaa, että sulla on noin hyvä ystävä että haluat synnytykseenkin mukaan:love: Ja älä ihmeessä murehdi etteikö kumppania löytyisi lapsen saamisen jälkeenkin! Paljonhan on miehiäkin, jotka toivoisivat perhettä mutta syystä tai toisesta eivät sitä ole saaneet. Varmasti on kuule ihan valinnanvaraakin jatkossa, huoli pois:)

@shelterme paljon onnea pienestä rinsessasta❤ On se niin herkkää ja upeaa aikaa, kun sen vauvan saa syliin. Aivan taianomaista jopa. Nauti kuplasta!

@Karhurouvanen onko sulla ollut aina sama mittaaja tossa sf-mitassa? Sehän on siis niin epätarkka mittari kuin olla ja voi, mutta ainoa ja paras (tai ennemminkin:vähiten huono), kun millään muullakaan keinolla ei voi vauvan kokoa monitoroida. Siinä vaan on mittavirheen mahdollisuus todella suuri. Hyvä tietenkin seurata ja tutkia, ota asia siltä kannalta että nyt ainakin ollaan tarkkoja ja syynätään huolella :) toivomme ja uskomme että kaikki on hyvin (y) Koska se sun seuranta-aika on?

Jos en muistanut kaikille kommentoida niin pahoittelut :)

Omaa napaa että olo on melko hyvä. Yökötyksiä on aaltomaisena toisina päivinä enemmän, toisina vähemmän. Huimaa ja nipistelee/kihelmöi alavatsaa. Turvotusta ei ole yhtään, vanhat farkut menee helposti kiinni. Katsotaan koska alkaa pömpöttää;) Varhaisultra on helmikuun viimeisellä viikolla.

MyMa 4+5
 
@shelterme unohdin sitten sinua tyystin tuola ylempänä kirjoituksessani onnitella joten tässä tulee, oikein paljon onnea pienestä ihmeestä! :love::love:
Toivottavasti itsekin yhtä onnellisesti perässä. :love: Kuulostaa niin ihanalta pieneltä kuin olla ja saattaa, nauttikaa tästä ajasta. :love:

@Karhurouvanen tuli niin kurja mieli kun luki sun hädästä ja huolesta, mutta kuten esim. myma jo sanoikin on tuo mitta sillai aika epävarma että virhemarginaalin varaa noissa käsittääkseni on! Mutta tottakai on hyvä että tutkivat, uskon ja toivon että kaikki on teillä siellä hyvin eikä syytä huoleen ole! Mun kaverilla joka sai tytön joulukuussa oli myös kiinnitetty kasvuun huomiota vielä n.kk synnytystä, oli epäilys että ei ollut kasvanut parin viikon aikana kuin olisi pitänyt mutta kuitenkin kaikki oli ihan kunnossa sitten, sai myös lähetteen kasvuseurantaan. Ja sieltä syntyi täydellinen ja ihan normaalin kokoinen pieni. :love::love:

@MyMa hyvä kuulla tens-laitteen käytöstä kokemuksia ja hyviä sellaisia, toivon että toisi mulle apua. Jos se nyt edes ehtii tulla, hoksasin että firma mistä sen tilasin on jossain briteissä... o_O Ei sitten yhtään tullu katottua kun oli suomenkieliset sivut kumminkin....
 
Kiitos @MyMa ja @Aislinn83 lohdutuksesta :love: Näin olen ymmärtänyt että se sf-mitta ei aina ole niin tarkka mutta kun se mikä tässä erityisesti kauhistuttaa on se kolme viikkoa sitten ollut ultra jossa sanottiin viikkoa pienemmäksi:eek: Ja nyt tuli jatkona tää mittajätätys. Just kun olin kerennyt uskoa että kaikki on hyvin. Ja kun ei se mahakaan ole tosiaan kasvanut. Eilen sain onneksi ajan kun soittelin, ensi viikon pe, 14.12.n äitiyspoliaika. Täytyy nyt vaan kärvistellä tässä tää viikko, sitten tietää ainakin ehkä jotain. Toivottavasti hyvää.

Karhurouvanen 28+5
 
@Karhurouvanen Toivotaan, että uutiset olis viikon päästä hyviä. Kamala, että vielä tuossa vaiheessa joutuu pelkään, että jotain on vialla. :(

Täällä on ollut sellainen viikko, että huh huijaa. Tää töitten, opiskelujen ja raskauden seurannan yhdistelmä ei ole sieltä helpoimmasta päästä. Tiistaina lähdin kotoa aamuseiskalta ja palasin vähän ennen iltaysiä... Kumma kyllä kiireestä ja alkavasta flunssasta huolimatta oon jaksanut ihan hyvin ja tänään tajusin miksi: raskauspahoinvointi on ollut koko viikon poissa! Ai, kuinka ihanaa, kun on osapuilleen normaali olotila. :D

Ensimmäinen neuvola oli tosiaan tiistaiaamuna. Juteltiin paljon kaikenlaista ja sain paljon kaikkee lippusta ja lappusta mukaan. HUS:n järjestelmät on suoraan sanottuna ihan syvältä: melkeen jokainen juttu pitää varata eri tavalla ja eri paikasta. Nt-ultra ja rakenneultra on nyt kuitenkin varattu: nt -ultra on 24.2. ja rakenneultra 17.4.
 
Täällä vuodot on ohi, ei tullut kuin ihan pikkiriikkisen keskiviikkona. Onneksi!
Itsellä taas tosi positiiviset kokemukset dopplerista sekä lähipiirillä. Vältin ylimääräiset ultrakäynnit jos olin huolissani koska kun kuulin sykkeet niin rauhotuin. Ja tämä siis siihen asti että liikkeet alkoi tuntua n. Rv 18, sen jälkeen ei tarvinnut enää laitetta. Itsellä ei ole tullut vastaan että joku terveydenhuolto ihminen olisi sanonut eriävän mielipiteen, mutta uskon että jos ei löydä sykkeitä voi siitä huolestua vielä enemmän. Se on meinaan aika millin tarkkaa ennenkuin löytää oikean kohdan. :) mutta jos ei tunnu omalta niin mitäpä semmoista hankkimaan, neuvolassa kuitenkin sillä äänet kuulee! (y)
 
@Jasmina20 onneksi vuodot on loppunut! :love::) Oon samaa mieltä dopplerista. Kerroin lapsille tulevasta vauvasta ja kuunneltiin yhdessä sydänääniä.:love: Monta kertaa rauhottanut oloa jos paniikki iskee. Toki jos siihen pelkästään luottaa, niin silloin ei kannata sitä edes harkita. Eihän se takaa sitä hyvinvointia, enemminkin mielenrauhaa, että siellä mahassa joku vielä on. Jos käyttää maalaisjärkeä sen kanssa, niin silloin se laite on ostamisen arvoinen:)
 
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2 (????)
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 6.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 10.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 10.2.2020
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 27.2.2020
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20



Tulevat tapahtumat :love:

kirsillevauva:
11.2 neuvola
3.4 sairaalakontrolli radin takia


Jantzu:

5.2 äitipoli

Pupuna112:
11.2 rakenneultra
3.3. kela-neuvola

Karhurouvanen
12.2. sokerirasitus
14.2 kasvukontrolli
18.2 raskaana olevien fysioterapiaryhmä

Aislinn83
11.2. neuvola



Ellinoora38

Silmu75



Aallotar19

Puhalluskukka

kiia-s


Jasmina20
12.2 ultra

Seesam78
24.2 nt-ultra
17.4 rakenneultra


Maaliin päässeet (y)
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön
 
Päivitin listaa. Haluatko @Wintersun jo listalle? Voit itse lisätä, tai jos annat tiedot, mä voin. Ja @Iid@ on varmaan jo maaliin päässeissä <3

@Sukkis, raskaushormonit tekee herkäksi, ja on varmasti paljon haasteita yksin odottaa lasta. Itsellä on ollut vaikea parisuhdetilanne keskimmäisen lapsen raskaudessa ja kolmannen, joten ei sekään herkkua ollut. Erottiin sit nuorimman ollessa vuoden :( No, siitä on jo 13 vuotta, ja asiat ovat menneet parempaan suuntaan. Kysyin mieheltä, onko kivaa seurata, kun vaimo on raskaana. Tämä totesi, että vauvantulo on kivaa, mutta mun persoonallisuushäiriökohtaukset ei ;) Kyllä nauratti. Että pyörittää nää hormonit meitä muitakin mammoja! Ja itsellä kolme lasta ei ollut este uuteen avioliittoon, tuskin sinullakaan se yksi pieni <3

@MyMa, onnea plussasta. Kerro, kun lisään sut listalle :)

@Aislinn83, kivan kuuloinen äippäloma sulla. Mä yritän saada mun avoimen yliopiston opinnot hyvälle mallille ennen synnytystä, joten äippäloma menee siinä. Yhtä lasta yritimme käynnistää pitkällä automatkalla ja supistukset alkoivat autolla ajaessa. Toivottavasti sulla on turvallinen ajo!

@Karhurouvanen, ikävä, että sulla on huolia <3. Toivottavasti kaikki on hyvin! Minulta koko mittaa ei ole vieläkään otettu, mikä on kummallista. JOhtuuko siitä, että olen tosi ylipainoinen ja mitta olisi epäluotettava? Miten se erottaa läskit vauvasta?

@shelterme, kivan kuuloista vauva-arkea!

Me mennään miehen kanssa saunailtaan tänään, joka alkaa vasta 20.30. Väsyttää jo nyt. Heräsin kahdeksan jälkeen, joka on mulle tosi aikaista. Esikoinen tuli kotiin ja ihana kuulla hänen kuulumisiaan koulusta, on niin tyytyväinen :)

Vanhempainrahapäätös tuli. Mulla tippuu nettotulot heinäkuussa 700 e/kk, ja eletään nytkin kädestä suuhun. En tajua miten pärjätään. Sovin tyttöjen isän kanssa, etten enää osallistu sit kahden jo täysikäisen "lapsen" kuluihin. Keskimmäinen tyttö saikin keikkatyötä kaupasta ja alkaa tienaan omaa rahaa, ja esikoistyttö menee armeijaan heinäkuussa. Kaippa sieltä saa jotain päivärahaa...

Kirsi ja pikkuinen 28+2
 
En vissiin saanu keskiviikkona lähetettyä viestiä mitä kirjottelin.. Mutta siis eka neuvola käyty, oli pikanen alle puolen tunnin käynti ei sielä mitään erikoista ollut sain kuitenkin verensokeri mittarin ettei tarvi mennä sokerirasitukseen kun esikoisen kohdalla oksensin ja nytkin pahoinvointia on joten en usko nytkään siihen pystyväni.
Ninä oon vähän kahden vaiheilla dopplerin kans hirveästi tekis mieli jo kuunnella, mutta en viime raskaudessakaan sitä ostanut kun mies kielsi pelkäsi et huolestun vaan sen kans ja neuvolassakin oli vaikeuksia saada syke välillä kuulumaan edessä olevan istukan takia, joten hyvä etten ostanut, mutta silti tällä kertaa kiinnostaisi:rolleyes:
24.2. On nt ultra eihän siihenkään ole kuin 2viikkoa :love:
 
Nonniin nyt on aikaa vähän kirjoitella, käynnistin taas tietsikan niin helpompi kirjoitella. @millionnea mikäs siellä on tilanne, onko lapsukaiset jo täällä? :love:

Mulle kuuluu ihan hyvää. Sain sen radi-diagnoosin mikä itelle oli aika kova pala. Paino oli noussut kuulemma liikaa (tää mitattiin silloin joulunalla), ja siitä sekä sf-mitasta mulle huomauteltiin. Elinkin aika kovissa stresseissä ton tammikuun ja oli aika paha olla. Kuitenkin, kotimittauksissa ei oo mikään arvo noussut lähellekään niitä rajoja (ollu ennemminkin alakanttiin) ja painoa ei oo nyt viimekontrolleiden välillä tullut oikeastaan ollenkaan lisää (no 300grammaa, mut se on ihan vaatevalinnoistakin jo kiinni). Painoa tullut nyt sitten sellaset 12kg koko ajalta. Mistä iso osa on varmasti turvotusta! Mun jalat on kauheat pökkelöpalikat, mitkään kengät ei mee vieläkään jalkaan kuin vaan feikkiuggit ja ballerinat, ja eipä kummatkaan kengät oikein palvele näillä keleillä >_< Noi uggit imasee kaiken veden itteensä ja sit ballerinoille nyt on liian kylmää. Pelottaa jos jalka jää tämmöseks mötikäks ja kaikista ihanista korkokengistä sun muista pitää luopua :sick:

Toinen vähän säikäyttävä episodi oli sormusten kanssa. Mun kädet ei oo ihan hirveen turvonneet, vähän vaan. Että sormukset kyllä menee ja pysyy, mut sit jos vähänkin alkaa veri kiertää ni sormistakin muuttuu kauheet nakit. No, mä eilen testasin taas että meneekö sormukset ja menihän ne. Jätin ne sit käteen kun menin siivoamaan lastenhuonetta ja raivaamaan sieltä mun miehen sotkuja. Yllättäen vaan tuntuu vasemmassa kädessä hirvee kipu ja tajuan et no nyt sormet turpoaa taas ja sormussormi oli jo ihan sinisenä. Siinä kun yritin repiä sormuksia irti niin totta kai turvotus vaan paheni! Nyt sit onkin nimetön ihan vereslihalla kun jäävedessä saippuan kanssa riuhdoin sormuksia irti:D Raivostuttavaa!

Neuvolalääkäri oli toissapäivänä. Kaikki kunnossa, tosiaan painoa ei oo tullu lisää, sf-mitta oli yhä yläkäyrillä mutta siitä ei lääkäri ollut huolissaan. Verenpaineet oli myös hiukka kohollaan, alapaine oli sen 90:alien: Vauva kuitenkin potki ja riehui ihan mallikkaasti ja mittauksen aikana sai mittanauha monoa useampaan otteeseen :LOL: Paikat oli pehmenneet ja kohdunkaula lyhentynyt, mut kiinni yhä. Että ei tässä ilmeisesti synnyttämään ihan hetijustnyt samantien olla lähdössä.

Ristiriitaiset fiilikset koko synnytyksestä. En malta odottaa että tavataan meidän pieni!! Oon niin täynnä rakkautta tuota palleroa kohtaan että ei sitä voi sanoiksi pukea. :love: Lahjatausta ei mietitytä oikeastaan muuten kuin sitä oon alkanu pohtimaan, että onko meidän tytöllä hiuksia päässä vai ei :D Mä ja kaikki mun sisarukset ollaan oltu aikamoisia peikkoja syntyessämme, hiusta ollut ihan älytön määrä päässä kaikilla. Miehellä on vauvana ollut ihan vaaleat hiukset mutta kuitenkin. Niin että onko tää nyt kalju vauva vai hiusvauva sit:D Synnytyspelkoa kysellään vähän joka välissä ja en mä osaa sitä pelätä. Luotan terveydenhuoltoon ja luotan että meistä pidetään huolta. Enempi pelottaa se että vauva kuolee mahaan:unsure:

Mitään oireita mulla ei oo. Pesänrakennusvietti on joo, oon haaveillut kaikista sisustusjutuista ja parhaani mukaan siivonnut ja laittanut kotia. Supistuksia (niitä kipeitä) on ollut yöaikaan ja muutamina päivinä mut ei mitenkään säännöllisesti. Ja kauhea himo kellarintuoksuun:geek: Ah siis sellainen kostea kivi!! Mä jo katoin oikotieltä että oisko jossain pk-seudulla myynnissä jotain vanhoja kivitaloja/taloja kellarilla et voisin käydä näytössä ihan vaan nuuhkimassa sitä hajua:ROFLMAO: Haistelin jo meidän kiuaskivetkin, mut ei ne tyydyttänyt yhtälailla. Ostin sit yhden sietämättömän kalliin shampoon, koska se tuoksui etäisesti sellaiselta maa-ainekselta:geek:

Tosi paljon on kaikilta tullu tänne kuulumisia! Mites @Aislinn83 , joko siellä on vauva lähtökuopissa?

@Karhurouvanen mä oon nyt tullu siihen tulokseen et toi sf-mitta on kyl yhtä tyhjän kanssa. Mulla on tositosi pieni maha, ei välttistä näkis ees päälepäin et oon raskaana ja silti mulla menee yläkäyrillä ja on huomauteltu isosta mitasta. En osaa tohon pienuuteen sanoa, mut monilla vaik on sanottu et on iso mitta ni vauva on silti pieni/normaali. Jos ultrassa kaikki ollu ok ni eiköhän se oo ok! Mut ymmärrän enemmän ku hyvin kaiken tollasen et jää mielenpäälle. Ehkä se siitä pompsahtaa, ja jos ei niin sit vaan kontrolliin!

@kirsillevauva ihana kun tekin ootte jo noin pitkällä <3 Ikäviä nää raha-asiat... Itelläkin tuli karu totuus kun opintolainan takaisinmaksu alkaa nyt, ja samaan aikaan tippuu tulot kun aletaan elelemään näillä tukiaisilla:censored:

Nyuu ja rv38
 
Hyvä että sait ajan äitipolille jo ensi viikolle @Karhurouvanen . Tottakai huolestuttaa. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Mä kävin eilen päivällä tekemässä sovitut välimittaukset neuvolassa, eli verenpaine ja virtsan stixaus. Verenpaine, etenkin yläpaine, oli pompannut kolmessa päivässä n. 20 pinnaa ja paineet oli 142-143/89-90. Ja virtsassa proteiini ++. Neuvolan terkkari sit suositteli soittamaan Naistenklinikan päivystykseen ja sieltä pyydettiinkiin tulemaan kontrolliin. Verenpaineet pysyivät aika samana siellä seurannassa mut se ei tuntunut heitä kovin paljon huolestuttavan. Ja uudessa virtsanäytteessä proteiini +. Verinäytteet myös OK. Seurattiin vauvaa KTG-käyrällä n. puoli tuntua ja kaikki siinäkin hyvin. Tapasin sit lääkärin joka teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Paikat vielä ihan epäkypsät vaikka edellisyönä jo kuvittelin että voisi olla synnytys käynnistymässä. Taisi kuitenkin olla enemmänkin kyse liitoskivuista kun olin kävellyt aika pitkän lenkin päivällä. Ultrassa kaikki muuten hyvin mut painoarviossa vauva oli jo 3882 g. Koon ja nousevien verenpaineiden ja mun mielenrauhan takia lääkäri suositteli käynnistystä maanantaina, joten ma klo 8 asennetaan sitten ballonki. Mielummin saisi tietenkin käynnistyä luonnollisesti, mutta jos painoarvio pitää paikkansa niin mielummin käynnistys nyt kuin myöhemmin. Ja koska nyt myös hermoilen mahdollista pre-eklampsiaa niin parempi näin. Kun lähettivät kotiin niin kehottivat seuraamaan subjektiivisia oireita ja palamaan asiaan jos jotain ilmenee. En tiedä onko oikeasti jotain vai onko psykosomaattista mut eilen illalla tuli sit lievä päänsärky, joka ei hellittänyt kun vasta tänään iltapäivällä. Lisäksi hermoilen et minkälainen se raskausmyrkytykseen liittyvä ylävatsakipu on. Mulla ei ole jatkuvaa kipua mut tunnen pistävää kipua oikealla ylävatsassa kun kumarrun eteenpäin. Mut tuntuu lähinnä siltä kun jotain jäisi jotenkin väliin koska mahassa on niin ahdasta. Tällaista kipua on ollut aikaisemminkin tällä viikolla mut kiinnitin siihen huomion vasta eilen illalla. Yritin varuiksi soittaa päivystykseen tänään päivällä, mut ei siellä vastattu! Onkohan ollut kova kiire... Jäi nyt siis seurantalinjalle asia mut tää on taas sellainen hetki kun ahdistaa olla yksin. Pieni on ollut tosi vilkas monta päivää ja tänään nyt illalla vaisumpi kuin yleensä, yleensä siis iltaisin ja öisin liikkuu eniten, mut liikkuu kuitenkin kohtalaisen säännöllisesti. Ja eilen siis lääkäri totesi ultratessa että istukan toiminta näyttää hyvältä ja napanuorassa on hyvät virtaukset, joten ehkä nyt uskallan luottaa siihen että selvitään maanantaiaamuun. Toivottavasti synnytys käynnistyisi hyvin ballongilla ja ettei tarvisi lääkkeellistä käynnistystä, mut saa nähdä miten käy. Eihän se käynnistys aina onnistu, tai onnistu tarpeeksi hyvin. Mutta ainakin tiedän että pian pieni on täällä. Jännittää tosi paljon ja vähän pelottaakin että pienelle käy jotain tai ettei kaikki olekaan hänellä hyvin. Pari aamua sitten heräsin painajaiseen, jossa oli huomaamatta valahtanut ulos pieni tikku-ukko isoilla mustilla silmillä, vähän jonkun nuken näköinen. Joten kaikki sormet Ja varpaat nyt ristiin että kaikki menee hyvin!
 
@Sukkis Oletkin jo tosi lähellä loppurutistusta! Toivottavasti käynnistys onnistuu ja pikkuinen on jo ihan pian täällä. :love: Muakin kyllä pelottaa se raskausmyrkytys, mutta kaikki sentään vaikuttaa olevan kunnossa. Lähde nyt kuitenkin herkästi päivystykseen vielä tarkistamaan tilanne jos alkaa tuntua siltä!

@nyuu Eikös siihen opintolainan takaisinmaksuun saisi lykkäystä siksi aikaa kun on poissa työelämästä? Itse en ehkä siihen pyydä kun summa on vain reilu 50€/kk mutta asuntolainaan on kyllä pyydettävä. Ja sitten on vielä se hoitoja varten otettu laina, että onneksi vauvan kanssa tuskin tulee lähdettyä elokuviin tai kahville rahaa kuluttamaan...
 
@Sukkis Oho, tulipa yllättävä käynnistys sulle, tai ainakin näin ulkopuolisen silmin vaikutti yllättävältä käänteeltä! Mutta varmasti paras niin! On sulla nyt jännät paikat, 9,5 h päästä se alkaa:D Tsemppiä Miljoonasti ja tulehan tänne sitten raportoimaan kun joudat:) Hyvää yötä!
 

Yhteistyössä