~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Pikaisesti ON: viime viikolla varhaisultrassa alkio selvästi pienempi viikkoihin, ei sykettä. Hcg 15000. Ja eka hcg oli 6000, viikko ennen tätä ultraa.
Tuomio: keskeytynyt keskenmeno.

Tänään: hcg 23043. MITÄ IHMETTÄ?! Huomenna uä ja toivottavasti selviää. Hermot on riekaleina tästä tilanteesta.
 
Onpa harmillisen kummallinen tilanne sulla Reason :O
Toivon todellakin, että sulla olisi sama juttu kuin Peppermintillä kellä vasta nt-ultraan mennessä oli alkion koko kirinyt viikot kiinni ja sitä ennen oli just tollasta laahaavaa ja epätietoista.

Onne Yrittäjä sullekin vaavista, odottelen synnytyskertomusta <3
 
Kauhea tilanne reasonilla, kun epätietoisuus vain jatkuu ja jatkuu. Voimia! :(

Ja kun kaikki on muutenkin mennyt täällä perseelleen, niin menköön vielä lisää. Mulla on postspinaali päänsärky, eli epiduraalia laitettaessa on tullut reikä spinaalitilaan ja aivoihin tulee nyt painetta. Aluksi luulin migreeniksi, mutta kun kolmatta päivää päätä jyskytti pystyasennossa kuin lekalla hakkaisi, alettiin epäillä että kyseessä on jotain vakavampaa. Kamala kuulohäiriö myös, kaikki äänet kuuluu moninkertaisena kumisevana kakofoniana päässä, myös oma puhe. Vähän kuin pitäisi peltiämpäriä päässä ja paukuttelisi vasaralla.
Varmuuden vuoksi kävin myös pään magneettikuvauksessa, ja sekös tässä ahdistustilassa oli erityisen lystiä. Pää suljettuun häkkiin ja sitten vielä tuubiin kamalan jyskytyksen keskelle. Siinä ehti kyllä mielikuvitus laukata varsin häiriintyneitä reittejä.

Lienee sanomattakin selvää, että en ole itse pystynyt vauvaa juuri hoitamaan. :cry: On käynyt tässä välillä imemistä harjoittelemassa, mutta huuto repii mun päätä aivan kohtuuttomasti, niin sitäkin vain rajoitetusti.

Kofeiinia menee suoraan suoneen ja kipulääkkeitä maksimimäärät. Ei niistä kyllä tähän särkyyn mitään apua ole, mutta onneksi olotila on kuuloa lukuunottamatta siedettävä makuuasennossa. Korvatulppia pidän koko ajan. Huomenna tehdään toivottavasti veripaikka, jonka pitäisi auttaa nopeasti.

Tämä on kyllä niin sanoin kuvaamatonta paskaa, ettei tosikaan.
Synnytä alateitse, ne sanoi. Toivut nopeammin, ne sanoi. (n)
 
Onnea maaliin päässeille :)

Kylläpä kuulostaa rankalta Pussipiru. Toivottavasti olo helpottais pian ja pääsisit nauttimaan vauva-arjesta.

Tänne huonoja uutisia (taas). Vaikka hcg noussut, alkio silti saman kokoinen kuin viikko sitten ja sykettä ei edelleenkään ole. Typerä annoin itseni toivoa parasta, koska tuo hcg noussut kivasti. Ens viikolla vielä lab ja uä. Että nähdään hcg:n laskeneen ja uskalletaan aloittaa lääkkeet. Tulispa edes itsestään pois, joulukuun lääkkeellinen kkm ei ollut häävi kokemus.
 
Voi ei reason :cry: voimia!

Onnea kaikille synnyttäneille :love:

Täällä rv 18, olin tänään neuvolassa ja siellä ultralla kurkittiin vauvaa...th katseli jalkoväliin ja siellä ei poikavehkeitä näkynyt joten varovainen tyttöveikkaus :love: ru on reilun 2vk päästä :X3:
 
Voi @reason otan osaa :( Kurjaa kun joudut vielä odottelemaankin. Tuossa tilanteessa varmasti toivoisi että olisi "selvät sävelet" ja saisi käytännön kärsimykset pois päiväjärjestyksestä...:confused:

@Pussipiru , siis mitä voiko noinkin käydä:alien: kuulostaa hurjalta nuo sun olot! Onko yhtään helpottanut?

ON: oireina menkkatuntemuksia (pitkin päivää) ja huimausta (erit.aamupäivisin). Ei muuta. Tai no, kohdunnapukka kivikova ja korkealla, ja luget pysyy sisällä nyt plussan jälkeen tosi hyvin. Oireiden vähyydestä kuitenkin ajatukset laukkaavat... No maanantaina oli tosiaan dpo22 hcg reilu 3000 että sillä todisteella mennään. Te tiedätte nää fiilikset:unsure::)

MyMa 5+3
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.7.2017
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 13.7.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 21.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 4.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 7.8.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 18.10.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ? ... 19.10.2017
Jansku00 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 12.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 16.11.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 27.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ...?
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?
Voikukka:) ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 26.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 16.1.2018
reason ... 2.IVF ... toinen ... 27.1.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ?

Myöhemmin onnistuvat :cry:
Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI - kkm)
Bridge (5.ICSI - tm)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)

Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0?
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... ??+?
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017

shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Lämpimät onnittelut nyyteistä, VienoUnelma, Pussipiru ja Yrittäjä! :love::love: Onpas kurjaa että monella täällä ei synnytys ole mennyt toiveiden mukaisesti eikä kaikki sen jälkeenkään. Pussipirulle en voi muuta toivottaa kuin hurjasti tsemppiä ja voimia, toivottavasti kipu saadaan nopeasti loppumaan!

Reasonille suuret pahoittelut, tosi kurja ja raastava tilanne kaikin puolin. :cry:

MyMa, tervetuloa joukkoon ja onnittelut plussasta! :) Hcg-arvo ainakin kuulostaa tosi hyvältä, joten oireettomuudesta en olisi niin huolissani (sitä paitsi täälläkin on ollut monia lähes oireettomia odottajia itseni mukaan lukien).

ON: Rakenneultraan vielä reilu viikko (nyt rv 18+6). Vatsaa turvottaa ja kiristää, mutta muuten olo on mitä mainioin. :) Mulla on tuntunut jo muutaman viikon ajan sellaista jännää kuplimista tuolla navan alapuolella, mutta en yhtään tiedä, voiko ne olla vauvan liikkeitä vaiko vain jotain suolistoperäistä? o_O Milloin teillä muilla on alkaneet liikkeet tuntua ja millaisia ne on aluksi olleet?
 
@Hupsu Haave kiitos rohkaisevasta viestistäsi! Tosiaan, meillä on edelleen roimasti suurempi mahdollisuus (kromosomeiltaan) terveeseen vauvaan kuin downiin, mutta kyllä tuo riskiluku säikäytti ihan kunnolla. Erityisesti mietityttää tuo korkea hcg, joskin sen olen lukenut olevan usein koholla IVF-alkuisissa raskauksissa. Tuo on vain niin reilusti koholla…

@Pussipiru kuulostaapa hirveältä tuo päänsärky! Toivottavasti saat pian avun ja pääset toipumaan.

@reason Lämmin halaus, tiedän niin hyvin mitä käyt läpi. Toivottavasti tyhjennys hoituu niin helposti ja nopeasti kuin mahdollista ja pääset pian eteenpäin.

@MyMa Onnittelut ja tervetuloa palstalle! Oireita ei ole täälläkään juurikaan ollut, joten en olisi oireettomuudesta huolissani (vaikka itsekin kyllä alussa olin…)

@Roxanne lle leppoisaa rakenneultran odotusta. Olisikohan tuo kuplinta kuitenkin nyt niitä liikkeitä? Sopisi viikkoihin ainakin.

Täällä fiilikset on aika alamaissa. Olen vannottanut itseäni ottamaan rennosti ja olemaan stressaamatta tuota riskilukua, mutta kyllä paniikkimieliala on taas ottamassa vallan. En voi ymmärtää miksi me ei neljän vuoden, kuuden IVF-hoidon ja neljän keskenmenon/kemiallisen jälkeen saada vain nauttia tästä pitkään ja hartaasti odotetusta onnistumisesta. Tuntuu niin väärältä ja epäreilulta. Suututtaa ja surettaa ja pelottaa. Jos huonot uutiset osuvat kohdalle niin en tiedä mitä sitten teen/tehdään. Vammaisen lapsen vanhemmaksi meistä ei (luultavasti) ole, enkä tiedä riittäisivätkö voimat enää hoitojen jatkamiseen. Miehen kanssa ollaan asiasta paljon puhuttu ja samoja ajatuksia pyöritelty.

Mutta täytyy nyt vain takertua siihen 99 %:iin, vaikka joillekin sen epäonnen kortinkin täytyy osua…
 
Kiitos @Roxanne ja @Kesäheinä-78 tsempeistä oireettomuuden suhteen! Vajaa 2 vkoa vielä varhaisultraan, ja viimeksi samoilla viikoilla siellä todettiin kohtu tyhjää täynnä niin siksikin tämä hyvä olo huolettaa... Toivoisin, että ensi viikon aikana tulisi edes jotain tuntemuksia enemmän:eek: Hcg:ta en jaksaisi enää mennä mittauttamaan, kun tuulimunasta/ku:sta se ei kerro mitään.

@Kesäheinä-78 , tsemppiä nyt noihin sun down-piinailuihin. Olen itsekin lukujen tuijottelija mutta nuo prosentit ovat kyllä petollisia tuijotettavia, kun todellisuus on ihan jotain muuta... Jos ajatellaan esimerkiksi, että 23% IVF:n aloittaneista saa lapsen syliin, niin luku kuulostaa mun mielestä aika matalalta. Mutta tuota lukua varten on samassa otoksessa ne, joilla on munanjohtimet poikki, huonot siittiöt, paha endo jne, ja toisaalta myös ne joilla hedelmällisyys on hyvä mutta munasolu ei irtoa, ikää on vähän, ei geenirasitetta ym. Tämä auttoi mua ainakin näkemään ne valoisat puolet prosenteissa, kun pystyi mieltämään että sataan prosenttiin mahtuu monenmoista tallaajaa. Eli jos 100 tuolla sinun arvollasi laitettaisiin jonoon, niin olisitko juuri SINÄ se jonon eka? Erittäin epätodennäköistä.:giggle::cautious::rolleyes:

@Caro87 , miten sulla menee? Hassua kun oon lukenu ketjusta taaksepäin sun edellistä raskautta, ja nyt täällä jo (?) toisella kiekalla :)

Off topic: olin tänään oireettomuustuskissani ajamassa kauppaan, kun vastaantulevassa autossa oli rekkarina HCG :ROFLMAO::ROFLMAO: päättelin että tää on joku merkki...:LOL:

P.s. laittaisitteko viestin loppuun aina viikot myös? :)

MyMa 5+4
 
Heippa kaikki,

Isot onnittelut Vienounelma, Pussipiru ja Yrittäjä J:lle pienokaisista:)

MyMalle kovasti onnea plussasta. Mulla on kanssa ollut oireetonta joka alussa etenkin stressasi. Tosin sittemmin huono olo pääsi muutaman kerran yllättämään.

Kesäheinä: Mulla oli kanssa hcg keskiarvoa korkeampi, eli MoM(?) oli n.2.0. Mietin tuolloin ja vähän edelleen että mistä tuo johtuu. Voiko johtua hoitoalkuisuudesta? Toisaalta jotenkin maallikkona ajattelisi että tuoresiirto vaikuttaisi enemmän hormonitasoihin kuin PAS. Ehkä arvo on yksilöllinen? Nouseehan hcg käsittääkseni eri tahtia, miksei se myös laskisi? Kunnan seulaan ei jääty. Yksityiseltä nipt mahdollinen, mutta hinta on toki suolainen (tosin ei kai näitä asioita oikein voi rahassa mitata). Mutta jaksamista Sinulle, toivottavasti nipt -tulos tulee nopeasti.

Giraffen 13+4
 
Täältäkin tsempit ja halaus Kesäheinälle piinailuihin. Ymmärrän hyvin huolen, mutta onhan tuo todennäköisyys huonoihin uutisiin kumminkin erittäin pieni. Mitä olen näitä joskus selvitellyt, niin yleensä kai huonosti päättyvissä tapauksissa on SEKÄ veriarvot ETTÄ niskaturvotus olleet selvästi pielessä, ja sellaisistakin tapauksista monet on lopulta olleet vääriä hälytyksiä. Mutta tuntuu kyllä minustakin kohtuuttomalta, että joudutte vielä jännittämään tällaista kaiken muun paskan jälkeen. :( Toivottavasti saatte tulokset pian - meillä ainakin meni vain reilu viikko, vaikka näyte analysoitiin Yhdysvalloissa asti.

Yrittäjän synnytyskertomusta täälläkin odotellaan... :love:

Onko muuten Vipellä ja Emmiinalla jo tulokkaan sukupuoli selvillä ja haluatteko sen paljastaa? :)

Oikein ihanaa keskikesän juhlaa kaikille!

Roxu 19+0
 
MyMa, vielä täällä taustalla seurailen. En uskalla listoille vielä tulla.. Tänään oli verikoe mutta en saanu tuloksia kun polin soittoaika olikin vissiin juhannuksen takia loppunu paljon aikasemmin. Toissapäivänä tein viimeks testin ja ei paljon vahvempia viivoja enää voi saada niin en testaa enää. Plussaa ennen ja sen aikoihin oli koviakin mahatuntemuksia ja nyt pari päivää ollu aika hiljasta. Niin oli tolta pojaltakin mut toki se taas pelottaa että onko kuitenkin menossa kesken. Jos olis saanu edes ne verikokeiden tulokset nii ehkä olis uskaltanu vähän huokasta.
 
Voimia Pussipiru <3

Kiitos onnitteluista :)

Perjantaina 16.6. rv 37+3 klo 7 lorahti matkalla vessaan. Huomasin heti että neste oli vähän punertavaa, mutta mietin että saattoi olla pissaa ja jäin odottelemaan. Hetken päästä lorahti uudestaan ja kävin herättämässä miehen. Soitto synnärille ja he pyysivät lähtemään sairaalaan, että ehdin saamaan antibioottiprofylaksian.

Klo 10.15 käyrille makailemaan, hetken kuluttua lorahti loputkin vedet ja pääsin synnytyspuolelle antibioottitippaan ja odottamaan synnytyksen käynnistymistä. Olo oli kutkuttavan odottava ja rauhallinen. Tv:stä raikasi Le Concert La Paris. Kätilö ehdotti että lähtisimme kävelylle, mutta tiesin että syntymä on nurkan takana ja päätin mennä suihkuun rentoutumaan. Vähän ennen kahta tunsin ensimmäisen oikein kivuliaan supistuksen ja hetken kuluttua toisen. Äkkiä pois suihkusta, sairaalavaatteet päälle ja miehen lähelle. Klo 14-15 supistuksia tuli alle minuutin välein, oikeastaan taukoamatta ja tunsin kuinka vauva laskeutui yhä alemmas ja yritin vain hengitellä vaikerrellen supistukset läpi kerta toisensa jälkeen miehen käsivarsia nojaillen. Koska kaikki kävi rytinällä ilman taukoja en päässyt jakkaralle ponnistamaan, vaan jäin puoli-istuvaan asentoon. Hengittelin ponnistussupistukset ja viiden minuutin kuluttua pieni ruskeatukkainen siro tirriäinen oli sylissäni :love::love: Napanuora oli tytön kaulan ja vyötärön ympärillä joka kinnasi vastaan.

Upea, kipeä ja ihmeellinen synnytys. :love::love: Synnytyksen kokonaiskesto 1h19min.
 
Moi

Oon viettäny hieman hiljaiseloa täältä palstalta lukemassa käyn päivittäin mut en oo jaksanu kirjautua.

Onnittelut vauvan saaneille :love:

Ja tervetuloa uusille :)

Kesäheinä mullakin oli hcg hieman liian korkea viikkoihin nähen siinä seerumissa mutta kai se selitty juurikin hoidoilla ja lääkkeellisellä passilla ku söin zumeja vielä sillon. Toivotaan et saat tuloksen nopeasti ja kaikki on hyvin (y)

Roxanna täällä lupailtiin tyttöä vaikka itellä ollu koko ajan niin poikaolo. Oireita ku ei ollu alussa ku väsymys mut nyt mukaan on tullu kauhee närästys :( kädetkin puutuu koko ajan ja lääkäri sanokin et hermopinnettä on ja nyt nukun yöt rannetukien kanssa et vähän helpottaa. Mut kyllä tää on kaiken tän arvoista :love:


Vipe 23+4
 
Yrittäjä ihana kertomus! sä kyllä puhuit jo täällä aiemmin että synnytät nopeasti, mutta ei sitä oikein voi ymmärtää itse oman synnytyskokemuksen perusteella, että miten se voikin mennä niin nopeasti. Kuulostaa kyllä ihanalta synnytykseltä kaikin puolin <3 hurjasti vielä onnea sinne ja vauvan tuoksuista uutta arkea!
 
Siis nyt ei kyllä helpotuksen tunnetta voi sanoin kuvailla... Käytiin tänään siellä sikiötutkimusyksikön neuvonnassa ja siellä kävi ilmi, että meidän riskiluku oli laskettu väärin! Neuvolasta ei ollut tieto ivf-alkuisuudesta kulkeutunut riskiluvun laskijalle ja se vaikuttaa kuulkaa isosti! Uudelleen laskettu riskiluku meillä on 1:1400 jotain eli ei lähelläkään riskirajaa. HUH!

Muistakaa siis kaikki ivf:stä raskautuneet varmistaa, että tieto ivf:stä otetaan huomioon riskiluvun laskennassa!

Iso kivi vierähti sydämeltä :ROFLMAO:

Yrittäjän synnytys on kyllä sujunut varsin sutjakkaasti. Sylin täydeltä onnea! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja Roxanne
Tulin kurkkaamaan pitkästä aikaa tänne ja ihania vauvauutisia sain lukea! Onnea VienoUnelma, pussipiru ja Yrittäjä! Oikein ihanaa vauva-arkea teille. Onpas Kesäheinällä ollut piinaavat ajat riskiluvun kanssa. Enpä tiennytkään että hoito vaikuttaa noin paljon siihen riskilukuun.
Meillä poitsu nyt 7 vkoa. Kasvettu on hurjasti, viime neuvolassa jo 3880g ja 53,4 cm. Pikku hiljaa oppinut tuntemaan millainen nyytti meille syntynyt. Varsin tyytyväinen, mutta luonteeltaan hyvinkin tempparementtinen. Kaikki heti mulle just nyt-tyyppi. Tullut äitiinsä. Hyvin oppinut jo mikä itku on nälkää, mikä vatsanväännettä ja mikä läheisyyden kaipuuta. Meillä siirryttiin nyt vallan korvikkeeseen. Imetys meni pilalle moninaisista syistä. Meillä oli sammas ja mulla raunaydin syndrooma. Lopullinen niitti oli kun olen joutunu olemaan monta pv sairaalassa vatsaongelmien vuoksi ja sain vielä lääkettä jonka kanssa ei voi imettää. Maidon tulo hiipui ja nyt pumppaan viemäriin mitä tulee. No se lyhykäisyydessään meidän arjesta. Tsemppiä kaikille!
 
Kesäheinä, ihanaa että kyse oli vain virheestä ja voitte nyt olla levollisemmin mielin!

Soitin tänään polille ja selvä positiivinen se verikoe oli, kuulemma tosi hyvä arvo, en kysynyt tarkemmim koska saisin siitä kuitenkin ressin aikaseks. Varhaisultra olis 10.7 ettei onneksi kovin kauaa tarvitse jännittää sitä. Toki soittelen polille jos huolta tulee ennen sitä. Hoitaja laski että olis menossa 5+1 nytten.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@Kesäheinä-78 , onpa helpottava ja hyvä uutinen! Ihanaa, kun pääsitte piinasta ja riskiluku oli lopulta noin pieni. Peukkua tälle (y)

Osaako joku muuten sanoa, että mikä tekijä IVF:ssä saa riskiluvun kohoamaan?o_O Se ei siis liene todellista riskin kohoamista, vaan että mittari hämääntyy jostain hoitoon liittyvästä?

Onnea @Caro87 plussasta ja tsemppiä odotukseen :love::) mä meen vain viikon sua edellä, varhaisuä 3.7... piinaa, piinaa:LOL:

ON: vähäoireisuus jatkuu. Tai no alavatsan "polttelu" on lisääntynyt, samoin huimaus ja ajoittain myös väsymys. Onko muilla ollut huimausta? Siitä ei täällä muistaakseni kovin paljoa olla juteltu.
Tikutellut olen edelleen parin päivän välein, että saisi jotain todistetta raskaudesta... Viiva on koko ajan selvästi vahvistunut ja on nyt jo melkein musta ja tulee heti tikun kastuttua.:p

MyMa 6+1
 
Myma, en minä ainakaa yhtää muista miks se on ivf alkuisissa korkeempi. Kait sen joku sillon selitti :D mulla on kans nyt ollu välillä pientä huippausta, lähinnä vähän sen jälkeen kun noussu, joitakin kertoja istualteenkin vähän heittäny. Muuten kans oon tosi vähäoireinen, no väsyttää mut se saattaa ihan johtua tosta esikoisesta kun kantelee päivät pitkät. Mahassa jotain joskus, just tota polttelua. Pahoinvointia ei mulla viimekskään tässä vaiheessa ollu. Pojalta kipeyty tissit plussan aikaa järkyn kipeeks ja se meni kyl ohi. Niissä ei nyt oo ollu yhtään mitään. Niin ja turvottaa. Siinäpä ne. Taas toivois enemmän oireita vaikka eihän nekään mitään takaa. Pitäs iloita ainakin siitä että kroppa osaa sentään vieläkin raskaaks tulla.
 
@MyMa ei se IVF sinänsä vaikuta riskilukuun, mutta laskentakaavaan kyllä. Eli normaalisti nt-ultrassa sikiön ikä määritellään viimeisten kuukautisten ja pää-perämitan mukaan (tai jotenkin sillai – ihan utopiaa mulle :ROFLMAO:) ja seulonta-arvoja verrataan siihen. Mutta ivf-alkuisissa riskiluku pitää laskea sikiön todellisen iän mukaan, koska se tiedetään. Ja alkionsiirtoajankohtakin jotenkin vaikutti... Ja kuulemma tuntemattomasta syystä ivf-alkuisissa raskauksissa ollaan havaittu hcg-arvon olevan keskimääräistä korkeampi, sanoivat Dextralla. Mutta siis sen takia ivf pitää ottaa riskilukua laskettaessa huomioon, että ne laskee sen oikein, eikä luomusti alkaneen raskauden laskulaavalla.

Mulla on muuten myös ollut pientä huimausta, jos nousen nopeasti ylös. Ja noita kaikenlaisia maha-tuntemuksia on ollut koko alkuraskauden ajan. Lievät etovat olot on jo häipyneet ja olo alkaa mahan kiristelyjä lukuunottamatta olla aika normaali. Hei, mähän oon muuten jo keskiraskaudessa, kappas!

@Caro87 Onnittelut plussasta ja tervetuloa takaisin! Just lueskelinkin sun edellisen raskauden juttuja, kun selailin tätä ketjua sivukaupalla taaksepäin :D

Kesis 14+3
 

Yhteistyössä