~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Emmiina85 muuttuko sulla la ku eikös menty aiemnin samoissa. Mulla nyt rv 19+1 ja mieki tunnen semmoisia hentosia kutituksia mut mulla vaimentaa istukka ku on edessä.

Ruokarajoituksista sen verta et raaka kala on jääny kokonaan pois mut salmiakkia saatan pieniä määriä välillä syödä. Ja maito tuotteista juurikin pästöroituja maitotuotteita olen käyttäny.

Onnea myös vauvoista reuna ja shelterme :)
 
Helou naiset.

@Kesäheinä-78 ei löytyny syytä vuotoon ultrassa. Edelleen ajoittain tulee, etenki ponnistuksen yhteydessä. Lääkäri kielsi ajamasta pyörällä ja olla nostamatta mitään 2kg painavampaa ( töissä turha haave, mutta mahdollisuuksien mukaan) ja käski ottaa c-vitamiinia 1g jos alkaa enemmän vuotaa. Noi kaks ekaa ymmärtän mut toi viimesin oli ihan uus juttu mulle. Well, toistaiseksi kaikki hyvin.

Pahoinvointia edelleen 24/7. Ja väsyttää. Kotidobleri tuli eilen, en oo vielä testannu ku tiiän et liian aikaista vielä.

Ruokarajoitteista olen nodattanut hyvin tarkkaan. Tarkistin jopa fazerin tehtaalta onko suklaa tehty pästoroidusta maidosta ku paketissa ei lue. On se :) ja mies on aikamoinen ruokanatsi. Mut pahoinvoinnin takia on kyllä löysänny kuria ja saan syödä mikö maistuu vaikka olis esim roskaruokaa. Mut mitään kielto listalta en syö.
 
Hei vaan kaikille (taas)!

Vanhana, uutena tänne tupsahdin nyt. Kirjoittelin muistaakseni tähän ketjuun viime syksynä, pas:sta lähteneen raskauden vuoksi. Se meni sitten kesken jouluviikolla.

Nyt plussasin 2.ivf:n tuoresiirrosta. Nyt vasta rv 5+1 ja kovin kyllä pohdin uskallanko vielä siirtyä tähän ketjuun. Mulla on ennestään yksi lapsi, ivf:n tuoresiirrosta alkunsa saanut. Siinö raskaudessa vuosin kuin seula 5vk, rv 9 lähtien. Edellisessä, keskenmenneessä raskaudessa vuodot alkoi rv 7, joten koko ajan pelkään milloinka hulahtaa.

No, nyt kuitenkin rohkaistuin ja siirryin tähän ketjuun tuolta hoitoketjusta. Varhaisraskauden uä on kesäkuun puolessa välissä. Neuvolaa en ole vielä saanut tilattua. Viimeksi kun jouduin sen jo perumaan kun vauva menikin kesken.
 
Onnea uusille :love:

Täällä mennään 15 viikolla...vuotoja ei oo ollut taas pariin viikkoon (kopkop)..
Vieläkin on huono olo välillä ja verenpaineet temppuilee kun huimaa niin usein..

Tuntuu että aika matelee :whistle:
 
Tervetuloa @reason ja @Henrietta77! Kiva saada uusia odottajia.

Tää ketju on mennyt niin mahottoman hiljaiseksi, että aloin vertaistuenkaipuussani lukemaan ketjua alusta :D. Jouduin itse poistumaan silloin alkumetreillä kun tuli km nro jotain. Oli hauska lukea @Mandalan ja kumppaneiden matkaa uudelleen ;). Ja kyllähän sieltä löytyi yhdeltä jos toiseltakin samanlaisia oireita kuin täällä on nyt.

Täällä siis kaikki vissiin ihan hyvin, kun ei ole mitään erityistä huolen aihettakaan. Vuodot ovat pysyneet poissa nyt jo yli kaksi viikkoa ja vaikka oireet ovat lieviä niin ne ovat silti varsin selkeitä. Väsymys on pahin. Oon nyt ottanut tunnin parin päikkäreitä niinä päivinä kun se on ollut mahdollista, mutta yleisesti ottaen on kyllä todella nuutunut ja vetämätön olo. En ehkä varsinaisesti ole nukahtamaisillani pystyyn, mutta en oikein saa aikaiseksi mitään.

Etovat olot ovat voimistuneet vasta 9+ viikosta eteenpäin. Edelleenkään en ole oksentanut, mutta koko ajan on sellainen lievästi vellova olo, johon auttaa syöminen tai juominen.

Lisäksi nännit on edelleen arat, naama kukkii, hengästyttää helposti ja mahaa nippailee.

Nr-ultraan on vielä kaks viikkoa ja mietittiin että jos sinne asti nyt maltettais ilman mitään lisäultria. Vauva ja syke on kuitenkin nähty viikko sitten ultran ruudulla viimeksi.

Täytyy vain toivoa parasta. Suurin paniikki on onneksi jo vähän väistynyt.

Kertokaahan kuulumisia!

Kesis 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Voi auttakaa mua!

Menin ostamaan viikkonäyttöisen testin. Hedelmöityksestä aikaa 3vk 4pv. Testiin tuli vain 2-3. Nyt siis rv 5+3. Oireita ei ihan älyttömästi ole. Soitanko polille hcg:n mittausta varten? Oletteko te päässeet verikokeeseen?

Tietenkin voin odottaa viikon ja tehdä uuden testin...pää ei tahdo kestää vain odottaa.
 
Kävin tänään taas kokoseurantaultrassa, ja tämän päivän arvio oli 3,8 kg. Vielä olisi 2,5 viikkoa laskettuun aikaan. Kahden viikon päästä vielä tsekkaus, jos vauva on vielä kyydissä. Toivottavasti ei.

Kaikki oikein hyvin. Minua vaan kyllästyttää odotella.
 
@reason, en olis huolissaan, tee parin päivän päästä uus aamupissasta. Ei niihin digeihin oo ihan nii luottaminen kuitenkaa. Jos ei vuoda nii ei kannata murehtia. Vaikka mahdoton tehtävähän se on, olla huoleton.

Oma olo alkaa olla varsin nuutunut. Väsyttää ja palelee. Paha olo 24/7 eikä mikään ruoka oikein kelpaa.
Mutta mikä parasta, ei vuotoa moneen päivään, ei edes seksin jälkeen! Ensiviikolla eka neuvola.
Evangelina 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: reason
Voi auttakaa mua!

Menin ostamaan viikkonäyttöisen testin. Hedelmöityksestä aikaa 3vk 4pv. Testiin tuli vain 2-3. Nyt siis rv 5+3. Oireita ei ihan älyttömästi ole. Soitanko polille hcg:n mittausta varten? Oletteko te päässeet verikokeeseen?

Tietenkin voin odottaa viikon ja tehdä uuden testin...pää ei tahdo kestää vain odottaa.
Mulla näytti digitesti samoilla viikoilla samoja lukuja joten en olis huolissani :)
 
  • Tykkää
Reactions: reason
Reason!! Älä huoli. Mä tein samoilla päivillä digin...tais olla 5+3 ja näytti kans 2-3. Se pilasin mun mökkiviikonlopun elokuussa täysin. Itkun keskenmenoa kun edellinen raskaus oli kkm ja juurikin digistä sen silloin sain selville. Mutta raskaus meni hyvin <3 sullakin varmasti. Yleistä ettei noi viikot varsinkaan tuossa 3+ tuu aikanaan...mä en ehkä kovin äkkiä alkais uutta varmistustestiä tekemään...ite en sillon uskaltanut tehdä ja hyvä niin, Oisin stressannut turhasta. Tsemppiä, kaikki on varmasti hyvin!!
 
  • Tykkää
Reactions: reason
Hohhoijjakkaa... Just kun pääsin sanomasta niin eikö se perhanan vuoto sitten palannut :(. Vessakäynnillä tässä illalla jäi selkeää punaista paperiin. Tiedän, ettei se välttämättä tarkoita pahinta, mutta ei tää nyt taas hyvältä näytä. Johan tässä olikin liian monta stressitöntä päivää.

Soitan aamulla klininikalle ja pyydän päästä tarkistusultraan asap. Jos uutiset on huonoja niin haluan saada ne mahdollisimman nopeasti.

Voihan ketun ketun kettu :(
 
@reason Niihin viikkonäytöllisiin ei ole vissiin hirveesti luottamista. Muistan lukeneeni täältä palstalta, että isoillakin hcg-määrillä on viikkonäytölliseen saatu 2-3.

@Evangelina Meillä ei ole edes uskallettu harkita seksin harrastamista, hehheh. Ja kuiva kausi taitaa nyt vaan jatkua jos nää vuodot meinaa palata pelottelemaan.

Oon ihan kahden vaiheilla että haluanko tänään sinne ultraan vai onko se turhaa hätiköintiä. Vuotoa ei ole sen yhden vessakäynnin jälkeen näkynyt, mutta pelkään ihan kamalasti keskeytynyttä keskenmenoa. Noihin ultriinkin on jo mennyt pitkä penni kun on harva se viikko pitänyt käydä hermojaan lepuuttamassa...
 
  • Tykkää
Reactions: reason
Tervetuloa uusille! :) Voin taas jossain vaiheessa päivitellä listaa, joten laittakaahan tarkempia tietojanne (monesko hoito ja lapsi, LA) jos sinne haluatte.

Kesäheinä, no voi kettu tosiaan! :( Ei tuo pieni vuoto nyt sinällään vaaralliselta kuulosta, mut ihan kohtuuttomalta tuntuu, et joudutte edelleen stressaamaan ja jännittämään. Voisikohan dopplerilla jo kuulua sydänäänet tässä vaiheessa? Mulla ei tosin ole siitä kokemusta, mut ainakin se tulisi aika paljon halvemmaksi kuin ultrissa ramppaaminen. Tsemppiä joka tapauksessa!

ON: Täällä ollut paljon kiireitä ja on edelleen, joten kirjoittelen lisää paremmalla ajalla. Seesteinen keskiraskaus nyt meneillään (15+6) ja olo on hyvä. Sydänäänetkin saatiin kuuluviin viime viikon neuvolakäynnillä. :love:
 
Kiitos ihanat naiset! Rauhoititte tämän naisen mielen! Taidan odotella nyt varhaisraskauden uä:tä, joka on 2vk kuluttua. On tää kyl niin ihmeellistä, miten "pienistä" jutuista pyörähtää maailma sekasin. Kumpa osais olla huoletta!


@Kesäheinä-78 , tiedän tuon tunteen. Kuulostaa kuitenkin hyvältä, jos vuoto pysyy noin niukkana. Onko sulla mitään ultra-aikaa tulossa suunnitellusti lähiaikoina? Mitkä viikot sulla on? Kuuluisko vielä dopplerilla? Mulla kans kaks tosi kovasti vuotanutta raskautta takana. Toisesta kuulin dopplerilla rv9+ sykkeet ja se kyl helpotti mieltä.


@Roxanne 2. IVF/ 2. Lapsi/ 27.1.2018
 
Mulla on nyt menossa 10+5, eli periaatteessa dopplerilla vois kuulua, mutta ei varmuudella. Ja sit taas jos nyt hosun ostamaan jonkun satasen dopplerin, eikä niitä ääniä kuulukaan, joudun pakosti menemään ultraan, jolloin rahaa onkin jo palanut tuplasti... Me puhuttiin miehen kanssa, että ei hankittais doppleria, koska se todnäk aiheuttaisi vaan lisää stressiä.

Oon menossa huomenna neuvolaan labraan ja ajattelin kysyä jos suostuisivat yrittämään kuuntelua. Sit jos ääniä ei kuulu, ehtisin vielä omalle klinikalle ultraan ennen viikonloppua.

Tai sit vaan yritän rauhoittua. Sen yhden pyyhkäisyn jälkeen vuotoa ei ole tullut, joten joko kaikki on ihan hyvin, tai sit jos ei ole niin ei sille mitään nyt just mahda.

Sellainen tuntu tuolla alakerrassa, että jotain vuotoa vois olla odotettavissa vielä tänään, mutta en osaa tarkemmin selittää sitä tunnetta. Vähän huono fiilis tästä koko hommasta, mutta yritän nyt keskittyä ajattelemaan muuta.

@reason Seuraava buukattu ultra on kahden viikon päästä vasta. Tai jo, miten sitä nyt kattoo.

@Roxanne Ihann pitkällä sä olet jo! Joko on maha pyöristynyt?
 
Kesäheinä-78 toivotaan että syke kuuluisi neuvolassa :) me ei hankittu doppleria juuri tuosta syystä että jos joskus ei kuuluisikaan sykettä niin se paniikki olisi kamala!!

Ja tervetuloa uusille :love:

Itsellä on ollut jotenkin todella kovaa väsymystä ja välillä voimattomuutta joten töiden jälkeen ei oo jaksanu tehdä oikeastaan tätä mitään. Eilen aamulla verenpaineet nousi ja samoin syke ja olinkin eilisen kotona ja tänään oli ylimääräinen neuvolalääkäri käynti ja sairasloma on nyt äitiyslomaan saakka :D tutkitaan voisiko kilpirauhasessa olla jotain häikkää kun arvot on koko raskauden ajan olleet matalalla, toki viitearvoissa kylläkin, mutta ihminen on kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jotenkin helpotti kummasti kun tuli sairasloma ja kilpurauhanen ultrataan huomenna ja saa toivottavasti piakkoin sitten vastauksia mistä väsymys+voimattomuus voisi johtua.

Keskustelitte noista ruokajutuista, niin iskempä lusikkani siihenkin vielä :) itse noudatan listaa tarkasti, toki suolistopulmieni takia joudun muutenkin todella tarkkaan katsomaan mitä syön, koska yksikin väärä tuote niin suolisto on monta päivää huonossa kunnossa...

Miten muuten te jotka olette jo pidemmällä tai teillä on jo ennestään lapsia, olisiko teillä vinkata jotain listaa/keskustelua/jotain mistä olisi hyvä katsoa että mitä tavaroita yms. pitäisi olla olemassa kun lapsi syntyy ja ollaan kotona? Meille hän on siis ensimmäinen joten olemme todella ummikkoja :whistle: olen toki siskolta ja kaverilta kysellyt mutta tuntuu jo ettei heitä halua koko aikaa häiritä :)

Gerbera ja Sintti 30+2 :)
 
Heippa hei taas :) mukavasti tullut uusiakin tänne. Tervetuloa mukaan ja toivottavasti kaikki sujuu loppuun asti hyvin.

Täällä mennään viikoilla 33+6 ja henkeä ahdistaa melkolailla kun kohtu painaa keuhkoja.. vielä tovin kasvua tapahtuu ylöspäin ja sitten helpottaa kun vauva laskeutuu. Lapsi tunkee takapuoltaan myöskin melko kivuliaasti kylkiluiden alle ja välillä potkii rintalastaa :X3:

Omasta voinnista; väsyttää ja harkkasupistukset on todella voimakkaita ja välillä myös kivuliaita. Lisäksi alaselässä tuntuu enenevissä määrin menkkamaista jomottelua.
Olen ollut ilmeisen onnellisessa asemassa kun koko raskauden aikana ei ole ollut minkäälaista vuotoa ja sitten en niin onnellinen, koska todennäköisesti kärsin pahoinvoinnista loppuun asti :sick:
Saikulla oon ollut 9.5. alkaen ja eka äloma-päivä on 7.6.
Hain tänään myöskin libero-kassin ja äitiyspakkauksen :love:

Ja noista tavaroista.. itellä vaatteiden lisäksi on hankittuna yhdistelmä vaunut, pinnasänky, hoitotaso, manduca, sitteri, turvakaukalo ja pari tuttipulloa. Vielä on hankintalistalla itkuhälytin, amme ja ei kiireellisenä tripp trapp tuoli baby setillä. Loput tarvittavat kerkee hommata sitten myöhemmin, kun arki alkaa pyöriä ja näkee mikä itselle on mieluisaa käyttää. :) Meillekin lapsi on ensimmäinen ja siskolta (jolle kolmas syntyi kk sitten) olen kyllä kysellyt mikä heillä on osottautunut hyväksi..

Edit: luin tekstini uudestaan ja olipas oikein valituavirsi omasta voinnista.. tarkennuksena kerrottakoon, että nautin tästä hetkestä ja vauvan liikkeistä (kipeistäkin) täysillä :barefoot::love:
Lisäksi hankittuna on muutamia leluja ja harsoja :)
 
Heippa,

Paljon onnea uusista plussista:)

Kesäheinä, toivottavasti tuo vuoto loppuu, tuntuu kohtuuttomalta stressi jonka tuo varmasti aiheuttaa. Toivottavasti suostuisivat neuvolakuunteluun huomenna.

Reason, Digitesteistä ei ole valitettavasti omakohtaista kokemusta, mutta jos parin päivän päästä kokeilee uudestaan.

Täällä 10+3 ja oireettomana menen, joka puolestaan stressaa. 9+5 kohdalla tosin en tiedä oliko joku pöpö vai mitä mutta työpaikan ruokalassa jouduin kesken ruoan lähteä kun aloin voimaan niin pahoin. Enkä kerinnyt vessaan asti vaan oksensin ruokalan aulaan, onneksi siinä oli roskakori ettei lattialle tullut:)

Seuraavaan ultraan en ole vielä saanut aikaa.

Tarvikehankintoja en ole uskaltanut lainkaan edes miettiä tässä vaiheessa:)


Tsemppiä kaikille:)
 
Viimeksi muokattu:
Gerbera voin listata omia tärkeimpiä tuotteita mitä ostettiin tälle esikoiselle.

-hoitopöytä on edelleen käytössä vaikka poika lauantaina jo 1vee, ja ollut tosi jees! Ikean Stuva jossa pöytäilaa reilusti missä korit harsoja yms kaikkia mahdollisia hoitotuotteita mahtui pöydälle hoitopöydän pehmustealustan viereen ja laatikkotilaa alla vaatteille

-sitteri mikä keinuu sähköisesti oli monta ekaa kuukautta kätevä, poika nukkui päikkäreitäkin siinä joskus (oli myös kausi kun nukkui vain turvakaukalossa). Tavallinenkin sitteri on kätevä jotta saa vauvan edes hetkeksi pois käsistä jos tarvii

-harsoja, paljon! Meillä varmaan joku 15 tai enemmän niin ei tarvinnut pestä joka päivä. Ikean harsot on parhaimpia koska pehmeitä ja hyvän hintaisia

-turvakaukalo ja erityisen kätevää jos sen saa vaunujen runkoon kiinni, kätevää ostoksilla niin ei tarvi autoon tunkea myös vaunukoppaa. Meillä Stokken Trailz vaunut ja niihin adapterit että saatiin Maxi Cosin kaukalo runkoon kiinni.

-kylpyammeeseen kylpytuki ollut tosi kätevä, ei tarvi vauvaa nojauttaa omiin käsiin ja silloin kun vauva ei liikkunut vielä niin pidin vessassa pesukoneen päällä sitä että sain aamulla aamutoimieni ajaksi vauvan viereen katselemaan. Meillä itse kylpyamme on pienen kylppärin takia kokoontaitettava nimeltä Karibu.

-kantoreppu! Monet vauvat ei välttämättä muualla halua ollakaan (voivat jopa nukahtaa siihen kotonakin jos ovat sellaisia että kaipaavat kovasti sitä heiluvaa tunnetta mikä mahassa) ja se on todella kätevä kaikin puolin esim lähikauppareissulle kun ei jaksa vaunuja ottaa

-äitiyspakkauksessa on todella paljon kaikkee kätevää kuten nännirasva (ota mukaan sairaalakassiin jo) kynsisakset, vesilämpömittari yms joten suosittelen sen ottamista

-ostin jo raskaana Doomoon:n classic raskaus/imetystyynyn joka oli kultaakin kalliimpi öitä varten raskaana. En sitä sitten imetykseen jaksanut muovailla koskaan vaan laitoin pojan aina vaan sohvatyynyn päälle nopeasti. Ny kuitenkin tyyny ollut kiva pojalle nojailla ja nujuta. Ja vielä kun oli pieni eikä liikkunut itse niin siihen sai laitettua tuettuna nukkumaan päiväunia tai meidän sängyllä ympyröityä sillä tyynyllä "karsinaan"

-liivisuojia PALJON! Jos siis meinaat imettää. En edes ymmärtänyt niiden päälle ennenku maito nousi kun liivit kastui. Toinen rintahan "vuotaa" samaan aikaan kun imetät toisesta. Parhaimpia oli valkoiset Natusanin suojat, vähän muotoiltuna pysyivät paremmin ja imivät paremmin ja enemmän kuin muut

-maidonkerääjä on myös kätevä, saat siihen kerättyä kaikki ne 'toisen tissin maidot' talteen sillä aikaa kun imetät toisesta. Pakastin maidonkerääjästä jääpalamuottiin maitoa

-wet wipes, vanulaput, perusvoide (Natusan repair cream on hyvää) päivittäiseen tarpeeseen

-niistäjä (parempi se missä itse imetään)ja keittosuolatipat kun monet vastasyntyneet voi olla vähän räkäisiä välillä niin nuo auttaa. Niistäjää tarvitaan varsinkin aika pitkään kun ei vauva osaa niistää/tyristää nenäänsä

-pinnasänky on hyvä olla etukäteen jos vaikka haluaa nukuttaa vauvan siihen. Meillä se oli 6kk meidän sängyn vieressä käyttämättömänä kun nukuttiin perhepedissä, mutta oli sekin kiva kun ostettiin etukäteen.

-rintapumppu juostiin hakemaan tokana päivänä kotona kun maito nousi ja rinnat kivikovat ja kipeät. Pelkäsin rintatulehdusta kun ei tiennyt miten helposti se voi tulla ja poikakin nukkui ekaa kertaa melkein vuorokauden ympäri muutamalla syönnillä kun ekaa kertaa sai mahan täyteen maidon noustessa. Eipä sitä pumppua ihan kauheasti tullut sitten käytettyä kun en halunnut "tilata" maitoa kauheasti lisää vaan annoin pojan itse sen määrittää mitä tarvii. Mutta pelastipa kivikovat rinnat silloin maidon noustessa.

Tuossa ehkä tärkeimmät hankinnat itselle mitä etukäteen ostettiin mutta osoittautuivat hyviksi hankinnoiksi. Alettiin joskus rakenneultran jälkeen pikkuhiljaa ostelemaan tavaroita ja huonekaluja ja kyllähän siihen rahaa paloi kun haluttiin kaikki otaa uutena, mutta tietty vaunut teki ison osan.
 
Kiitos Toiveelle ja Mandalalle tosi hyödyllisistä hankintalistoista! Tosiaan, nyt vasta havahduin siihen, että kai tässä jotain hankintojakin pitäisi kohta miettiä. :) Tosin luulen, että odotellaan ainakin rakenneultraan asti ennen sitä.

Kesäheinä kyseli vatsan kasvamisesta – se onkin hankala kysymys! Mullahan alkoi melkoinen vatsan turvotus jo tosi aikaisin, varmaan jotain rv5, ja se jatkuu edelleen. Aamuisin ei ole kovin paha, mutta iltaa kohden ja varsinkin syömisen jälkeen maha turpoaa kuin ilmapallo. En kuitenkaan osaa sanoa, onko se varsinaisesti lisääntynyt, enkä myöskään tiedä, johtuuko se vielä niinkään kohdun kasvusta vaiko vain nesteen kertymisestä (mulle sanottiin varhaisultrassa, että siinä vaiheessa kudosnesteiden määrä on jo lisääntynyt 10 %). Normaalit vaatteet kyllä mahtuu päälle enkä usko, että tätä ulkopuoliset vielä huomaa (tai korkeintaan menee normaalin pulskistumisen piikkiin :D).

Mä olen varmaan vähän poikkeuksellinen siinä mielessä, etten niin malttamattomasti odota vatsan kasvamista. Pikemminkin nautin nyt siitä, että asian pystyy halutessaan pitämään piilossa (esim. töissä en ole vielä kertonut) ja voin jatkaa liikuntaharrastuksia, jotka on mulle tosi tärkeitä. Uskon kyllä, että ehdin tämän raskauden kuluessa vielä nauttia tarpeeksi isostakin vatsasta! :)

Mites teillä muilla?
 
Ihanaa kesäkuuta kaikille! Täällä ollaan tänään tasan puolivälissä eli rv 20+0. Maanantaina rakenneultra.

Mulla on alusta asti ollu jäätävää turvotusta mahassa joten olin helpottunut pari viikkoa sitten kun sain kerrottua töissä raskaudesta, ei ole tarvinnut enää verhoutua isoihin vaatteisiin :D Nyt tuntuu että turvotus on lähtenyt jo jäljellä pömppis :D

Kiitos tuosta hankintalistasta. En ole uskaltanut hankkia vielä mitään :whistle: Jotenkin koko ajan ajattelen että kesällä sitten... Toisaalta meillä on kesken remontti joten ei ole oikein säilytyspaikkaakaan.

Oon alkanu kovasti kaipaamaan vertaistukea myös ihan IRL. Uskaltaako kukaan paljastaa missäpäin asuu? Itse olen keski-suomesta.

Mullakin on ollut hengenahdistusta jo nyt, tai huomaan esim. töissä kun pitää puhua että en oikein "hallitse" hengittämistä...Tiedä sit mistä se johtuu.
 

Yhteistyössä