~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Sydänsuvenyö ja mandala: peukkuja pitelen ja kihisen jännityksestä!!! <3 molemmille
Ai niin mandala, törmäsin joskus aktiivisen rakon treeniohjeisiin, kun kävin gynellä inkontinenssini takia. Tais olla aika pitkälti lantionpohjalihastreeniä. Kieltämättä ärsyttävä vaiva housuunkuseminen ja kaveris on oikees, se vaan iskee ajoissa ja hormoneista johtuvaa. Mun yks kaveri valitteli ku oli kovat pahoinvoinnit, että aina pönttöä halatessa tuli myös pissat :/

Mulla viime syksynä tuulimuna/keskenmeno rv7 niin pelkät cytotecit sain kotiin. Otin panacodia alle niin oli aika kivuton ja nopea "synnytys". Toisalta, olin kyllä jo vuodellu pari viikkoa ennakkoon.

Uusille tervetuloa!! Kerrankin palsta johon toivoo porukkaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Oi mahtavaa, Sydän!!!! :love::love: Mahtoi olla huojentava hetki todeta että kaikki on sittenkin kunnossa!

Jos itse koskaan neuvolaan asti pääsen niin taidankin jättää ruinaamatta sydänäänten kuuntelua, saa vaan sydänkohtauksen :confused: samasta syystä olen alkanut karttaa jo ajatustakin kotidopplerista.

Kop kop kiitos tiedosta! ja joo yritän muistaa treenaille levätessä sitä lantionpohjaa jos auttaisikin. Kyllä mullakin tuntuu että virtsankarkailu ei ole hirveän kaukana JO NYT kun yskii kovasti, huoh. Noh sekin kyllä menee vielä jos ei vaan aivan koko ajan pissattaisi.

Oon miettinyt kyllä että jos tyhjennys tulee itselle vielä eteen niin onneksi kotona on tujut kipulääkkeet kaapissa, jotka syön kyllä aivan varmasti.
 
Helpotus saatu (ainakin pariks päivää, ehkä).. ja jännitys jatkuu! Kyllä siellä vieläkin se joku roikkuu mukana, ja vahvan näkösesti roikkuukin, kun koko vastas pari päivää enemmän mitä nyt rv on (10+1/10+3). Kuvaa saatiin vaan edestä kun ei suostunu kääntyyn sivuttain vaan esitteli ruudulle vaan etupuoltaan (ei sentään taka-..) :D yleensä sivulta saadaan vielä vähän pidempi mitta kun edestä.
Lääkäri arveli että neuvolan laitteet on niin heikkoja ettei sykettä aina välttämättä löydy paljon myöhemmilläkään viikoilla. Aattelin silti että voisin käydä ensviikolla kinuaan kuuntelua vanhasta neuvolasta kun siellä suhtautu kuitenkin paljo myötämielisemmin siihen, eikä tuntunu olevan sellasta kiirettä kun tuolla nykysessä kuulema on.
 
Sydän.....anteeksi! Niin nolo juttu!! Kyllä sää oot varmaan minutkin tunnistanu muualta ketjuista! Miten mää saatoin olla näin hölmö ja en edes huomannut itse mitään.
Niin mahtavaa että sulla on kaikki kunnossa! Kyllä se nyt menee loppuun saakka!! Ihana juttu!

Mua niin nyt harmittaa tuo möläytys
 
Sydän mahtavaa!!! Mitä me kaikki täällä sanottiin :) mulle tosiaan neuvola sanoi suoraan, ettei noin aikaisin mitään edes saada, joten ei edes yritä!

Mandala varmasti raastavaa odottaa iltapäivään! Voimia voimia!

Haunoora joo perästä tullaan, tosin pienemmällä arvolla. On se kumma miten muka jollain arvolla on merkitystä kun se on hyvä kuitenkin, pöh! Oletko miten saanut varhaisultraan aikaa?

Iinukka repesin eilen sun suihkuepisodille on se hurjaa toisilla, joten kovasti tsemppiä!!! Korvan takana on joku akupiste, jolla saa merenkäynnissä pahoinvoinnin vähän vaimennettua, joten toimisikohan se?

Jezebel aivan hirveä epäonni kohdannut teidät ja varmasti pelko on kova! Kaukorutistus täältä vielä ja kiitos, että jaoit asian kanssamme ❤

Aanis tuo syke voi näkyä jo rv6+, mutta kuulemma selvemmin vasta 7-8 viikoilla. Meillä näkyi vaimeasti 6+2, 7+2 sitten näkyi selvästi.

Kaikille uusille tervetuloa!

on: verikoe vahvisti raskauden ja 144 oli pp12, eli tuplasti viimekertaiseen nähden. Menen huomenna vielä omakustanteisesesti Mehiläiseen ja mietin, että saako sen arvon tietää kuinka pian? Ensiviikolla on vuotojen takia naikkarin määräämä kontrolli eli saan senkin sitten vielä vahvistettua. On jotenkin levollinen olo, viimeksi oli epäuskoinen. Mitään muita oireita kuin väsymystä ja satunnaista huonoa olla lukuunottamatta ei vielä ole. Aiemmin sain niinä hormoonipiikki-pudotushetkinä aamuyöstä hikoilupalelukohtauksia ja nyt olen vain hikoillut. Siis tiedättekö sen ennen kuukautisia olevan hikoilupalelun? Sillon tiedän, että kaikki ei mene hyvin ja menkat tulee, tosi kamala juttu. Nyt vaan hikoilee aamusta kuin mikälie vaihdevuotinen ja iltapäivästä palelee.
 
Mandala onko virtsarakko.fi tuttu sivu? Sen osotteen löysin mun opasvihosta.

Rusina: kysy mehiläisestä tekeekö ne ilman lähetettä kvantitatiivisia vai kvalitatiivisia seerumista, siis hcg-mittauksia. Dextra tekee vaan kvalitatiivisia eli raskaana/ei raskaana. Sen saa tietää tunnissa, mutta sillä tiedollahan meikäläiset ei tee mitään. Tarttee siis olla kvantitatiivinen/numereeninen. Meinasin olla pulassa ite dextran toisessa toimipisteessä, mutta suostuivat tekemään, kun oli antaa lekurin nimi ja lisätietoja ja siis hoidossa sielä.

Pahoinvointiin söin esikoisen aikana matkapahoinvointilääke postafenia. Nyt jos iskee niin ajattelin kokeilla magneettiranneketta, jos se auttais.
 
Viimeksi muokattu:
Sori ku spämmään mutta käyn Mandalan kuulumisia kattoo :D Samalla pakko sanoa Sydämelle että onnee ja olisiin jo voinu sullr sanoo aikaisemmin että koeta olla huolimatta :) mä olen laiha eikä mahassa milliäkään ylimääräistä. Kaikista raskauksista kuulunu sykkeet aikaisin , omalla doblerilla jo 8+ mutta kuopuksen aikaan neuvola ei löytänyt vielä lähes 10 viikolla enkä itsekään saanut kunnolla kuulumaan. Kyllähän se säikytti kun muutenkin kaikki meinasi mennä pieleen. Mut siis joskus vaan ei kuulu :)! Toki onhan sitä joskus aihettaki olla huolissaan mutta pääsääntöisesti turhia hälyjä :)!

Toivottavasti Mandala sai kans hyviä uutisia :love:
 
Mulla on VASTA 17.20 se perkeleen ultra :D normaalisti lähtisin duunistakin aikasemmin jo menemään, mutta nyt pyörin täällä hermostuksissani kun klinikka on tuossa vieressä prkl :D

Noh kohta helpottaa, johonkin suuntaan...!
 
Ei se mitään Kiela :) ja joo, on mulla aavistus millä nimellä oot siellä toisella palstalla ;)
Rusina80:lla hieno arvo, varmasti antaa levollisen mielen!
Mullakin tuli tässä raskaudessa paremmat lukemat kun siinä viime vuotisessa.
Mulla kyllä tota hikoilu-palelun vuorottelua on ollu nytkin, mut vielä selkeemmin sillon edellisessä.. ja siis sillonkin kun alkiot oli vielä elossa. Ehkä mulla sit niin että oireet on lievempiä sitä mukaa monesko raskaus on..
Niin, miten se onkin niin vaikee uskoo että ite vois joskus onnistua tässä...
Tammityttö, tota oon miettiny onko neuvolan ja kotidopplereissa miten paljo tarkkuuseroja, kun sen uuden hankintaa on miettyny.. toisaalta hiukan turha se ehkä ois sit jos pääsee niin pitkälle että liikkeet alkais tuntuun. Ja sit tosiaan jos ei joka kerta kuuliskaan niin ois kuitenkin pakko mennä ultraan..!
Mandalalle vielä jaksamista 3 tunniks.. voin kuvitella että olo on ku kusiaispesässä :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä kävin eilen ultrassa ihmettelemässä, kun vuoto ei ole vieläkään alkanut. Nyt kohdussa näkyi sikiöpussi, mutta tyhjä sellainen. Sikiöpussi oli sen kokoinen kuin itse sikiön olisi pitänyt olla, ja mitään toivoa ei annettu. Pussi on kuulemma todennäköisesti ollut siellä viime viikollakin, mutta ei vain ole näkynyt ultrassa. Sain mukaan cytotecit, mutta jostain syystä en nyt uskalla ottaa niitä. Huomaan kuvittelevani, että jos nyt joku ihme kuitenkin... Googlaamalla löysin keskusteluja, joissa samoilla viikoilla ei ole näkynyt mitään, mutta lapsi on kuitenkin syntynyt, niissä tapauksissa tosin hedelmöittymisajankohtaa ei ole tiedetty niin tarkasti kuin näissä hoidoissa. Huomaan ajattelevani, että oliskohan voinut natsata luomusti, mutta hedelmöittyminen olis siinäkin tapauksessa tapahtunut samaan aikaan, kun ovulaatio on aiheutettu ovitrellellä.

Järki sanoo ettei missään ultrissa ole enää mitään järkeä käydä, kun meille on nyt jo kahteen kertaan sanottu, että raskaus ei ole normaali. Kunnallista puolta en varmaankaan uskoisi, vaan kävisin ens viikolla uudelleen ultrassa, mutta meidän lääkäriin luotan kyllä...

Nyt olis siis 6+6.
 
Sydän. Mun nähdäkseni ja kokemuksella olen tosiaan ihan sellasella halpiksella kuullu tosi aikaisin äänet. Ihan kuten neuvolan vehkeellä. Mutta koje oli lainassa ja just ton takia en sitä halunnu pitää kun olis tullut paniikki jos ei kuuluis. Kuitenkin se äänen hakeminen oli tosi haastavaa. Mut toiset taas ajattelee toisin, että dobleri nimenomaan rauhoittaa. En tiiä..

Kesäheinä. Olen tosi pahoillani. Mäkin sinun tilanteessa saattaisin toivoa ihmettä, mut kyllä tosiaan on nii että ne ihmeet yleensä on niitä kun ovis ei oo ollu 100% varma. Itsekin kävin esikoisesta 5+2 ultrassa ja näkyi silloim iso pussi jonka sisällä on ruskuaispussi. Alkion siirtö siis ja hcg nousi suht matalana. Sikiötä ei vielä ollu. 6+2 näkyi kaikki hyvin, sykkeineen. Mutta tosiaan tolle raskauspussillekin on omat tietyt mittansa milloin se on normaali missäkin viikolla. Ison iso halaus. Nää on näitä mitä ei ikinä toivoisi käyvän , etenkään hoidoissa :( :(
 
Ymmärrän täysin sun ajatukset Kesäheinä-78...pistäähän se miettiin jos nyt kuitenkin näkyy enemmän kun viimeks..ite sun sijassas varmaan myös ns. pelaisin varmaan päälle enkä vielä ottas niitä lääkkeitä.. koska mitä jos kuitenkin..... Ei kai siitä haittaakaan oo jos vielä odottaa muutaman päivän? Vaikka tietty piinaavaa sekin... Jaksamista tulevaan ja sitä ihmettä toivoen! *halaus*
 
KEsäheinä iso hali, on ollut raastava tilanne ja ikävä päätös :( ihan varmasti itsekin miettisin lääkkeen ottamisen kanssa, koska salee olisi vaikea päästää irti jos olisi edes pienen pientäkään toivoa. Mutta kuitenkin toivon sinulle helppoa tyhjennystä kun se eteen tulee ja tule pian takaisin! :)
 
Saanko mä liittyä tänne, vaikka en plussannut varsinaisesti alkionsiirrosta, mut kesken pitkän lapsettomuushoitoprosessin kuitenkin? Muut ei ymmärrä, miten täynnä pelkoja ja toiveita mieli on tällä historialla.

En pysty keskittymään töihin, googletan vaan kaikkia hcg- yms. asioita, ikään kuin siten voisin jotenkin turvata tätä raskautta. Tai vain aikaa kuluttaakseni.

Taustana siis se, että vuosi sitten olin raskaana, mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon n. viikolla 6+.

Mandala, tsemppiä ultraan! Tuu sitten kertomaan.

Mä en aio tehdä enää testejä, odotan ensi viikon lekurikäyntiä.

Kesäheinä-78, suuret pahoittelut. Toivottavasti tilanne helpottaa pian. Ymmärrän halusi pitää kiinni toivosta. Mäkin joskus mietin, että oliko se raskaus edes oikeasti mennyt kesken. Mies sanoo silloin, että oli se, sen näki hänkin ultrasta... Mutta siis kaikkea tuollaista sitä pyörii mielessä, osin varmaan shokinkin takia.
 
sydän, Vau tosi hieno homma! Nyt vaan rennommalla fiiliksellä eteenpäin vai mitä ;) Onko sulla muuten ollut mitä oireita?

Kesäheinä,
voi ei... halit sinne ja toivottavasti pääset pian takaisin tähän ketjuun :)

Mandalan kuulumisia kans jännityksellä odotan :)
 
Kyllä siellä ruudulla pienen pieni sydän jumpsutti kovasti :love::love: voi liikutus mä sanon vaan! 7,5mm kaveri siellä kölli :) Toinenkin alkio löytyi samasta pussista mutta oli 6,5mm eikä sykettä löytynyt.
Ja tuhrullekin löyty harmiton syy.

Voi onnen päivä! Faijan synttäritkin tänää, oli kuulemma konjakin aika nyt :D
 
Ihanaa Mandala!! Onnea tärkeän etapin saavutuksesta! <3

Pahottelut vielä Kesäheinälle...toivottavasti pääset tänne takasin heti seuraavasta siirrosta!

Caro87, ei mitään muita mainittavia oireita, paitsi etomista joka välillä hyvinkin lievää/olematonta ja tissikipu joka sekin välillä helpottaa sen verran että on ollu huolissaan.
 
Voi Mandala mun oli pakko tulla kurkkaa sun uutiset tältä puolelta, mielettömästi onnea pienen näkemisestä!! (y):love:

Ihana kun moni saanut hyviä uutisia! Kaikille pettymyksen kokeneille voimia uusiin koitoksiin!

Mäkin hyvin hyvin varovaisesti kurkin tälle puolelle. Tänään pp 14 oli hcg 252 (3. Päiväinen siirrettiin). Mulla keskeytynyt keskenmeno keväältä 2014 12+3 ja alkuraskauden varhaiset keskenmenot joulukuussa 14 ja huhtikuussa 15. Hoidoissa ollaan oltu kaks vuotta. Nyt oli luonnolliseen kiertooon pas. Toi hcg arvo mietityttää mutta ei auta kun odottaa, jatkan testailua ja jos viivoissa haalenemista tai digi ei täsmää niin sitten ensi viikolla uuteen mittaukseen. Haluan kovasti luottaa tähän mutta kun noita menetyksiä on niin pitää ottaa rauhassa :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Ihanaa Mandala! :)

sydän, aikalailla samanlaista siis kun mullakin :) jos vatsan syö kovin täyteen niin saattaa tulla huonohko olo tai sit jos on tyhjä. Mut ne voi olla muutenkin. Ultran aikoihi vihleksi mahaa ja nyt taas ollu silläkin saralla hiljaisempaa niin paniikkihan tässä meinaa välillä iskee. Kun jostain luin että näillä viikoilla kohdun pitäs kovasti kasvaa.
 
Joo siellä se toinenkin alkio näkyi mutta koon puolesta tippunut pois matkasta varmaan pari-muutama päivä sitten. Tosin seuraavassa ultrassa se sitten selviää tarkemmin.

Henrietta ihanaa kun sinäkin tänne kurkistelet! Ihan hyvä tulos tuokin on, ei mun mielestä pitäisi olla huolissaan!

Kiitos kop kop siitä linkistä, tutkin sitä jo vähän ja varmaan niitä harjoituksia testaan!

Maria tervetuloa mukaan vaan!

Voikohan noi sisäultraukset ärsyttää paikkoja tässä alkuvaiheessa? Mietin kun nyt sitten tuli ekaa kertaa oikein verta. Ei taaskaan älyttömästi mutta pikkuhousunsuojassa oli ja pyyhittäessä haaleaa.
Lääkäri näki kohdussa kohdan josta sanoi vielä vuotavan, että siellä tuppaa olemaan hiusverisuonia niin paljon mitkä voi vuotaa mutta jotenkin sitten ajattelin että tuhruaa samalla tavalla kuin tähän mennessä. Heti tietysti mietin ett mitä hittoa kun ei ole verta aiemmin vielä tullutkaan ja kerralla nyt tuli ehkä enemmän kuin aiemmin ns yhdellä kertaa (n) ei sitten liian helpoksi tehty tätä hommaa. Ei kai se vaan muu auta kuin kärvistellä ja toivoa että laantuu vaikka edes takaisin tuhruksi.
 
Viimeksi muokattu:
Caro87 Mulla kans etenkin iltasin lähes jatkuvaa nälkää, vaikka oikein mikään ei sit maistuiskaan.. kuitenkin tulee parempi olo kun jotain saa syötyä, vaikka toisaalta sit voi tulla huonokin olo heti syömisen jälkeen ja niinku se nousis kurkkuun takasin.
Ei kai kohtu vielä alle rv10 niin paljoo kasva..? Ei mulla ainakaan oo ollu oikein mitään repimisiä tms. tuntemuksia sillä alueella.

Tuu vaan tänne Henrietta- heti kun siltä tuntuu, ja onnea hyvästä lukemasta! :) teilläkin jo useampi menetys koettu, ois jo kyllä korkee aika sille pysyvälle plussalle! Itekin sitä on vieläkin vaan varovainen eikä oo uskaltanu antaa ns riemun revetä vaikka "vain" yks menetys takana..

Ikävää toi Mandalan vuotelu, varmasti piinaavaa.. mut varmaan helpotti ainakin ettei sitä rypälejuttua enää tarvi miettiä :) oliko eilinen siis se 7+1 uä ja millonka seuraava on?

Tervetuloa kirjottelemaan myös Maria_V!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä