~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Sydän saako vielä noin aikaisella viikolla sydänääniä? Minulle rv9 neuvolassa sanoi, ettei mitään vielä kuulu pariin viikkoon, joten ei edes lähtenyt kuuntelemaan. Hakeuduin sitten yksityiselle alatieultraan. Toivon niiiiiiin paljon, ettei pelkosi osoittaudu todeksi, kaikki voi kuitenkin olla täysin hyvin. Niitä pelotteluja ja osaamattomuutta on niissä neuvotteluissa vaikka kuinka. *hali
 
On se kuitenkin monilla tuntunu kuuluvan jo hyvinkin näillä viikoilla mitä nyt google tietysti sauhunnu asiasta...sittenkin vaikka ois enempi ihraakin mahassa, mitä mulla ei oo, eikä taaksepäin kallistunutta kohtua tms. Enkä usko että niissä laitteissakaan niin mullistavia eroja sentään on. Yrittihän se sanoo että on "niillä rajoilla" kuuluuko tässä vaiheessa, mutta jotenkin aivan luovuttanu olo jo. Voihan sitä jotain pientä toivoo yrittää pitää yllä jos kohtu on vielä niin syvällä/alhaalla luun takana ettei siks kuuluis, mut jos se viuhunta oli tosiaan istukan ääni (eikä joku muu oma valtimo) niin miks se kuulu sit niin hyvin.. ois luullu että edes vaimeesti ois se sykekin kuulunu.
Yhtään ei enää lohduta jokkut neuvolantätien puheet, että "vaikka edellinen on menny kesken niin eihän se tarkota että seuraavakin menee".. joo, ei varmaan, yleensä, mut kun ne hyvät todennäkösyydet ei vaan mua ennenkään (tai ainakaan 18 vuoteen) oo tuntunu koskevan.

Päätin nyt kuitenkin että meen siihen seerumiseulaankin vaikka ensin aattelin että paskaaks siitä enää on hyötyä, en varmaan mee turhaan piikille, mutta jos siitä edes jotain vois selvitä oliko alkiossa pahastikin vikaa niiden hcg-beeta ja PAPP-A arvojen perusteella. Muuten noitakin jäis vaan miettiin jälkeepäin että mitä ne ois ollu, oisko niistä selvinny jotain ja ois vaan pitäny nekin tutkia...en tiä tosin voiko se vääristää niitä jotenkin jos alkio on kuollu?
Sitäkin jo mietin mihin väliin sen tyhjennyksen ajotan, ekahan otetaan se lääke suun kautta ja vasta 2 päivän päästä varsinaiset tyhjennyslääkkeet..ja viikonlopulle on tietysti jo paljo ohjelmaa mitä pitäs jaksaa. Toisaalta haluan tietysti mahdollisimman pian eroon näistäkin vähistä typeristä "raskaus"oireista jos niille ei enää mitään oikeeta syytä oo eikä yhtään viivyttää tätä kun ei taas tiedä montako kuukautta menee ennenkun koko paskasta pääsee taas eroon ja eteenpäin....
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mun sympatiat on sun puolella, aivan karmee tilanne. Toisaalta oon kyllä itsekin kuullut näistä neuvolan mittaajista ja laitteista, että ei kyllä mikään ihme jos ei vain olisi osannut. Toivotaan näin!!

Olen kyllä itsekin valmistellut itseäni pahimpaan torstain ultraa varten, jotenkin en vain usko että voisi meidän vuoro olla vieläkään. Kotona baarikaapissa on laadukasta single malt viskiä pullo, jota olen jo kaavaillut tyhjentäväni v*tutukseen. Että näin pirteät fiilikset täälläkin :rolleyes:
Lääkärissäkään ei mitään suoraa apua tähän ylivilkkaaseen rakkoon, saan pitää pissa/juomis-päiväkirjaa vuorokauden ajan mittaamalla juomiset ja pissat, jee :cautious: ja sitte tulehdus poissuljettiin näytteestä. Pissapäiväkirjan palautuksen jälkeen voidaan olla viisaampia. Mutta sanoi kyllä, että raskaana ei kyllä lääkkeitä helpolla lähdetä määräämään, tuntuukin siis että siedettävä tätä vain on, huoh :sick: Se laastari ilmeisesti auttaisi siihen rakon supisteluun kaiketi jotenkin rentouttavasti, ja siten vähentää jatkuvaa pissahädän tunnetta.
 
Mulla on myös varasuunnitelmana että todellakin tulee kalja jos toinenkin kipattua viikonloppuna oktoberfesteillä jos mitään syytä ei enää oo olla ottamattakaan. Pitää sitä yrittää keksiä muuta elämää sit jos tää homma ei nyt vaan enää onnistu.
Ja joo, se etuseinämän istukka vois olla yks pieni toivo (oli siinä seinämässä ainoossa onnistuneessa raskaudessa), tosin en usko että sekään kovin montaa päivää sentään vois viivyttää kuulumista.
Torstaiaamuna sitten sinne varmistusultraan. Kyllä kammottaa ja vituttaa jo valmiiks.

Jotenkin nyt jo ärsyttää että tuli tääkin ketju alotettua, vaikka tälle selkeesti tilausta olikin....kiva sit nähdä aina omalla nikillä kun tää pomppii ylös palstalla :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Sydän, mä en saanut mitään etulääkettä kkm tyhjennykseen, suoraan vaan ne tyhjennyspillerit. Mun kohdunsuuhan oli täydellisesti kiinni ja kärsin niin sanoinkuvaamattoman helvetillisiä kipuja tämän takia, että koen näiden osalta olevan vielä sairaaloilla paljon parantamisen varaa! Abortissahan saa ne alkulääkitykset pehmentämään kohdunsuuta. En ymmärrä miksei kkm voida tehdä samoin. Helvetti jota en toivo kenellekään, ikinä, koskaan! Pääsisitkö yksityiselle tai klinikalle ultraan? Tuolla viikolla kun pääsee näytöltä näkemään mikä on tilanne.

Mä join kkm jälkeen kyllä tosi paljon aitoa shamppanjaa, söin juustoja ja sushia ihan överit

Mandalalle hermojen rauhoittumista torstaille! On aina vaikea uskoa, että onni osuisi omalla kohdalle, kun pitkä epäonninen tie käyty. Mutta sitten se vasta yllättääkin. Tiedän, kliseitä kliseitä..

ON: uskaltauduin tänään tekemään vihdoin digin, se näytti 2-3 ja tänään on virallisesti 4+0! Edellisellä kerralla digi näytti samaan aikaan 1-2 ja olihan se arvo sen 70, vaikka viivat vahvistuivat samalla tavalla. Nyt odotan verikokeen tuloksia kuin kuuta nousevaa. Ja tulen varmasti tekemään jonkun kontrollin vaikka omasta pussista, koska vanhasta oppineena olisi kaikki saatu aiemmin "kiinni". Ajatus kuolleen alkion/sikiön kantamisesta viikkotolkulla sisällään autuaan tietämättömänä (tai näin muut mulle kertoivat että siellä kaikki on hyvin ja turhaan huolin) on todella raastavaa. Vähemmän stressaan kun saan edes jotain vahvistuksia.

Haleja kaikille! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kunhan höpöttelen täällä vielä tästä rakkojutusta mikä tänään on kyllä ollut aika ärsyttävä taas. Löysin netistä tällaisen tekstin pätkän:

"Odottavat äidit ovat varmasti tietoisia siitä, että vessassa käyminen tihenee raskauden aikana. Yllätyksenä kuitenkin saattaa tulla se, että virtsaa tulee niin vähän kerrallaan. Tämä johtuu siitä, että virtsarakko ei tyhjene täysin missään raskauden vaiheessa. Rakko on 30-50 prosenttisesti täynnä koko raskauden ajan keltarauhashormonin lihaksia rentouttavan vaikutuksen vuoksi. Samaan aikaan munuaiset tekevät lähes tuplatyötä poistaessaan sekä äidin, että vauvan aiheuttamat kuona-aineet."

On tänään erityisesti tuntunutkin siltä että ihan kuin ei just tyhjenisi täysin kun saanut ravata koko ajan vessassa. Eräänkin vessakäynnin yhteydessä mietin että onko tämä kaikki sen arvoista jos tästä vaivasta pitää koko ajan kärsiä kun ei ilmeisesti lääkettäkään voi ottaa :confused: onneksi jotkut päivät on parempia, mutta kyllä silti vaihtaisin vaivoja melkein koska vaan..

Sori oma napainen valitus, kun täällä on oikeitakin huolia ja murheita ihmisillä :unsure:
 
Haunoora, Ei pitäs montaa testiä enää plussan jälkeen tehdä, saa vaan ittensä vainoharhaseks ;) Nimimerkillä muutaman testin itsekkin plussan jälkeen tehnyt ja ai kauhee, kun tein viallisen testin joka ei antanu juuri minkäänlaista viivaa. Onneks oli kotona eri merkkinen testi ja sen tein ja ihan vahva viiva. Se viivan paksuus riippuu muutenkin niin monesta asiasta.

sydän, varmasti kamalaa olla epätietoisuudessa, kuitenkin mahdollisuus että kaikki olisi hyvin, mutta ei sitä varmasti jaksa uskoa.. Torstai tulee nopeasti ja sitten saat varmuuden :)

Niin ja oliko Mandalallakin torstaina ultra. Jännää, toivottavasti tulee hyviä uutisia (y)

Mulla se neuvola huomenna ja ei oikein minkäänlaisia odotuksia. Tällä hetkellä vaihtasin mieluusti semmoseen raskauteen, että olisin vaikka 24/7 halailemassa pönttöä. Muuttasin mieleni varmasti heti jos niin olisi, mutta nyt sellanen tuntus rauhottavalta :LOL: No katsoo sitten minkälainen olo huomisen jälkeen on, että marssiiko itsekkin vielä yksityiselle ultrattavaks vaikka nyt ei olis yhtään ylimäärästä rahaa.

Muoks, voikohan tollasta tulla heti alussa siis Mandala? Mä oon päivisin ihmetelly töissä, että vaikka tuntuu, että on tarve mennä vessaan niin pissaa ei kuitenkaan tule paljoa. Yöllä taas herään muutaman tunnin jälkeen ihan järkkyyn vessahätään ja pissaa tulee paljonkin, usein tarttee pari kertaa yöllä käydä.
 
Mulla on taipumusta ollut ylivilkkaaseen rakkoon ennenkin mutta pientä mun mielestä tän alkuraskausajan rinnalla. Alkoi aika alussa itse asiassa jo. Ehkä lantionpohjan lihasten treenaaminen voisi auttaa, who knows. Öisin mullakin tulee kunnon pissat pariin otteeseen mitä käyn ja ilmeisesti nukahtamisen ansiosta myös rakko "lepää" koska ei tule pissan jälkeen heti uudestaan vessahätä, mutta päivällä se sitten alkaa. On tämä kans elämää. Ja joo todellakin tuntuu että vaihtaisin tämän siihen yrjöämiseen koska tahansa mutta helpompi sanoa kun ei ole kunnolla vaihtoehtoa kokenut :D

Mietin myös että hitto kuin monta ultraa pitää omalla rahalla käydä JOS torstain ultrassa on kaikki hyvin! Koska jos neuvolassa rv9 ei kuitenkaan mitään järkevää tapahdu niin en tod odottele tästä viikosta rv12 asti ilman mitään väliaikatietoja!! :confused::rolleyes:
 
Heippa!
Sydän: älä vielä menetä toivoa kun mulle ainakin sanottu ettei 9vko vielä välttämättä mitään kuulu joten meillä sitä ei kuulema edes yritetä sillon kuunnella...

Ja mä toivon taas toistepäin et toi pöntön halailu loppuisi koska se on järkkyä kun mitään ei saa aikaan kun sielä pitää maata ja oksentaa iltaamyöden..muutenkin koko pvä ihan sairaan paha olo.. 24h darra...:sick: lasken päiviä siihen 12vko tulee täyteen ja tän on pakko loppua.. et paree on että tää raskaus onnistuu..
Ja mitä rakkoon tulee niin pissalla juoksen myös jatkuvasti yöllä moneen kertaan sekä kaiken lisäks alituinen nälkä... joten ei o helpoo kun tuntuu että on paljon oireita mutta mikään ei auta siihen paniikkiin mikä on että kaikki menee perseelleen...:unsure: todellakaan ei siinä vaiheessa oireet haittaa jos kitos seisoo lopussa ja oman niiiiiin toivotun Nyytin saan syliini...
Ja tsemppiä kaikille ja voimahaleja
 
Jospa sitten minäkin uskaltautuisin edes johonkin "tukiryhmään" mukaan, kun ei tätä asiaa viitsi kovin vielä mihinkään kuulluttaa... Olen seurannut tuota IVF- hoito ketjua taustalta ja useat nimimerkit ovatkin sitä kautta "tuttuja". Meidän historia on seuraavanlainen; 2010 annettiin lapselle lupa tulla, hakeuduttiin hoitohin kahden vuoden jälkeen ja alkututkimusten aikana tapahtui "luomuihme" ja syyskuussa 2013 raskaustesti oli positiivinen. Tästä ensimmäisestä raskaudestani sain nauttia täyden ajan, 40+5 viikoille asti, jolloin koimme mielestäni kaikista kamalimman eli kohtukuoleman. Mitään syytä ei tähän löytynyt mistään... No, siitä on nyt jotenkin selvitty sitten eteenpäin. Takana yksi inseminaatio, jossa selvisi, että ainut keino meille on ICSI. Ensimmäinen ICSI tehtiin sitten 18.9. ja tänään verikokeessa tulos oli positiivinen. Kotitestit eivät näyttäneet mitään, vaikka tietysti niitä muutamia etukäteen tein ja menkkakipuja olen kärsinyt sunnuntai illasta asti. Mitään uskoa ei siis raskauteen ollut ja vieläkään ei tätä oikein ole pystynyt sisäistämään. Edessä tuskin on onnellinen odotus, onneksi kuitenkin saamme enemmän ultria matkan varrella ja seuranta on huomattavasti tiiviimpää muutenkin, jos tämä nyt edes on "oikea" raskaus... ensimmäinen ultra on jo viikolla 43.
 
Sydänsuvenyö älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Ymmärrän kyllä, että aiemmat kokemukset kulkevat mukana. Tosiaan voi hyvin olla vaan niin aikaiset viikot kuunteluun. Ja onko laitteetkaan neuvolassa uusimmasta päästä? Muistelen, että esikoisesta sydänääniä kuunneltiin joskus rv12 jälkeen, aiemmin ei suostuneet. Silloinkin terkkari joutui tekee töitä, että sai äänen löytymään.

Jezebel78 tervetuloa! Ja valtavan raskas kokemus teillä takana. Asia, jota ei pitäisi tapahtua kenellekään. Sydäntä särkee ajatellakin asiaa. Onnea nyt tähän raskauteen :) huojentavaa varmasti, että pääsette tarkan seurannan alle tässä raskaudessa.

Omaa napaa. Tänään 6+0 ja koko päivän pahoinvointi tullut sellaisina aaltoina. Aina kun syömisestä on kulunut pidempään. Kun syö, niin helpottaa. Ja edelleen rinnat arat ja mahaa turvottaa. Yritän kovasti valaa itseeni rauhaa. Yritän ajatella, että jos jotain on menossa pieleen, en voi sitä estää. Jos jotain on jo mennyt pieleen, saan tietää sen viimeistään viikon kuluttua. Jos kaikki on hyvin, niin on vielä ens viikon ultrassakin. Tajusikohan kukaan tätä ajatuksenjuoksua?:oops::D nyt siis yritän olla hallitun rauhallinen seuraavan viikon. Onneksi on tiukka työputki ennen ultraa, niin ei ehdi ajatella eikä googlata:LOL:
 
Sain tänään pp11 päivän verikokeen tulokset ja 212 oli. Torstaina meen omasta toiveesta uusinta verikokeeseen, että näkee että nousee niinkuin pitää.
Tein tänä aamuna uuden digin ja muutaman liuskan ja koska digi antoi edelleen 2-3 niin jos sitä uskaltai sen testailun nyt lopettaa :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Piti tulla vielä kysymään, että onko moni jo soittanut neuvolaan? En tajuu, mut jännittää soittaa... kunnan sivuilla luki, että soitto heti, kun tekee positiivisen testin ja et eka käynti rv 8-10. Eli jopa ens viikolla :eek: pakko kai se on soittaa, että ois vielä valinnanvaraa ajassa, joka sopii työkuvioihin.
 
iinukka suihkuoksennus oli mulla kerran lähellä hoitoaineet päässä mutta meni ohi :D tsemppiä huonon olon kanssa taisteluun!!

Jezebel voi kauhea mitä olet joutunut kokemaan, tuo on kyllä ehdottomasti pahinta mitä voisin itsekin kuvitella, eikä sitä soisi edes pahimmille vihollisilleen :( Onnea kuitenkin aivan mahdottomasti uudesta plussasta ja tervetuloa tänne piinailemaan kanssamme! :)
Oliko sun kotitestit aivan blankoja? jännä juttu, olen kuullut tuosta aiemminkin. Mutta verikoehan se onneksi on täysin varma.

Aanis sama juttu itsellä tuon sisäisen rauhan kanssa, välillä onnistuu ihan hyvin, koska tosiaan eihän tälle mitään enää itse voi tehdä. Tiedän kyllä mikä paniikki siitä tulee jos ongelmia tulee eteen, vaikka kuinka rauhallisena yritän olla muuten.

Mä olin itelleni tehnyt lupauksen, että jos toiseen verikokeeseen mennessä oli arvo tuplaantunut oikein niin varaan neuvolan, joten se on nyt sitten kalenterissa. 21.lokakuuta ois aika eli 9+3, tuntuu olevan ikuisuus sinne asti. Ja toisaalta ois kyllä voinut odottaa sittenkin tähän huomisen ultraan asti sen varaamisen kanssa :unsure:

haunoora onnea verikokeen tuloksesta! (y) älä sitä digiä murehdi, tässä ketjussakin hyvä esimerkki oli kun kop kop testasi 2-3 ja verikoe oli reilu 4000 vaikka 3+ 'pitäisi' kaiketi tulla jo 2000 arvolla. Mutta tosiaan tuskin on mitenkään yksikön tarkka homma tuo digi, joten kannattaa yrittää olla stressaamatta siitä (tiedän, helpommin sanottu kuin tehty). Ja sulla tulossa se toinen verikoe niin se kertoo kuitenkin se absoluuttisen totuuden :)

Aktiivisuusranneke kertoo, että kyllä tässä on tullut sellaisia kymmenen tunnin unia vedeltyä viime aikoina. Ei kylläkään mitenkään erityisen älyttömästi väsytä iltaisin että nukahtaisin pystyyn tai mitään, vaan telkkaa katsellessa sängyssä alkaa usein haukottelu kasin aikaan ja olenkin sitten puol ysin pintaan usein nukahtanut telkka päällä. Päivisin usein töissä väsyttää lounaan jälkeen paljon enemmän.
 
Soittelin neuvolaan. Tosi ystävällinen terkkari. Kyseli voinnit ja ivf:n päivämäärät jne. Sit sanoi, että heidän kone laskee olevan rv 3+6. Olin, että mitäh:eek: Yritin sitten selittää, että miten se noin voi laskea, kun vikoista menkoistakin on yli kuukausi. Terkkarikin ihmeissään, mut sanoi vaan et näin tää nyt näyttää. Siinä sitten kolmatta kertaa luettelin päivämääriä ja sielläpä olikin yks väärin. Ja kierron kestoksi taisi laittaa vikan luomukierron 32pvä (poikkeuksellisen pitkä), vaikka sanoin kyllä, että enempi ollut 28 kiertoja:rolleyes: Kivaa säätämistä. Käski tuoda klinikalta tiedot mukana. Noh, 20.10 eka neuvola. Kuulemma np-ultrakin ois hyvä jo nyt varata, mut en kyllä uskalla ennen ens viikon ultraa. Nyt alkoi taas jännittää ja tekis mieli marssia saman tien ar-ultraan:oops: Pe ois 6+3, näkyisköhän jo syke... se siitä eilisestä rauhasta:D
 
  • Tykkää
Reactions: iinukka1
Jezebel Ihan hirveitä oot kyllä joutunut kokemaan. Oon miettinyt useasti miten tollasesta selviäis :( Ihan hirveetä! Mutta onnea tuoreesta plussasta! <3

Mandala joo nyt loppu panikointi niistä digeistä.. Tein aamulla liuskaan tasavahvat viivat ja huomenna oikeana testipäivänä se uusinta verikoe, joten nyt vaan katellaan päivä kerralla :)
Nyt ollut vuorokauden jatkuva ällötys, äklötys olo joka ei helpota millään, niin sekin vähän rauhottaa :D

Aanis Mulle keskenmenneessä raskaudessa näky 6+1 vahva syke. mutta sit taas voi tulla turhaa paniikkia jos ei syke vielä näykkään :/
Mä ajattelin jäädä tonne meijän klinikalle yksityiselle äitiysneuvolalle. Varataan eka neuvola aika vissiin ar-ultrassa, että on nähty että siellä oikeesti joku on :)
 
Jezebel78, tervetuloa ja onnea plussasta :) Kovia olet joutunut kokemaan, en osaa kuvitellakkaan.

Mandala ja Aanis, joo ei sisäistä rauhaa täälläkään :D oishan se hienoo että osaisi olla miettimättä, mutta ei. Ja tosiaan kun mitään tässä vaiheessa ei voi itse tehdä. On vaan niin kauhee ajatus, että pitkään plussaa toivottu ja sitten se otettas pois.

ON. Neuvolan täti oli mukava ja paljon lappuja sain mukaan. Lähete verikokeisiin ja ar ultra varattiin myös joka on 13.10. Tuntuu pitkältä ajalta, sillon olis 10+ jotain. Postissa tulee yliopistolliseen sairaalaan aika np ultraan myös jollain aikaa. Ei mun oireettomuudesta sanonut mitään negatiivista, kuulemma monesti pahimmat oireet on joskus 9+ että niitä ootellessa.. No ei auta kun yrittää ottaa rennomnin ja eihän sitä tiedä jos jotain vielä ilmaantuu.
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Niin, aikamoisessa suossa tässä ollaan rämmitty ja edelleenkin käyn terapiassa joka toinen viikko. Ajattelin sitä kuitenkin vieläkin jatkaa, kun raskaudesta ei varmastikaan tule henkisesti helppo. Epävarmuus on läsnä koko ajan eikä turvallisia "päiviä" minulle ole olemassakaan.

Mandala
juu, kotitesteissä ei näkynyt haamun haamua, kyseessä oli Sofin liusketestit (halusin säästellä digiä)... Tuossa ensimmäisessä raskaudessa sain nimittäin plussan apteekin omaan testiin vasta, kun menkat olivat olleet kuusi päivää myöhässä. Ja silloin tein noita testejä joka toinen päivä. Kierto kuitenkin aina säännöllinen, tasan 27. päivää. Ja jotenkin, kun sitä on paljon näitä hoitoihin liittyviä keskustelupalstoja lukenut, ei oikein jaksanut uskoa, että voisi olla niitä onnekaita, joilla ensimmäisellä kerralla tärppää :)
 
Jezebel aika jännä miten nuo testit on käyttäytynyt! Mulla sofit antoi jo aika aikaisessa vaiheessa hailuraa. On nämä niin yksilökohtaisia asioita vaan!

Caro tuota sitä toivoisi itsekin että olisi mukava neuvolatäti kun kuullut niistä natseista ketkä valittaa kaikesta eikä ole ollenkaan mukavia.

Mä olen tänään ollut paljon enemmän zen kun rakko on ollut vähän iisimmin, joten ketutustaso sitä myötä vähän matalammalla :D kahden lapsen omaava kaveri sanoi että se oli hänen mielestään yksi ärsyttävimmistä oireista raskauden aikana. Ja pahenee vain vauvan kasvaessa kääk!
Noh vaihtoehtoisesti sitten tänään tullut taas vaihteeksi enemmän tuhrua joka on kuin vaaleanpunaista valkovuotoa. Kyllä on muuten koko väriskaala käyty läpi tässä tuhrun kanssa :D

Alkaa jo pikku hiljaa jännittämään huominen. Oispa saanut sen aamuksi niin ei olisi koko päivä kärvistelyä ennen sitä. Mutta näin saan miehen mukaan joten ihan hyvä sekin.
 
Tosi paljon tullu tekstiä viime viestin jälkeen..
Rusina80, mulle annettiin tosiaan se mifegyne pari päivää ennen tyhjennystä...riippuisko se siitä millä viikoilla on? Mullahan oli jo yli 12 viikkoo ennenkun huomattiin. Jouduin oleen tyhjennyspäivänä aamusta pitkälle iltapäivään sairaalassa, ilmeisesti aiemmilla viikoilla voi tehdä kotonakin.

Tervetuloa kaikille uusille!
Jezebel78, tuo on kyllä kamalinta mitä vois kuvitella...muistuttaa siitä että tosiaan mitään turvallisia viikkoja raskaudessa ei ole olemassa. Mutta hienoa että ootte saau uuden mahdollisuuden onnistua näinkin "helposti" :)
Mulla ei oo mitään kokemusta noista digitesteistä eikä varmaan tuukaan kun sen verran epäluotettavilta kuulostaa! Halpisliuskat on toiminu ihan hyvin.

Mulla on kohtalon hetket jo heti aamusta, jotenkin tuntuu ettei taida saada kovinkaan levollisesti nukuttua ens yönä.. no, ei voi muuta kun ottaa se mitä tulee...ja loppuupa epätietosuus, ainakin toistaseks. Pieni toivonkipinä kytee tietysti niin kauan kun ei varmuudella oo todettu pahimman tapahtuneen.
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki!

Tulin toivottamaan onnea teille huomiseen Mandala ja Yöutu! Eiköhän siellä pikku ihmeet teitä tervehdi! Ei voi olla muuta vaihtoehtoa, EI!!

Keskenmenoon minäkin sain ensin mifegynen ja sitte osastolla sytoteksin. Viiikkoja oli 7 ja olin kyllä onnellinen kun sain sairaalassa olla toimenpiteen ajan. Outoa kyllä jos kaikki ei saa tuota mifegyne lääkettä. Pehmentää paikkoja valmiiksi, aika raakaa pistää sytoteksit täysin epäkypsään tilanteeseen...hui!!

Onnellista ja turvallista odotusta teille kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kuin myös, Mandala (y)
Kiela Heh, taisit napata ton nikin toiselta palstalta, mutta onhan mulla tietty sen verran erikoisempi tilanne monelta osin et varmaan tunnistaa...välillä vähä pelkää (vainoharhasena) et jos kirjottaa "liikaa" ympäriinsä, joku ei-toivottava tuttukin vois tunnistaa :oops:
 
Helpotus saatu (ainakin pariks päivää, ehkä).. ja jännitys jatkuu! Kyllä siellä vieläkin se joku roikkuu mukana, ja vahvan näkösesti roikkuukin, kun koko vastas pari päivää enemmän mitä nyt rv on (10+1/10+3). Kuvaa saatiin vaan edestä kun ei suostunu kääntyyn sivuttain vaan esitteli ruudulle vaan etupuoltaan (ei sentään taka-..) :D yleensä sivulta saadaan vielä vähän pidempi mitta kun edestä.
Lääkäri arveli että neuvolan laitteet on niin heikkoja ettei sykettä aina välttämättä löydy paljon myöhemmilläkään viikoilla. Aattelin silti että voisin käydä ensviikolla kinuaan kuuntelua vanhasta neuvolasta kun siellä suhtautu kuitenkin paljo myötämielisemmin siihen, eikä tuntunu olevan sellasta kiirettä kun tuolla nykysessä kuulema on.
 

Yhteistyössä