~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mä kävin taas verikokeessa, arvo oli nyt noussut nelinkertaiseksi neljässä päivässä, mutta on edelleen viitearvojen alapuolella reilusti. Olen antanut toiveiden hieman herätä myöhäiseen kiinnittymiseen vedoten, mutta toisaalta pelkään kohdunulkoista/tuulimunaa/muuta ongelmaa. Huomenna käydään ultrassa kurkkaamassa onko alkio kohdun sisällä vai jossain muualla, ruskuaispussin pitäis kai näkyä näillä viikoilla.

Kop kopille tsemppiä, toivotaan että kaikki on niinkuin pitääkin, muilla näyttikin olevan ihan hyvä kuulumisia.

Sanon vain, että siitä testistä ne varsinaiset piinapäivät vasta alkaakin...
 
Moikka kaikille :)

Plussasin 19.8 tehdystä 2 ivf tuoresiirrosta. Ekassa ivf ei päästy kun yhteen siirtoon. Eilen kävin polilla varhaisultrassa ja kyllä siellä epäilyksistä huolimatta joku köllötteli ja sydän sykki :) viikkoja nyt 7+0. Oieiden vähyys muakin epäilytti. Plussan aikoihin kun vuodon olis pitäny alkaa oli koviakin menkkamaisia kipuja ja tissit älyttömän kipeet. Viikossa oireet väheni melkein olemattomiin. Ei ole pahoinvointia, joskus illalla ehkä hyyyvin lievää. Mahaa on vihleksinyt liikkuessa nyt pari päivää, sitä ennen ei oikein mitään. Tissit vähän vaan arat. No finnejä nyt jonkun verran mutta mulla tulee muutenkin helposti. Tänään ajattelin uskaltaa neuvolaan soittaa vaikkei tässä turvallisilla vesillä vielä olla.

tsemppiä kaikille!
 
Kop kop voi hitto digin kanssa, mutta toivotaan että verikoe antaa paremman tuloksen, tule heti kertomaan!
Meinasin itse mennä esim to uuteen verikokeeseen ellei nyt jotain käy sitä ennen että menisinkin heti.

Kesäheinä niinhän se on että todellinen piina alkaa siitä plussatestistä.. Jotenkin kun tulee nega testi niin siinä ei ikään kuin menetä mitään, tai näin ainakin itse ne lukuisat negat olen kokenut. Mutta kun saa sen plussan niin se menettämisen pelko voi ajoittain olla päätä huumaavaa!

Jännään sun ultraa myös hirmusti, tulehan kertomaan miten meni. Peukut ja varpaat ristissä!

Caro onnea plussasta :love: ja kiva kuulla oireettomuudesta. Onhan se hermoja riipivää pähkäillä puuttuvia oireitaan vaikka pitäisi kai vain olla 'kiitollinen'. Toisaalta 5+2 vasta meneillään että jos tämä raskaus on normaali niin kai niitä ehtii vielä tulemaan.
 
Voi hitto toi on jo ennätys kyllä mitä olen kuullut että hCG arvo on mutta digi näyttää 2-3 :eek::cautious: mutta onneksi arvo on kunnossa, aivan ihanaa! :love::love: nyt sitten ultraa jännäämään, huh sulla on kyllätapahtumarikas viikko!

Mäkin olen pohtinut sitä etukäteis-ultraa ennen sitä varsinaista ar-ultraa mutta jotenkin tuntuu omalla kohdalla turhalta, en osaa edes sanoa miksi näin tuntuu. Kaikkien näiden tonnienkin jälkeen tuntuu jotenkin muka kovalta summalta se 163 eur pariin otteeseen, en tajua :rolleyes:
Jotenkin ehkä kun tietää ettei siellä niin älyttömästi näy niin jäisikö siitä sitten itelle enemmän kysymyksiä ja rauhattomuutta.
 
Mulla rv 6+1 ultrassa ja se oli ihan klinikan ehdottama aika. Tosin varottelivat, että aina ei näy sykettä... Jostain luin, että 25pväsen alkion syke kuuluu. No, ainakin näkee onko oikeessa paikassa ja onki ees toivoa. Ollaan ajateltu, että huolella ei ole hintalappua. Ja mitä digiin tulee, niin tiedän, että mulla takaisinvirtausta virtsassa reippaasti ja rakko ei tyhjene kunnolla, liekö sillä vaikutusta. Ollut ongelmia myös digipvistestin kanssa, vasta aamun tokasta pissasta saanut aina plussan.
 
Joo mä veikkaan, että kyllä mullakin saattaa vaihtua ääni kellossa jos esim uudessa verikokeessa olisi jotain häikkää.. Mutta jotenkin, itseni tuntien, muuten saattaisin saada lisää huolta jos ei näkyisikään syke jne aiemmin.
Mäkin olen kuullut tuon että 25pvä alkaa sydän lyömään, mutta silti sitä ei aina välttämättä ultralla löydy heti silloin.
 
Huonoja uutisia ultrasta, eli kohdussa ei näkynyt mitään. Kolmas biokemiallinen siis. Mikään ei onneksi viitannut myöskään kohdun ulkopuoliseen raskauteen (istukka ehtinyt kehittyä, joten hcg lievässä nousussa siksi), joten vuotoa tässä vain nyt sitten odotellaan. Paska homma.

Vetäydyn takavasemmalle nuolemaan haavojani, toivottavasti palaan tänne pian seuraavan hoidon (4. IVF) myötä. Ja toivotaan että mä olin se tilastollinen 15 % (tjtn) ja että teidän muiden raskaudet jatkuu loppuun asti. Kovasti onnea kaikille!
 
Kesäheinä olen niin pahoillani:( voimia.

Tilasin myös digin, mut täällä käydyn keskustelun jälkeen en tiedä milloin sen uskallan tehdä(n) just ettei tulisi turhaa huolta. Muutenkin mua on yhtäkkiä alkanut pelottamaan, että mitä jos siellä ei olekaan mitään. Jos on vaik tuulimuna tms. Kuten joku sanoikin täällä, niin nyt ne piinapäivät vasta alkoikin:cautious: miten tässä saa pari viikkoa kulumaan sekoamatta :eek:

Miten muuten raskausviikot meillä lasketaan? Vikoista menkoista vai hedelmöittymispäivästä? Oon kuullu, et neuvola laskee sitkeästi menkoista, vaik kuinka selittäisi et tarkka hedelmöittymisaika kellontarkkuudella on tiedossa:rolleyes: huomasin vaan et parin päivän heittoa oli raskauslaskureissa.
 
Voi ei, pahiottelut Kesäheinä-78lle!! :cry: aikamoinen arvon nousu silti, mitkä rv:t sulla nyt olikaan? Eikö siis mitään mahdollisuutta ettei sitä vaan näkyis vielä?
Toivottavasti tosiaan pääset takasin tänne heti seuraavasta ja sitten jo pysyvästikin!

Tervetuloa Caro87 ja onnea sykkeestä! Yks välietappi saavutettu :)

Mä ajattelin myös että se 6+ tuntus turhan aikaselta, edes alkiookaan ei välttämättä näy viikon alussa, kun 7+ pitäs se sykekin näkyä jo varmuudella. Oon ymmärtäny ettei kuulema vaikka ois ku, niin ei vielä tossa vaiheessa vaaranna johtimia, tai henkeä ja sille ehdittäs sillonkin vielä tekeen jotain.

Aanis, sitten homma alkaa konkretisoitua kun siellä näkee alkion ja sykkeen, tosin sitten on taas entistä enemmän pelättävääkin kun tietää että on se joku kenet voi menettääkin...

Oon laskenu viikot näissä pakkassiirroissa niin että siirtopäivä = 2+0 ja siihen lisäks alkion ikä siirrossa, eli mun tapauksessa 6 päivää. Näin ne ilmeisesti pitäs laskee. Mullahan oli tässä siirtokierrossa ovis normaalia aiemmin ja sen takia kuukautisista laskiessa päiviä ois paljo vähemmän. Viime kesänä se tais olla aikalailla sama molemmilla tavoin laskiessa.
 
Voimia Kesäheinälle!

Minä vetäydyn myös pois. Kävin tänään työterveyden kautta lääkärissä, kun alapää on tuntunut ikävältä ja epäilin tulehdusta. Ultrassa löytyi kyllä raskauspussi, mutta koko oli liian pieni (8,1 mm). Tuhrua on ollut perjantaista asti, mutta pelkästään ruskeaa ja vain pyyhkiessä. Limakalvot ovat todennäköisesti ärtyneet tuhrusta ja siitä kurja olo. Toivon, että vuoto alkaa kunnolla, että tämä tästä enää pitkity. Onnea kaikille odotusaikaan!
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Peppermint myös :cry: :( ei tämä homma reilua ole, ei missään nimessä. Voimia sinne asian käsittelyyn!

Aanis mulla klinikalla laskettiin samat rv:t mitkä ite olin laskenut menkkojen alkamisesta. Sitten kun jollain nettilaskurilla laskin, missä IVF ja alkion ikä oli vaihtoehtoina, niin sain monta päivää vähemmän tuloksen. Veikkaan, että myös neuvolakin käyttää sitä aika hanakasti vaikka tosiaan IVF kyseessä.

Mä itse halusin tehdä sen digin mahdollisimman aikaseen uudestaan, että tietäisi miten nopeasti se hormoni nousee siitä verikokeesta. Tein sen ensin muutaman päivän päästä ekasta 2-3:sta jolloin näytti edelleen 2-3ja seuraavan kerran viikko ekasta jolloin sitten näytti 3+. Kyllähän se tosiaan hermoja riipii, eikä kuitenkaan tarjoa lähellekään samaa varmuutta hCG:n noususta kuin verikoe johon menen huomenna.

Kyllä tässä aika käy niin helvatan pitkäksi, ei hitto... varhaisultra ei tunnu kovin varhaiselta vaan ikuisuuden-päässä-ultralta paremminkin! :cautious: varsinkin kun joutuu jo vähän taistelemaan itseään vastaan, että ei niin kovin yrittäisi mielessään kuvitella sisällä olevan jotain. Ihan kuin se nyt taas sitten auttaisi korkealta tippumiseen :rolleyes:
Yritän silti pitää siitä 7+1 ajasta kynsin ja hampain kiinni, vielä.
 
Aanis: joo, neuvoloiden ohjelma antaa vaihtoehdoksi vain kuukautiset laskettua aikaa laskiessa. Se muutetaan sitten np-ultran perusteella. Oikeesti nämä lasketaan kaiketi just noin, kuin joku sanoi eli siirtopäivänä on 2+alkion ikä. Ainakin mulle klinikka laski niin.

Voihan Peppermint :( Halirutistus!!

Kääk, mitenköhän saan ens yönä unta.. Pelottaa.. Henkisesti valmistaudun ettei ketään oo kotona..ja salaa toivon aivan jotain muuta!!! Voiku joko kumpa...
 
Voimia huonoja uutisia saaneille... :(

Mullaki viikot polilla laskettiin hedelmöityksestä. Neuvolaan kun eilen soitin niin laski lasketuks ajaksi 10.5, polilla taas laskivat 11.5 ettei paljoa heittoa.

Ens ke eka neuvola. Ei julkisilla tietty vielä ultrata. Kyseli puhelimessa millä mielellä oon, en osannut oikein vastata koska vieläkin epäilyttää jatkuuko kaikki hyvin tästä eteenpäin vaikka syke näkyi nyt. Tuntuu pitkältä ajalta ottaa jos neuvolassa pääsee ultraan vasta 12 viikon paikkeilla. Mitä vaan voi tapahtua siinä välissä.

kopkop, tsemppiä huomiseen! Minä olin aamulla tunnin töissä ennen ultraa, ei meinannu mitään tulla kun ajatukset oli ihan muualla. Toivottavasti saat hyviä uutisia :)
 
Kop kop hirmusti onnea toivottelen huomiseen ultraan. Jännittää ihan sun puolesta :D mitenköhän paljon ite tulee nukkumaan ennen omaa ultraa :alien:

Caro saanutkin hyviä ultra uutisia, mahtavaa! Askel kerrallaan oikeaan suuntaan (y)

Soitin klinikalle että tulen sitten huomenna verikokeeseen. Hoitsu mietti puhelimessa että viittiskö sitä jo kurkata sinne miltä näyttää mutta huomenna vasta 5+4 joten sanoinkin että säästän option ultraan mielummin sitte ensi viikolle jos en yksinkertaisesti kestä nahoissani ennen jo varattua ultraa.
Täytyy kyllä sanoa että huomenna jos tulee huonoja uutisia verikokeesta, että ei olisi noussut niin reippaasti kuin pitäisi tai jotain vielä huonompaa niin tuun kyllä tippumaan aika helvetin korkealta :unsure: vaikka en kunnolla usko että kaikki voisi mennä hyvin loppuun asti niin toisaalta oon saanut aivot silti jotenkin ärsyttävästi sellaiseen 'tässä ollaan nyt raskaana' - moodiin :oops::unsure: plääh
 
No voi paska kun on huonoja uutisia tullut monille... ei o reiluu... voimia ja jaksamisia uuteen yritykseen...:(
Kop kop onnea ultraan mulla sama edessä huomenna ja jännittää niiiiiin helkkaristi et saas nähä kuinka ens yönä tulee nukuttua...:D
 
Pöh ihan liikaa aiheuttaa sydämentykytyksiä tämä verikokeen tuloksen odottelu :unsure: aamulla tosin kävin ekaa kertaa nojailemassa vessanpönttöön yökkien ja syljeskellen. Mutta pelottaa ihan älyttömästi että on jotenkin huono verikokeen tulos, että tulee lisäselvityksiä tms. :(
 
Joo kun kävin aamulla ennen lähetin käyntiä niin se tutkitaan tänään. Viimeksi sain jo joskus kahden aikaan kaivettua sen tiedon omadextra.fi nettisivulta. Tulee varmaan tänään taas päiviteltyä sitä sivustoa hermotuneesti monta kertaa lounaan jälkeen :D :confused:

Tsemppiä sulle myös ultraan, jännää jännää!
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop ja iinukka1
kop kop ihanaa ihanaa :love::love::love::love::love:

Mä täällä en pysty ajattelemaan työntekoa enkä mitään muuta kuin päivitän tuota perhanan omadextra sivua edelleen eikä niitä tuloksia siellä vieläkään ole :mad:

Edit: ja nyt sitten vihdoin päivitys tuotti tulosta ja siellä pönöttää luku 20345. Eli siis jos mä oon 15.9. saanut 1128 ja nyt 24.9. 20345 niin eikös se sitten ole tuplaantunut about 48h välein just? Mun matikkapää on huono ja sydän pamppailee vielä :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kop kop

Yhteistyössä