alkio ei vastannut viikkoja=(

Kävin tänään alkraskauden ultrassa rauhoittaakseni mieltäni ja sulkemassa pois tuulimunan ja laskin, että viikkoja pitäisi olla kasassa 6+4 tai 6+5.Alkio vastasi kuitenkin vain 5+6.Sydämen syke löytyi.Olen varma hedelmöittymisajankohdasta ja ovulaatiotesti näytti positiivista 18.11.(hyödynnettiin heti)Oli vähän lääkärikin ihmeissään ja arvuutteli, että olisi saanut alkunsa myöhemmin(ei mahdollista, kun ovishan tapahtuu 24-36 h positiivisesta ovistestistä.)Sovimme uusintaultran parin viikon päähän..Nyt olen entistä enemmän huolissani ja joulu on täynnä huolta..Keskenmenoa kai enteillee ,vai? Kertokaa kokemuksia..Raskaustesti näytti hailakkaa plussaa tasan kolme viikkoa sitten ja luteaalivaiheni on aina 13-14 vrk.
 
Mulla kävi samalla tavalla paitsi silloin ei näkynyt kuin ainoastaan ruskuaispussi ja tuolla se ns. tuulimuna pyörii lattialla. :LOL: Eiköhän kaikki ole hyvin. Mulle suositeltiin sillon kanssa uusinta ultraa mutta en mennyt kuin vasta ekaan kaupungin tarjoamaan ultraan. Kaikki oli kunnossa mitä nyt neiti syntyi 2 kk:tta etuajassa. Joten unohda ikävät asiat ja nauti raskaudestasi ja joulusta.
 
Ns. luomuraskauksissahan tuo koko voi kyllä heitää aluksi, sillä ultralla mittaus on tosi tarkkaa ja pienikin virhe näyttää 5-7 vrk suuntaan tai toiseen alkion iäksi. Suosittelen tosiaan uutta ultrausta niin selviää. Tiedän kyllä, miltä nuo lauseet kuulostavat, sillä olen itse kokenut saman. Tuolloin piti olla 10+1, mutta neuvolan ultran mukaan 9+4. Menin paniikkiin, koska meidän kohdalla mitään tuollaisia heittoja ei voi tulla, koska kyseessä ns. IVF/ICSI -hoito, jolloin siis hedelmöittymisen tarkka päivämäärä ja ajankohta tiedossa ja alkio siirretty 2 vrk:n ikäisenä kohtuun. Omalla kohdalla tuo "tää ei nyt vastaa viikkoja" tarkoitti paria päivää myöhemmin keskeytynyttä keskenemenoa. Sulla viikot kuitenkin vielä aika alussa. Toisaalta mietin, että jos se on vain tuon 5+6, niin onpa aikaisin syke! Aika moni hermoilee sitäkin kun viikolla 6+ ei näy sykettä välttämättä ja silti kaikki on hyvin. Toivotaan parasta!
 
  • Tykkää
Reactions: tretyttö
Ei paniikkia!!! Itsellä sama juttu esikoiselta. Hän sai alkunsa inseminaatiosta ja mieheni lähti seuraavana päivänä pitkälle työmatkalle, enkä vieraassa sängyssä käynyt... Koko ei oikeastaan missään ultrassa vastannut viikkoja (niitä tuli paljon kun oli muuta ongelmaa) ja jossain vaiheessa meinasivat muuttaa jo laskettua päivääkin reilulla viikolla eteen päin. HALOO!!! Vaikka tasan tarkaan oli tiedossa hedelmöitys niin näin meinas käydä.

Pienkiokoinen (2835g) poika syntyi viikoilla 39+0 ja voi oikein hyvin, nytkin 5 vuotiaan uhmassaan...

Rauhallista joulua!
 
Juu, mietin myös, miten voisi näkyä syke jo 5+6.Löhduttava tieto, että mittauksessa pienikin virhe voisi aiheuttaa päivien heittoa ainakin näin varhaisilla viikoilla,kun alkio kasvaa millejä.
Kaikkihan on mahdollista, mutta yritän rauhoittua ja olla panikoimatta niin kauan, kun raskausoireita riittää.
 
Mulla oli eilen illalla varhaisultra myös.
Kuukautisten mukaan pitäs olla 8+1, kierron mukaan 7+3.
Lääkäri ultrasi, löysi ruskuaispussin jonka koko vastasi viikkoja 4+5. Ei sykettä, mutta ruskuaispussin sisällä jotain "hippuja".

Eilinen tuli itkettyä, vieläkin huolettaa. Uusinta ultra on uudenvuoden aattona.
 
Meidän esikko oli rv 12 ultrassa kooltaan rv 11..
Poitsu kasvoi koko raskauden ajan huonosti, kasvu pysähtyi rv 33,
jolloin sektiolla tuli lapsemme maailmaan 1250g ja 35,6 kokoisena..
Täysin terve reipas poika meillä on, vaikka edelleenkin on pienikokoinen..
Toivotaan, että näin myös teillä
 
Noopu:Tulethan ilmoittamaan, miten kävi..Pidetään peukkuja :flower:
Aika piinaavaa tää odottelu.Raskausoireetkin katosivat kokonaan pariksi päiväksi.Nyt on taas ollut jotain pientä oiretta, mutta etova olo on kadonnut kokonaan.
 

Torstaina kävin siis uudessa ultrassa, jossa näkyi edelleen raskaus alkaneeksi. Kaksoisraskaus. Matkustajia ei kuitenkaan ollut kyydissä.
To katsottiin vielä hcg ja lauantaina piti mennä uuteen hcg kokeeseen + hakemaan osastolta mifegynet. Kirkas vuoto alkoi pe aamuyöllä, loppi aamulla. Pe iltana alkoi alavatsakivut ja runsaampi vuto, loppuivat kun otin buranan. La aamulla ei ollu vuotoa, mutta lievää alaselkäkipua. Menin sairaalaan jossa kivut voimistu ja vuoto alkoi taas runsaampana.
Olin sairaalassa päivän seurannassa, mutta kipulääkkeiden jälkeen taas vuoto väheni. Lääkärin ultratessa toinen oli tullu ulos ja toinen oli vielä sisällä... eli puolivälissa menossa...

Kotiin halusin kera lääkkeiden ja maananatina sitten taas sairaalaan katsomaan mikä tilanne on...

Että näin kävi tälläkertaa... Positiivisena asiana voitanee pitää sitä, että mä ainakin raskauduin...
 
Tänään uusintaultra ja pikkuinen oli nukahtanut ikiuneen :( :'( Sekava ja surullinen fiilis ja huomenna pitäis kyetä töihin menemään.En tiedä, miten pystyn menemään.Lääkkeet keskenmenon hoitoon saan 2-7 päivän kuluttua.
 
Miranda Mikäs teillä on tilanne tällä hetkellä?
Itselläni alkoi vuoto spontaanisti 2.1 ja lääkkeellinen jouduttiin tekemään vielä 4.1. Rankka kokemus, vaikka kivut ei niin pahoja ollut kun luulin. Voimia sinulle!
 
Osanottoni kaikille kohtalotovereille.

Itselleni alkoi viimeiset menkat 17.11. ja siitä kuukauden päästä tein positiivisen raskaustestin. Menkat ovat olleet tosi säännölliset ja raskaus alkoi tosi lyhyen "yrittämisen" jälkeen. Viime sunnuntaina sitten alkoi vuotelu, soitin neuvolaan ja pääsin ultraan jo maanantaina. Viikkoja menkkojen mukaan olisi pitänyt olla siinä vaiheessa 6+6, mutta lääkäri arvioi ultran perusteella viikoiksi 4-5. Ruskuaispussi näkyi ja sen sisällä jotein "tosi pientä". Ei sykettä. Ei mitään varmaa diagnoosia pystynyt sanomaan.

Ensi ti olisi uusi ultra, mutta tänään tuli wc-käynnillä spontaanisti ruskuaispussi ulos, sellainen n. 4cm pitkä "pötkylä", ei kai se mikään muukaan voinut olla... Kai ultralla vielä kohdun tilanne sitten tiistaina varmistetaan... En vielä soittanut neuvolaan, oli jo kiinni kun tämä tapahtui... tarviikohan vielä muita toimenpiteitä? Huomenna soittelen neuvolaan.

Tämä oli toinen raskaus, eka päättyi onnellisesti ja poika on nyt 1v7kk. Toivottavasti pukkusisko tai -veikka saadaan lähitulevaisuudessa. Tsemppiä ja voimia saman kokeneille.
 
Noopu:Voimia itsellesi ja myös muille keskenmenon kokeneille.Eipä tätä henkistä tuskaa varmaan ymmärrä, ellei ole läpikäynyt tätä itse.Itse sain lääkkeet eilen ja vuoto alkoi varsin pian, mutta kivuista en kärsinyt ollenkaan!Rankka kokemus kyllä ilman kipujakin.Pakko vain olisi kai yrittää uudestaan ja voi sitä pelkoa, että menee taas kesken.2-vuotias poika onneksi on jo.
 
Pahoittelut kohtalotovereille :hug:

Meillä todettiin - kauan toivotun plussan jälkeen - varhainen keskeytynyt keskenmeno ultrassa maanantaina rv 7+3. Raskauspussissa näkyi vain parin millin kokoinen möykky, eikä mitään sykettä tietenkään. Pettymys oli kova, vaikka olin pahinta pelännytkin.

Lääkkeellisen tyhjennyksen tein kotona loppiaisena, ja ties miten kauan tässä menee ennen kuin kroppa palautuu ja päästäis uuteen yritykseen.

Eniten pistää vihaksi se, että meillä ei ole vielä lapsia lainkaan, eikä niitä voida saadakaan ilman hoitoja. Tämä ensimmäinen positiivinen raskaustesti oli tulosta toisesta inseminaatiosta. Mutta ei siis jaksanut mukana alkua pidemmälle :'( Tuntuu niin epäreilulta.
Miksi keskenmenon pitää osua juuri meille, joiden on muutenkin niin vaikeaa tulla raskaaksi?
 
Kaarne: samaa mietin itsekin, että eikö lapsettomuudessa ja rankoissa hoidoissa ole jo riittävästi kärsittävää ja että miksi pitää vielä tulla keskenmeno. Meillä siis käytynä läpi kaikki hoidot, mitä on keksitty ja tuosta ekan IVF/ICSI:n tuoresiirrosta alkoi raskaus, joista toinen meni kesken rv 5+ ja toinen keskeytynyt km todettiin rv 10+4 ja vielä paria päivää aiemmin oli syke nähty. Ottaa koville ja olen niin katkera ja kateellinen, että miksi aina muille mutta ei koskaan meille. Tai no, meillehän näyttää kasautuvan se kaikki huono ja ikävä :headwall: Niin ja siitä luomulapsesta on meillä ihan turha edes haaveilla, kiitos pahan endon...Meillä vielä meni lääkkeellinen ihan pieleen ja päädyin kaavintaan.
 

Yhteistyössä