Alkava keskenmeno?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höh

Vieras
Nyt noin rv 11. Tänään on ollut menkkaolo ja pyykiessä aamulla tuli aavistus rusehtavaa ja nyt illlalla hieman kirkasta verta. Edellinen raskaus oli tuulimuna, joten samaa olen pelännyt tästäkin. Ensi viikolla olisi ultra. Alapäätä on vihlonut tänään ajoittain. Soitin äitiyspolille ja sieltä sanottiin, että ottavat vasta sitten katsottavaksi jos tulee niin paljon vuotoa, että sidettä pitää vaihtaa kerran tunnissa ja että vuodossa tulisi olla hyytymiä.

Miltä teistä kuulostaa? Onkohan tuulimuna pyrkimässä ulos? Mulla oli HCg 20 000 kuitenkin rv 8, mutta kaippa se voi olla vaikka mitä, jos on km:ksi tarkoitettu.

Mullakin tuli alkuraskaudessa pientä vuotoa silloin kun menkkojen olisi pitänyt olla parina ensimmäisenä kk. Ei ollut keskenmeno. Voi olla normaaliakin siis! Inhottavaa kun lääkärit ei ota asiaa vakavasti alkuraskaudessa..itselle se on aina kova paikka, olipa alussa tai ei, jos menee kesken. Menin varhaisultraan yksityiselle itse. Maksoi aika paljon mutta kannatti!Tsemppiä! :)

Minulla molemmissa raskauksissa alkuun vatsakivut tuntuivat ihan menkkakivuilta. Sitten tässä viimeisessä minulla oli vuotoja vko:lta 9-13. Ja sen jälkeen taas loppuraskaudessa. Ja nyt terve 8kk:den ikäinen poika. Mitään syytä vuodoille ei koskaan löydetty ja harmittomia olivat raskauden kannalta.

Minulla molemmissa raskauksissa alkuun vatsakivut tuntuivat ihan menkkakivuilta. Sitten tässä viimeisessä minulla oli vuotoja vko:lta 9-13. Ja sen jälkeen taas loppuraskaudessa. Ja nyt terve 8kk:den ikäinen poika. Mitään syytä vuodoille ei koskaan löydetty ja harmittomia olivat raskauden kannalta.

Kaikista hedelmöityksistä n. 50% päätyy keskenmenoon. Yleensä huomaamattomasti. Äitipoli hoitaa vain raskaudet yli rvk20, alkuraskauden ultrat lukuunottamatta. Alkuraskauden keskenmenot hoidetaan tk:ssa ja gynen polilla. Alkuraskaudessa ei ole mitään järkeä tutkia jatkuvasti keskenmenon mahdollisuuden takia. Ja mitään ei tehdä ennen kuin viikkoa 22-24, siis yritetä estää ennenaikaista syntymää tai keskenmenoa.

Kiitos kaikille vastauksista! Ei auta muuta kuin jäädä odottamaan ensi viikolla olevaa ekaa ultraa. Henkisesti vaan raskasta aikaa, kun vielä tietää millaista se tyhjennys taas sitten olisi.

Uusimmat

Yhteistyössä