alkaako se 3kk karenssi siitä kun on irtisanoutunut, vai siitä kun ilmoittautuu myöhemmin työttömäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
kun itse irtisanouduin vakkarisuhteesta äitiysloman aikana, ja sitten jäin vielä hoitovapaallekin. olen sen jälkeen ollut hetken aikaa uudessa määräaikaisessa työssä, joka päättyy nyt ja alkaa kesällä uudestaan.

kun nyt ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi, alkaako karenssi vasta nyt vai lasketaanko se siitä irtisanoutumispäivästä 3kk eteenpäin?

Ei siitä nyt karenssia enää tule, jos olet ollut hoitovapaalla ja määräaikaisessa työssä. Jos suoraan hoitovapaalta tulet, kannattaa käydä sen aikana ilmoittautumassa työttömäksi 12 viikkoa aikasemmin tai oikeastaan 13 viikkoa, niin menee sinä aikana myös se 7 päivän omavastuu.

niin no se mua kans kiinnostaa, että jääkö se karenssi pois, jos olen irtisanouduttuani hankkinut itselleni uutta työtä? vaikkakin määräaikaista vain.. vai kummitteleeko se irtisanoutumiseni siellä taustalla?

[QUOTE="vieras";28469064]Höpö höpö! KARENSSI alkaa siitä päivästä kun työt loppunut! työttömyyskorvaukset ym...alkaa siitä kun ilmottautuu työttömäksi.[/QUOTE]

Näinhän se menee

[QUOTE="vieras";28469064]Höpö höpö! KARENSSI alkaa siitä päivästä kun työt loppunut! työttömyyskorvaukset ym...alkaa siitä kun ilmottautuu työttömäksi.[/QUOTE]

Ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole, jos sanot itsesi irti vaikkapa hoitovapaalla ja olet sen jälkeen vaikka 3 kk hoitovapaalla, alkaa se 3 kk karenssi juoksemaan siitä irtisanomisestasi kun ilmoittaudut työkkäriin, kun sinulla ei ole työsuhdetta siinä välissä.

kiitos myös kahdelle viimeiselle. ei tässä sitten ole syytä huoleen. :) en tosiaan ole aiemmin ilmoittautunut työttömäksi koska olen halunnut olla lasten kanssa kotona, ja sitten sain tämän määräaikaisen työsuhteen.

Yhteistyössä