Alkaako kuukautiset joka synnytyksen jälkeen samoihin aikoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkanen

Vieras
Mulla on kolme lasta ja puolivuotiaan kuopuksen jälkeen ei ole kuukautiset vielä alkaneet. Aikasemmin ovat alkaneet noin 9kk synnytyksestä. Onko kellään kuukautiset alkaneet eri lasten kohdalla ihan eri aikoihin? Voinko luottaa siihen, että on vielä vähän aikaa jäljellä ennen kun tarvii alkaa niistä kärsimään? Imetän siis vielä.

eivät todeaakaan ala. mula on ollut 1.5v pisin aiak kun ei ole ollut kuukautisia =)
niitä alkoi jo kaipaamaan. imetin tuota poiaka, joka on nyt 10v, melkein 1½ vuotta, ehkä siski eivät tuleetkaan

normisti mulla on alkanut kuukautiset 2-4kk synnytyksen jälkeen, vaikka oliisn imetänytkin

Ei, kaikkien kolmen kohdalla on ollut aivan eri aikaan, vaikka kaikkia olen imettänyt yli vuoden vanhaksi. Nopeimmillaan on alkanut 4 viikkoa jälkivuodon loppumisesta, jos ei jälkivuodon ihan loppu ollut jo ensimmäiset.

8 kk, 14 kk ja 16 kk. Kahta ensimmäistä imetin vielä kun kuukautiset alkoivat, kolmannesta alkoivat vasta imetyksen loppumisen jälkeen. Ajattelen välin pidentymisen johtuvan siitä, että lapset on tehty ns. putkeen, eli olin kuusi vuotta joko raskaana tai imetin. Se oli keholle sellainen koettelemus, että hormonitoiminnan käynnistymiseen meni aina vain pidempi aika. Ja myös suojakeino, ettei tulisi liian nopeasti raskaaksi kun keho ei ole vielä siihen valmis.

Yhteistyössä