Älkää pitäkö niitä lapsianne siellä ostoskärrien sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törmäilijäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

törmäilijäkö

Vieras
Piti eilen jo kirjoittaa mutta oli sitten tuota ilta touhua oman perheeni kesken.
Kävin töiden jälkeen kaupassa,
ja olin makkara hyllyllä siinä ihan kulmassa. Käännyin juuri ja otin kärreistäni kiinni kun joku mamma tulee kulman takaa tuhatta ja sataa
kuinkas muuten kuin (4-5vanha, luultavammin tuo 5v) tenava siellä ostoskärrissä.
Ei siinä muuten mitään mutta kun muksu piti sormillaan kiinni ostoskärrin reinoista ja mamma suoraan täräyttää päin vauhdilla minun kärreihini (onneksi minulla puolityhjät kärrit vielä tuossa vaiheessa)
No muksun sormet menee komeasti siinä rytäkässä väliin ja mamma alkaa huutamaan minulle kuinka voisin katsoa eteeni ja kuinka tahallani nyt satutin hänen lastaan.
Toki ensin paniikissa pyytelin anteeksi ja koetin sanoa että minähän se tässä paikoillani olin että ei kannattaisi tulla niin vauhdilla nurkantakaa äkkikäännöksillä.
Mamma huutaa ja mesoaa minulle huutava tenava kärrissä,
ja lopulta en osannut kuin sopertaa jotain että ei ehkä se ostoskärrin sisäpuoli noin muutenkaan ole lastenkuljetus paikka ja turvallisuuskaan siinä ei ole hyvä.
Sen jälkeen läksin litomaan koko kaupasta kun mamma jäi sinne mesoamaan,
myötähäpeäni ei antanut myöden jäädä enää kauppaan.
-Jos kyseinen mamma olisi vaikka palstalla ja lukee tätä niin tee jatkossa oikeasti lapsellesikin palvelus,
älä anna hänen päästä ostoskärrin sisäpuolelle istumaan ( pituuden perusteella lapsesi oli joko 4- tai 5vanha joten kyllä hän varmasti jaksaa kävelläkin, näytti ainakin nuo jalat kantavan törmäyksemme jälkeen )
Ne kärrit on tarkoitettu edelleen vain ostoksille.
Ja jos sen verran vaikka kiire sinulla on, voisit katsoa eteesi mihin menet ettei toisten ostokset mene rikki.

pakkohan se on laittaa kuulemma sinne kärryyn se lapsi, kun nyky lapset ei osaa kävellä itse kaupassa ennen kuin joskus 7 vuotiaana, jos sittenkään.ja vaikka osaisivat, niin eivät omista niin paljon käytöstapoja, että niitä uskaltais kauppaan irti päästää

Pitäs varmaan tuoda takas ne pienet ostoskärryt mitä ennen oli, niihin ei lapset mahtuneet. Meille lapsille oli viihdykeeksi ne omat pikku kärryt joita sai työntää (sellasen annan vieläkin omalle ipanalle).
Urpoa porukkaa, ei voi muuta sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30672193:
pakkohan se on laittaa kuulemma sinne kärryyn se lapsi, kun nyky lapset ei osaa kävellä itse kaupassa ennen kuin joskus 7 vuotiaana, jos sittenkään.ja vaikka osaisivat, niin eivät omista niin paljon käytöstapoja, että niitä uskaltais kauppaan irti päästää

näin se on nähtävä

varmaan tuo törmäilijä oli muuten av-mamma...

En pidäkkään. Sanoisin myös että älkää laittako niitä vauvakaukaloita siihen kärryn istuinosan nojan päälle keikkumaan! Juuri eilen katsoin kun joku äiti varovasti taiteili rullaportaista kärryjen ja vauvansa kanssa, ettei vaan koppa putoa siitä... hyrrrr

Mutta noin siis pääsääntöisesti se on aika sama miten mukulaasi kaupassa kuljetat, aina jollain on asiasta jotain naputettavaa. Esim. meillä nyt tällä hetkellä tosi uhmakas 2,5 v, ei mahdu enää siihen istuinosaan painonsa puolesta. Autokärryjä ei kaikissa kaupoissa ole ja osassa niin rämät ettei esim. vöitä enää ole että mukulan saisi kiinni niihin. Pikkukärryillä tuo ei vielä kunnolla osaa asioida, vaikka annankin ne välillä ottaa. Hän unohtaa katsoa eteenpäin ja sitten törmäilee, on myös saanut ne pari kertaa kaatumaan... käveleminen menee helposti haahuiluksi, juoksemiseksi tms. Paras tyyli on antaa hänelle se vetokärry, mutta onhan sekin välillä aika rasittavaa menoa...

Toinen on vasta vauva ja sen kanssa nyt on helppo asioida missä vaan. Kaukalo rattaiden runkoon kiinni ja menoks. Tai vauva kaupan kaukalokärryyn.

Olen ollut kaupassa töissä ja meitä myyjiä ohjeistettiin että jos näkyy lapsia kärryissä niin pitää pyytää ottamaan lapsi sieltä pois. Kenkien pohjissa ym. tulee kaikkea kakkaa ja sitten niihin kärryihin laitetaan ruokaa. Ihan hygienia kysymys ja jokaisen aikuisen pitäis tää ymmärtää. Ikävä kyllä jotkut perheelliset suuttui näistä pyynnöistä...

herraisä!! joo o ymmärrän kyllä sen, että nuita huutavia akkoja sais napsia pois täältä joukosta, niiton liikaa, mutta pitäähän sitä lapset kärryyn saaha, tietysti sinne istuiosaan ne 3 ja 2 vuotiaat, siitä vanhemmat opetetaan kaupasssa itse käveleen ..

miten kulettaa lapsia 1 ja 2 vuotiaita kaupassa? no 1-vee siinä istuinosassa, mihin 2-vee? Kertokaa ku haluan tietää... varmaan joku vamppi vastaa tähän pätevällä kaupunkilaisjärellä, että jätä toinen kotiin..:D

herraisä!! joo o ymmärrän kyllä sen, että nuita huutavia akkoja sais napsia pois täältä joukosta, niiton liikaa, mutta pitäähän sitä lapset kärryyn saaha, tietysti sinne istuiosaan ne 3 ja 2 vuotiaat, siitä vanhemmat opetetaan kaupasssa itse käveleen ..

miten kulettaa lapsia 1 ja 2 vuotiaita kaupassa? no 1-vee siinä istuinosassa, mihin 2-vee? Kertokaa ku haluan tietää... varmaan joku vamppi vastaa tähän pätevällä kaupunkilaisjärellä, että jätä toinen kotiin..:D

Mun 2v. osaa kävellä ja ymmärtää puhetta.

Istuinosa on tarkoitettu istumiseen mutta se kärrien sisäpuoli on tarkoitettu ostoksille ei lapsille!
Käytä niitä kaksostenkärrejä tai opeta se vanhempi eli 3v kävelemään!
Tai mitäpä jos hankit vaikka kaksostenkärrit ja menet niillä kauppaan, siihen käsivarteen mahtuu vielä se ostoskori kun monessa kaupassa on jopa niitä isoja koreja joita voi vetää perässä ;)

Minä olen nähnyt myös kuinka se kullinnuppu pitää tunkea sinne kärrin sisäpuolelle, sitten kun on potkittu pahimmillaan osa ostoksista rikki ne vaan kylmän viileästi nakataan pois eikä makseta :O

Mitä jos vaan ostat netin kautta ruokatarvikkeenne kun tuntuu olevan niin vaikeaa noudattaa kaikille samoja sääntöjä:stick:

[QUOTE="mie";30672217]Olen ollut kaupassa töissä ja meitä myyjiä ohjeistettiin että jos näkyy lapsia kärryissä niin pitää pyytää ottamaan lapsi sieltä pois. Kenkien pohjissa ym. tulee kaikkea kakkaa ja sitten niihin kärryihin laitetaan ruokaa. Ihan hygienia kysymys ja jokaisen aikuisen pitäis tää ymmärtää. Ikävä kyllä jotkut perheelliset suuttui näistä pyynnöistä...[/QUOTE]monien kauppojen seinilläkin olen nähnyt kyltin, jossa kielletään lasten kärryissä pitäminen. todella inhottavaa kun kaikki paska niin sylky sun muutkin lika kantautuu kengissä kärryihin ja sitten ostoksiin. nyt ihmettelin eläinlääkärillekin, että miksi sisäkissat ja koiratkin pitää madottaa. no siksi kun kengissä kantautuu ulkoo loisien munia ja kissat ja koirat niitä saa. niin samoin ihminen voi saada vaikka mitä kärryistä ruokiinsa, jos pennut on kärryssä kenkineen olleet

Istuinosa on tarkoitettu istumiseen mutta se kärrien sisäpuoli on tarkoitettu ostoksille ei lapsille!
Tai mitäpä jos hankit vaikka kaksostenkärrit ja menet niillä kauppaan, siihen käsivarteen mahtuu vielä se ostoskori kun monessa kaupassa on jopa niitä isoja koreja joita voi vetää perässä ;)

Minä olen nähnyt myös kuinka se kullinnuppu pitää tunkea sinne kärrin sisäpuolelle, sitten kun on potkittu pahimmillaan osa ostoksista rikki ne vaan kylmän viileästi nakataan pois eikä makseta :O
niinpä ja sitten maailma kaatuu siihen, jos joku on antanut lapselle vaikka mehun ennen kassaa, ja sen kuitenkin maksaa, niin silti on varas, mutta eihän se ole varas, joka viskaa rikkomansa tuotteen takaisin hyllyyn. näin mammat ajattelee

Mun 2v. osaa kävellä ja ymmärtää puhetta.

Niin munkin. Se osaa myös juosta, uhmata ja käyttää omaa ääntään.

Juu, en silti laita omiani sinne kärryosaan, mutta kaikkien lapset ei tosiaan synny valmiina pakettina jotka kävelee nätisti siellä kaupassa sen söpön pikkukärryn kanssa ja noukkii juuston kärryyn kun äiskä pyytää. Toki palstalla aina näin.

Se opettelu/kasvu/uhmavaihe voi olla ihan helvetin rasittava, niin vanhemmille kuin muille kaupassaolijoille.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30672419:
niinpä ja sitten maailma kaatuu siihen, jos joku on antanut lapselle vaikka mehun ennen kassaa, ja sen kuitenkin maksaa, niin silti on varas, mutta eihän se ole varas, joka viskaa rikkomansa tuotteen takaisin hyllyyn. näin mammat ajattelee

Mitkä mammat? :D ei mammat ole mikään yhtenevä ryhmä. Luulenpa että ne jotka mutustelee ostoksia kaupassa ennen maksamista, on niitä samoja jotka lyttää ne jugurttipurkit dödötelineeseen kun "en mä tarvikkaan näitä".

Ja toisekseen, tuota ei nähdäkseni edes tee eniten mammat, vaan sikoja löytyy kaikista ryhmistä. Entisenä myyjänä sanoisin että tökeröimpiä oli usein keski-ikäiset miehet tai naiset, joilla ei tosiaan mukuloita ollut mukana... ne saattaa tölvästä ihan mitä tahansa, tehdä mitä tahansa, ajaa autonsa perhe- ja invapaikoille jne. No.. menopaussi jne kai saa ihmisen agressiiviseksi, sehän on varmaan se viiminen uhman muoto mitä ihmiselle tulee :D

2 vuotiaat osaavat yleensä kävellä. Jos sinulla on kurinpidollisia ongelmia, niin hanki valjaat. Toinen vaihtoehto on käydä kaupassa ilman lapsia.

Älä vaan käytä kaksosten kärryjä yhdelle! Kyllä harmittaa mennä kauppaan kaksosten 1v10kk + isoveljen 3v. kanssa kun jotkut mammat ja yhdenlapsen idiootit on ottanu ne kaupan ainoot leveet kärryt käyttöön. Tässä vaiheessa onneks jo tuo kolmevuotias selvitytyy kauppareissusta kävellen, mutta esim. vuosi sitten oli vähän hankalaa.

Ota sellaset kärryt johon mahtuu kaksi istumaan, taikka sellainen jossa on istuin sekä kaukalo.

Ihmiset yrittää päästä nykyään helpolla. Ei viitsitä opettaa lapsia ku on helppo laittaa ne sinne kärryyn keikkumaan.

Itse ku olin pieni ja jos en osannut käyttäytyä, en yksinkertaisesti päässyt kauppaan mukaan.

Mua inhottaa eniten tossa kärryissä keikkumisessa se, että monet salaatit, yrtit, patongit tms. ovat avonaisessa pussissa. On sitten tosi kiva joo ku lapset on paskasilla kengillä lianneet sen kärryn. Sillo ku oli se lintuinfluenssa-aalto niin oli erikseen kiellot ettei lapsia saa kärryosassa pitää.

Kärryihin missä on kaksosten paikka tai sitten isompi kävelee. Tai pienempi kantoreppuun. Tai sitten vaan hankkii sen verran lapsia että pärjää niiden kanssa.

Mulla on kaksi lasta 2 v:n ikäerolla enkä ole koskaan vielä nähnyt tarpeelliseksi laittaa kumpaakaan kärryjen ostososaan. Välillä jos alkaa käveleminen ryydyttään niin olen antanut roikkua siinä kärryn sivussa, jalat sillä tasolla missä kärryn pyörätkin on. Toki vaatii kaupan missä on leveät käytävät ettei törmäile muihin.

[QUOTE="...";30672430]Niin munkin. Se osaa myös juosta, uhmata ja käyttää omaa ääntään.

Juu, en silti laita omiani sinne kärryosaan, mutta kaikkien lapset ei tosiaan synny valmiina pakettina jotka kävelee nätisti siellä kaupassa sen söpön pikkukärryn kanssa ja noukkii juuston kärryyn kun äiskä pyytää. Toki palstalla aina näin.

Se opettelu/kasvu/uhmavaihe voi olla ihan helvetin rasittava, niin vanhemmille kuin muille kaupassaolijoille.[/QUOTE]

Kyllä,rasittavaa se oli. Silti en laittanu sitä 2v sinne ruoka-osioon. Joko se käveli kiltisti tai sitte kädessä ja huusi. EI oo syytä kenenkää sotkea ruokaosaa penskojensa kengillä.

Enemmän mua häiritsee, että ne lapset ovat siellä ostoskärryssä likaisilla kengillään. Kiva laitella sinne sitten omat ostokset kun on ensin koiran jätöksissä/oksennuksessa/virtsassa/purukumissa/tupakan tumpeissa asteltu. :(

Mua inhottaa eniten tossa kärryissä keikkumisessa se, että monet salaatit, yrtit, patongit tms. ovat avonaisessa pussissa. On sitten tosi kiva joo ku lapset on paskasilla kengillä lianneet sen kärryn. Sillo ku oli se lintuinfluenssa-aalto niin oli erikseen kiellot ettei lapsia saa kärryosassa pitää.

Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ne kärryt eivät ole kovin hygieenisiä, vaikkeivät lapset niitä kengillään sotkisikaan. Mieti, kaikki flunssaisten yskökset, siellä sun täällä lojuneiden kassien pohjat... Ja missä kaikkialla ne tavarapakkauksetkin ovat pyörineet ennen ostoskärryyn päätymistään, oletko koskaan pohtinut sitä?

Ei sillä, että ne lasten kengät ja haalarit sitä hygieenisyyttä lisäisivät, mutta en kyllä nuoleskelisi niitä kärryjä muutenkaan.

Yhteistyössä