Alilämpö, mistä oire?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tammikuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla kans lämpö jatkuvasti 35 hujakoilla. Joskus jopa lähempänä 34. Soitin tk:hon ja en päässyt tutkimuksiin, koska ei mitään muuta selkeää oiretta. Olin vasta raskaana hetken - meni siis kesken - tuona aikana lämmöt oli "normaalit" eli 36.4 tienoilla. Joten voisko johtua hormooneista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Alkuperäinen kirjoittaja mansku:
kilpirauhasen vajis. ja muistaakseni anemia

Mulla sitten luultavimmin se kilpirauhanen, muutamat muutkin oireet täsmää. Tuskin anemiaa, kun hb 142?

Tuo hb ei ole ihan yksiselitteinen. Jos ihminen ei juo tarpeeksi nestettä, niin veri konsentroituu ja hb näyttää suurempaa lukemaa kuin mitä oikeasti olisi silloin, jos verikin olisi normaalin "laimeaa".

mulla välillä flunssan yhteydessä vetää alilämmön puolelle.. se on tuskasta...
mut en oo koskaan aatellu et se olis oire mistään.. siis et mulla se tulee vaan kuumeen tilalle

täällä kans yks samasta vaivasta kärsivä. kilpirauhasjutut tutkittu , niis ei kuulema ole mitään. ja just flunssan yhteydessä menee "termostaatti" sekaisin ; olo on tosi kurja kun paleltaa ja väsyttää ja flunssat kestää ihan sairaan kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä kans yks samasta vaivasta kärsivä. kilpirauhasjutut tutkittu , niis ei kuulema ole mitään. ja just flunssan yhteydessä menee "termostaatti" sekaisin ; olo on tosi kurja kun paleltaa ja väsyttää ja flunssat kestää ihan sairaan kauan.

Juu, just tuo PALELLUS ja VÄSYTYS.

se on häiriö lämmönsäätelyjärjestelmässä, kuten kuume, mutta venttiili väärään suuntaan. mulla ja yhdellä lapsella tulee aina kun on flunssa niin vaan alilämpöä. joskus kerran viidessä vuodessa kuumetta. ja ei oo mitään vikaa kilpirauhasessa. ominaisuus ollu mulla aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Minäkin haluan tietää. Mulla on usein 35.6 tai 35.8. Kai se voi olla ihan normaalilämpökin?

voi olla normaali lämpökin... kaverilla on 35.8 normi lämpö.. sillä on siis jo kuumeen puolella kun on 37-> astetta lämpö...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Minäkin haluan tietää. Mulla on usein 35.6 tai 35.8. Kai se voi olla ihan normaalilämpökin?

voi olla normaali lämpökin... kaverilla on 35.8 normi lämpö.. sillä on siis jo kuumeen puolella kun on 37-> astetta lämpö...

Voi olla noinkin. Mun ns normilämpö noin 36,7. Kun menee huom sen alle, niin SEN TUNTEE, ikävä kyllä.

Voi olla noinkin. Mun ns normilämpö noin 36,7. Kun menee huom sen alle, niin SEN TUNTEE, ikävä kyllä.

Mulla se varmaan kyllä on normaali, jos oikein viluttaa niin on 35.3 tms. Kuumetta ei ole ikinä.

Mulla se varmaan kyllä on normaali, jos oikein viluttaa niin on 35.3 tms. Kuumetta ei ole ikinä.

Mullakin kuumetta HARVOIN: Mutta normilämpö sen noin 36,7. Väliin menee alle sen 36:n js SEN KYLLÄ HUOMAA.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
se on häiriö lämmönsäätelyjärjestelmässä, kuten kuume, mutta venttiili väärään suuntaan. mulla ja yhdellä lapsella tulee aina kun on flunssa niin vaan alilämpöä. joskus kerran viidessä vuodessa kuumetta. ja ei oo mitään vikaa kilpirauhasessa. ominaisuus ollu mulla aina.

näin mäkin oon tämän vaivan kanssa taistellessa asian päätelly.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei tuo ole lähelläkään alilämpöä. Mun normaalilämpö on 35,6.

onhan se alilämpöä jos normaali lämpö on esim 36,6
se mikä on alilämpöä, lämpöä taikka kuumetta riippuu ihmisen normaalista ruumiinlämmöstä...
joillain 37,3 on lämpöä taikka jopa jo kuumetta, joillain se on vaan normilämpö.. eli heillä lämpö taikka kuume on silloin kun ylittää 38 astetta

Lääketiede ei tunne sellaista kuin "alilämpö" minkään sairauden tms. yhteydessä. Paleltumien (hypotermia) jne yhteydessä tietenkin, mutta jo kauan ennen kuin ruumiinlämpö alkaa laskea sellaisiin lukemiin, ihmisestä huomaa selkeästi vapinan, kananlihalla olemisen, sinertymisen jne. Jos ihminen vaikuttaa "normaalilta" (siis ei ole tajuttomana hangessa tai ole kuollut jne), joku 35.x asteen lämpötila (yleensä vielä jollakin epämääräisellä mittarilla) ei anna yksinkertaisesti mitään aihetta huoleen. Lopettakaa typerä spekulointi joistakin kilpirauhasista, anemiasta jne ja ihmisten pelottelu moisella roskalla. Joillakin normaali lämpö on matalampi ja siinä kaikki.

Lääketiede ei tunne sellaista kuin "alilämpö" minkään sairauden tms. yhteydessä. Paleltumien (hypotermia) jne yhteydessä tietenkin, mutta jo kauan ennen kuin ruumiinlämpö alkaa laskea sellaisiin lukemiin, ihmisestä huomaa selkeästi vapinan, kananlihalla olemisen, sinertymisen jne. Jos ihminen vaikuttaa "normaalilta" (siis ei ole tajuttomana hangessa tai ole kuollut jne), joku 35.x asteen lämpötila (yleensä vielä jollakin epämääräisellä mittarilla) ei anna yksinkertaisesti mitään aihetta huoleen. Lopettakaa typerä spekulointi joistakin kilpirauhasista, anemiasta jne ja ihmisten pelottelu moisella roskalla. Joillakin normaali lämpö on matalampi ja siinä kaikki.

ja sitten kun sen ihmisen normaalilämpö on 36.6 niin se 35,2 ei ole normaalilämpö, ja kun ei se ole kuumettakaan niin se on alilämpöä.. ja harvinaisen vittumaista onkin

1. mittarisi näyttää mitä sattuu. Testattu on: täsmälleen sama digimittari samana ajankohtana näytti 34,8 kainalosta ja 36,8 suusta.
2. virusinfektiot saavat usein lämmönsäätelyn hiukan päälaelleen, kuten täällä on jo mainittu
Kilpirauhassairaudet jne voivat sitten tulla kyseeseen myös, mutta ovat varmasti ylivoimaisesti harvinaisimpia syitä.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mun lämmöt on normaalisti 36.6. Mut sit ku on sairaana niin lämmöt laskee esim. viimeksi flunssassa lämpö oli 35 pintaan. Kuumetta mul ei oo ollut vuosiin vaikka olo on ollut kuumeinen.

Yhteistyössä