Alhainen hcg alkuraskaudessa

Onko täällä ketään, kellä olisi ollu alkuraskauden hcg viitearvojen alapuolella ja silti raskaus edennyt normaalisti?

Meillä 1. ivf tuoresiirron tuloksena tuli verikokeesta positiivinen tulos 12 päivää siirron jälkeen, mutta hcg-arvo oli vain 30.5 kun olisi pitänyt olla vähintään 50. Olen menossa tällä viikolla uuteen verikokeeseen jossa katsotaan onko arvo noussut. Minua kiinnostaisi tietää onko kellään ollut vastaavaa ja miten kävi?

Mulla oli 1. IVF:n PASista hCG 41 pp14. Sanottiin heti että on liian alhainen ja jäätiin seuraamaan kohdunulkoisen raskauden epäilyn vuoksi. Arvo lähti kuitenkin siitä nousemaan, pp19 oli 759, pp21 1570. Ultrassa todettiin normaali kohdunsisäinen raskaus, mutta Pp26 arvo oli kuitenkin kääntynyt laskuun. Päätyi varhaiseen keskenmenoon ja vuoto alkoi pp27.

2. ivf:n tuoresiirrosta tärppäsi sitten vihdoin ja nyt rv32.

:hug: Onhan noita raskauksia kuulemma alhaisillakin lähtöarvoilla saatu loppuun asti, toivottavasti sinullakin kävisi niin.

Suzyanne
:wave: Mulla oli 12 pv 1. ivf. tuoresiirron jälkeen hcg 17. Pp 14 oli 67, ja pp 16 414, eli tuplaantui niin kuin pitääkin.

Tuota lukemaa oleellisempaa käsittääkseni onkin, että se tuplaantuu 2 vrk:ssa, eikä niinkään itse lukema, ne ovat niin yksilöllisiä. Täysin terve poika syntyi tuosta raskaudesta rv 40+1, ja on nyt 10 kk vauhtiveikko. :heart:

Tsemppiä, toivotaan että normaali raskaus olisi sinullakin! :hug:

Suzyanne, tuohan on hienoa! :flower: Mulle on aina (Suomessakin, useilla klinikoilla) sanottu, että ppv14 hCG tulos alle 100 ei ole positiivinen, ja aina mulla on kyllä niistä vuoto lähtenytkin...

Ymmärrän huolesi. Minulla on kaksi kertaa ollut hoidoista alhainen HCG. Ensimmäinen oli pp14 muistaakseni 46 ja toinen pp14 muistaakseni 89. Ensimmäistä seurattiin kaksi viikkoa ja nousi ihan mukavasti, mutta lähti vuotamaan itse. Toinen tuplautui normaalisti vaadittuun aikaan viikolle 8, mutta ultrassa ei löytynyt sykettä ja jouduttiin keskeyttämään. Ei siis tuo normaali nousukaan välttämättä anna viitteitä siitä, että miten käy. Luin tutkimuksia silloin omaan ahdistukseeni noista alhaisista HCG arvoista paljon (löytyy googlettamalla englanniksi), ja valitettavasti useammin se alhainen arvo oli johtanut keskenmenoon kuin syntymiseen, vaikkakin niitä ihmeitä mukaan mahtuu. Toivotaan, että raskautesi kuuluu noihin ihmeisiin.

Yhteistyössä