Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Tulen vähän sivusta kommentoimaan tuota antraalifollikkeleiden määrää. Mulle tehtiin vuosi ennen IVF:ää kaksi kertaa ultraus kahden eri lääkärin toimesta. Ensimmäinen näki mulla lähes 30 antraalifollikkelia, toinen vain 12. Kuitenkin tuossa jälkimmäisessä kierrossa tehtiin myös AMH-mittaus, ja mun AMH oli lähes 5, ja lääkärin mukaan AMH on luotettavampi. Lähes peräkkäisissä kierroissa kaksi lääkäriä päätyi kuitenkin noin eri tulokseen mun antraalifollikkelien suhteen, ja tämä stressasi mua ihan kauheasti!

IVF:ssä multa sitten lopulta punktioitiin yli 20 (ehkä 24) follia. Follien määrä lisääntyi koko sen viikon ajan, kun pistelin Bemfolaa, Ekassa ultrassa oli 14, tokassa 18 ja tosiaan sitten punktiopäivänä jo yli 20. Solujen määrä oli lopulta 16 kpl. Tämä nyt vaan esimerkkinä siitä, että ultraus ei välttämättä ole aina ihan luotettava markkeri ja varsinkaan eka ultra ei välttämättä kerro kaikkea, tosin mulla se eka ultra korreloi sitten aika hyvin siihen saatujen solujen määrään. Lääkäritkin voivat näköjään saada aika erilaisia tuloksia.

@Maris83, tuo 22-35 kuulostaa kyllä älyttömän isolta määrältä. Itse katsoin mm. ObGyn Onlinelibrarystä, että mediaanimäärä fertiileillä naisilla olisi n. 13-16 ja normaali olisi 9-19. Jos menee yli 20, on jo iso riski PCOS:in. Tämän sanottuani, lääkäreillä on ilmeisesti (???) eri tapoja laskea noita määriä, siltä vaikuttaa ainakin oman kokemukseni perusteella.
 
@Maris83 toivottavasti teidän ivf onnistuu! (y)

Mulle määrättiin myös pitkä kaava ja Synarelaa. Jo etukäteen pelotti sen vaikutukset kiertoon ja kehoon. En tiedä kuinka nopeasti amh laskee, että jos tämä raskaus menee loppuun, niin onko mahiksia vielä sisarukseen. Mulla näkyi 10kk sitten n. 11-12 follikkelia (joista 1-2 on johtavaa) ultrassa. Keskenmenon jälkeen niitä ei ole laskettu.

Mulle lääkärit sanoivat, että amh:lla ei ole merkitystä, jos ultranäkymä on parempi ja FSH matala. Mulla FSH on vain 2.2.
 
Huomenna tulee täyteen 7 vuorokautta Elonvan pistämisestä ja tänään ultrattiin follikkeleiden tilanne. Oikealla ei näkynyt mitään ja vasemmalla yhteensä 4 (11-12 mm 2 kpl. 9-10mm 1kpl ja 6-8mm 1kpl). Maanantaina uus ultra ja sitä ennen kolme päivää Gonal-f 300 yksikköä päivittäin. On tainnut tuo Synarela saada oikean munasarjan nukahtamaan vähän liikaa :(
En nyt oikein tiedä mitä pitäisi ajatella....
Pitäiskö sitä olla tyytyväinen siihen että vasemmalla on sentään 4 kasvamassa? Lääkäri ei oikein ottanut kantaa siihen kun kysyin voiko oikealle vielä kasvaa follikkeleita. Olis ollut kiva jos lääkäri olisi sanonut suoraan esim. että se on hyvin epätodennäköistä tms. Nyt se vain sanoi että sen näkee maanantain ultrassa.
Aika nopeaa saa kyllä kasvu olla jos kolmessa päivässä pitäisi kasvaa.
No ei tässä taas muu auta kuin odotella.
 
Hei @Maris83 ! Hitsi olenkin ihan unohtanut tänne vastata vaikka piti kyllä! Monenlaista kommenttia piti sanoa mutta nyt ei enää oikeen muista:whistle:

Ainakin antraalifollikkeleita määrästä, mulla on ollut siis yhteensä se 10-11 follia. Ja mullakin kyllä se käsitys ja mitä eri lähteistä löytää ettei ne normaalit määrät ihan niin korkeita ole mitä mainitsit, vaan juurikin tuo ehkä n. 15 follia pidetään ihan hyvänä määränä. Eri kierroissa myös antraalifollien määrä vaihtelee että ei ainakaan ihan pienistä heitoista kannata säikähtää.

Voi harmi ettei sulla niin järin suurta saalista näkynyt tässä vaiheessa, mutta kyllähän se follien määrä ihan oikeasti voi lisääntyä ultrien välillä. Tosin tuo pitkä kaava ja Elonva on mulle ihan vieraita, en tiedä kuinka pitkät stimulaatioajat niissä yleensä on. Mutta älä missään nimessä heitä toivoa! Neljäkään follia ei ole mitenkään ihan huono ja voi niitä tosiaan tulla lisää. Mulla molemmissa ivf:ssä nousi määrä 1-3 follia seuraavaan ultraan.

Lisäksi luin että sulla on tuo tuuba-tekijä, ja itselläkin siis toinen tuuba poistettu ja itse ajattelin silloin toiveikkaana että jospa ne munikset onkin ihan hyviä, jos luomuraskaus ei vaan meinannu onnata tuubista johtuen! Sehän voi hyvin olla mahdollista, että teidän raskautumisvaikeudet olisikin tuubista johtuvaa, jos kerran ovat tukossa! Sehän voisi tarkoittaa hyvää menestystä ivf:ssä(y)

Tiedätkö millanen tuo sinun Elonva-annos on? Ei varmaan ihan tapissaan kuitenkaan kun sun AMH on kuitenkin kohtuullinen? Sehän on aina yleensä se eka ivf vähän kokeilua, että ties vaikka suuremmilla lääkemäärillä tulis enemmän folleja! Mulla alotettiin suoraan suurella annoksella kun se AMH tosiaan niin rupu, 0,43.

Muistan kanssa tuon hämmennyksen ekassa ivf:ssä kun en oikeen tiennyt että miten suhtautua, toisaalta olin elätellyt toivos että jos folleja kuitenkin tulis enemmänkin ja toisaalta olin pelännyt että jos ei tule yhtään. Neljä sitten tuli ja olin kyllä sitten hämmennyksen jälkeen ihan tyytyväinen(y)

Kovasti tsemppiä ja jaksamista ja tulethan päivittelemään kuulumisia tänne, minä ainakin odottelen kovasti ja pidän teille peukut peukut pystyssä(y) Voimansäde!
 
@Eloveera-79 Pohdiskelit AMH-laskunopeutta. Mulla ei mitään faktatietoa ole ja varmasti on hyvin yksilöllistäkin, kertoihan täälläkin joku että oliko jo kymmenen vuotta aiemmin ollut erittäin matala AMH ja sitten nyt tullut luomuvauva. Eikös sulla ollut ihan luomuna kuitenkin tärpännyt? Sehän on varmasti tosi hyvä asia tämän kannalta koska ivf:ssähän varmasti saatavien munisten määrä huononee AMH laskun tahdissa suht koht mutta luomuovishan voi tapahtua vaikka kuinka kauan vaikka ivf:ssä saatavien munisten määrä olisi jo huomattavan alentunut. Sekava selitys mutta jos ymmärsit pointin:D

Ilman faktapohjaa olen itse taipuvainen ajattelemaan että tämä raskaus, jos kaikki menee hyvin, lisäisi minun hedelmällisyyttäni:D:D:D

Mukavaa viikonloppua kaikille:)
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@Karhurouvanen olet varmaan oikeassa. Luomusti onnistuu pidempään. Tosiaan molemmat raskauteni ovat luomuja, että siinä mielessä on vielä toivoa ehkä tämänkin jälkeen (y).

Olen kanssa ymmärtänyt, että raskaaksi tuleminen parantaa raskauden todennäköisyyksiä ja kykyä raskautua myös jatkossa. Keho on kai jotenkin vastaanottavaisempi, kun on juuri ollut raskaana. Olen itse siitä varmaan hyvä esimerkki :p.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
@Eloveera-79 Juurikin näin olen ajatellut(y) Lisäksi olen ajattelut että kun on raskaana niin ei tule ovista = ei mene hukkaan muniksia:ROFLMAO: Jospa se ois lisääntymiselimistö muutenkin jonkinlaisessa jäähytilanteessa että siellä ne munikset vaan hengailis (muuten kai se oli se joku oliko apoptoosi/ohjelmoitu solukuolema joka vie munikset menojaan):whistle::whistle::whistle: Toivossa on hyvä elää:LOL:

Mutta onhan niitä vaikka kuinka paljon niitä tarinoita että ekan yritys on ollut työlästä mutta toka onkin sitten tullut ihan tuota pikaa (tosin en sitten tiedä kuinka paljon on päinvastaisia tarinoitao_O)(y)

Mites @Maris83 ultra?
 
@Karhurouvanen Olen myös ajatellut, että jotenkin se elimistö aktivoituu raskaudesta. Mullahan näkyi elokuun ultrassa enemmän rakkuloita kuin aiemmin, vaikka niiden pitäisi periaatteessa vähentyä. Olivat varmaan kevään raskauden ajalta siirtyneet nyt syksylle :whistle:.

Olin tänään ultrassa. Pituus vastaa viikkoja n. 7+2. Pitkä matka vielä edessä, mutta positiivisesti eteenpäin (y)(y)(y). Otin videon ultrasta niin voin katsella sitä myöhemminkin.
 
Hei @Maris83 ! Hitsi olenkin ihan unohtanut tänne vastata vaikka piti kyllä! Monenlaista kommenttia piti sanoa mutta nyt ei enää oikeen muista:whistle:

Ainakin antraalifollikkeleita määrästä, mulla on ollut siis yhteensä se 10-11 follia. Ja mullakin kyllä se käsitys ja mitä eri lähteistä löytää ettei ne normaalit määrät ihan niin korkeita ole mitä mainitsit, vaan juurikin tuo ehkä n. 15 follia pidetään ihan hyvänä määränä. Eri kierroissa myös antraalifollien määrä vaihtelee että ei ainakaan ihan pienistä heitoista kannata säikähtää.

Voi harmi ettei sulla niin järin suurta saalista näkynyt tässä vaiheessa, mutta kyllähän se follien määrä ihan oikeasti voi lisääntyä ultrien välillä. Tosin tuo pitkä kaava ja Elonva on mulle ihan vieraita, en tiedä kuinka pitkät stimulaatioajat niissä yleensä on. Mutta älä missään nimessä heitä toivoa! Neljäkään follia ei ole mitenkään ihan huono ja voi niitä tosiaan tulla lisää. Mulla molemmissa ivf:ssä nousi määrä 1-3 follia seuraavaan ultraan.

Lisäksi luin että sulla on tuo tuuba-tekijä, ja itselläkin siis toinen tuuba poistettu ja itse ajattelin silloin toiveikkaana että jospa ne munikset onkin ihan hyviä, jos luomuraskaus ei vaan meinannu onnata tuubista johtuen! Sehän voi hyvin olla mahdollista, että teidän raskautumisvaikeudet olisikin tuubista johtuvaa, jos kerran ovat tukossa! Sehän voisi tarkoittaa hyvää menestystä ivf:ssä(y)

Tiedätkö millanen tuo sinun Elonva-annos on? Ei varmaan ihan tapissaan kuitenkaan kun sun AMH on kuitenkin kohtuullinen? Sehän on aina yleensä se eka ivf vähän kokeilua, että ties vaikka suuremmilla lääkemäärillä tulis enemmän folleja! Mulla alotettiin suoraan suurella annoksella kun se AMH tosiaan niin rupu, 0,43.

Muistan kanssa tuon hämmennyksen ekassa ivf:ssä kun en oikeen tiennyt että miten suhtautua, toisaalta olin elätellyt toivos että jos folleja kuitenkin tulis enemmänkin ja toisaalta olin pelännyt että jos ei tule yhtään. Neljä sitten tuli ja olin kyllä sitten hämmennyksen jälkeen ihan tyytyväinen(y)

Kovasti tsemppiä ja jaksamista ja tulethan päivittelemään kuulumisia tänne, minä ainakin odottelen kovasti ja pidän teille peukut peukut pystyssä(y) Voimansäde!
Et uskokaan @Karhurouvanen kuinka paljon tuo ylläoleva kirjoittamasi viesti piristi minua silloin ultran jälkeisinä päivinä ja sai minut toiveikkaammalle tuulelle. :love: Kiitos siitä!

Tänään oli tosiaan uusi ultra ja tuli hyviä uutisia. Oikean puolen munasarja oli myös aktivoitunut ja siellä näkyi 3 follikkelia, joista yksi oli huimat 15mm (y)(y)(y)
Nyt vielä kasvatellaan pari päivää lisää ja perjantaille on suunniteltu punktio. Lääkäri meinasi että perjantaihin mennessä tarpeeksi isoiksi ehtisi kasvaa arviolta 6-7 follikkelia. Vasemmalla puolella oli siis 7 ja oikealla 3.
Ihmeen nopeasti on kyllä nuo oikean puolen follit neljän päivän aikana kasvaneet, kun torstaina ei siellä tosiaan näkynyt yhtään mitään. Nyt on toiveikas olo. :love:
Lääkemääristä sen verran että sen Elonvan vahvuus oli 150 (sitä on olemassa myös 100 vahvuisena), Gonal-F menee päiväpistoksina 300 yksikköä. En tosiaan tiedä mikä tuo Elonvan päivävahvuus olisi jos sitä vertaisi vaikka Gonaliin. Silloin kun lääkäri mulle nuo määräsi, niin se sanoi että mun arvot/tilanne huomioiden uskaltaa laittaa heti isot lääkemäärät koska hyperin pelkoa ei mun amh.n ja follimäärien perusteella ole.
Nyt vain malttamattomana perjantaita odotellessa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@Eloveera-79 Meinasinkin kysyä että millä viikoilla olet, onnea hyvistä ultrakuulumisista:love::love::love: Mä olen nyt 11+3 ja viikon päästä olisi niskaturvotusultra, mikäli nyt kaikki sujuu hyvin! Olen suht ristiriitaisissa tunnelmissa kun toisaalta nautin raskaudesta täyttä päätä, esim ollaan tässä nyt ostettu jo mm pinnasänky, keinusitteri ja toinen hoitopöytä mutta sitten toisaalta mulla on se fiilis että nautitaan tästä raskaudesta nyt niin kauan kuin onni on tämän jatkua:unsure: Kävin alussa ultrissa vk 5+1, 7+3 ja 8+1, nyt seuraava olis se 12+4 jos luoja suo:rolleyes:

@Maris83 Kiva jos on mun lörpötyksistä ollut jotain hyötyä:) Miten sulla muuten menee? Miten piikittelyt on menny? Jännittääkö punktio? Mua sillon eka kerralla jännitti se punktio hirveesti ja itkeskelin siellä klinikalla odotellessani. Mutta ei se sitten musta kauheeta ollutkaan, mulla oli se mikä lie emättimen seinämän/pohjan tms puudutus ja esilääke-Diapam ja tietysti ne toimenpiteessä annettavat lääkkeet.

Toka kerta meni suht samanlailla kun eka, tosin sillon en juuri jännittänyt kun eka oli niin miellyttävä kokemus. Ne oli ne huumaavat kipulääkkeet aika kolahtavia troppeja:LOL: Jos pitäisi valita, niin kyllä todella menisin mieluummin punktioon kuin hammaslääkäriin. Toki ainahan se on hyvin yksilöllinen kokemus ja samallakin naisella eri kerrat voi vaihdella mutta toivotaan että sulla menee mukavasti(y)
 
@Eloveera-79 Kuvasitko videon omalla puhelimella, vai saiko sieltä tallenteen mukaan? Aika kiva että voi vielä myöhemminkin kotona katsella ultraa. :)(y)

@Karhurouvanen Mun mielestä on tosi hyvä asia että pystyt nauttimaan raskaudesta. :love: Niin sen kuuluu ollakin, koska sä olet raskaana! (y)(y)(y) Kyllähän sitä ihmiset ostaa etukäteen ulkomaanmatkojakin, vaikka voivat sairastua juuri matkan ajaksi. Elämässä voi kuitenkin tapahtua vaikka mitä, ja välillä elämä myös kantaa ja yllättää iloisesti. Silloin iloitaan kun on ilon aika.
Tietty ymmärrän myös taustalla olevan huolen, mutta sekin on ihan luonnollista kunhan ei anna sen hallita liikaa.
Mäkin oon jo mm. haaveillu miten joulun aikaan uskaltaisi jo kertoa sukulaisille ja kavereille JOS tästä hoidosta seuraisi raskaus ja oon jo miettinyt mahdollisia kummeja jne...:whistle:o_O:LOL:
Mutta yks asia kerrallaan, katotaan ensin se huomisen punktio. Punktio ei oikeastaan jännitä, ennemminkin se munasolujen määrä ja laatu. Niin ja hormonipiikitykset on sujuneet tosi helposti, noiden valmisteiden piikit on olleet tosi ohuita ja ne on uponneet nahkaan tosi helposti.
 
@Karhurouvanen hyvä kun yrität nauttia raskaudesta. Kaikki turha murehtiminen etukäteen ei paranna lapsen eikä itsen olosuhteita. Yksityisen lääkäri sanoi aiemmin, että se 12 vk keskenmenorajapyykki on vanhentunut, jo 7 viikon kohdalla keskenmenoriski laskee n. 1%. Mäkin koitan pysyä positiivisena ja odotan ultria innolla. Pääsin tehotarkkailuun, joten ultra on jo 1,5 viikon päästä 9+1 :whistle:. Sille verrattain korkealle hcg:llekin löytyi sitten monisydäminen syy.. Ei siitä sen enempää, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin. Niskapoimu-ultra yms kyllä jännittää vähän. Yritän olla ajattelematta sitä etukäteen. Se on asia, johon ei voi kuitenkaan vaikuttaa.

@Maris83 Kuvasin videon omalla kännykällä. Yleensä lääkärit on positiivisia kuvauksen suhteen. Videota on katsottu jo monta kertaa :p.
 
Ekana onnea @Eloveera-79 ihanista ultrakuulumisista! Päivä kerrallaan eteenpäin!:love::love:
ootko voinut hyvin?

@Maris83 tsemppiä punktioon! Itse jännitin ekaa kertaa aivan valtavasti mutta lopulta mulla humahti kaikki kipulääkkeet tosi hyvin päähän ja itse toimenpide ei ollut niin kamala. Toka kerta sitten jo jännitti taas siinä mielessä kun tiesi mitä tuleman pitää, toisaalta kanyylin laitto on mulle pahin, inhoan sitä.:D Tokakin punktio meni samoissa merkeissä että kipulääkkeet auttoi ja kaiken kesti hyvin. Joten ole huoletta, se kaikki on palkinnon arvoista. :love: Tottakai niinku on jo puhuttu että kaikilla kokemukset on omia eikä niitä verrata sillai voi. :) Mutta tuut pärjäämään mainiosti ja toivon teille parasta mahdollista saalista sieltä!

@Karhurouvanen oon miettinyt sun kuulumisia ja apua miten aika lentää, sinäkin jo menossa pian nt-ultraan! :love: Muistan kans että se jännitti, kovasti, mutta varmasti pienellä on kaikki hyvin! Onko vointi ollut millainen?

Mä kans toivon että tää raskaus vähä aktivois tätä kroppaa mutta mun molemmat ivf-hoidot oli niin surkeita että tuskinpa. :unsure: Tonne ivf-ketjuun kirjoitinkin mun stoorin eli eka ivf alko helmikuun lopussa lyhyellä kaavalla ja 4 munasolua vaan saatiin ja kaikki ihan surkeita. Siirtoon rupunen jakaantumishäiriöinen josta tosiaan nega, toka hoito alko pitkällä kaavalla toukokuussa ja siitä vaan 4 munasolua joista tää yksi suostui vaan hedelmöittymään mutta oli hyvänlaatuinen. Ja tässä sitä ollaan, rv19+3 tänään. Mun amh siis 1.03, tää olkoot tsemppinä kaikille! Näinki huono akka voi saada yhden lottovoiton. Pelkoja on ollut ja on vieläkin, oikein uskalla ees ajatella että päättyykö tää muka siihen että lapsen saa syliin.:unsure:

Mutta silti elän maailman onnellisinta aikaa!:love:
 
@Aislinn83 Vointi on ollut muuten ok syvää väsymystä lukuunottamatta. Kertaakaan en ole oksentanut, mutta huono olo tulee jos ei syö. On myös pyörryttänyt ja pissattanut. Hajuaisti on terävöitynyt. Haistin mm. pilaantumassa olevan lihan hotellin aamiaisella. Muut vieraat söi sitä, minä kiersin kaukaa :whistle:. Millainen sun vointi on ollut? Sähän oletkin jo kohta puolessa välissä (y).

Kaipa meistä raskautumeista jokainen luo toivoa niille, joilla amh on alhainen, mutta jotka toivovat lasta. Toivotaan että nämä raskaudet päättyy hyvin ja yrittäjien osalta, että yritykset onnistuu! Ennen pitkää ne onnistuu, kun jaksaa yrittää (y)!
 
Kiitokset tsempeistä! (y)
Tänään oli tosiaan punktio, vähän vihloi välillä, mutta ei oikeastaan sen kummemmin sattunut. Saaliina oli 3 munasolua, kahdeksan rakkulaa punktoitiin, mutta suurin osa oli tyhjiä. Onhan tuo parempi määrä kuin ei mitään. Yritän olla tyytyväinen, kun eihän sitä luomukierrossakaan tule yleensä kuin yksi munis. Nyt tarttis vain olla ajattelematta koko asiaa koko viikonlopun ajan, koska julkisella ei henkilökunta ole viikonloppuna tavoitettavissa joten tieto hedelmöittymisestäkin siirtyy maanantaille. (n)

@Eloveera-79 Aika mielenkiintoinen asia tuo hajuaistin terävöityminen! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Eloveera-79
@Maris83 Voihan harmi että noin hyvä follimäärä mutta sitten tyhjiä. Mulla oli kanssa tokassa ivf:ssä 10 follia mutta vaan 5 munista, olin hiukan varautunut asiaan kun nämä viisi olivat kooltaan juuri siinä rajalla (oliko 15-16 mm Ovitrellen aikaan) että onko tod.näköistä olla valmis/kypsä munis kun mulla luonnon oviksesta follit kasvaa isoiksi, n 28 mm. En sitten tiedä että liittyvätkö nämä asiat toisiinsa mutta näin olin ajatellut.

Hyvä kuitenkin jos tosiaan voit olla positiivisin mielin, siihen on kyllä myös syytä kuten niin kuin sanoit niin parempi kolme kuin ei mitään! Mä varauduin siinä 2. Ivf:ssä alkuun ihan yhdenkin follin punktoimiseen kun alkuun meinas näyttää siltä. Niinhän se on että näissä AMH-tapauksissa ei määrällä juhlita vaan sitten laadulla(y) Toivotaan sulle sitä hyvää laatua(y) Eikös sitä puhuta että pitkä kaava vois olla suotuisa laatua ajatellen. Sitäpaitsi kun näitä juttuja lukee niin aika monta kertaa vaikka on folleja saatu hurjasti niin silti on voinut vaan yks-kaks alkioo tulla! Rautaisia hermoja teille viikonloppuun!

@Aislinn83 Moiiii pitkästä aikaa! Anteeksi kun en ole vastannut vaikka olet kuulumisia kysellyt! On ollut kiirettä ja pahoinvointia ja lisäksi olen jotenkin vierastanut sitä plussanneiden puolta. Jotenkin pelkään että jos alan sinne kirjoittelemaan niin sitten jotain:( Mutta siis, kiitos kysymästä, ihan hyvin on sikäli mennyt. Pahoinvointi alkoi rv 6+ ja viikon verran oli jo että saikkua mietin ja sitten jatkui ei-niin-pahana vielä kolmisen viikkoa kunnes nyt viikko sitten rv 10+ selkeästi on lieventynyt. Nyt aiemman iltapäivä-yö 8-10 tuntisen pahoinvoinnin sijaan on oksettanut pääsääntöisesti ihan vaan pari tuntia ennen nukkumaan menoa.

Sikäli olen ollut niin iloinen pahoinvoinnista koska se on rauhoittanut mun mieltä tosi paljon:) Muita oireita on valtava nälkä tunnin-parin välein ja tissikipu ja nyt ihan muutama päivä sitten on alkanut pissittämään:rolleyes:

Fiilikset on tosiaan ollu ristiriitaiset, tavallaan olen ollut koko ajan hyvin rauhallinen, kaksi kertaa olen itkenyt, toisen kerran itkin peuran kuolemaa ja toisen kerran itkin kun alussa pahoinvointi yllättäen hetkeksi katosi ja silloin säntäsin ultraan. Olen myös näennäisesti nauttinut raskaudesta tosiaan ostelemalla mm pinnasängyn ja keinusitterin ja toisen hoitopöydän mutta samaan aikaan on kuitenkin huijarifiilis että tässä mä vaan esitän raskaana olevaa ja normaalia vaikka eihän näistä mun kohalla oikeesti tiedä.

Että sillai sekava olo, luulen että se on että näennäisesti järkeistäen yritän ajatella että kaikkihan vaikuttaa hyvältä, mutta tunteen tasolle en sitä ajatusta päästä. Tää on kai tää itsesuojelu-paatumus-moodi päällä edelleen, se luomuyritysaikahan oli mulle tosi raskasta kun itkin vaan ja raivosin ja potkin seiniä ja vihasin kaikkia, mutta sit yhtäkkiä se loppu kun hoitoihin siirryttiin, jotenkin kai siihen paatu ja sitten oli osannu jäädyttää tunteensa.

Nyt sitten taas se tunteiden sulattaminen taas ei oo ihan helppoa. Eipä se kai voi ollakaan. Mutta uskon kyllä että aikanaan hyvät kokemukset korjaa ja sitä uskaltaa taas alkaa tuntemaan. Ja luottamaan elämään.

...Tänään 11+5 kuulin sykkeen ekaa kertaa dopplerilla ja mieskin sen kuuli eli en kuvitellu:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Siistii:love: Huh huh huh!

Mites sulla on menny raskaus? Alkaako masukkaa jo olemaan ihan kunnolla:love: Eikös sulla ole rakenneultra kohta:rolleyes: Jospa se sukupuolikin sieltä sitten paljastuis:rolleyes:
 
Päivittelin kuulumisia jo tuonne ivf-ketjuun. Mutta kirjoittelen vielä tännekin. Tänään saatiin kyytiin yksi hyväksi luokiteltu alkio. :)
Loput kaksi munasolua olivat olleet raakoja, joten pakkaseen ei saatu yhtään, mutta katsotaan miten tämän ainokaisen kanssa käy. :love: Kävin jo ostamassa säästöpakkauksen raskaustestejä ja ehkä tänään katson näkyykö Ovitrellea enää elimistössä. Sunnuntaina vois testata seuraavan kerran, se on 9. päivä punktion jälkeen. Apua, tämän lähempänä raskaana oloa en oo ikinä ollut. :):):) Tarvii kuitenkin pysyä realistisena. (y)
Ja ihan kiva lukea myös teidän raskaana olevien oireista, mä oon ainakin aikamoinen haaveilija, niin voi miettiä jo millaista itsellä olisi. :rolleyes:
 
@Maris83 Jihuuuuu:love: Ihanaa, onnea matkaan teidän pienelle alkioiselle:love: Harmi ettei mennyt mitään pakastimeen mutta sehän se on pääasia että siirtoon pääseee:love::love::love: Ja että vielä hyvälaatuinen alkio:rolleyes: Miljoonasti onnea teille matkaan!

Mulla ei ainakaan Ovitrelle kovin kauaa näkynyt ikinä, oisko ollut 6 päivää!

Eikun oon pahoillani noista raskauslätinöistä, ehkä sua tai muita tätä seuraavia ei niitä niin huvita lukea, tuli vähän niinku vahingossa:barefoot:
 
@Maris83 Jihuuuuu:love: Ihanaa, onnea matkaan teidän pienelle alkioiselle:love: Harmi ettei mennyt mitään pakastimeen mutta sehän se on pääasia että siirtoon pääseee:love::love::love: Ja että vielä hyvälaatuinen alkio:rolleyes: Miljoonasti onnea teille matkaan!

Mulla ei ainakaan Ovitrelle kovin kauaa näkynyt ikinä, oisko ollut 6 päivää!

Eikun oon pahoillani noista raskauslätinöistä, ehkä sua tai muita tätä seuraavia ei niitä niin huvita lukea, tuli vähän niinku vahingossa:barefoot:
Tänään tulee Ovitrellen pistämisestä täyteen 5 vuorokautta ja näkyi vielä haalea viiva ovistestissä, tuskinpa enää sunnuntaina on viivaa sekoittamassa r-testiä, mutta testaan taas ylihuomenna jos ovitrelle olisi jo silloin häipynyt.

Mun puolesta voi välillä päivitellä raskauskuulumisiakin :love: mutta tietty ne voi jotain muuta masentaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
@Maris83 voi vitsit, valtavasti onnea matkaan, hyvänlaatuinen alkio lupaa hyvää! :love::love::love: Mullakin oli tässä toisessa siirrossa rakko niin täynnä että en pystynyt odotushuoneessa enää istumaan kun odotin vuoroa vaan piti seistä ihmeellisessä krampissa. :D Oli sitten pakko itse käydä päästämässä pissaa pois koska en vaan enää kestänyt, ja samalla lorotellessani pelkäsin että mitä jos en pystykkään kovan hädän takia pysäyttämään ja koko työ menee hukkaan. :ROFLMAO:

Oon niin pössöö että oon säästänyt molemmista punktio ja siirtokäynneistä vuoronumerolaputkin. No ehkä riittää mun seikkailut tältä erää alkaa menee jo senverta outoon valoon. :whistle::whistle::whistle:

@Karhurouvanen niin ihana kuulla sun kuulumisia!!!! :love::love::love: Siellä se pieni mitä jännitettiin ennen plussatestiä kasvaa kohisten. Tiedän kyllä nuo ajatukset mistä kirjoitit, kai tää kaikki on vaan jättänyt senverta isot arvet että niitä paikkailee, niin, en tiedä kauanko. Koska sulla nyt on se nt-ultra?? Vai olitko jo?

Pahoittelen kans omalta osaltani raskaushöpinöitä, tiedän ettei välttämättä kaikki niitä halua / jaksa lukea. Ja korjaus vielä ylempään kirjoitukseeni kun laitoin että olen huono akka niin se oli tosiaan huumoriheitto enkä tosiaan tarkoittanut että kukaan on huono hoitojen takia, vaan ihan itseäni meinasin. :) Ettei vaan kukaan ymmärrä mua väärin!
 
  • Tykkää
Reactions: Maris83
Moikka @Maris83 ! Luin että oot plussannut:love::love::love: Onnea ihan Miljoonasti!!! Aivan Mahtavaa Kyllä:rolleyes: Miten on raskaus sujunut?
Kiitos, kiitos! :love:
Onhan tää aika uskomatonta, että miten tämä raskautuminen onnistui lopulta niin ”helposti”. Ehkä se suurin lapsettomuuteen vaikuttava tekijä oli niissä tukkeutuneissa tuubissa.
Varhaisultra on rv.8+3, eli tasan kahden viikon päästä. Nyt en oo ihan hirveän paljon vielä uskaltanut ajatella koko raskautta, kun tämä on vasta niin aluillaan (tänään 6+3). Yritän olla realistisen positiivinen kuitenkin. Oireita ei juurikaan ole ollut, rinnat ovat kasvaneet, välillä alapäässä tuntuu vihlaisuja, niin ja kaksi kertaa olen ollut jo flunssassa tämän raskauden aikana. :confused: Nytkin on nenä täysin tukossa. Vastustuskyvyn heikkeneminen ja nenän tukkoisuuskin voivat ilmeisesti johtua raskaudesta....
 

Yhteistyössä