Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

@Aislinn83 Kiitos samoin, hyvää juhannuspäivää myös sinulle!

Voihan hiisi sentään:unsure: Eihän kyllä puolentunnin lirillä ehkä oikea tulos näy, mutta joo, ymmärrän hyvin fiilikset ja realistisuuden. Mäkin meinasin tänään tehdä huvikseni testin mutta en sitten tehnytkään kun kävinkin jo aikasin aamulla vessassa, mutta mitäpä turhaan olisin sitä edes tehnyto_O Toi fiilisten ja ajatusten vaihtelu just onkin niin rankkaa - ja niin hullua! Toisaalta hyvä ja ihme kyllä että sitkeästi se Toivo aina sieltä nousee. Miten voi olla että pienestäkin asiasta voi yhtäkkiä ihan muuttua tunnelmat ja muutenkin oon alkanut vähän tällaiseksi taikauskoiseksi ja olen näkevinäni kaikkia merkkejä:whistle: Tai siis mulla on aina ollut taipumusta tuollaiseen mutta nyt entistä enemmän:whistle: Harkitsin jo eilen että alan kuuntelemaan niitä radioennustuksia niin kuin se yksi siinä 21 tapaa pilata avioliitto -leffassa:LOL::LOL::LOL: Että pimpeli pom vaan(y)

Hyvä että on vaellusreissu tulossa, jos vähän jäisi mielestä nämä asiat kun on tarpeeksi muuta tekemistä ja on muissa maisemissa - ja liikuntakin rentouttaa ja kohentaa mielialaa.

Se Zumenon on estrogeenia (estradioli), mä en oikeen tiedä siitä mitään, lääkkeellisessä passissa sitä käytetään kai kasvattamaan limakalvoa, tässä yhteydessä en tiedä muuta kuin että mitä se lääkäri sano että jos follit kasvais tasaisemmin. Mut siis ihan vaan alle viikonhan mä tätä käytän.

Tsemppiä ja jaksamista sinulle töihinkin!
 
Tosiaan onpa kehnosti toiminut se Flare up @Florie sulla, miksihän sitä silti kolme kertaa yritettiino_O Eikös ois ollu aika jo vaihtaao_O

@nyuu Just toi! Ei kiitos kyllä mulle mitään ”lomailuja”, se on ihan Hirveetä, se oli ihan kauheeta aikaa se luomuyritys kun tuntu oikeesti et ei ole mitään toivoa, mut silti oli vaan pakko koko ajan yrittää ja jyystääääo_O
Ja mä en kestä kun tää raskausasia vaan on mulla _ihan koko ajan_ mielessä ja mitä enemmän vaan hengailee niin sitä pahemmaksi se tunne muuttuu, että tässä minä vaan hengaan vaikka munasolut loppuu kuukausi kuukaudeltao_Oo_Oo_O
 
@Karhurouvanen Joo olis varmaan pitänyt vaihtaa aiemmin, mutta koko ajan oli jotain ihme säätöä kierron kanssa ja aina seuraava hoito sovittuna (kaksi kolmesta siis keskeytettiin). Plus että mun veriarvot oli niin surkeat etten edes kuvitellut minkään onnistuvan. Mutta sentään nyt toistaiseksi tyytyväisenä hoidossa muualla! Yritin vähän kyllä inistä siellä et pitäiskö kokeilla muuta mutta lääkärin mielestä ei ollut siitä kiinni
 
Viimeksi muokattu:
@nyuu Saa toki. Kp 2 Synarela ja sit yhdistelmä Menopur & Puregon. Kolmannella yrityksellä kuusi follia lähti kasvamaan mutta lopulta muut paitsi yksi katosi. Ymmärsinkö oikein että olit myös Felicitaksessa? Perusteltiinko sulle siellä tuon kaavan jatkamista mitenkään?

Muoks: Mutta siis en halua turhaan negailla / pelotella! Varmaan joillain toimii kun tuota käytetään ja mulla tosiaan oli aivan surkea lähtötilanne. :rolleyes::)
 
Viimeksi muokattu:
@Florie No onpa kyllä kummaa että jos ei lääkärin mielestä ole tarpeen kokeilla jotain muuta, kun vielä tiedetään että ei näissä kaikki toimi kaikillao_O Tuolla kyllä vähän tuntuu että on niitä hyviä ja vähemmän hyviä lääkäreitä:whistle: Omani on vähän outoo_O ja sählä:whistle: Mun pitää koko ajan olla tarkkana ettei se sählää jotain, ajattelin jo että kauheeta että miten se voi tehdä punktion mutta ei se sit ollu onneks sillon paikalla:LOL: Muuten se on kyllä kiva ja sit siel on pari huippua lääkäriä(y)

Jännä että siellä sitten käytetään sitä jos muualla ei juurio_O
 
Oon kauheen utelias, mut ketkä on teijän lääkäreitä?:p

Musta tuntuu kans vähän inhottavalle aina tulla marisemaan kuinka mikään ei koskaan toimi(n) kun eipä omalla kohdalla toiminut. Paitsi se vika lyhyt kaava joka toi parhaan tuloksen vaikkei siirtoa.

Mut kuten aikasemmin sanottua, tää matala amh taitaa olla se vittumaisin lahja :alien: tai siis mitä lapsettomuusryhmissä on pyörinyt niin kukaan ei oo saanut hoidoilla lasta, pari sit luomuyllärit jossain välissä. Jos siis lahjoja ei lasketa. Mitä lahjasoluryhmissäkin on niin eipä siellä pco/pcos tapauksia juurikaan oo, kyllä ne on sit ennemmin myöhemmin onnistuneet omilla(n)
 
@nyuu :LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL: K.H.....

Siis tää on todella ihan kauhea tuomio tää matala amh, oon niin manannu tätä sadat kerrat ja haluisin niin raivota että miten ******* pitää just tällasen ongelman osua kohdalle :mad::mad::cry: Ja ajoittain raivoankin, vaikkei se mitään auta. On tää jotenkin absurdiakin, ensin piti olla suht nuori ja kaikki hyvin, sit onkin yhtäkkiä melkein vaihdevuosien ja vanhainkodin välillä:mad: Tää onkin ihan kauheista kauhein ongelma, miten voisin ikinä sanoa esim äidille, että mä en tule raskaaksi kun mulla ei ole kolmekymppisenä enää munasoluja!!!! Ittellä on sillä just alkanu pari vuotta sitten vasta vaihdevuodet:mad:

Onko tosiaan noin että Kukaan ei ole onnistunut? Siis mitä oot pyöriny näissä ryhmissä? Ohho jos noin tosiaan on niin voinen varmaan olla melko varma omasta lopputuloksesta. Mutta joo oliko se niin että suurimmat yksittäiset ivf:n onnistumiseen vaikuttavat/ennustavat tekijät on naisen ikä ja saatavien munasolujen määräo_O
 
@Karhurouvanen Ei kun mä luovutin. :cautious: Odotellaan lahjasoluhoitojen alkamista. Mutta oon tyytyväinen tämänhetkiseen lääkäriin, se sanoi suoraan miten asiat on, mitkä hoidot tekee mitäkin jne. En halua enää yrittää omilla kun mahdollisuudet on ihan naurettavat (mulla amh 0.2 ja fsh miljoona).

@nyuu :LOL: Ymmärrän! Mut jotenkin en haluis parjata sitä lääkäriä, ystävällinen ihminen joskin myös vähän sählä.
 
:LOL:Ohho, ei kai kaikki oo sähliä:LOL:

Okei sä olet jo tossa ”vaiheessa”, varmaan tulen minäkin perässäo_O:cautious::whistle: Eihän sitä kannatakaan kai iänkaiken yritellä, mäkin ajattelin että 3-4 ivf ja sit jos ei onnaa niin lahjoihin. Tästähän sen nyt näkee kun paria eri hoitovaihtoehtoa kokeilee että onko mitään mikä tehoaisi.

Ootko sä @Florie siis lahjasolujonossa tai jotenkin jo prosessissa vai siis kuinka?
 
@Karhurouvanen saako kysyy minkä ikänen olitkaan? Ihan kun ois jääny mieleen et aika nuori sinäkin?

Mulla siis sekä felicitaksessa et dextrassa ollu ihanat lääkärit. Siis en mä pahaa halua puhua felicitaksestakaan. Meil oli M. T-N ja hän oli tosi lämmin ja sydämellinen. Mut sit se et hoito meni ihan pipariksi ja hänen ehdottamansa mini-ivf ei oikein saanu kunnon perusteluja pohjalle, päätettiin vaihtaa dextraan. Lisäksi luon kuitenkin hyviä kokemuksia miten dextrassa on hoidettu matalan amh:n tapauksia.

Ja siis kyllä varmasti onnistuu myös heikolla amh:lla! Eihän meitä muuten hoidettaisi ollenkaan :) ja kaikki ei kirjoita nettiin kaikkea (harmi!!). Että ei voi tietää. Kyl kannattaa kokeilla niin monta kertaa miltä tuntuu :). Me vaan päätettiin ettei jakseta kolmannen ivfn jälkeen itteä enää kiduttaa, kun ei päästy ee siirtoihin. Jos niihin ois päästy, niin varmaan ois koklattu se neljöskin kerta. Vauvaa tässä haluttiin ja vaikka tää maksoikin mansikoita ja jouduin ”luopumaan” geeniperimästäni niin parempi näin. Kuitenkin kaiken tän mun negatiivisen kuoren alla on nyt enemmän toivoa kuin mitä koko omasoluprojektin aikana.

Musta ois kiva jos tätä matalaa amhta tutkittas enempi. Kaikki lääkärit mulleki sano et kun oon näin nuori ni solut ei oo sen huonompia, et määrä on vähäisempi. Sit kolmannen ivfn jälkeen dextrassa sanotaan et no joo olihan nää solut ihan paskaa õ_õ Ja jos itse kullakin täällä on huono hedelmöittymisprosentti ja siirtoihin ei päästä vaikka soluja saadaankin... et kyllä kai se vaan rusentaa solut vaikka nuorelta ihmiseltä niitä saataiskin.
 
Joo sais kyllä joku taho tutkia tätä! Mä oon jo sen ikäinen että valtaosa ei varmaan edes jää haaviin, kun ei aloita yrittämistä näin myöhään. Mutta etenkin nuorempien kohdalla olis kyllä syytä. Mulle sanottiin Dextrassa että mun kohdalla en ole myöskään munasolujen laadun osalta ikäluokassani vaan yli 40-vuotiaan "tasolla", mutta olisko sit nuoremmilla eri juttu. (n)

@Karhurouvanen Joo, me tehtiin ihan just tää päätös, neuvontaan päästään elokuussa. Katsotaan sitten että yritetäänkö jonottaessa vielä jotain mutta nyt ajattelen, että ei kannata kun on niin kallista.
 
Täällä yksi matalan amh-arvon omaava ja rv 17 menossa Eli voi myös onnistua. Tärppi kävi 1 IVF 2 pakastealkiosta. Hoidoissa oltiin Felicitaksella ja lääkäri kyllä oli täysi 10. Kaikki meni just niin kun pitikin. Lyhyt kaava ja 5 munasolua saatiin, joista 3 hedelmöitty. Vielä siis yksi jäi pakkaseen. Siirto oli lääkkeellinen ja lääkkeet jatku aina rv 10 asti. Alkuraskaus oli todella rankka, useiden verenvuotojen takia. Lääkkeet kuulema aiheutti vuodon.
Ikää mulla on 36 ja luomusti olen kerran tullut raskaaksi 06/2015 ja meni kesken. Sen jälkeen ei tärppiä käynyt.
Toivoa siis on vaikka tulokset olisikin karua luettavaa. Älkää luovuttako!
 
@nyuu No suhun verrattuna olen toki jo melkein eläkkeellä mutta ei mun pitäis vielä iän puolesta hedelmällisyyden suhteen olla eläkkeellä:p Sanotaanko että pari vuotta sitten yrityksen alkaessa olin alle 30 ja nyt yli:whistle: En halua sanoa ihan tarkka ikää ettei kaikki tunnista kun olen näistä asioista muutenkin joka puolelle laverrellut:ROFLMAO:

Erikoista tosiaan että ne sulle sitä mini-ivf:fää ehdotteli, miksiköhäno_O Kuulostaa todella typerältä idealta, toivottavasti eivät mulle sellaista ala ehdottelemaan tai ratkeaa kyllä liitoksistani:confused: Niin kuin taisit jo aiemmin sanoa että eiköhän se hedelmöittyminen ja raskautuminen tapahdu sitten ihan luonnollisestikin ilman laboratorioita jos on tapahtuakseen, eihän tässä useimmilla mitään ongelmaa ovulaation kanssa oleo_O Vai oliko sillä sitten idea pakastella niitä muniksia, pöh.

@Florie Juu onhan tämä aika kallista touhua, itsekin ajattelin että jos tulee se 3kk dhea-kuuri niin siinä voipi sitten vähän rahaa säästellä:whistle: Hyvän ratkaisun olette varmasti tehneet, tsemppiä jatkoon ja toivottavasti kaikki sujuu mallikkaasti:)

Miten sulla @Aislinn83 menee? Oletko siellä
minkälaisissa fiiliksissä? Säkin olet kai töissä vielä, oliko se niin että huomenna lähdette sinne mökille?

Täällä alkoi uusi kierto tänään eli huomenna pääsee sumuttelee ja sitten ti piikkitelee:) Vähän jännittää se Synarela että osaanko ottaa sen oikein, se oli siinä ohjeessa saatu kuulostamaan niin monimutkaiselta pään kallistamisineen yms mutta kai se nyt periaattessa otetaan samanlailla kuin mikä tahansa nenäsuihke tai astmalääke tmso_O
 
@Karhurouvanen ymmärrän kyllä ettet tarkkaa ikää haluu sanoa! Mä oon näillä palstoilla ollu ite nii avoin et kälättäny kaikki yksityiskohdat et kyl varmaan kaikki tunnistaa jos lähtis tutkimaan:p

Synarela on ihan helppo! Varoituksen sana et polttelee nenää ja haisee/maistuu karmeelle:sick::D ja kieltämättä se oli vähän epäselvää et tuliko sitä lääkettä vai ei, kun loppuvaiheessa nenä oli niin turta ettei sitä lääkeainetta tuntenut. Mut jännää et teillä hommat etenee! Myötäelän täällä!:love:
 
Äkkiä vastaan tosta synarelasta että mä pelkäsin sen sumutusta ja ekat päivät tuli heti pää kipeäksi ja jatkui niin pitkään että oli sit pakko ottaa särkylääke. Mutta ekat päivät vaan. Ja mulla limakalvot kesti ihmeen hyvin sumutukset, ainut oli tuo maku joka oli inhottava kun sitä valui nieluun ja vähä semmonen tukkonen olo hetken aikaa. Mä en mitenkään huolellisesti edes suihkinu että pistin pään alaspäin, suihkaus ja sit pää taaksepäin ja mikä sana se nyt on, ei niistä kun se toisinpäin. :D:D Sanat hukassa! Ja en ylees etukäteen niistänyt nenää tai putsannu sitä sumutepulloa.
 
@Susiäityli Ihana kuulla, että joillakin myös onnistuu! Paljon onnea jatkoon! :)

@Karhurouvanen Kiitos! :) Uskon myös että on oikea ratkaisu, yllättävän helppo oli tehdä.

Synarelasta: Mulla oli keväällä sen kanssa vähän ongelmia kun allergian takia nenä tukossa vähän väliä. Lääkäri sanoi että jos ei ole varma onko mennyt perille voi ottaa ylimääräisen. Ekassa yrityksessä sain siitä kunnon vaihdevuosioireet mutta jatkossa en mitään sitä karmeaa makua lukuun ottamatta. Aika vaivaton lääke lopulta. Toivottavasti sullakin menee hyvin sen kanssa!(y)
 
Aika vähän tätä matalaa amh:ta tutkitaan kyllä, mä nyt olen ikänikin puolesta ehtoossa mutta nuorten ihmisten puolesta soisin että tätä tutkittaisiin enemmän. Ja että tästä myös puhuttaisiin enemmän. Munkin äiti on vielä saanut päälle 4kymppisenä mun pikkusiskon ja sillälailla sitä ajatteli että itsekin olisi myöhäiselle hedelmällinen.

Nyt on työt taputeltu ja aika kova aikataulu on, huomenna aamusta lähtö jo mökille. En testiä tee aamulla koska en halua tätä reissua heti pilata, teen sitte to aamuna kun ke palaan illalla kotiin. Jos siis sitä ennen ei ole oireita. Mitään vuotoa ei vielä ole alkanut ja rinnat yhä kipeinä ( terolut aiheuttaa) mutta viimeksi ne lörpähti pahasti kun menkat alkoi tekemään tuloaan. Pms-kuvotusta on, se tulee ja menee joten ota tästä nyt selkoa. Ei auta kun pitää pää kylmänä, katsoa mitä tapahtuu....

Kiitos teille tuesta, tää palsta ja te ootte korvaamattomia. Vastaan paremmin paremmalla ajalla huomenna! <3 ihanaa alkavaa viikkoa kaikille ja @Karhurouvanen ihanaa nyt tsempataan ja myötäeletään yhdessä.

Minkälainen vointi @nyuu?
 
Olen seurannut tätä pitkään osaamatta kuitenkaan osallistua keskusteluun. Mm. tän ketjun olen lukenut alusta asti useaan kertaan. Oon itse saanut lapsettomuuskeskusteluista voimaa omalle polulle ja nyt on ehkä aika antaa takaisin oman positiivisen tarinan muodossa. Olen tässä projektissa yksin liikkeellä ja ei ole aiemmin tullut testattua omaa hedelmällisyyttä. Pudotus oli kova, kun viime kesänä alkutesteissä AMH oli 0,4. Parin turhan inseminaation jälkeen vaihdoin klinikka Dextraan ja siirryttiin IVFään. Ekaan yritykseen lähdettiin kovilla lääkeannoksilla, mutta se jouduttiin keskeyttämään, kun munasolut vaan vähenivät ultrien välillä ja lopputulos oli yksi vaivainen solu. Seuraavaan yritykseen lähdettiin kevyemmin ja alku stimuloitiin Letroilla ja piikitykset aloitettiin vasta ekan kontrolliultran jälkeen, kun nähtiin tilanne. Lopputuloksena 5 soluja, joista 3 hedelmöittyi ja yksi selvisi blastoksi asti. Tästä tuli kemiallinen. Seuraava kierros tehtiin samalla kaavalla ja taas saldo oli sama 3 hedelmöittynyttä/1 blasto. Kolmannen epäonnistumisen jälkeen mietittiin vakavasti lääkärin kanssa kannattaako enää yrittää omilla soluilla, mutta päätettiin yrittää vielä kerran, samalla kun lisättiin mut lahjasolujonoon. Vika neljäs yritys oli henkisesti helpompi, kun tiesi että kerta on viimeinen. Lopputulos oli tähän astisista paras ja huomenna alkaa 16 raskausviikko. Bonuksena saatiin yksi alkio myös ekaa kertaa pakkaseen. Ainoa ero onnistuneesta kierroksessa oli, että olin ehtinyt syödä lääkärin suosituksesta myo-inosistolia pari kuukautta ennen hoitoa. DHEA oli käytössä aiemmin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Itse tosin uskon, että tärkein tekijä oli kierrosten määrä, jossain kohtaa se hyvä solu pitää sieltä tulla. Mutta vaikeaahan se on, kun ei pysty tulevaa ennustamaan ja rahaa palaa ihan älyttömästi. Itsellisenä ei saa edes Kelakorvauksia ja lahjoitetut siittiötkään ei ole ihan halpoja. Mutta, jos joulukuussa saan pienen käärön syliin, niin on se sen kaiken stressin ja rahan arvoista. Tsemppiä teille kaikille yrityksiinne, ei se alhainen AMH ole mikään lopullinen tuomio.
 
Kiitos teille jotka jaoitte meille ihanat onnistumistarinanne! Luo uskoa meille muille valtavasti! Kaikkea hyvää teille ja olette onnenne ansainneet. <3

Täälä vielä hiljaista menkkojen saralla, tänään ollut vissiin pp12. 2 vkoa punktiosta ja ke pitäs se testi tehdä. Pelottaa...
 
@Aislinn83 Huiiiii, voi kun tulis plussaa keskiviikkona:barefoot::love::love: Eli jo Ylihuomenna! Tulkitsinko oikein että et olekaan enää ihan varma että menkat koputtelevat ovella:rolleyes::whistle:(y)(y)(y)

Kiirettä pitää, kirjoittelen myöhemmin lisää! Täällä alkoi sumuttelut ja sujuivat teidän ohjeilla ihan mukavasti, kiitos niistä:) Saapa nähdä mitä tuleman pitää! Ultra on vasta viikon päästä ma kun pe olis ollut vielä aika aikaista(y)
 
Oijoi @Aislinn83 sulla on rautaiset hermot kun et oo vielä menny testailee!:D Täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä plussan puolesta! Ja se et vuoto ei oo vielä alkanu on tosi hyvä merkki. Yleensä kait kuitenkin alkaa menkat tulemaan läpi vaikka kuinka oiskin tukilääkitys. Mun mielestä toi siis on tosi lupaava tilanne:love:

Ja tsempit sumutteluihin @Karhurouvanen ! Hyvä et lähti sujumaan! Toivottavasti tää hoito poikis nyt hyviä muniksia!
 
Ei oo rautaisia hermoja on vaan kusihousu nainen joka ei uskalla testata. :D Ei mulla kuitenkaan sen kummempia oireita ole joten en usko että raskaana olen. Menkkakipuja ollu joka päivä vähäsen muttei niin kovina kun normaalisti mutta eihän sekään raskautta tarkoita. Voi olla että mulla nyt kierto vaan sekaisin tästä kaikesta. Oon tosiaan täälä mökillä sukuloimassa enkä viitsi täälä alkaa testiä salassa tehdä. Saa sitte kotona märrästää rauhassa.:(

Nii joo kantaan oli tullut tieto ettei taaskaan saatu yhtäkään pakkaseen no nyt en edes pettynyt mitenkään kun tiesin jo, ne jäi sillon siis varmistusviljelyyn. Eli ois jälleen uusi rumba edessä. Kolmas ja vika julkinen.:unsure:

Miten @nyuu sun olot on? Sullaki vissiin karmeita työpäiviä? Toivottavasti saisit pian vapaata että saat tehdä jotain mukavaa ja rentoutua.:love:

@Karhurouvanen hyvä kun on sumut sujuneet hyvin. Mulla kesti tosiaan hetki tottua mutta kun alun takkuisesta olosta pääsin ei niistä sen kummempaa vaivaa ollut. Ei meillä kauaa mene kun piinaillaan sua!:love:
 
@Emppuli80 Kiitos toivoa luovan tarinasi jakamisesta:rolleyes: Kaikkea hyvää sinulle jatkoon:rolleyes: Itse olen juurikin noin ajatellut että pakkohan siellä nyt on joskus joku kelvollinen solu tulla, osuis vaan nyt kohdalle nopeasti:rolleyes:

@nyuu Mahtavaa että noin hieno hcg-arvo!!! Rautaisia hermoja sulle ja otat vaan ronskisti vaikka saikkua töistä päivän että saat nukkua, jos tuntuu että unet jää ihan liian vähiin! Olen itsekin vuorotyössä ja niiiin tiedän ton, vaikka vuorotyötä rakastankin mutta kun siinä vaan niin helposti heittää rytmi häränpyllyä!

Oon sitä stressannutkin iänkaiken että kuin se vaikuttaa raskautumiseen ja itseasiassa pidän sitä yhtenä mahdollisena syynä tähän AMH-asiaano_O Lääkärit ei kyllä ole ihan samaa mieltä kun olen niille puhunut:LOL:
:whistle: Mutta mun mielestä se vois olla ihan loogista kun unen määrällä ja unirytmillä on kuitenkin niin suuria vaikutuksia hormonitoimintaan ja monella hormonillakin on selvät vuorokauden ajan vaihtelut.

En ole Synarelasta vielä huomannut mitään mutta ehkei sitä vielä huomaakaan näin kolmen sumuttelukerran jälkeen:LOL: Vähän siitä aina tulee sellanen fiilis että menikö se lääke nyt varmasti perille kun sitä ei sillai varmaksi voi todeta niin kuin piikeissä ja pillereissä:whistle:

Tänään illalla pistin ekan piikin tunnelmallisesti ulkovalossa kun sopivasti meni sähköt poikki juur kun olin piikki kädessä pistovalmiina:LOL: Onneks oli sekottelut ja annostelut just jo tehty:LOL: Hiisi vieläkin on sähköt poikki, nyt siis jo yli tunnino_O

Sinulle @Aislinn83 peukut pystyyn ja Onnensäde huomista varten:rolleyes: Koitahan saada nukuttua:barefoot:
 

Yhteistyössä