Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Kiitos teille molemmille todella paljon tsempeistä. Nyt alkoi tosissaan piinaviikot ja jo nyt pää käy läpi mitä tulee käymään. Olen jo tehnyt useasti mielessäni sen negatiivisen testin. Eihän tässä ole järkeä. :LOL: Söin tänään sokeria ja aloin jo miettiä että nyt varmaan pilasin kaikki mahdollisuudet alkiolla jatkaa jakaantumistaan. o_O Ja päätin että huomisesta lähtien en syö valkoista sokeria tai juo enää kahvia. Te tuutte vielä hulluksi mun kanssa.

Miten @nyuu oliko sinulla siirto tänään, miten se meni? Vai menikö multa ohi nyt jotain kun luin niin nopeasti aamulla ja reissun päällä?

@Karhurouvanen eli seuraavaksi jännitämme sun puolesta. Kun multa onnistui tihrustamaan yksi hyvä alkio se meinaa sitä että sun alkio selviää hyvin perjantaina kohtuun saakka. :love:

Mutta eipä tätä peliä pysty yhtään ennustamaan, viimeksi 4 hedelmöittyi normaalisti mutta tuli jakaantumisongelma ja nyt taas vain 1 hedelmöittyi. Melkosta arpaa tää vaan on.
 
Ja hei onko nyt mitään vinkki vitosia teille miten mun kannattaa toimia? Joku juo vähän viiniä mutta koska se pitäisi juoda? Nyt jo olen varma että tän pväm epäterveelliset reissuruokailut vaikutti alkioon.

Sain muuten rakkoni tänään ennen siirtoa niin täyteen että maha oli kunnon kipukrampissa ja en pystynyt istua odottaessani. Mutta kehuivat kyllä miten hyvä näkyvyys oli. Gonapeptyl pitäisi pistää sunnuntaina, täytyy hakea apteekista. Hieman kiireiseltä se siirtotilanne vaikutti, viimeksi sain jonku paperinkin mukaani mutta nyt en mitään. En edes hoksannu kysyä koska rtesti pitää tehdä. Kai 2 vkoa tästä?
 
:ROFLMAO: Voi kauhea toi on niin tuttua toi hysterisoiminen ja kaiken miettiminen:LOL: Me oltiin sovittu että mennään la syömään intialaiseen mutta mä rupesin jo tossa ip miettimään että voi kauheeta, enhän mä voi mennä sinne syömään kun jos syön Liikaa ja pilaan sillä alkiono_O:LOL:

Mä en niistä viineistä tiedä oikeesti mutta eikös se ollu se juttu että ”tukee kiinnittymistä” eli juodaan sitten oviksen jälkeen oliko 1/2-1 lasi(vai desi?)/pv:whistle: Mä join muutaman kuukauden sitä viiniä noin mutta kun en raskautunu niin lopetin, nyt oon niistä hamstraamistani viinipulloista sillon tällöin lasin ottanut. Innostuin siihen viinikokeiluun kun jossain tutkimuksessa oli että punaviiniä juovilla naisilla oli _iästä riippumatta_ enemmän muniksia kuin muilla:whistle: Mutta sittenhän on näitä tutkimuksia myös että melko vähäinenkin alkonkäyttö huonontaa ivf:n tuloksiao_O

Mulla ei kyllä mitään vinkkivitosia oo, kaikki normivinkit oon kokeillu luomuilun aikana eikä mistään kaiketi apua ollut:whistle: En sitten tiedä oisko ivf:ään omat vinkkinsä:)

Yksi vinkki vaan joka onkin helpommin sanottu kuin tehty mutta ei varmaan ainakaan haittaa ole että jos olisi mieli hyvä ja rento ja nauraisi mahdollisimman paljon niin ainakin vähentäisi stressihormonien määrää:) Tekohymykin voi joskus auttaa mielialaan, ootteko kokeillu:)

Toi pissajuttu onkin paha, pohdiskelin sitä oikeen urakalla viimeksi että kuinka se onnistuu. Kysyinkin hoitajalta että kun mulla on taipumusta juoda aikas reilusti normisti että voi tulla aika tukalat oltavat että mikä siinä on se pointti että onko rakon oltava Oikeen Täysi vai vaan että ei pidä olla tyhjä. Vastasi että ei tarvi olla erityisen täysi mutta että tyhjä ei saa olla. Mä kävin vielä tuntia ennen vessassa ja hyvin oli rakko täysi siinä siirrossa ja lääkäri kehui näkymiä.

Ai sulla menee se Gonapeptyl, onko sen siis tarkoitus tukea kiinnittymistä?

Oho ettet saanu edes raskaustestipäivää, kumma että niillä aina tuntuu niin kiire olevan, mullakin on joka kerta klinikalla käydessä ollu sama juttuo_O Mulla oli viimeksi siinä 3-päiväisen siirrossa testipäivä sillon kahden viikon päästä siirtopäivää vastaava viikonpäivä, tosin siis mullahan alko vuoto jo 3 pv aiemmin.

Tsemppiä ja kiitos tsempeistä:rolleyes: Hiisi että toivon että pääsen pe liittymään teidän jengiin:rolleyes:
 
Riippuu minkä ikäinen alkio kyseessä! Ite join ihan tilkan päivää ennen siirtoa ja sit siirtopäivänä ja tänään vielä pikkaisen! :) Blasto kun siirrettiin niin se kai kiinnittynee tänään/eilen jos on kiinnittyäkseen.
 
Mulla siis 2 päiväinen oli eilen eli pitäskö viiniä juoda sitten lauantaina? Sunnuntaina se ois 6 päiväinen ja ehkäpä kiinnittyisi jos kiinnittyy.

Nytkin koko ajan mietin että onkohan se jo "sammunut" sielä. On tää hullua rulettia.

@nyuu minkälainen vointi sulla on? Onko flunssa yhtään helpottanut?

Mulle ei puhuttu siirrossa edes limakalvosta mitään enkä tiedä tarkastiko ne katetrin siirron jälkeen, luulisi nyt? Viimeksi ne pyysi hetken odottamaan että se katottiin ennenku sai tulla pöydältä pois. Nyt aloin hulluna pähkätä että jospa se jäi katetriin kiinni, siirrettiinkö mulle ees mitään. :unsure::unsure: Itse sitä on niin takussa tossa tilanteessa ettei oikein tajua, tuntu vaan että halusivat mut äkkiä ulos sieltä. Viimeksi tilanne oli erilainen. No ei täs nyt auta semmosta asiaa pähkiä, ollutta ja mennyttä.

@Karhurouvanen saatko tänään tietää siirtoajan vai oliko se sulle jo annettu ja yleensäkin koska ottavat alkion pakkasesta? Mulla ei noista passeista ole mitään tietoa joten siksi kyselen. :) Nyt tsempataan sun puolesta! :love:
 
Noo ei se tilkka viiniä vaikka joka päivä ni haittaa :D mä otan vielä tänään ja sit en enää. Ihan jo sen takia etten voi sietää punaviiniä:D oispa skumpalla tai valkkarilla samat vaikutukset ni ois kivempi :D

Mulla tarkistettiin limis. Oli vain 6,8mm:( sain nyt estradotit tähän kylkeen käytettäväks. En tiedä johtuiko niistä vai flunssasta, mut olo meni ihan kamalaksi! Lihakset meni ihan hapoille ja just ja just sain itteni könyttyä sänkyyn. :unsure: En tiiä. Olo oli eilen ihan euforinen ja hyvä, siirto meni hyvin eikä ollut niin inhottava toimenpide kuin viimeksi. Ei sattunut yhtään! En mä niistä ultrakuvista mitään ymmärrä, mutta lääkäri ja biologi ja hoitaja naurahti et siellä se jo meille vilkuttaa, kuulemma sujahti niin vauhdilla katetrista kohdun perälle:D:love:

Nyt on olo jo tasaantunu, en jaksa olla niin luottavainen et onnistuis. Tää aivastelu ja niistäminen on niin kamalaa! Hikoilen kuin sika ja muutenkin oon ihan kunnolla kipeä.

Laatuluokitus blastolla oli 5aa:love: vaikka eihän sillä alkion laadulla oo väliä jos kohtu on huono...(n) noh, katsotaan. Ajattelin aloittaa testaamisen pp7, mies lähtee sen jälkeen ulkomaille viikoksi. Saapahan jo vähän osviittaa.

Millois @Aislinn83 ajattelit testata? Sulla taitaa olla se virallinen testipäiväkin vähän myöhemmin?

Ja @Karhurouvanen milloinkas sulla oli siirto? :)
 
Mä nyt kävin alkossa ja alan tästä illasta ottamaan pienen tilkan sinne sunnuntaihin saakka. ;) En mäkään viinistä niin erityisemmin piittaa.

Toivottavasti @nyuu nuo estradotit tehoaa ja auttaa limiksen kanssa. Ainakin sulla on tosi hyvä blasto siirretty joka sinne sujahti ja toivottavasti tekee kodin sinne myös! :love::love: Mutta ymmärrän täysin epävarman olotilan. Itse koko ajan mietin että tää vaan ei voi onnistua koska tuntuu juuri siltä että ne on ne kaikki muut jotka tekee raskaustestejä.

Mulla noissa papereissa jotka punktiosta sain luki että kaksi viikkoa siirrosta tehdä testi joten sillon nyt ajattelin, tosin luultavaa on että jos menkat on alkaakseen ne alkaa jo ennen tuota, viimeksikin alkoi jo aikaisin tuhruaminen. :cautious:

Nyt vaan silti yritetään uskoa ja toivoa!

Mikä on @Karhurouvanen tilanne sulla?
 
Hello! Ollaan oltu koko päivä reissussa ilman nettiä, nyt vasta kotona:)

Ihana sujahteleva alkio @nyuu lla:love: Toivotaan että nyt rakentelee majaa siellä:rolleyes:

@Aislinn83 Kyllå se sunkin alkio on varmasti ihan paikoilleen kohtuun sujahtanut eikä minnekään kalseaan katetriin jäänyt <3 eiköhän ne aina sen katetrin labrassa tarkista, sehän ei kauan kestä ja jos lääkärillä vaan on ollu kiire eikä huomannut sulle siitä sanoa:) Nyt vaan viinit ja kaikki poppaskonstit peliin:rolleyes:

Mulla on siis siirtoaika annettu jo sillon pari pv sitten ja se pitäs siis olla reilun 12 h päästä, herran haltuun sitten vaan:rolleyes: Ne ottaa alkion pakkasesta kuulemma vasta paria tuntia ennen ja sitten noin tuntia ennen näkee onko kaikki ok:barefoot: Jännää että sitten jos kaikki tosiaan menee hyvin niin sitten minulla olisi se ”kiinnittymispäivä” ma, eli @Aislinn83 kanssa hyvin samoissa mentäis:geek:

Hitsi mulla ei kyllä oo mitenkään kovin toiveikas olo edes nyt, tuntuu suorastaan utopistiselta että mä muka voisin plussata ja että sittenkin vielä kaikki muka menis hyvin:barefoot: Noh kai tää kuuluu tähän pakettiin, ja plussat onneksi tulee sitten jos on tullakseen eikä omien ennakko-odotusten mukaan:D Hassua onkin just myös se että mä ainakin uskon teidän plussiin ihan kympillä mutta omaani en:LOL:

Hyvää yötä ja toivottavasti mun siirtoa ei sitten suorita se eläinlääkäri:ROFLMAO:
 
Apua! Mä jännitän täälä, kyllä se alkio selviää sulatuksesta! :love::love:
Toivottavasti et nähnyt eläinlääkäriunia.:D
Niin tosiaan joo se otetaan sulamaan tottakai juuri ennen h-hetkeä. Hyvä tietää tuokin.

Mä eilen lueskelin että alkion blastoviljely on tehokkaampaa koska alkio ei muutenkaan saavu kohtuun 2-3 pvän ikäisenä vaan tosiaan 4-5 päivän ikäisenä eli tuossa päästään lähemmäs sen omaa luontaista aikataulua. Ja että kohtukin hyväksyy alkion vain tietyssä vaiheessa. Ja heti tippui omat toiveet kuin lehmänhäntä, että kuulostaa aika vaikealle että nuo asiat nyt muka stemmaisi.

Eilen järkytyin kun sain tietää että yksi tuttu odottaa toista lasta, somessa tuli vastaan ultrakuvat. Kyllä se aika kaukaiselle vaikuttaa että muka itse plussaisi. Ja mulla myös sama, mä todella odotan ja toivon että te onnistutte!!! :love:

Eilen tilkka viiniä otettu. :ROFLMAO:

Tuuthan @Karhurouvanen kertomaan mahdollisimman nopeasti kuulumiset ja miten siirto meni. Halaus täältä.

Onko @nyuu flunssa hellittänyt?
 
Mä en nyt halua kuulostaa kyyniselle mutta kieltämättä hassua miksi siirtävät kaksipäiväisiä. Blastothan ois parhaita, niissä on se isoin todennäköisyys selvitä vauvaksi asti, mut eiväh julkisella vissiin sellasta harrastao_O mutta sitten toisaalta, mulle dextrassa sanottiin viimeisessä omasoluhoidossa, että joskus näissä tapauksissa alkiot selviää paremmin kohdussa. Se on harvinaista mutta mahdollista. Niin ehkä tällä pienellä on parempi olla kohdussa jakautumassa kuin siellä maljalla:love: kannattaa pitää toivoa yllä kuitenkin!

@Karhurouvanen jännittävää ! Pidän peukkuja <3 kerrohan säkin sitten miten meni.

Ja flunssa on parempaan päin täällä. Ei mitään kiinnittymistuntemuksia tosin (n)
 
Olen täällä nukkunut surkeuttani koska soitto tuli klinikalta aamupäivällä ja alkio ei siis selviytynyt:unsure: Tekis mieli sanoa oikeen voimasanoilla mutta tyydyn sanomaan että hemmetti mitä peetä(n) Lääkäri kuvasi alkion olleen sulatuksen jälkeen ”ihan tohjoa”.

Noh näillä mennään, varasin uuden hoidonsuunnittelukäynnin ensi viikolle, sitten alkaisi siis varmaan uus ivf seuraavalla viikolla eli sitten kun uusi kiertelin alkaa. Enpä päässyt nyt jännäilemään teidän kanssa.

Niin noista viljelyistä, että eikös blastoiksi viljellä yleensä sillon kun on reilusti enemmän alkioita, on ns karsintavaraa. Tuo teksti taitaa olla Dextran sivuilta, missä kaiketi vannovat sen bc-viljelyn nimiin. Mutta onhan siinä joku syy että miksei sitä kaikkialla harrasteta. Ja tuo mitä sanovat siinä tekstissä että normaalitilassa alkio saapuu kohtuun vasta blastovaiheessa niin totta sekin mutta ei se alkio kyllä normaalitilassa ole missään laboratoriossakaan missään vaiheessa. Julkisesta en tiedä ollenkaan mutta niillä luulisi olevan omat aika suorasukaiset linjansa.

Onhan blastoilla paremmat mahdollisuudet mutta sehän johtuu juurikin siitä että kaikki alkiot eivät blastoiksi selviä mutta toisaalta joku voi selvitä naisen sisällä vaikka ei sitten labrassa selviäisikään. Ja jos alkioita on vähän niin ei kannattane ottaa riskiä. 2- ja kolmepäiväisiä alkioita on siirrelty maailman sivu ja ihan hyvin niistä vauvoja on tullut :) Eikös blastoveljely ole aika suhteellisen uusi juttu nyt kun tekniikka on kehittyny.
 
Voi hemmetti. Hemmetin hemmetti. En oikein nyt tiedä mitä sanoa tai mitä ajatella kun olin niin varma että pääset siirtoon. On tää yhtä venäläistä rulettia kyllä. Olen tosi pahoillani ja iso halaus. <3

Eli nyt kun menkat seuraavaksi alkaa sulla alkaisi uusi hoito? Eli nyt sitten pikkuhiljaa katse kohti sitä. Sun tukena täälä ollaan ja tsemppaamassa. Mulla kosahti sillon ku tuli nega siitä ekasta hoidosta niin pari päivää vasta sen jälkeen, rupesin vaan itkemään koko ajan vaikka olin saanutkin uuden kierron ohjeistuksen. Onks vielä tietoa tehdäänkö kummalla kaavalla.

Joo nyt vähä rauhotuin tästä alkio-asiasta, olen vasta nyt alkanut etsiä enemmän tietoa että eka ivf meni ihan vaan liplatellessa jossakin lumpeenlehden päällä.o_O Mutta tosiaan eipä tätä kukaan tiedä, käy miten käy. Meillähän ei ois ees voinut blastoksi viljellä kun ei ole mitä viljellä. Että tottakai siinä asiassa tehty oikein. Mieluiten kohtuun kun ottaa riski että se hiipuu.
 
Joo tämmöstä tää on, venäläistä rulettia:unsure: Ja toisille kaikkien todennäköisyyksien vastaisesti aina osuu se luoti:unsure: Itkeskelin tunnin verran mutta alan kai olee jo aika paatunut tapaus, ettei tää niin paljon hetkautao_O En toisaalta uskonutkaan raskausmahiksiin niin ei putoa niin korkealta. Ja myös vähän helpottaa että tää oli kuitenkin luonnonkiertoon niin on ainakin _teoreettinen_ mahollisuus raskautua luomuna:p Tää olikin vähän mun taka-ajatuksena siinä passin suunnitteluna.

Joo siis nyt kohta alkavaan uuteen kiertoon sitten olis kaiketi tarkoitus uus ivf, ainakin näin puhuttiin jo aiemmin lääkärin kanssa. Tyylistä en tiedä mutta olen ymmärtänyt että varmaan se lyhyt kaava edelleen. Tänään oli puhelimessa toinen kuin mun oma lääkäri ja tää vähän väläytteli sitä dhea:n mahollisuutta, mutta sitähän pitäisi kai kolmisen kuukautta syödä etujen saavuttamiseksi että ei nyt ainakaan vielä ja ainakin yhden ivf:n haluun nyt heti, en jaksa yhtään mitään odotteluja tai sitten tulen kyllä hulluksi.

Ajattelin kysyä että jos uudestaankin olisi sama tilanne että tulisi 2 alkiota niin että voitaisiinko ne siirtää yhtäaikaa molemmat ettei sitten olisi vain yhtä pakkasessao_O Pitää muutenkin kysellä että onkohan tuo minun alkioparan huonosta laadusta johtuvaa tai mitä tohtori osaa sanoa. Vissiin vaikuttavat asiat on just laatu, pakastustekniikka ja alkiovaihe (jakautunut/jakautumassa/lepotilassa) pakastushetkellä. Mutta tuolla on käytössä se vitrifikaatio joka kai on paras, tai en tiedä onko se kaikkialla jo käytössä mutta kuitenkin niin ehkä se sitten oli laadussa vikaa tai sitten se kuuluisa huono tuuri. Huonoa tuuriahan mulla on vaikka muille jakaa mutta en silti oikeen siihen usko:LOL:

@Aislinn83 Hyvä että olet rauhoittunut hiukan sen alkion iän suhteen:) Toivotaan parasta jatkoon:rolleyes:

@nyuu Tsemppiä myös kovasti ja hyvä että flunssa on jo voiton puolella(y)
 
Joo no, blastoissa on sit kans se et säästyy rahaa. Tulee helposti turhia siirtoja jos siirrellään paripäiväisiä, jotka ei sit oikeasti jaksais loppuun asti. Siirrot kun maksaa sen 1400€ niin mieluusti itte välttäis turhat siirrot!

@Karhurouvanen olen niin pahoillani!! Kamalaa :( mä niin tiedän mille noi puhelut tuntuu, kun niitä jo kaksi on joutunut vastaanottamaan :( olikos teillä nyt eka vai toka ivf? Tsemppiä uuteen kierrokseen ja toivottavasti nyt sit saadaan parempi lääkekierto.
Mä söin dheata neljä kuukautta ja sain surkeimman munasolusaaliin mitä ikinä siitä kierrosta o_O dextrassa suosittelivat mieluummin inositolia.
 
Iltaa

Hui, kauhea pas-hinta teilläo_O Täällä ei ole ihan noin kallista, about tonnin verran. Mutta tottahan se on että säästyy rahaa, tosin maksaahan se pitkä viljelykin:D Mutta sitten jos on enemmän muniksia/alkioita niin kyllähän se on hyvä vaihtoehto, nyt taas kun on vähän muniksia niin pakko siirtää kaikki rääppänät mitä irtoaa.

Oh hyvä kuulla sulta ettei se dhea ainakaan mikään autuaaksi tekevä ole:whistle: Unohdan sen sitten ainakin toistaiseksi, voihan siihen sitten palata myöhemmin jos niikseen tulee. Sitä myo-inositolia olenkin tässä käyttänyt muutaman kuukauden, oisko viitisen kk, sitä ainakin toistaiseksi aion jatkaa. Se dhea muutenkin tuntuu aika hurjalta kun eikös se ole vähän niinkuin mieshormoniao_O

@nyuu Miten sulla muuten tehtiin kun muistelen että sanoit että sulla tuli vikassa hoidossa kymmenen munista, niin oliko siinä hoidossa sitten jotain eroa aiempiin esim kaava tai lääke tms? Mulla oli siis tää nyt eka ivf ja se oli lyhyt kaava ja Menopurilla ja siis neljä munista tuli.

Hyvää mökkeilyä @Aislinn83 ja rattoisaa perjantaita nyuulle, me lähdetään tästä pienelle iltakävelylle ja sitten tuleekin sopivasti telkkarista Sinkkuelämää-leffa, se saakin mukavasti ajatukset vähän iloisemmiksi ja mieskin tykkää:LOL:
 
Voi @Karhurouvanen <3 oot ajatuksissa. Ihanan optimistiselle kuitenkin kuulostat! Voimia kaikkeen ja sinkkuelämää-leffat on parhaita!

Mulla ei menopur toiminu ollenkaan. Siitä tuli se huonoin vaste ja ei yhtään edes hedelmöittynyt. Vikassa ja parhaiten menneessä käytössä oli bemfola, täysillä annoksilla. Kahdessa ekassa ivfssä oli käytössä myös synarela jarruna, josta dextrassa sanottiin että se heikentää entisestään heikkojen munisten laatua kun sen tarkoitus on ajaa munasarjojen toimintaa alas. Nyt en muista mikä sen jarrulääkkeen nimi oli, mut joku pistettävä lääke se olio_O ja sit oli akupunktio! Se varmasti paransi kans tulosta:) ja kaava oli perus lyhyt kaava. Pitkä kaava oli naikkarilla ja felicitaksessa flare up. Ja nää ei toiminut.

Flunssa on täällä jo voiton puolella, mutta nyt on hyvä pelkää sit mitä testipäivä tuo tullessaan. :unsure: Ei oo niitä tuntemuksia, ja samaan aikaan mielessä raksuttaa et kolmessa siirrossa oon elämäni aikana nyt ollu, ja molemmista plussannut (vaikka kesken menivätkin), niin nyt ois kai sen negan vuoro? Äh miten ikävää. Pitää vaan nyt malttaa ja olla ja syödä lääkkeet ja yrittää mahdollisimman paljon olla ajattelematta koko asiaa. Ollaan nyt maalla, tääl on kuhinaa kun väkeä vaikka kuinka saman katon alla ni ei juurikaan kerkeä vatvomaan. :D Suihkussa silittelin mahaa ja mietin miten ihana ois olla raskaana... ja mieskin jo puhui ”vauvalle” et paree ois kiinnittyä kun niin paljon maksettiin:ROFLMAO::D
 
:rolleyes: Oiiii ihanaa masun silittelyä suihkussa:rolleyes: Mäkin aina mietin että miten ihanaa ois olla raskaana, pullistelen mahaa peilin edessä ja mietin mitä sanon ja teen ja mitä ihania vaatteita käyttäisin ison mahan kanssa:love:

Ei ei älä nyt ajattele noin ikäviä vaan ajattele että nyt on kolmannen plussan vuoro ja pysyväislaatuisen sellaisen:love: Hyvähän se merkki on että aikaisemmin on plussat tulleet:rolleyes:

Googlailin heti sitä Bemfolaa ja se on kai siis synteettinen FSH, erona Menopuriin, joka on virtsaperäinen. Siellä oli jotain tuloksiakin että kuin oli paremmat tulokset sillä synteettisellä, munisten määrä, annoksen koko, annoksen nostotarve ja stimulaatioaika. Oliskohan se hyvä mullekin:rolleyes: Kattoo mitä tohtori sanoo.

Mä kävin aiemmin puolisen vuotta akupunktiossa sellasella kiinalaisella rouvalla ja huomasin kyllä vaikutuksia psyykkeeseen ja myös vähän fyysiseen puoleen mutta sitten lopetin kun en jaksanut enää ravata siellä ja kun ei toivottua tulosta tullut:whistle: Oli se kyllä miellyttävää ja rentouttavaa.

Nauttikaa maallaolosta ja kiitos hyvästä tietoiskusta noiden sun hoitokuvioiden suhteen:)
 
Terkkuja mökiltä, nyt sää vihdoin lämmin ja aurinkoinen kun tähän saakka muuten ollut kosteata ja todella pilvistä.

Silloin siinä on ehdottomasti järkeä jos on enemmän alkioita että niitä pidemmälle viljellään. Ja kyllä tuo yksityisellä vaan kallista on. Oletteko te käyneet molemmat julkisen hoidot läpi? Itsekin miettinyt mihin sitä yksityisellä sitten lähtisi, kaikki klinikat pääosin on vissiin pk-seudulla? Sillai tulee kyllä kalliiksi jos pitää monen sadan kilsan päässä käydä kaikki ultrat jne erikseen.

Mulla oli bemfola käytössä tossa ekassa kiekassa mutta onhan nää niin yksilöllisiä myös mikä vaikuttaa kenelläkin, ja ei sitä tiedä oliko nyt mulla edes lääkkeestä se kiinni. Kieltämättä aloin miettiä tuota mitä @nyuu sanoit tosta menopurista ja synarelasta, että oisko mulla sama vaikutus.

Nyt positiivisia ajatuksia @nyuu testipäivään, kolmas kerta toden sanoo!!:love: Ja toisaalta hyvä olla maalla missä vilisee ihmisiä niin ei sillai ehkä kerkiä ajatella!

Mulla ei mitään tuntemuksia ainakaan ole että tuskinpa. Odottelen että menkkaoireet pian alkaa ja kans ajatukset kolmannessa kierroksessa. Julkisella tulee tai alkanut nyt käsittääkseni kesätauko että meneekö sitten elokuulle uusi yritys tai syyskuulle. Mutta hetken saa hengähtää.:)

Miten @Karhurouvanen fiilikset ja viikonloppu on sujunut? Mäkin tota dhea:ta miettinyt mutta en itse noista oikein mitään tiedä edes, ja julkisella tuskin moisia tekevät tai määräävät siis.
 
Iltaa taas
Huh ollaan taas oltu koko päivä menossa ja nyt vasta illalla taas kotona:) Kiitos kysymästä, mulla on mennyt vkl ihmeen mukavasti:)

Voi ei @Aislinn83 mä niin tiedän noi fiilikset:unsure: Sitä pyrkii itteensäkin suojamaan pettymykseltä ja toisaalta mulle ainakin ollut paljon helpompaa niin. Alkuun kun aina toivoi ja uskoi ja kyttäs niin se oli aina ihan hirvee pudotus ja itkin tuntikausia ja useampana päivänä ja kirjaimellisesti monta kertaa lattialla, se oli aina jotain ihan musertavaa. Mutta sitten kun tuli niitä alkuraskauksia ja mulla ainakin oli ihan selvät oireet (+kiinnittymisvuotoa) jo dpo 6 alkaen niin sitten oppi jotenkin olee koko ajan elättelemättä niitä toiveita niin korkealle. Pessimisti ei pety. Toisaalta välillä vähän kauhistuttaa että jos tässä muuttuu ajan myötä ihan robotiksi kun on niin pitkään joutunu näitä tunteita jäädyttelee:unsure:

Mutta minä en kyllä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon sun puolesta kun ei ole edes vielä ”kiinnittymispäivä” sulla:rolleyes:

Me ei olla oltu julkisella ollenkaan kun en tän AMH-ongelman takia halua hukata hetkeäkään ja lisäksi en kestäisi sitä odottelua ollenkaan. Selviän paremmin kun koko ajan on ns seuraava etappi käsillä. Aloin täällä yksityiselläkin lääkärin luona itkemään kun eka hoito siirtyi pääsiäisen takia, muuten oon ollu ihan coolina koko ajan mutta se oli vaan liikaa:ROFLMAO:

Toisaalta ymmärrän ton että jossain tapauksessa tauko voi tehdä ihan hyvääkin, onhan tää rumba aika rankkaa pidemmän päälle jo ihan senkin takia kun jatkuvasti joutuu näitä juttuja päässä pyörittää kun on kaikenmaailman lääkkeet ja ultrat ja lääkärit ja luget ja testipäivät ja mitä vieläo_O Ja onhan siinä tauolla aina mahdollisuus siihen kuuluisaan luomuihmeeseen:D

Noista klinikoista en niin tiedä muuta kuin että tietty Helsingissä on mutta eikös sitten ole isoimmissa kaupungeissa, mm. Tampere, Turku, Lappeenranta, Oulu ja varmaan muuallakin? Ja vissiin voi tehdä silleenkin, jos on tosi pitkät välimatkat, että käy seurantaultrissa jossain lähigynellä ja sitten vaan toimenpiteissä ym siellä klinikalla.

Hyvä tietää teidän kokemukset noista sumuista, suhtaudun niihin kyllä lähtökohtaisestikin aika varauksellao_O

Mukavaa mökkeilyä teille ja toivottavasti pysyy vielä kauniit ilmat ja kierrä nyt vielä toistaiseksi kaukaa se mökin kaivo kirveinesi:):rolleyes::rolleyes:
 
Ihana kuulla että sulla @Karhurouvanen on viikonloppu mennyt mukavasti. <3
Onneksi nyt on kesä, sillä yritän lohduttaa itseäni että jos nyt menee pieleen on ainakin keskellä kesää kivempi ottaa isku vastaan kun talven pimeydessä. Kaikesta sitä yrittää löytää positiivista. :D
Pian pistän sen gonapeptylin ja tänään kai sitten pitäs olla se kiinnittymispäivä jos tuola enää mikään on elossa, mitään tuntemuksia ei edelleenkään ole. Eilen vähäsen oli jo illalla myöhään menkkakipujen tapaisia tuntemuksia.:unsure:

Mä selvisin sumuista muuten hyvin ilman sivuoireita että ei tullut kylmiä tai kuumia aaltoja tai en erityisemmin kokenut että olisin mielialamuutoksienkaan tuiverruksissa ollut. Ainakin omasta mielestäni.:ROFLMAO: Ja myös nukuin tosi hyvin ja normaalisti.

Nii joo senhän tosiaan voi ehkä tehdä niinkin että käy ultrassa kotipaikkakunnalla yksityisellä. Pitää ottaa selkoa noista enemmän. Jotain mun kaveri sano ennenko nää mun hoidot alkoi että yksityisellä oot silti samassa jonossa kun julkisellakin, sillon vähä ihmettelin että miten se niin voi olla jos kerta niistä maksaa useita tonneja.(n)

Ja kiitos @Karhurouvanen tsempistä, ihana kun joku yrittää uskoa. :love:

Kaunis ilma tänään vaikka kotiinlähtö on tossa illalla edessä. Mukavaa sunnuntaita teille molemmille.:)
 
Joo totta kyllä että kesällä ehkä helpompi tosiaan selvitä takaiskuista, vaikka talvesta pidänkin mutta on se silti melko synkeä aikaa ja kesällä paljon aktiivisempaa ja iloisempaa menoa ympärillä:)

Mitähän se sun kaveri on oikeen meinannut kun niin sanonu niistä jonoista, eihän nyt yksityisellä mitään jonoja ole, rahalla saa ja hevosella pääsee. Paitsi tietty kai niissä lahjamuniksissa on kai jonoja, mutta niitähän nyt ei edes julkiselta saa (paitsi ehkä nyt sitten tulevaisuudessa vai saako vain siittiöitä en tiedä ja tietääköhän kukaan vieläo_O)

Mä olisin kovasti iloinen jos tulisi vaikka huomenna menkkakipuja:rolleyes: Mulla on kaks kertaa tullut ihan selkeänä ensin kiinnitymisvuotoa n 2 tunnin ajan ja sitten paria tuntia myöhemmin kovat muutaman tunnin kestävät menkkakivut, joita siis seurasi plussa sitten muutaman päivän päästä:rolleyes: Huomaan taas kerran kyttäileväni näitä juttuja kun on nää päivät hollilla, vaikka en kovin enää luomu- tai yhtään mihinkään, raskauteen usko kun alkaa siitä edellisestä plussasta olle jo vuosi aikaa:unsure: Kai ne on sillon munasolut vedellyt viimeisiään ja sitten tullut totaalinen kaput.

Toi on jännä kuin erilailla lääkkeet vaikuttaa / ihmiset kokee eri lääkkeet. Musta tuntuu että mulla ei oo juuri mistään tullu juuri mitään, hyvä niin:) Hyvä kuulla ettei ne sumutkaan välttämättä niin kauheenkauheenkauheita ole(y)

Tsemppiä ja jaksamista tuleviin päiviin, toivon ihan parasta teille:geek:
 
Sitä mäki mietin että ois se ehkä älytöntä maksaa ja silti jonottaa yhtä kauan kun julkisen puolenkin hoitoja. Mutta nääki niin monimutkaisia prosesseja että helposti käsittää väärin jos jossain mainittu juurikin lahjasoluhoidot.

Mä oon aivan sekaisin nyt kun eilen tosiaan oli menkkakipuja pitkäänkin ja katsoin mun menkkakalenteria että eilen oli kp25 ja mulla pitäs menkat alkaa tosiaan tässä varmaan huomenna. Miten tää voi näin mennä näin äkkiä että eilen pistin gonapeptylin kun oletettavasti alkio 6vrk ikäinen ja tänään pp5 ( vai lasketaanko siirtopäivä pp1 vai vasta seuraava?) ja kroppa jo valmistautuu menkkoihin. :unsure:(n)(n) Testin teko ois vasta ens vkon keskiviikkona.

Mut sit mitä hermota kun sitte taas eihän se vaikuta lopputulokseen, täs nyt käy miten käy. :ROFLMAO:

Huh miten teillä lähtenyt viikko käyntiin? Onko juhannussuunnitelmia?

Mitkä @nyuu sun olot on?
 
Juu ei täällä oo mitään tuntemuksia vieläkään. Kauhulla tässä jo arvon minkä päivän viittii pilata huonoilla uutisilla.

Ja noi menkkakivut kiinnittymisen aikaan on hyvä merkki! Ne on kiinnittymiskipuja ja sitä kun verisuonia alkaa kasvamaan kohtuun ihan mieletön määrä! :love: Eli kuule voi olla ihan tosi hyvä vaan et mahaan juimii!

Ja eikai yksityisellä oo jonoja?o_O Me ei jonotettu felicitakseen eikä dextraan ollenkaan. Lahjasoluihin on sit pk-seudulla jonoa, mut me päästiin meidän klinikalle heti. (Ok odoteltiin kai kaksi kuukautta kun eka soitto tehtiin heille että voitais siirtyä lahjoihin).
 
Juuri niin kuin @nyuu sanoi menkkakivuista, älähän nyt vielä:rolleyes:

Tarkistahan @Aislinn83 menkkakalenteris uudestaan, ei kai ne nyt ihan vielä ala? Sullahan on tavallaan vasta ”dpo 7”, punktiosta laskettuna:) Luteaalivaiheen pituudesta riippuen ei ne nyt kuitenkaan ihan vielä nurkan takana ole. Mulla alko tässä nyt ekassa ivf:ssä tiputtelemaan ”normaalina menkkapäivänä” joka on mun kohalla dpo 12 eli oliko se sitten pp 9. Sitten kahen päivän päästä alko kunnon vuoto.

Voi @nyuu, voikun ei tarttis päivää pilata vaan saisit yllättyä. Tsemppiä ja pärjäämisiä!
 

Yhteistyössä