Aleksanterille lempinimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikö lempinimi tule ajanmyötä mitä merkillisimmistä asioista?
nimestä Aleksanteri voisi kuvitella tulevan aksu,aapo,santtu, alex, assu ja sitten ne mitä lapset toisistaan käyttää tai mitä lapsi käyttää itsestään..
(meillä pojasta käytetään nimitytsä joka ei liity millään sen nimeen, mutta lapsi itse alkoi sitä käyttämään itsestään niin minkäs teet :D mummo oli päättänyt että sehän on kassu mutta sehän noissa lempinimissä ja muissa onkin niin merkillistä että niitä on aika vaikea etukäteen päättää)

Mitä järkeä on lempinimessä? Miksi ihmistä ei voi kutsua hänen omalla nimellään ja miksi antaa lapselle nimeksi vaikka se Aleksanteri, jos häntä kutsutaan vaikka nimellä Alex, miksi ei anna hänelle sitä Alex-nimeä oikeaksi nimeksi? Minä ainakin olen tehnyt perheenjäsenille, sukulaisille ja tuttaville selväksi, että haluan kutsuttavan minun oikealla nimelläni enkä reagoi, jos joku erehtyy käyttämään jotain lempinimeä. Tämä johtuu kai siitä, että minulle keksittiin päiväkodissa ja koulussa kaikkia ikäviä haukkumanimiä, joilla minua kutsuttiin oman nimeni sijasta.

Yhteistyössä