ALAVIESKASTA

  • Viestiketjun aloittaja ogad
  • Ensimmäinen viesti
ogad
Miehelle tarjottu töitä tuollaiselta paikkakunnalta! MINÄ, joka en koskaa oo asunu maalla.. muuttaisin tuollaiseen pieneen kylään!! Onko joku käynyt joskus? Ihan kamalaa.. aiko mieskin miettiä ottaako työtä vastaan! Eijei! Lapsille ehkä ihanaa joo.
 
Se on ihan kiva pieni paikkakunta. On sielä jopa 3 ruokakauppaa. :D Kaikki tarpeellinen (ruoka yms), vaatekauppaa ei oo. Ylivieskaan sieltä on n. 15km josta löytyy sitte enempi vielä, vaatekaupat ja semmoset. Rauhallinen paikka ainakin, joittenki makuun tietty liian rauhallinen. :)
 
ogad
Rekkakuskihan tuo on. Tosin täällä sil on päivätyö. Siellä menis heti työt vuoroon.. Kai se vitsillä mulle heitti kun tiesi et kihisen kun kuulen. Ja jännä että siellä palkka suurempi vaikka yleensä täällä etelässä isommat palkat. Se Kalajoki kiehtois mua.
 
ogad
Siis onko teistä joku sieltä Alavieskasta? Millasia asuntoja sieltä voi saada vuokrattua? Onko esim. kaupungilla omakotitaloja vuokrattavana? Ja älkää nyt luulko että innostun!
 
ogad
ARGH! Ois toi ukko ees joku isokiho niin vois kooorrkean palkan perässä juosta vaikka minne. Mutta tässä tilanteessa. NO THANKS! Kappas kun en noita sivuja hoksannu käydä kattoos!
 
Mun käsittääkseni tuo asuntotilanne ei kyl mikään erinomainen sielä ole. Että varmaan paremmin saa yksityiseltä kuin kaupungilta... Vuokrat ei liene kovin suuria, exä (joka asuu sielä) asui kerran isossa kolmiossa (jonka tosin kaveriltaan vuokras), vuokra 300?.

Mä asun ja olen aina asunu Alavieskan naapurikaupungissa, tosin aikaisemmin toisella puolella eli Ylivieskassa, nyt Kalajoella. :D
 
ogad
Jooeli meidän perhe pitää huomenissa palaverin tästä asiasta. Ja alkaa melu jos äijä mua tahallaan kiusas! Ei olis kyllä ensimmäinen kerta. Hehheh. Monta kertaa saanut munt lankaan jutuillansa. EIKÄ OO OPPINUT!
 
marslady
Alavieskasta ainakin täällä olis yksi 22 vuotias nainen. Tyttö on 3 kk.

Joo Alavieska ei ole kaupunki. Ja tällä hetkellä asuntoja olisi vuokrattava varmaan aika hyvin. Ainakin näin olen kuullut puhuttavan.

Kyllä täällä ainakin talotehdas hommia on. Vieskan Elementti tekee niitä taloja, sitten on kans muita puutyöntekijöiden "tehtaita", metalli alan tehdas jne. Kauppoja tosiaan on 3 (ruokakauppaa).

Itse olen tällä hetkellä siis vielä äitiyslomalla. Olen asunut Alavieskassa n.5 vuotta. Pieni paikkahan tämä on, mutta kuitenkin olen viihtynyt. Kotipaikkakuntani on samankokoinen.

Ottakaa yhteyttä, jos joku olisi ystävää vailla. itsellä ei ole paljoa kavereita täällä niin olis kiva saada tuttavuuksia :)
 
yks vaan
Mä olen alavieskasta kotoisin, asuin siellä 16 vuotta. Ihan kiva pieni paikka, kaiken tarpeellisen saa kylältä, paitsi vaatteet ylivieskasta tai kalajoelta.
Mun vanhemmat ja nuorimmat sisarukset asuu vielä siellä.. :)
Olisko se sellanen pikku firma, minne miehesi mesis töihin?
Taidan nimittäin tietää.. ;) :)
 

Yhteistyössä