Alas menee ainoastaan kasvissosekeitto, muita jos syön oksennustulee heti. Vinkkejä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Eli lämpimistä ruuista kasvissosekeitto, muuten alas menee porkkana ja omena.

Kaikki muut ruoka-aineet, lisäaineet, karkit ja varsinkin liha aiheuttavat sen, että olen pää pöntössä monta kertaa.

Nyt mietin, että miten saisin ruokavalion monipuolisemmaksi. Ja miten tuon raudan kanssa, leipä ja liha tosiaan ihan pannassa. Puuroa olen syönyt 2 kertaa ilman oksennusta.

Rv 16 meneillään.

Vinkkejä, alkaa olla aika hanurista koko touhu. :(

Ja en usko, että saan noita kaloreita mitenkään täyteen kun ylös tulee jos muuta syön. Kolme tai neljä sosekeittoa yritän päivässä syödä.

Pelottaa, että aiheutuu pienelle haittaa tästä. :(

Vitamiinit syön, kalkki, kalaöljy ja befoli. Pitäisikö vaihtaa jonhonkin multivita valmisteeseen?

[QUOTE="hmm";26088804]Eli lämpimistä ruuista kasvissosekeitto, muuten alas menee porkkana ja omena.

Kaikki muut ruoka-aineet, lisäaineet, karkit ja varsinkin liha aiheuttavat sen, että olen pää pöntössä monta kertaa.

Nyt mietin, että miten saisin ruokavalion monipuolisemmaksi. Ja miten tuon raudan kanssa, leipä ja liha tosiaan ihan pannassa. Puuroa olen syönyt 2 kertaa ilman oksennusta.

Rv 16 meneillään.

Vinkkejä, alkaa olla aika hanurista koko touhu. :([/QUOTE]

Lisää esim jotain leseitä siihen keittoon ja vedä nekin ihan sileeksi. Pähkinöitä voisitko napostella? Jäädytä vitaminoituja mehuja mehujääksi.

pähkinät tulee kans ylös, leseitä täytyy kokeilla. Ihan hassua, kun edellisissä raskauksissa pystyin kuitenkin syömään vokkia, lihaa jne.. ja nyt tosiaan on lähes kaikki täysin seis.
Noita kaloreita mietin, että tulee liian vähän ja näkyy painossa. Ylimääräistä on 10kg, joten sinällään se ei haittaa, mutta vauvan kannalta pelkään tästä aiheutuvan jotain.

Minä uskoisin että kolme kasvissosekeittoa päivässä riittää sekä lapsen että sinun akuutin energiantarpeen täyttämiseen. Laihdut tietysti, mutta ei se haittaa. Minulla menivät tuossa vaiheessa alas piimä, maustamaton tai Valion "vähemmän sokeria" jogurtti, hedelmät, tuoremehu ja vehnäkorput oivariinin kanssa. Oletko kokeillut noita? Minulla paino laski kolmen pahimman viikon aikana 3 kg, mutta sitten helpotti jo ja paino rupesi pikku hiljaa nousemaan.

Nutridrinkit ovat melko hinnakkaita, mutta minä olen käyttänyt noita juomia muuten tilanteissa (mahahaava, paha refluksi), joissa en ole pystynyt syömään tarpeeksi. Oikeastaan tuo kaakaon makuinen on ainoa josta tykkään, mutta se onkin sitten jäähdytettynä ihan hyvän makuinen juoma.

http://nutriciafi.nutricia.fi/nutridrink/

Pahin viikko oli -3,5kg. Oon koittanut noitakin, mutta ylös tulee. Ja niinä päivinä kun syön jotain mikä alkaa oksettaa oksennnan myös nuo kaikki muutkin mitä normisti pystyn syömään.

10kg oli ylimääräistä ekassa neuvolassa ja nyt ollaan tultu -12 eikä loppua näy. Seuraava neuvola ensi viikolla ja jos tätä rataa jatkuu painoa tippuu n. 1,5kg viikossa.

[QUOTE="Minttu";26088974]Nutridrinkit ovat melko hinnakkaita, mutta minä olen käyttänyt noita juomia muuten tilanteissa (mahahaava, paha refluksi), joissa en ole pystynyt syömään tarpeeksi. Oikeastaan tuo kaakaon makuinen on ainoa josta tykkään, mutta se onkin sitten jäähdytettynä ihan hyvän makuinen juoma.

NUTRIDRINK - Nutricia Medical[/QUOTE]

En halua raskauden aikana noita juoda.

Oma gyneni suositteli vaikeaan raskauspahoinvointiini sipsejä ja suklaapatukoita. Pääasiassa elin kuitenkin vesimelonilla, tuoreella kurkulla, kiinankaalilla ja rasvattomalla maidolla. Lopulta kokeiltiin syöpäsairaiden pahoinvointilääkkeitä.

Itsekin suosittelisin apteekin lisäravinnepirtelöitä, koska niistä saisi tarpeeks vitamiineja ja kaloreita ainakin.

Mulla kaikki karkit, sipsit jne.. tulee ylös. Mä en jaksa käsittää miten tää voi olla näin kokonaisvaltaista.

Juttelen lääkärin kanssa noista, oon kuitenkin alustavasti sillä kannalla etten niitä halua syödä.

Ehkä tämä tästä. Kahdessa aikasemmassa raskaudessa pahoinvointi kesti n. rv 25 ja alkoi uudestaan rv 33 noin. Toivottavasti tämä ei mene samaa kaavaa. Aikaisemmissa tosin pystyin syömään monia muitakin ruoka-aineita ja paino jne.. olivat ok.

Yhteistyössä