alapään väljyys

  • Viestiketjun aloittaja kunhan mietin
  • Ensimmäinen viesti
kunhan mietin
Onko yleinen harhaluulo että alatiesynnyttäneiden alapää on väljempi kuin keisarileikattujen?
okei olen kuullut puhuttavan että myös pelkät hormoonit löystyttää alapäätä (en tiedä pitääkö paikkaansa, kertokaa jos tiedätte)
mutta tietenkin luulisi jos vauva alakautta tulee maailmaan niin onhan siinä alapää äärimmilleen venytetty sen ajan?
venymistä ei synny ilman ponnistusvaihetta?
 
Vieras
Joo kaikilla alateitse synnyttäneillä vaan tuuli vinkuu alapäässä ku on niin väljää..eihän semmosella värkillä tee enää yhtään mittään

Mietippäs uudestaan
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Joo kaikilla alateitse synnyttäneillä vaan tuuli vinkuu alapäässä ku on niin väljää..eihän semmosella värkillä tee enää yhtään mittään

Mietippäs uudestaan
mitä minun pitää miettiä uudestaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja olen ihmetellyt:
Mutta miksi sitten esim. kuukuppia myydään kahta kokoa, synnyttäneille ja synnyttämättömille?
En tiedä.

Mä ostin sellaisen, jota myydään vain yhtä kokoa.


Miksi muuten tampooneja myydään useita kokoja?
oisko jotenkin yhteydessä vuodon runsauteen? en tiedä kun en käytä tampooneja.
 
vieras
Anatomiaa lukeneena tiedän ettei alateitse synnyttäneen emätin ole sama kuin synnyttämättömän/sektiosynnyttäneen. Alatiesynnytyksessä emättimen poimut laajenevat ja suoristuvat (ruumiinavauksessakin voi sisätutkimuksella todeta onko nainen synnyttänyt alateitse vai ei) eli kyllä se löystyttää alapään kudoksia.
 
olen ihmetellyt
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja olen ihmetellyt:
Mutta miksi sitten esim. kuukuppia myydään kahta kokoa, synnyttäneille ja synnyttämättömille?
En tiedä.

Mä ostin sellaisen, jota myydään vain yhtä kokoa.


Miksi muuten tampooneja myydään useita kokoja?
Tampponeissahan se liittyy mielestäni selkeästi vuodon määrään: mini, super jne. Mutta tuossa kuukupissa koko oli tosiaan määritelty sen mukaan onko synnyttänyt vai ei.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olen ihmetellyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja olen ihmetellyt:
Mutta miksi sitten esim. kuukuppia myydään kahta kokoa, synnyttäneille ja synnyttämättömille?
En tiedä.

Mä ostin sellaisen, jota myydään vain yhtä kokoa.


Miksi muuten tampooneja myydään useita kokoja?
Tampponeissahan se liittyy mielestäni selkeästi vuodon määrään: mini, super jne. Mutta tuossa kuukupissa koko oli tosiaan määritelty sen mukaan onko synnyttänyt vai ei.
Anatomiaa lukeneena tiedän ettei alateitse synnyttäneen emätin ole sama kuin synnyttämättömän/sektiosynnyttäneen. Alatiesynnytyksessä emättimen poimut laajenevat ja suoristuvat (ruumiinavauksessakin voi sisätutkimuksella todeta onko nainen synnyttänyt alateitse vai ei) eli kyllä se löystyttää alapään kudoksia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Niih.

Mutta miksei toisella merkillä ole väliä sillä, onko synnyttänyt vai ei?

Kaikesta saa maksaa, jos haluaa.
Sri, en ymmärtänyt lainkaan mitä tarkoitit? *nolona*
voisitko selittää tarkemmin?
 
olen ihmetellyt
Joop, jätin ostamatta kun en tiennyt mitä koolla tarkoitettiin, eli synnyttänyt nainen jolla niukat kuukautiset, tarviiko ison vai pienen kuukupin... Liian vaikeeta, jatkan minitamppooneilla..
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Joo kaikilla alateitse synnyttäneillä vaan tuuli vinkuu alapäässä ku on niin väljää..eihän semmosella värkillä tee enää yhtään mittään

Mietippäs uudestaan
mitä minun pitää miettiä uudestaan?
kertoisitko?
en tarkoittanut että tässä aletaan vertailemaan jotain "paremmuuksia tai huonommuuksia",
minä en sanonut ettei alatiesynnyttäneen "värkillä" tee enää mitää ja tuuli soi, SINÄ SANOIT.
 
olen ihmetellyt
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Joo kaikilla alateitse synnyttäneillä vaan tuuli vinkuu alapäässä ku on niin väljää..eihän semmosella värkillä tee enää yhtään mittään

Mietippäs uudestaan
mitä minun pitää miettiä uudestaan?
kertoisitko?
en tarkoittanut että tässä aletaan vertailemaan jotain "paremmuuksia tai huonommuuksia",
minä en sanonut ettei alatiesynnyttäneen "värkillä" tee enää mitää ja tuuli soi, SINÄ SANOIT.
Näköjään aihe josta ei saa keskustella... Tuntuu ihmiset ottavan henkilökohtaisesti tällaiset hypoteettiset pohdinnat, vaikka synnyttäneitä naisia täällä kaikki taitavat olla... Mutta näköjään p...u on tabu vielä nykyäänkin ja etenkin naisille itselleen!
 
Eiköhän toi ole asia, mitä ei voi yleistää; joillain hormoonien vaikutus on niin suuri, että sektiolla synnyttäny voi olla ihan yhtä väljä, kun joku toinen, joka on alakautta synnyttäny.
Joku voi olla ilman synnytystäkin löysempi, kun toinen joka on synnyttäny. Mä luulen, että tässäkin asiassa on perimällä vaikutusta.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja olen ihmetellyt:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Joo kaikilla alateitse synnyttäneillä vaan tuuli vinkuu alapäässä ku on niin väljää..eihän semmosella värkillä tee enää yhtään mittään

Mietippäs uudestaan
mitä minun pitää miettiä uudestaan?
kertoisitko?
en tarkoittanut että tässä aletaan vertailemaan jotain "paremmuuksia tai huonommuuksia",
minä en sanonut ettei alatiesynnyttäneen "värkillä" tee enää mitää ja tuuli soi, SINÄ SANOIT.
Näköjään aihe josta ei saa keskustella... Tuntuu ihmiset ottavan henkilökohtaisesti tällaiset hypoteettiset pohdinnat, vaikka synnyttäneitä naisia täällä kaikki taitavat olla... Mutta näköjään p...u on tabu vielä nykyäänkin ja etenkin naisille itselleen!

nimenomaan : (
en todella tarkoittanut mitään paremmuus/huonommuusvertailua.
Kunhan pohdin asiaa..anteeksi kaikille jotka pahoitti mielensä.
Ei koko ole kaiken A ja ruotsalainen O, ei miehillä kuten ei naisillakaan.
Mietin vain kun joskus lukenut täällä että sektioidun naisen alapää löystyy samanlailla niin eihän se mitenkään voi paikkaans apitää kun niin erilaiset kokemukset on pympyillä. : )
Halauksia kaikkien pympyille tasapuolisesti!
 
mut kyl mu tietääkseni kuukautiskupin koko just meinaa sitä et ku synnyttäneillä yleensä on sit myös löysempi se alapää ni sit on erikokonen kuppiki koska eihä se muute imua sinne tuota jos ei ole tarpeeks iso se kuppi verraten reikään :D
 

Yhteistyössä