O
Olen 30-vuotias pienen pojan äiti
Vieras
Ongelmani on todella kiusallinen alapään kutina. Ongelmat alkoivat noin kaksi vuotta sitten, kun kohdunkaulastani hoidettiin mikroskooppinen kondylooma cryohoidolla. Sen jälkeen häpykarvoituksen alla oleva ihoalue alkoi kutista. Kutina on nyt jatkunut yli kaksi vuotta. Välillä vaiva tuntuu helpottuvan paljolti Locoid-nesteen ansiosta. Välillä taas kutina muuttuu sietämättömäksi. Kaikki sukupuolitaudit on suljettu tutkimuksissa pois. Olen käynyt allergiatesteissä, koska myös taipeissa on ollut ihottumaa. Diagnoosi näillä käynneillä on ollut atooppinen ihottuma. Häpykarvoituksen alueella ei kuitenkaan ole mitään silmillä havaittavaa ihottumaa. Ongelmani on siis tutkinut yleislääkäri, useat gynekologit ja ihotautilääkäri. Kukaan ei keksi syytä kutinalle. Jokainen kehottaa vain käyttämään eri kortisonivalmisteita. Olen käyttänyt jo kauan hajusteettomia pesuaineita, en käytä pikkuhoususuojia jatkuvasti enkä myöskään tiukkoja housuja, joten ongelman ei pitäisi johtua niistä. Alapesun teen noin kerran päivässä. Synnytyksen jälkeen myös alapään limakalvot ovat kutisseet, samoin peräaukon seutu. Tästä syystä kävin hoidattamassa peräpukamat pois. Lääkärin mielestä ongelman ei kuitenkaan pitäisi johtua niistä. Alan olla todella väsynyt tilanteeseen. Tuntuu, että seksielämäkin kärsii jo vaivastani. Ihmettelen sitä, ettei kukaan keksi mitään ratkaisua tilanteeseen. Kortisonia en haluaisi lopun elämääni käyttää, kun edes ongelman aiheuttaja ei ole selvillä. Toivon, että te keksisitte jotain mikä voisi auttaa. Kiitos jo etukäteen!