Alapään karvojen siistiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyssäkkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyssäkkä

Vieras
Millä/miten ajelette alapään karvoja? Eilen ekaa kertaa niitä ajattelin siistiä kun raskauden myötä ovat "lehahtaneet" ja kertakäyttöhöylällä jolla ajan jalka- ja kainalokarvatkin lähdin kokeilemaan mutta sänki jäi. Siis en kertakaikkiaan saanu sileetä pintaa aikaseks...

Onko parempia konsteja tai saatteko te muut sängenkin pois höylällä, ja miten?

Että tällasta näin pe aamuun heti ;0)

Miten toi vaha toimii? Onko merkki-vinkkejä, mikä hyväksi havaittu?

Kaippa toi sänki tosta kunnon raakkaamisella sitte lähtis mut herkkäihonen ku olen niin karsee punotus nyt jo... Vaikka siis käytin toki vaahtoa, en paljasta ihoa lähteny höyläileen...

Veet-vahoja olen käyttänyt. Ne kylmävahaliuskat on parempia aloittelijalle ja ne kannattaa leikata sopivan kokoisiksi (muttei liian pieniksi tai niihin ei tartu). Ensin hiukan lämmität sitä liuskaa vaikka kuuman vesihanan päällä varoen ettei kuumu liikaa, sitten asetat sen halutulle alueelle ja kädellä silität sen kiinni myötäkarvaan. Yhdellä, päättäväisellä otteella kiskaset sen pois vastakarvaan.

Muox. 2-4viikon välein vahailen.

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Veet-vahoja olen käyttänyt. Ne kylmävahaliuskat on parempia aloittelijalle ja ne kannattaa leikata sopivan kokoisiksi (muttei liian pieniksi tai niihin ei tartu). Ensin hiukan lämmität sitä liuskaa vaikka kuuman vesihanan päällä varoen ettei kuumu liikaa, sitten asetat sen halutulle alueelle ja kädellä silität sen kiinni myötäkarvaan. Yhdellä, päättäväisellä otteella kiskaset sen pois vastakarvaan.

Muox. 2-4viikon välein vahailen.

Vahailetko kaikki pois vai siistitkö vain? Lähinnä sitä ajattelin et miten miten noilla liuskoilla saa halutun "muotoisen" alueen...

En suosittele höyläämistä, iho ärtyy ja siitä tulee inhottava sänki nopeasti. Itse käytän niitä Veetin karvanpoistoaineita, siis niitä missä on se sieni mukana. Iho ei ärry eikä tule piikikästä sänkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Apsu:
Vahailetko kaikki pois vai siistitkö vain? Lähinnä sitä ajattelin et miten miten noilla liuskoilla saa halutun "muotoisen" alueen...

Siistin vain. Itseasiassa se on helpompaa kuin vois luulla. Niissä liuskoissa on tarkat ne reunat mitkä auttavat asettelussa. Rohkeasti vain kokeilemaan! Tämä on myös ihoystävällisempi tapa kuin höylääminen. Höyläämisestä mulla meni iho aina kauheaan kuntoon, mutta koska vaha ei tartu ihoon vaan pelkästään karvoihin, ei se ärsytäkään sitä.

Yhteistyössä