P
Parantunut
Vieras
Heippa vaan kaikille. Olen seurannut tällä palstalla kirjoittelua ja itsekin tänne kirjoittanut viimeisen vuoden sisällä neuvoja pyydellen. Olin aivan epätoivoisessa tilanteessa epäspesifien emätintulehdusten, virtsatietulehdusten ja hiivan kanssa. Nyt on edellisestä virtsatietulehduksesta puoli vuotta, edellisestä hiivasta 4 kk:tta ja vuosi kulunut emätintulehduksesta. Vuosi 2007 oli todella järkyttävä, luulin etten enää ikinä toivu tuosta. ja nyt vasta, kun edellisestä virtsiksestä on puoli vuotta, minulla ei enää ole ajoittaista kirvelyn tunnetta eikä rakon kirvelyä. Kauan kesti paraneminen. Nuo vaivat ovat kuitenkin niin p....maisia, että haluan kertoa omaan toipumiseeni johtaneet asiat, jos joku näistä löytäisi itselleen avun. (Jos jotakuta kiinnostaa, niin olen 40 ja naimisissa ja harrastamme paljon seksiä.) Ensinnäkin otatin kuparikierukan pois. Käytimme mieheni kanssa 3 kk kondomia. (Typerää touhua !) Tämän jälkeen ei emätintulehduksia ollut, mutta jatkuvaa hiivaa ja virtsatietulehduksia. Vaihdoin gynekologia ja kerroin hänelle ihan kaiken. Kertomani seurauksena gynis sanoi, etten parane ellemme lopeta peppuseksileikkejä. Lisäksi hän ehdotti, että miehelleni sterilisatiota koska oma ehkäisyni on ongelmallista. Mies ei juuri ilahtunut kun menin kotiin kertomaan, että peppuseksileikit on leikitty ja ehdotin strelisaatiota ! =D Voitte kuvitella. Mutta näin tehtiin. Lisäksi otin käyttöön gynekologin suositteleman Ceridal öljyn limakalvoille ihan päivittäiseksi tavaksi. Seksileikkien aikana/jälkeen tämän gyniksen ohjeiden mukaisesti juon todella paljon, pesemme hyvin kädet ja olen desinfioinut aina kaikki lelut, eikä peppuun saa koskea millään. Seksin jälkeen otan vielä C-vitamiinin ja yhden vahvan lääkkeen Trimopan 160 mg. Siihen loppui virtsikset. Vielä viime syksynä kuitenkin kärsin jatkuvasti hiivatulehduksista. Sitten kävin 3 kertaa laserakupunktiossa tarkoituksena taspainottaa elimistön toimintoja. Samaan aikaan karsin ruokavaliosta pois kokonaan leivän (hiivatuotteet) ja sokerin ja karkit muutamaksi viikoksi. Kävin gynelläkin vielä uudelleen ja lopetimme käyttämäni Vagifem estrogeenin koska voi kuulemma joillakin lisätä valkovuotoa, limaisuutta ja taipumusta hiivaan. Lisäksi söin 4 kk:tta, 4 viikon välein Diflucan kapselin hiivan estoon.
Että näin omalla kohdallani. Olen ikionnellinen nykytilanteesta ja niin on myös mieheni, myös sterilisaatiosta ja mukanaan tuomasta vapaudesta. Toivottavasti pysyn nyt terveenä. Tervehtymistä myös teille kaikille, joilla vastaavia kärsimyksiä on !
Että näin omalla kohdallani. Olen ikionnellinen nykytilanteesta ja niin on myös mieheni, myös sterilisaatiosta ja mukanaan tuomasta vapaudesta. Toivottavasti pysyn nyt terveenä. Tervehtymistä myös teille kaikille, joilla vastaavia kärsimyksiä on !