Alapään tikkien sulamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnie.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minnie.

Vieras
synnytin 3,5 viikkoa sitten ja välilihaa ei leikattu synnytyksessä mutta 2 tikkiä laitettiin. kysyin silloin kauan menee tikkien sulamiseen ja kätilö sanoi et 2-3 viikkoa. Toinen tikki on ainakin vielä ihan paikallaan ja kutisee, luulin jo hiivaksi. Onkohan normaalia ettei ole sulanut vielä vai pitääkö pelätä et joutuu johonkin inhottavaan tikkienpoisto-operaatioon? :( Tosiaan kutisee joten oisko sulamassa kenties?
Tikki on tuossa emättimen ja välilihan välissä, menee melkein emättimen sisälle.. uskaltaakohan yhdyntää koittaa vaikka tikki vielä paikoillaan?

Kutina on hyvä koska silloin paikat parantuu, veemäistä tosin mutta mieti että kyllä ne sieltä sulaa =) Itsellä kesti 5 viikkoa kun oli 6 tikkiä et viimisetkin oli sulaneet..

Minulla laitettiin sulavia tikkejä vatsan ihoon toisessa leikkauksessa, eivätkä ne mihinkään sulaneet, vaan mätivät nahasta ulos usean kuukauden aikana. Jälkikäteen kun kyselin asiasta, minulle sanottiin, että aijaa, no sulavat tikit eivät näköjään sovi minulle vaan seuraavalla kerralla pitää käyttää tavallisia tikkejä.

Tavallisten tikkien jättämät arvet ovat minulla pieniä ja lähes näkymättömiä, mutta näistä itsestäänsulavista jäi isot ja todella paksut ja kovat arvet. Leikkauksesta on nyt 8 vuotta, ja nuo kovat arvenmöhkäleet iholla ärsyttävät edelleen.

Hyvä kun muistutit asiasta, minulla onkin tulossa synnytys, täytyy muistaakin vaatia papereihin merkintä, ettei alapäähän saa laittaa sulavia tikkejä.

Yhteistyössä