Alapääkipuihin APUA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja norma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

norma

Jäsen
21.08.2007
61
0
6
Kävin eilen lääkärillä, joka ultrasi vielä RV 37. Vauva saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla ja siksi ultra nyt.

Minulla on ollut alapää tosi kipeä jo monia viikkoja. Ei siis häpyluu vaan kipu tuntuu emättimen sisällä. Jalan nostaminenkin tekee kipeää ja kävely. Yönkin jälkeen ekat askeleet toisinaan sattuu tosi paljon.

Lääkäri tutki käsin sisältä ja sattu niin hemmetisti!!! Kyyneleet vaan virtas. Hän määräsi mulle Ovestin-voidetta emättimeen.

En tiedä uskallanko käyttää, kun hormonivalmiste?

Onko muilla ollut tällasia kipuja ja mikä avuksi?

Mulla on ollut sellaisia 'vihlontakipuja' (=liitoskipuja?) kovastikin. Vihloo niin että vedet tulee silmiin. Kotona olen vaan sitten lämmittänyt jyvätyynynm, ja laittanut jalkojen väliin. Lämpö on auttanut. Kokeile auttaisiko se yhtään tuohon?

mulla alko olemaan ton tapasia kipuja joskus samoilla viikoilla. mulla se kipu oli semmosta niiknku joku olis alapäätä läheltä kohdunsuuta vedelly puukolla. eli todella kipeää viiltävää kipua. kipu tuntui pahiten kävellessä. 38 viikolla kävely oli todella hidasta töpötystä.. mummotkin meni edelle :D ... mutta siis minulla toi kipu oli synnytystä enteilevää... ilmeisesti se kohdunkaula alkoi vähenemään jne. ja valmistui synnytykseen koska pian siitä alkoi pienen pienet supparit jotka pahenivat päivä päivältä jolloinka sain saattaa maailmaan 39+4 maailman suloisimman tylleröisen. toivotaan että sinullakin kipuilu olisi sitä. yritä nyt vaan lepäillä paljon välttää sitä kävelyä :hug: jaksuja paljon :hug:
mimmuli ja rakas 13+6

Kannattaa ovestinin sijasta ehkä käyttää Cicatridina- emätinpuikkoja joissa ei oo mitää hormoneja, vaan jotain luonnonöljyjä yms. Mulle joskus määrättiin kanssa ovestinia emättimen kuivuuteen, mutta lääkäri sanoi vaihtoehdoksi noita ja koska en halua ylimääräsiä hormoneja, valitsin Cicatridinat. En kyllä silloin ollut raskaana, nii että kannattaa apteekista vielä kysyä noidenkin käytöstä raskauden aikana.
Tosin jos lääkäri sano että ovestinia voi käyttää raskaana, niin kai hän tietää. Mutta itse ainakin olen tosi epäileväinen kaikkien hormonivalmisteiden suhteen.

Yhteistyössä