Alapäähän ilmestyny monta pientä "molluskaa"/syylää... Mitä ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Pitkin välilihaa ja peräaukon lähelle ilmestynyt ihan pieniä molluskoita tai syyliä, miksi niitä nyt sanotaankaan... Siis luomen tapaisia, nuppineulan pään kokoisia palloja, ei kipeitä. Ei siis peräpukamia. Ärsyttävän tuntuisia kun kädellä kokeilee ja vuotavat joka kerta verta kun karvoja ajelen.

Olen viimeisilläni raskaana, voiko johtua siitä? Onko kokemuksia, miten ne saa pois?

Kondylooma vois olla joo, raskaus sen voi helposti aktivoida. Lääkkeet voi tosin ottaa käyttöön vasta raskauden jälkeen. En muista pitikö vielä imetyksen loppuminenkin odottaa

Kondyloomalta kuulostaa. Mutta et sä mitään lääkkeitä siihen lääkäristä saa.. Raskauden jälkeen hoidetaan pois jäädyttämällä, raskauden aikana ei hyödytä kun uusii. Niin ja kondylooma voi olla piilevänä vuosia, eli ei kannata heti syytellä pettämisestäkään.. Kannattaa toki koittaa selvittää mistä peräisin, vaikka voipi olla melko mahdotonta.

Alkuperäinen kirjoittaja mammax3:
Miehes on käynyt vieraissa ja tuonut taudin.
Nimim. koettu sama
Voi olla tai sitten ei. Kondylooma voi olla elimistössä vuosikausia ja sitten vasta aktivoitua. Raskaus on yksitekijä joka sen voi aktivoida.

Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Kondylooma lääkitys on täsmälääkitys patteihin, raskaus ja imetys ei hoitoa estä. jos estää ne voi poistattaa jäädyttämää tai laserilla

Ei mulle ainakaan lääkitystä annettu raskausaikana... yo-sairaalan naistentaudeilla kun kävin

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Nimim. koettu sama
Voi olla tai sitten ei. Kondylooma voi olla elimistössä vuosikausia ja sitten vasta aktivoitua. Raskaus on yksitekijä joka sen voi aktivoida.

No meillä oli sutaissut ukko jotain horoa ja sitten alkoi tulla kummallekin meistä näppyä :/
Myönsi itse... ero tuli! Olin siis viimeisillään raskaana!

Niin joo, ja se kondylooma sit oikeasti on vain selvyyden vuoksi sukupuolitautien listassa kun ne patit esiintyy tuolla genitaalialueella, mutta se ei ihan aina seksin kautta tartu. Sen voi saada vaikka Bajamajasta, uimahallista tai taloyhtiön saunan lauteilta.

Nimim. koettu sama

No meillä oli sutaissut ukko jotain horoa ja sitten alkoi tulla kummallekin meistä näppyä :/
Kurja juttu, tosi kurja. Taatusti ikävä kokemus :(

Mutta aina ei ole kyse pettämisestä vaikka kondylooma todetaankin. Vain silloin jos kummallakaan ei ole ollut muita kumppaneita on syyllisyys selvä.

Nimim. koettu sama

Kurja juttu, tosi kurja. Taatusti ikävä kokemus :(

Mutta aina ei ole kyse pettämisestä vaikka kondylooma todetaankin. Vain silloin jos kummallakaan ei ole ollut muita kumppaneita on syyllisyys selvä.
Ja tosiaan tauti on virus eli sen voi periaatteessa saada muutakin kautta kun seksin. Vaikka se on hyvin harvinaista, mutta teoriassa mahdollista.

Mulla tuli raskauden aikana ja sen jälkeen on pysynyt jo 4 vuotta. Ovat sellaisia ihon sisäisiä "rasvakertymiä". Joskus sitten tällainen tulehtuu ja puhkeaa ja rasva tulee ulos. Inhottavia ja tuntuvat kyllä selvästi. Eivät siis ole ihon ulkopuolella. Gynekologi katsoi ja totesi, että ei ole kondyloomaa vaan finnejä tai rasvakertymiä. Kumma, että ne eivät sitten häviä ollenkaan :-0

Alkuperäinen kirjoittaja aa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Sulla on kondylooma. Mee lääkäriin, saat lääkkeet

Voi kauhee! Eipä ois tullu edes mieleen... Miehestäkö se on tarttunu varmasti? Ite en oo seksiä kenenkään muun kanssa harrastanu 7 vuoteen.

no eipä sitä muualta sitten ole voinu tulla....
Kondylooma voi olla elimistössä vaikka yli 10 v ja sitten aktivoitua. Tyypillinen aika taitaa olla muutama kuukausi. Googlesta löytyy paljon tietoa aiheesta eikä pelkkää oletusta. Ehkä syytä keskusteluun on jos lääkäri taudin kondyloomaksi toteaa, mutta jos toinen vilpittömästä sanoo olleensa uskollinen niin sitten se on luotettava. Tällästä tämä elämä on. Kurja tauti.

No ei tuo varmasti tunnusta jos on vieraissa käyny mutta sitä minä vaan että kannattaako alkaa syyttelemään?! Jos ois saanu sen ennen minua (7 vuotta sitten) ja nyt vasta aktivoituisi... Vai onko liian sinisilmäistä ajattelua?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap. :
No ei tuo varmasti tunnusta jos on vieraissa käyny mutta sitä minä vaan että kannattaako alkaa syyttelemään?! Jos ois saanu sen ennen minua (7 vuotta sitten) ja nyt vasta aktivoituisi... Vai onko liian sinisilmäistä ajattelua?!
Sinä sen parhaiten tiedät. Onko syytä epäillä ja mitä epäily auttaisi? En osaa neuvoa. Kukaan ei voi tietää mistä tauti on tullut, ei lääkärit ettekä te. Jos mies on pettänyt niin todennäköisesti tartunta on tuoreempi. Mutta jos ei tunnusta tai ei ole pettänyt niin se on pattitilanne, voit uskoa tai olla uskomatta. Toi on kurja tauti ja katala. Se saattaa uusia tai olla uusimatta kun laantuu. Kannattaa käydä lääkärissä ja papaa otattaa useammin. Voi olla, että raskauden aikana ei välttämättä hoideta tai edes oteta papaa. En tiedä.

Yhteistyössä