Alapääasiaa... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja krääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

krääh

Vieras
Käännynpä nyt palstan puoleen, kun google ei paljon viisaammaksi tehnyt :(

Eli onpa taas vaihteeksi ongelmaa tuolla alapäässä... Minulla on usein kk välissä hiivaongelmaa tai muuta, ja aika vasta todettiinkin joku tulehdus jolle lääkäri ei ollut halukas tekemään mitään.

Nyt on pari päivää vaivannut hiivan tapainen kutina ja arkuus joka on mennyt ohi Vagi- C- kapseleilla. Nyt kuitenkin pesulla käydessä huomasin, että emättimessä on todella paljon vaaleaa, harmaan ruskeaa riekaletta. Ei siis mitään sen tyyppistä kuin kk lopussa oleva normaali riekalainen vuoto... Vaan ihan ilman muita vuotoja on tollasia suurehkoja, harmaita kökköjä :X

Kuten sanoin, googlesta en löytänyt tietoa tämmöisestä... Kellään täällä tietoa/kokemusta mitä tämä on? Sp- testit on otettu vasta, sellaisia ei ole.

Mitään hajua ei ole... Ja mä en saisi syödä antibiootteja. Mutta lääkärillehän se täytyy soittaa jos ei ohi mene... Ja tulehdus mulla tosiaan todettiin n. 1kk sitten, mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei sille voi tehdä mitään ja annetaan vaan olla.

Joo, mä sanoin sille lääkärille että ei kai tulehdusta voi jättää hoitamatta, että eikö se pitemmän päälle aiheuta ongelmia... En tiedä oliko hänen mielipiteensä tuo sen takia, kun mulla on tätä ongelmaa jatkuvasti. Hiivatulehduksia tai muuta. Hiivaan mulla on estolääkitys, mutta sitä otan vasta jos ei lopu kutinat maitohappobakuilla tms.

Kyllä mulla tautejakin on, mutta ei kyllä diabetesta. Muutenkin olen täysin hiivattomalla + vähähiilarisella ruokavaliolla joten sokerit yms. on hyvin vähissä.

Siis tätä on kestänyt jo yli 5 vuotta, mutta lääkäreitä ei paljon kiinnosta. Endometrioosin vuoksi olen menossa ultraan kesäkuussa, täytyy katsoa suostuisiko se gyne ottamaan tulehdusasiatkin puheeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja krääh:
Siis tätä on kestänyt jo yli 5 vuotta, mutta lääkäreitä ei paljon kiinnosta.

Kannattaa vaihtaa lääkäriä ja mielellään sellaiseen, jota kiinnostaa ja joka tietää asioista jotain. Ei kuulosta normaalilta noi sun ongelmat :(

Alkuperäinen kirjoittaja josko:

Kannattaa vaihtaa lääkäriä ja mielellään sellaiseen, jota kiinnostaa ja joka tietää asioista jotain. Ei kuulosta normaalilta noi sun ongelmat :(

Kun ei ole paljon valinnan varaa :( Yksityisellehän se seuraavaksi pitäisi mennä. Katsotaan jos olisi kesäduunien jälkeen rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Voisin myös kuvitella että monista lääkkeistä iskee hiiva, itellä usein antibiootit tekee sen...

Joo, antibiootti vaikuttaa hiivaan. Mutta antibiootteja en ole pitkääääään aikaan syönyt, enkä yhden sairauteni vuoksi niitä saakaan syödä. Hiivan syytä ei tiedetä, se vain on testattu että on jotain harvinaisen ärtsyä sorttia.

Tämä ei nyt kuitenkaan vaikuta hiivalta. Hiivan aikaan minulla on aina myös sitä perinteistä valkoista kokkarevuotoa. Nyt sitä ei ole ollut. Kutina, arkuus ja nämä omituiset riekaleet...

Kun ei ole paljon valinnan varaa :( Yksityisellehän se seuraavaksi pitäisi mennä. Katsotaan jos olisi kesäduunien jälkeen rahaa.

Jos sulla on ollu noita alapääongelmia jo 5 vuoden ajan, niin olisi luullut siinä ajassa säästäneen sen verran rahaa, että pääsisi kunnon lääkärille.

Alkuperäinen kirjoittaja 2plus auttaa varmasti:

Jos sulla on ollu noita alapääongelmia jo 5 vuoden ajan, niin olisi luullut siinä ajassa säästäneen sen verran rahaa, että pääsisi kunnon lääkärille.

No en ole ollut 5 vuoden ajan menossa eri lääkärille! 5 vuotta mulla on ollut hiivaan estolääkkeet ja niillä on asia pysynyt kurissa joka kk. Useimmiten maitohappobakuilla olen saanut oireet jo pois. Nyt kk sitten multa kuitenkin testattiin sp- tauteja kun löytyi "joku voimakas tulehdus". Sp- tauteja ei löytynyt, joten lääkäri ilmoitti, ettei tutki enempää. Että odotellaan.
Ja nyt sitten tuli tämä.

Enpä siis ole jatkuvasti miettinyt eri lääkäreillä käyntiä. Vasta tänä keväänä mennyt toisen sairauden takia lääkäriin 500- 600 euroa! Eipä opiskelijalla välttämättä ole varaa käydä joka asian vuoksi yksityisellä :( Varsinkin kun näitä vaivoja on taas mulle siunaantunut...

^ elämä on. Kannattaa käyttää kortsua, jos ei halua niitä sp-tauteja tai lapsia. Lasten kasvatus kun maksaa pikkasen enemmän ku 500 e vuodessa ;) Joka tapauksessa, *pään silitys* sulle kun raukalle on noita vaivoja siunaantunut.

Alkuperäinen kirjoittaja hihhiii:
^ elämä on. Kannattaa käyttää kortsua, jos ei halua niitä sp-tauteja tai lapsia. Lasten kasvatus kun maksaa pikkasen enemmän ku 500 e vuodessa ;) Joka tapauksessa, *pään silitys* sulle kun raukalle on noita vaivoja siunaantunut.

Voi hah :D Kuule en voi sanoa kuin että hieno homma jos sait iloa päivääsi tuosta viestistä :)

Kortsua on käytetty 4 vuotta ja vain yksi kumppani on ollut. Syynä käyttöön sekä ehkäisy että nämä mun ongelmat. E- pillerit ei sovi.

En kyllä ihan tiedä miten lasten kasvatus liittyi asiaan? Meillä ei lapsia edes ole.

Yhteistyössä