Alanya - lapsiperhe - kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Manzu

Jäsen
02.12.2008
307
0
16
Hei!

Olemme menossa Alanyaan lomalle. Lapset ovat 5v, 3v, 10kk. Mitäs retkiä / puuhastelua voisitte suositella?

Meitä lähtee isompi porukka. Vietämme meidän mamman 50v. synttäreitä siellä. Ajattelimme ostaa lahjaksi manikyyri, pedikyyri, kampaamo, hieronta...vielä vähän epävarmaa millainen paketti...

Mites ravintolat (ruoka) mikä olisi sellainen kiva ruokapaikka isolle porukalle (8hlöä)? Pitäisikö valmiiksi esim. varata pöytä, että mahtuu syömään? Entä voiskohan sieltä tilata täytekakun? Onko kokemuksia?

Elokuussa oltiin Alanyassa; minä, mun lapset (tuolloin 7 v ja 5 v) sekä ystäväni ja hänen lapsensa (2 v tuolloin). Lisäksi on useamman vuoden kokemus Turkin toisessa lomakohteessa asumisesta.

Kampaamot, manikyyrit, pedikyyrit sieltä saa edullisesti ja todella hyvällä ammattitaidolla :)

Mitään ravintolaa en osaa suositella näin äkkiseltään...satamassa on kivoja paikkoja ainakin. Kakun tilaaminen onnistuu taatusti. Jos etukäteen käy sopimassa, niin järkkäävät teille pöydän, koristelut, kakun, kukkaset, ja laulavatkin synttärisankarille. Kun asuin Turkissa, niin järjestettiin tällaista paljon asiakkaille. Alanyassa on suomalaisravintoloitakin, jos se on synttärisankarin juttu enemmän, siellä asioista sopiminen onnistuu tietysti ihan på finska.

Veneretkeä suosittelen, se on vaan niin kivaa ja rentouttavaa. Lapset voi tykätä myös vesipuistoista (miksei aikuisetkin, jos eivät oo niin nössöjä kuin minä joka uskalsin mennä vain vauva-altaan sateenkaarimäkeen :ashamed: ). Leikkipuistoja löytyy, Atatürkin patsaan lähellä on kiva puisto, siellä on myös mm. tivolista tuttuja törmäilyautoja joilla meidän lapset tykkäsivät ajella.

• Tykkää
Reactions: Manzu
Alanyan lähistöllä on uskomattoman kauniita vessiputouksia yms. muita hienoja paikkoja, missä ehdottomasti kannattaa vierailla. Etsitte vaan jonkun matkatoimiston joka järjestää noita retkiä siellä paikanpäällä, niin näette varmasti valikoimaa hyvin. :D

• Tykkää
Ruokapaikkoja löytyy vaikka kuinka paljon isommallekkin porukalle,pöydät siirtyy kyllä yhdeksi isoksi nopeasti.
Suosittelen ehdottomasti ravinntolaa Konak Alanyassa. Hitsin hyvä ruoka, ihana henkilökunta ja siisti paikka. On siinä Dolmusbussiaseman läheisyydessä.
Me kävimme vesiputouksilla ja Pamukkale olisi kiva paikka mutta sinne on aikas pitkä matka. Aquapark olisi kanssa mukava.

En suosittele noita manikyyreja ja pedikyyrejä. Ovat halpoja,mutta ei rentoutavia ja on vähän niin ja näin tehtyjä. Ei tosiaankaa mitään sellaista mihin suomalainen on tottunut täällä saamaan.

Pastanerioitaon paljon ja kakkujakin siellä myynnissä,mutta en tiedä tilaamisesta, kaiketi
onnistuu sekin uskoisin.

• Tykkää
Elokuussa oltiin Alanyassa; minä, mun lapset (tuolloin 7 v ja 5 v) sekä ystäväni ja hänen lapsensa (2 v tuolloin). Lisäksi on useamman vuoden kokemus Turkin toisessa lomakohteessa asumisesta.

Kampaamot, manikyyrit, pedikyyrit sieltä saa edullisesti ja todella hyvällä ammattitaidolla :)

Mitään ravintolaa en osaa suositella näin äkkiseltään...satamassa on kivoja paikkoja ainakin. Kakun tilaaminen onnistuu taatusti. Jos etukäteen käy sopimassa, niin järkkäävät teille pöydän, koristelut, kakun, kukkaset, ja laulavatkin synttärisankarille. Kun asuin Turkissa, niin järjestettiin tällaista paljon asiakkaille. Alanyassa on suomalaisravintoloitakin, jos se on synttärisankarin juttu enemmän, siellä asioista sopiminen onnistuu tietysti ihan på finska.

Veneretkeä suosittelen, se on vaan niin kivaa ja rentouttavaa. Lapset voi tykätä myös vesipuistoista (miksei aikuisetkin, jos eivät oo niin nössöjä kuin minä joka uskalsin mennä vain vauva-altaan sateenkaarimäkeen :ashamed: ). Leikkipuistoja löytyy, Atatürkin patsaan lähellä on kiva puisto, siellä on myös mm. tivolista tuttuja törmäilyautoja joilla meidän lapset tykkäsivät ajella.

Jes! Laitankin ylös nämä. :D Osaatko arvioida missä summissa pyöritään, jos siis hommataan ravintolan kautta koristelut, kakut...? Ja ihan englanniksi asioimme. :D Ettei meitä nyt iha vedetetä hinnoissa. :D

Yhteistyössä