Alan vaihto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja March2000
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

March2000

Vieras
Olen alkanut pohtia vakavasti alan vaihtoa, koska monestakin syystä tuntuu, että ei tässä ehkä eläkeikään asti kertakaikkiaan jaksa tätä samaa hommaa vääntää. Ylenemis- ja/tai muita etenemismahiksia tuskin on. Olen 42-vuotias ja toiminut lähinnä huolinta-alan toimistotehtävissä. Yhteensä työkokemusta on 15 vuotta, koska olen ollut kolmen lapsen kanssa paljon hoitovapailla. Nyt kuitenkin 3 vuotta putkeen tätä samaa ja tullut tähän tulokseen.

Koulutustausta on siis vain se, että olen ylioppilas yli 20 vuoden takaa. Aika hyvät paperit mulla oli, mutta enpä sitten lähtenyt opiskelemaan. Jämähdin tähän työhön ja sitten alkoikin perheen perustaminen.

Nyt mietin, että mikä olis semmoinen ala, jota kannattais lähteä opiskelemaan? Pitäis olla kiinnostavaa ja myöskin jonkun verran taloudellisesti kannattavaa. Saan nykyään bruttona 2800 euroa. Työympäristö on mukava, mutta näköalaton. Kaipaisin jotain älyllistäkin haastetta sen sijaan mitä nyt on tarjolla.

Eli opiskeluajan pitäis olla sellainen, että vielä yli 45 v. vois päästä duuniin. Palkkaa pitäis olla pitkälle päälle 3000, muuten turha vaihtaa... En edes tiedä mitä vaatimuksia nykyään eri opinahjoihin on, mutta aikoinaan kirjoitin kohtuupaperit. Yleisarvosana M, (ja esim. pitkä matikka M).

Mitä vikaa työssäsi on?

Minä taas haaveilen juuri tuontyyppisestä työstä. Haluaisin vaihtaa alaa kokonaan ja nimenomaan toimistotyöt kiinnostavat. Olisin ikionnellinen, jos saisin 2800 e/kk bruttona. Palkka on huonompi, vaikka minulla on omalta alaltani yli 20 vuotta työkokemusta ja amk-tasoinen koulutus.

Onko työpaikkasi pääkaupunkiseudulla? Olisin heti valmis vaihtamaan osia kanssasi. Tai kelpaisi alkuun vaikka joku oppisopimuspaikkakin.

Uusimmat

Yhteistyössä