Alan vaihto ts. opiskelu aikuisena..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja at
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

at

Vieras
Mitens se onnistuu?
Siis mulla on koulutus, työpaikka jne mutta... jotenkin tuntuu etten eläkkeelle asti "jaksa" näitä hommia.

jos/kun tässä hoitovapaalla keksisin mikä musta tulee isona miten/ missä voisin opiskella?
Siis ikää kun on se kolkyt ja risat.. :laugh:

Tietoa??

Esimerkiksi aikuiskoulutuksena AMK:ssa, voisit ehkä jatkaa tämänhetkisessä työssäsi opiskelujen ajan. Tai nuorisopuolella AMK:ssa, saatat jopa saada aikuisopintorahaa.

suoritin ammattitutkinnon 44-vuotiaana ja täytyy sanoa että oli rankkaa. opiskelujutut kun oli muuttuneet ihan täysin siitä mitä ne oli mun nuoruudessa. näytöt oli tosi ahdistavia, raporttien ja selvitysten tekeminen oli vaikeaa, mutta kaikesta selviää, jos on motivaatio kohdallaan eli oikeasti on kiinnostunut uudesta alasta jolle on vaihtamassa. paljon vaikuttaa myös millainen henki opiskeluryhmässä on; ainakin mulle sillä oli todella iso merkitys, nimenomaan sillä että porukassa oli hyvä henki.

Minä opiskelin alani yliopistotutkinnon liki nelikymppisenä. Takana 15v sh:na, nyt opetan hoidon opettajana. Olin aikuiskoulutustuella, ja kaikki lomat sh:n töissä. En ole alan vaihtoa katunut yhtään päivää :)

pohjana mulla peruskoulu ja ammattikoulu sekä nykyiseen työhön liittyvä ammattitutkinto..
ei taida pitkälle pötkiä..;)

hoitoala jostain syystä kiinnostais, mutta....

täytyy kai alkaa "tosissaan" ettii tietoa..:D

kiitos vastanneille. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pohjana mulla peruskoulu ja ammattikoulu sekä nykyiseen työhön liittyvä ammattitutkinto..

motivaatio ja kiinnostus opiskeltavaan asiaan on kaikkein tärkeintä. älä lannistu; jos tiedät alan joka on kiinnostava, suuntaa vain sitä kohti, motivaatio on kaiken a ja o.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

motivaatio ja kiinnostus opiskeltavaan asiaan on kaikkein tärkeintä. älä lannistu; jos tiedät alan joka on kiinnostava, suuntaa vain sitä kohti, motivaatio on kaiken a ja o.

Jos sua hoitoala kiinnostaa, niin marssippa työvoimatoimistoon ja puhu ittes työssäoppimisjaksolle vaikka vanhustenhuoltoon tai oppisomuskoulutukseen, kunnat ainakin noita vähäpalkkaisia ottavat. Työkkäristä saat jonku eurahan ja samalla haet ainakin kokemusta alallle.

Yhteistyössä