Alan vaihto harkinnassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäröin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäröin

Vieras
Opiskelen nyt siis sairaanhoitajaksi mutta haluan vaihtaa alaa. Tykkään alasta ja mutten, mutta nyt olen tullut katuma päälle. Lähdin alalle pääasiassa siksi, että alalla olisi töitä. Ja kaupunki johon mieheni lähti opiskelemaan ei tarjonnut muutakaan lähellekään minun unelmaani lähellä olevaa ammattia jonne tahtoisin suuntautua. Osaan kyllä homman ja panostan opiskeluun, mutta ei vain tunnu ala ihan täysin omalta.

Ongelma on se, että tahtoisin opettajaksi, kuvataidealalle, biologiksi tai parturi-kampaajaksi. Muitakin vaihtoehtoja on jotka tuntuvat enemmän omilta kuin tämä. Kaikki läheiseni ovat sitä mieltä, että olen tyhmä kun en haluakaan opiskella tätä ammattia itselleni pohjalle vaan vaihtaa kesken opintojen. olen 1,5v opiskellut jo tätä.

Mitä te tekisitte tilanteessani? Jatkaisitteko hampaat irvessä tätä alaa ja sitten vasta uudelleen kouluttautumaan vai jättäisitte kesken ja lähtisitte ihan jollekkin muulle alalle. Kyse ei siis ole siitä ettenkö tätä hommaa osaisi tai tykkäisi tehdä vaan se etten näe itseäni tällä alalla töissä vuotta paria kauempaa. Ei tunnu ollenkaan siltä mitä tahtoisin edes sitä pidempään tehdä.

Yhteistyössä