Alan olla tosi tosi epätoivoinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistuksen sykkyrässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahdistuksen sykkyrässä

Vieras
Vuoden vaihteessa menee kämppä alta eikä kaupungin asuntotoimistosta ole kuulunut mitään. Olen katsellut yksityisiä kämppiä mutta kuka haluaa vuokrata nuorelle yh-äidille jolla ei ole edes varaa maksaa takuuvuokraa itse. Lapsi on nyt yli vuoden eikä kaikki Kelan etuudet vieläkään juokse. Sosiaalivirastosta on kirjoitettu puoltavat lausunnot ja kaikki.. Pääsenköhän koskaan jaloilleni. En tiedä kuinka kauan jaksan tätä epätietoisuutta. Ei ole mitään viikonloppuisiä, oma äiti kuollut, ahdistaa ja olo on käsittämättömän yksinäinen. Mitä mä teen, tekisi mieli kiljua.. Itkettää ja lamaannuttaa. Oon ihanan lapseni kanssa koko ajan, paitsi kerran viikossa käy sosiaaliviraston puolesta lastenhoitaja parina tuntina. En vain meinaa jaksaa kun ajattelen koko ajan että mitä jos ei vaan saada sitä asuntoo.. Tämä äiti on nyt yksi kyynel

Olethan muistanut säännöllisesti pommittaa puheluilla sitä asuntotoimistoa ja kysellyt onko jotain vapautumassa?? Ole aktiivinen, se kannattaa asuntoasioissa. Asunnottomaksi ette varmaan jää, koska sinulla on lapsi.

Miksi kämppä menossa alta ylipäätään?? Miksi Kelan etuudet ei vielä tule? Mitä tukia ne on?

Kämppä menee alta koska omistaja haluaa "jatkaa remonttia" ja ottaa asunnon omaan käyttöön. En saa lapsen isältä elatusapua, ja kelan kuuluisi se maksaa. Asia on selvitetty lastenvalvojan kanssa, mutta Kela laahaa korkojaan. Olemme asuneet nykyisessä vain muutaman kuukauden ja nyt sitten yllättäen täytyy taas lähteä. Rahatilanne on surkea kun erossa täytyi hankkia uusia kalusteita yms. maksaa muuttokustannukset.

Seurakunniltakin voi vuokrata asuntoja, kysy myös lähimmäispalvelusta, voit kertoa tilanteesi..? Se tuli mieleen, muitakin juttuja. Varmasti helpottaa, kysy mistä saisi varamummon?, lähimmäisen sinulle ja lapsellesi jostain...neuvolasta tukiperheitä tms. arjen avuksi ja ystäviksi..
Toivottavasti löydät kivan kodin teille ja kaikki kyllä järjestyy. <3

Ootko kysynyt seurakunnalta asuntoa, heillä on tosi edullisia vuokra-asuntoja! Soita ihmeessä ja kysy! Entäs oletko tietoinen että voisitte saada tukiperheen, missä lapsesi voisi olla esim. yhden viikonlopun kuukaudessa!? Tsemppiä kovasti asunnonhakuun, ja muutenkin:hug:

Kauan kauan sitten elin lähes samanlaisessa tilanteessa. Kysy ihmeessä kaupungin lisäksi muut vuokra-asuntofirmat, Sato etc. Selvitä maksaisiko sossu takuuvuokran. Mulla oli aikoinaan Satolta asunto niin että vuokravakuudet tulivat sossulta.
Kysy myös naapurikuntien tilanne jos olet valmis vaihtamaan kuntaa/kaupunkia. Ja oikeasti ei ne kaikki yksityisetkään ole pois suljettu - osa vuokraisi mielellään yh-äidille jos vuokra on varma niin tuskin olet heti pois muuttamassa....
Usko pois, kaikki kääntyy vielä hyväksi - soita ja pommita sekä sossua että asuntotoimistoa. Ja koita jaksaa nauttia siitä pienestä päivänsäteestäsi kaikesta huolimatta.

Mun ymmärtääkseni seurakunnan diakoniatyöltä voi saada maksusitoumuksen vuokratakuuseen kerran. He siis maksavat sen ja muuttaessasi pois se maksetaan heille takaisin. Soita kaikkiin mahdollisiin vuokra-asuntofirmoihin kaupungin lisäksi. Olen huomannut, että pelkällä hakemuksen täyttämisellä ei saa ikinä mitään, täytyy soitella perään usein. Kerro tilanteestasi äläkä epäröi näyttää epätoivoasi...

Hei!
Mulla oli vuosia sitten sama tilanne,tosin kaksi lasta ja joulu juuri ovella.Menin asuntotoimistoon ja sanoin et on semmonen juttu et en lähe mihinkään ennenkuin asunto on minulla.Istuin sitten siihen käytävälle ja ei menny puoltakaan tuntia ja sain osoitteen uuteen kotiin.Ja sanon et selviät kyllä.Minulla on nyt omakotitalon puolikas.:)

Yhteistyössä