Alamaha todella kipeä, rv18 menossa. Mitähän tämäkin on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtiva äiti

Vieras
Eli toinen raskaus menossa minulla. Nyt alamahaan ruvennut koskemaan päivittäin ihan kamalan kovaa. En ole kuitenkaan osannut huolestua tästä, vasta kuin nyt.... :/

Selkä mulla on kipeä, joten voisiko kipu säteillä mahaan? Kipu on sellaista pakottavaa ja tuntuu vain alamahalla. Mutta menee myös ohi melko pian...

Onko toinen raskaus siis todella erilainen kuin eka raskaus? Liitoskipuja siis tarkoitan...

ainahan ne raskaudet erilaisia voi olla.
mutta siis sä siis tiedät että ne on liitoskipuja? mulla oli tokassa raskaudessa tosi pahat liitoskivut ja se oli ihan helvettiä :$
mutta voihan ne alamahakivut olla myös niitä kohdun kasvukipuja?
tai sitten jokin tulehdus? jos on kovat polttavat kivut just alamahalla...

Joo, pitää kyllä seurailla. Ja soittelen neuvolaan, jos alkaa kovin lisääntymään noi kivut. Epäilen, että olisikohan joku tulehdus. Nyt antibiootit menossa kyllä toiseen tulehdukseen.

Useasti vessassa ramppaan, joten olisikohan pissatulehdusta. Ja jo en jää kyllä enää odottelemaan.

MITÄ TULEHDUKSIA TEILLÄ ON OLLUT SITTEN?

Mulla oli toisen lapsen kanssa juuri noilla viikoilla kovia vatsakipuja, supistelun tyylisiä. En voinut liikkua oikeastaan ollenkaan tai ne alkoivat ja tuntui, että synnytys voisi käynnistyä ellen ota varovasti. Mulla oli sitten se agalactia-bakteeri (vai miten se kirjoitetaan) ja siihen oli hoitona tupla-antibiootit eli yhtäaikainen kuuri ylä- ja alapäälle. Lisäksi synnytystilanteessa oli antibioottitippa, sillä se on lapselle todella vaarallinen se pöpö. Yleensä se aiheuttaa keskenmenon, mutta myös vaikeaa vammaisuutta. Pelästyin silloin, koska en ollut aiemmin moisesta kuullutkaan. Kannattaa vaatia testiä, joissain maissa se on kuulemma vakio kaikkien odottajien kohdalla. Mutta mun kohdalla kuuri tepsi hyvin, oireet loppui kuin seinään ja loppuraskaus sujui ihan normaalisti.

Yhteistyössä