Alakerta pilalla??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Kuinka pirun lyhyeltä voi emätin tuntua sormella koitettaessa synnytyksen jälkeen???! Apua, ihan ahdistaa! Selvästi ALLE SORMEN mittaiselta tuntui ja napukka tuntui sormenpäähän. MITEN TEILLÄ MUILLA? Onko emätin pidentynyt taas entisiin mittoihin lantiopohjalihasharjoituksella?

Eihän tässä uskalla edes ajatella seksiä tai jotain tampoonin kokeiluja! :0

Jos et siis tiennyt, niin kerron sulle, että kohdun napukka ei välttämättä sijaitse emättimessä perimmäisenä ja emätin venyy, kun sinne tunkee esim. peniksen.

onko sut tarkistettu että kaikki ok? synnytyksen jälkeen joillekin saattaa nimittäin tulla joku kohdun laskeuma (en tiedä virallista nimeä) jossa kohtu "valuu" liian alas.

:D Ihan huvittaa omat kysymykset. No tietenkin se emätin venyy jne. mutta olen oikeasti ensisynnyttäjänä huolissani muutoksista. Mistä sitä tietää miltä sen värkin pitäisi tuntua synnytyksen jälkeen! Se ei tullut mieleenkään, että napukka ei välttämättä ole perimmäisenä. Kiitos muistutuksesta, helpotti vähän oloa...

Kyllä se palautuu ennalleen, usko pois. Tuo voisi viitata vähän emättimen laskeutumiseen, minullakin sitä on ja synnytyksen jälkeen emätin oli tosi lyhyen oloinen ja kohdunnipukka melkein näkyi ulos - synnärillä joku kokemattomampi hoitsu oli ihan kauhuissaan :/

Minulla oli myös "lyhempi" emätin jonkinaikaa synnytyksen jälkeen, mutta kyllä se siitä palautui normaaliksi. Ja ihan samalla lailla pystyi seksiä harrastamaan, kun se emätin tosiaan venyy ja muotoutuu. Jos se ei rupea palautumaan, niin sitten lääkäriin tarkistukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
:D Ihan huvittaa omat kysymykset. No tietenkin se emätin venyy jne. mutta olen oikeasti ensisynnyttäjänä huolissani muutoksista. Mistä sitä tietää miltä sen värkin pitäisi tuntua synnytyksen jälkeen! Se ei tullut mieleenkään, että napukka ei välttämättä ole perimmäisenä. Kiitos muistutuksesta, helpotti vähän oloa...

kui kauan synnytyksestä?
ei ne kaikki palaudu heti synnytyksen jälkeen ennalleen.. minulla pienoista kohdun laskeumaa synnytyksen jälkeen, eikä mitenkän epätavallista tämä ole, ja kohdun suu meinaa valua usean viikon ajan synnytyksen jälkeen liian alas, mutta sitten ku muistaa levätä tarpeeksi ja aloittaa tietenkin lantionpohjalihastreenit ja keho muutenkin palautuu, tilanne palaa ennalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja StarSisu:
Kyllä se palautuu ennalleen, usko pois. Tuo voisi viitata vähän emättimen laskeutumiseen, minullakin sitä on ja synnytyksen jälkeen emätin oli tosi lyhyen oloinen ja kohdunnipukka melkein näkyi ulos - synnärillä joku kokemattomampi hoitsu oli ihan kauhuissaan :/

mikä ero on muuten kohdun ja emättimen laskeutumisella? vai tarkoittaako samaa? minulla kans tuntuu, että tuo emätin on lyhempi synnytyksen jälkeen, esim. jumppakuulien (joissa kaksi peräkkäin palloa) asettaminen hieman hankalaa, melkein mahdotonta.

Huh...pelottaa jotenkin. Onhan mulla niitä lantionpohjalihastreenien ohjeita tuolla jossain, mutta kerrotteko oman päivittäisen ohjelmanne? Minkälaisia harjoituksia ja kuinka paljon? Tauot? Mulla nyt 8 viikkoa synnytyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja jipe:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos kohtu jotenkin laskeutuisi, niin se alkaisi työntyä emättimeen.

eli emättimen ja kohdun laskeumalla tarkoitetaan samaa? vai?

En tiedä. Mutta sen tiiän, että myös peräsuoli ja virtsarakko voi laskeutua. Yleensä virtsarakko laskeutuukin ennen, kuin kohtu. jos sul ois jotain ollut oudosti, niin se lääkäri ois varmana sanonut. Kohtuhan voi olla kallellaan eteen tai taakse, kyllähän sekin vaikuttaa kohdunnapukan sijaintiin.

Ei se ole sama asia, mielestäni. Minulla on emättimen takaseinämän laskeutuma ja se ei ole sama asia kuin kohdunlaskeutuma (eihän??)

Huh...pelottaa jotenkin. Onhan mulla niitä lantionpohjalihastreenien ohjeita tuolla jossain, mutta kerrotteko oman päivittäisen ohjelmanne? Minkälaisia harjoituksia ja kuinka paljon? Tauot? Mulla nyt 8 viikkoa synnytyksestä.

tuossa vaiheessa vielä mulla ollut huonossa kunnossa alakerta, asia kuitenkin tosi yksilöllinen. kannattee kuitenki viimeistään nyt aloittaa ne lantiopohjalihastreenit. mä teen yleensä n. 5 päivänä viikossa, kerran päivässä, ei enemää. maksimivoimaa ja kestävyyttä, kuten muihinkin lihaksiin. esim. jännität ko. lihaksia tiukasti, lasket 5-10 ja toistan esim 5 kertaa, välissä tietenkin renotudun. sit pienellä jännityksellä lasken pidempään, esim. 30 asti, toistan tänkin 5 kertaa ja rentoudun välissä. lopuks vielä teen nopeita jännityksiä niin paljon kuin jaksan... tää mun iltaohjelma ;)

En tiedä. Mutta sen tiiän, että myös peräsuoli ja virtsarakko voi laskeutua. Yleensä virtsarakko laskeutuukin ennen, kuin kohtu. jos sul ois jotain ollut oudosti, niin se lääkäri ois varmana sanonut. Kohtuhan voi olla kallellaan eteen tai taakse, kyllähän sekin vaikuttaa kohdunnapukan sijaintiin.

just. synnytyksen jälkeen sanottiin, että kohdunsuu on tosi alhaalla ja täytyy muistaa treenata ko. lihaksia. et kai se kohtu on mun tapauksessa laskeutunut synnytyksen jälkeen. mut luin jostain, että noin puolella synnyttäjistä on kohdunlaskeuma synnytyksen jälkeen, et asia ei sinänsä harvinainen, mut kohtu palautuu oikealle kohdalle useimmiten ennen jälkitarkastusta.

tuossa vaiheessa vielä mulla ollut huonossa kunnossa alakerta, asia kuitenkin tosi yksilöllinen. kannattee kuitenki viimeistään nyt aloittaa ne lantiopohjalihastreenit. mä teen yleensä n. 5 päivänä viikossa, kerran päivässä, ei enemää. maksimivoimaa ja kestävyyttä, kuten muihinkin lihaksiin. esim. jännität ko. lihaksia tiukasti, lasket 5-10 ja toistan esim 5 kertaa, välissä tietenkin renotudun. sit pienellä jännityksellä lasken pidempään, esim. 30 asti, toistan tänkin 5 kertaa ja rentoudun välissä. lopuks vielä teen nopeita jännityksiä niin paljon kuin jaksan... tää mun iltaohjelma ;)

Kiitos ohjelmasi jakamisesta! :) Saanko udella oletko kokeillut kahdeksan viikon kohdilla yhdyntää tai tampoonia ja miltä se on tuntunut? Minua vaan pelottaa edes kokeilla. :(

Kiitos ohjelmasi jakamisesta! :) Saanko udella oletko kokeillut kahdeksan viikon kohdilla yhdyntää tai tampoonia ja miltä se on tuntunut? Minua vaan pelottaa edes kokeilla. :(

kyllä me ollaan yhdyntää kokeiltu jo 4vkoa synnytyksen jälkeen, aiemminkin... ottaa varovasti ensin ja tunnustelee, ettei satu... en käytä tampoonia niin en siitä tiedä...

Yhteistyössä