Älä hemmottele lastasi pilalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jäitä hattuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jäitä hattuun

Vieras
Rakkaus ja pilalle hemmotteleminen ovat kaksi ihan eri asiaa. Monilta vanhemmilta ote lipsuu eikä lapsella ole minkäänlaisia rajoja, kieltoja eikä hänelle uskalleta tuottaa pettymyksiä.

Hyvin epäitsekkäät vanhemmat saavat mielestäni aikaiseksi todella itsekkäitä, vaikeita ja tyytymättömiä jälkeläisiä. Sellaisia, joiden lähellä muiden on paha elää ja olla.

Tästä aiheesta on osuva blogikirjoitus. Lue juttu osoitteesta:
http://www.iltasanomiset.blogspot.com/

En jaksa lukea blogia, mutta mä kyllä hemmottelen lapsiani. Mä' käsitän vaan sanan "hemmottelu" ihan muuna kuin rajojen ja kieltojen asettamatta jättämisinä (karmee sanahirvitys :o ) . Mulle lasteni hemmottelu on pieniä arjen asioita, joissa haluan heitä "pitää hyvänä". Tällaisia ovat esim aamiaisen kantaminen 15 veelle sänkyyn klo 5, kun nuori lähtee 5.30 kesäduuniinsa. Samaa hemmottelua saan myös lapsiltani...ei ole yks, kaks eikä kymmenenkään kertaa kännykkääni tullut tekstari "milloin tuut?" ja kun tulen kotiin, kahvi on valmiina odottamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En jaksa lukea blogia, mutta mä kyllä hemmottelen lapsiani. Mä' käsitän vaan sanan "hemmottelu" ihan muuna kuin rajojen ja kieltojen asettamatta jättämisinä (karmee sanahirvitys :o ) . Mulle lasteni hemmottelu on pieniä arjen asioita, joissa haluan heitä "pitää hyvänä". Tällaisia ovat esim aamiaisen kantaminen 15 veelle sänkyyn klo 5, kun nuori lähtee 5.30 kesäduuniinsa. Samaa hemmottelua saan myös lapsiltani...ei ole yks, kaks eikä kymmenenkään kertaa kännykkääni tullut tekstari "milloin tuut?" ja kun tulen kotiin, kahvi on valmiina odottamassa.

:D :flower: veit jalat suusta

Mun mielestä ei ole kyse epäitsekkäistä vanhemmista, vaan sellaisista, jotka just pelkäävät tuottaa lapsilleen pettymyksiä ja joiden mielestä vanhemman tehtävä on pitää lapsi tyytyväisenä. Ja sitten kun lapset isoiksi kasvavat, eivät niitä pettymyksiä kestäkään.

Toinen on vaihtoehto on se, että lapsen kanssa ei jaksa väitellä, vaan antaa periksi koska se on helpompaa. Tavallaan luovuttavat vain ja toivovat parasta.

Ja sitten toki on niitä, jotka eivät vain välitä, on ehkä alkoholismia, masennusta tai muuta joiden takia eivät välitä lapsistaan.

Niin ja mie en pidä hemmottelua ja pilalle hemmottelua samana asiana. :D Tuohon hemmotteluun: meillä se tarkoittaa esim. sitä, että iltapalan jälkeen saattavat saada vaikkapa lasillisen limua ja jotain herkkua. Tai sitten joskus harvoin saavat pienet lelut kauppareissulla. :) Jne...

ei hyvää päivää :headwall:

rakastan jokaista lastani niin kovin, et välillä tuntuu et sydän loppuu

niin ja meillä saa lapset aina mahdollisuuksein nimissä just sitä mitä ovat pyytäneet

eli paska äiti olen ja lapseni pilalle lellin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Jäitä hattuun :
Rakkaus ja pilalle hemmotteleminen ovat kaksi ihan eri asiaa. Monilta vanhemmilta ote lipsuu eikä lapsella ole minkäänlaisia rajoja, kieltoja eikä hänelle uskalleta tuottaa pettymyksiä.

Hyvin epäitsekkäät vanhemmat saavat mielestäni aikaiseksi todella itsekkäitä, vaikeita ja tyytymättömiä jälkeläisiä. Sellaisia, joiden lähellä muiden on paha elää ja olla.

Tästä aiheesta on osuva blogikirjoitus. Lue juttu osoitteesta:
http://www.iltasanomiset.blogspot.com/

Naapurissa asuu lapsia ja tuntuu ettei niillä ole rajoja ollenkaan. Toivottavasti saisi oman lapsen kasvatettua kunnollisesti.

Miksi ihmeessä hemmottelulla on negatiivinen sävy kun puhutaan lapsista, mutta äärimmäisen ylellinen ja suorastaan haluttu olotila jos kyseessä onkin hemmottelu naista kohtaa joko omasta toimesta tai miehen lompakon kustannuksella?

Itte oon hemmoteltu lapsi, isin ja äitin iltatähti. Aina saanut kaiken (rahalla saatavan.), mitä olen halunnut. Oman lapsen kohdalla en tule tekemään samaa virhettä. En todella halua maailmaan toista itsenikaltaista :)
Lapsi saa kaiken mitä TARVITSEE, mutta ei välttämättä kaikkea mitä HALUAA....

Hemmottelua kaipaamme jokainen, myös lapset. Ei se tarkoita sitä että lapsi saa kaiken mitä haluaa. Kaverilla on sellainen 3-vuotias, joka saa kaupasta just sen lelun minkä haluaa, kengät mitkä haluaa vaikkei koko kaupasta löydy edes sopivaa kokoa vaan ovat liian isot, tämä 3-vuotias määrää lähdetäänkö johonkin kylään vai ei. Siinä on kyllä jotain mennyt pieleen ja pahasti, mielenkiinnolla odotan mitä kamaluuksia sitten kun tämä lapsi kasvaa...

Tykkään hemmotella lastani, kuten tykkään jos muakin joku joskus hemmottelee. :)
Se ei tosiaan tarkoita meillä sitä, että lapsi saisi kaiken mitä haluaa tai ettei lapsen tarvitsisi itse tehdä mitään. Ja kyllä munkin on tehtävä tiettyjä asioita, vaikka en haluaisi. :D

Yhteistyössä