ala-aste ikäiset lapset samassa huoneessa

• Viestiketjun aloittaja mietiskelijä äiti
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ovat olleet aina samassa huoneessa, nyt 7 ja 8 vuotiaat ja jatkossakin ovat yhteisessä huoneessa, pientä kinaa tulee tavaroiden siivoamisesta, tai lähinnä kuka siivoo ja mitä. Jos tulee muita murheita jaetaan sitten huonetta jonkinlaisin sermein tai väliveroilla tms. Toistaiseksi ovat kuitenkin tykänneet olla samassa huoneessa (erillään oloakin on kokeiltu, eikä ollut haluttu muoto lasten mielestä).

mun kokemus
mä sain ekan kerran oman huoneen 11 vuotiaana, mut myöhemmin jouduin jakamaan taas pari vuotta ku muutettiin.... Eli ihan hyvin voi ton ikäset viel olla yhes, saahan ne seuraa toisistaan. Mut sit ku varhainen murrosikä alkaa lähestyä nii sit varmaa oma huone ois paikallaan... Muistan kyl ite kuinka usein öisin hiivin siskon huoneeseen nukkumaan ku olin saanu oman huoneen...

Mutta riippuu lapsesta, onko lapset sanonu et haluu omat huoneet?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mun kokemus:
mä sain ekan kerran oman huoneen 11 vuotiaana, mut myöhemmin jouduin jakamaan taas pari vuotta ku muutettiin.... Eli ihan hyvin voi ton ikäset viel olla yhes, saahan ne seuraa toisistaan. Mut sit ku varhainen murrosikä alkaa lähestyä nii sit varmaa oma huone ois paikallaan... Muistan kyl ite kuinka usein öisin hiivin siskon huoneeseen nukkumaan ku olin saanu oman huoneen...

Mutta riippuu lapsesta, onko lapset sanonu et haluu omat huoneet?
eivät ole valittaneet, ainakaan vielä. eivätkä itse asiassa vietä kamalasti vielä aikaa omassa huoneessaan, muuten kuin nukkuessaan :) viihtyvät paremmin päiväsaikaan täällä alakerrassa.

Soiku
Siis lapsethan on sopeutuvaisia, ihan oikeasti. Tietysti jos tilaa on, niin mikä jottei omia huoneita jossain vaiheessa. Mutta pakon edessä sitä jakaa huoneen 5 vuotta vanhemman isoveljen kanssa.. vaikka siihen asti kun isoveli muuttaa pois kotoa. Rajoittaahan se esim. tyttö- ja poikakavereiden tuomista kotiin, mutta en mä sitä aikaa silti pahalla muistele :)

Yhteistyössä