ÄLÄ ANNA lapsellesi DA CAPO patukkaa. Siinä on alkoholia! Minulle se on kahvin kanssa herkku

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
On eri asia, mikä on patukan alkoholipitoisuus ja se että alkometri heilahtaa. Saiskos faktaa, onko kyseessä oikeasti alkoholi vai vain se maku...
Kurkkupastilleissa ei ole alkoholia, mutta siltikin alkometri näyttää humalaa...

millos pelkkä maku voi heilauttaa alkometriä??? :o siis esanssi???

mie olen aina tienny että da capossa on oikeeta rommia. jo sillonku sukulainen niitä fazerin tehtaalla teki ja asiasta kerto. eikä oo koskaan tullu mieleenkään antaa lapselle niitä. ja aina oon tykänny da capoista, luojan kiitos niitä on nytten tullu isoihin boxeihinki :p

Mä taisin kirjoittaa väärin. Siis rommiahan siinä on mauksi. Mutta sen määrä onkin toinen juttu. Monesti siis joku muu ainesosa tai kombinaatio aiheuttaa alkometrin heilahtamisen.

Eli mikä on patukan todelinen alkoholipitoisuus?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
juu..yskänlääkkeitä ja vitamiinitippoja ei hölvätä ihan älytömiä määriä kerralla-ainakaan ei pitäisi..mutta Da capo konvehteja kun voipi mennä tuo aski(250g) ihan tuosta noin..esmex kun istut koneella ja palstailet kaksplus palstalla!! ;)

juu, ihan helposti menee koko boxi :D :ashamed:

onhan se tosi että esim. tuo tupakka heilauttaa sitä alkometriä ja monasti oon miettiny ajaessa että mitäs jos poliisi puhalluttaa ja miulla on mynthoni suussa, että mitäs sitte tehään :D

Ei pelkän puhallustestin perusteella sakkoja kirjoteta, verinäyte otetaan? En kyl tiedä, kuka ottaa ja missä... Korjatkaa jos olen väärässä...

eikö ihmiset oikeesti tiedä että niissä on rommia?! en haasta riitaa, tms. mutta sehän maistuukin niissä...

Da capot on tehty jämäsuklaista ja niihin on lorautettu rommia sekaan.

Joskus oli joku uutisjuttu missä motoristi oli syönyt jotain vahvaa pastillia juuri ennen kuin oli puhalletettu ja puhalsi sitten muistaakseni aika korkeen lukeman. Poliisit eivät uskoneet sen johtuvan pastillista ja totuus paljastui vasta verikokeessa, joka näytti nollaa.

täytyy sanoa että nousi pala kurkkuun aamulla tuosta uutisesta. ei oo kauaa aikaa kun meidän vähän alle 2v söi sellaisen. en oo kuuna päivänä kuullukkaan et niissä alkoholia ois, itekin niitä skidinä sillon tällöin sain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei pelkän puhallustestin perusteella sakkoja kirjoteta, verinäyte otetaan? En kyl tiedä, kuka ottaa ja missä... Korjatkaa jos olen väärässä...

Poliisit vie sitten päivystykseen verikokeisiin jossa labra ottaa näytteet. Näin ainakin meillä.

No niin, nyt tekee mieli suklaata! Tuo on nimittäin sairaan hyvää suklaata. En ole syönyt suklaata lainkaan yli puoleen vuoteen ja nyt himo taas heräsi. Täytynee kuitenkin odottaa jouluun saakka ennen kuin herkuttelen.

Nauratti tää uutinen, kun aamulla kuulin radiosta. Siis mun ukkini on sitten 70-luvulla "huumannut" mua ihan urakalla Da Capo -patukoilla. Oli jo silloin lempisuklaata ja muistan kuinka ukki antoi aina rahan (20 penniä?) ja juoksin läheiselle kioskille ostamaan Da Capon :)

Alkuperäinen kirjoittaja kädettömät:
Ettekö ihmiset osaa lukea pakkausselosteita?

osaan ja usein tarkkaan luenkin kun en tiiä mistä tuotteesta on kyse. mut tuo on hei karkkihyllyllä siinä pätkisten vieressä, siitä nappasin pikaseen mukaan kun piti äkkiä saada se huutava kakara pois kaupasta.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

osaan ja usein tarkkaan luenkin kun en tiiä mistä tuotteesta on kyse. mut tuo on hei karkkihyllyllä siinä pätkisten vieressä, siitä nappasin pikaseen mukaan kun piti äkkiä saada se huutava kakara pois kaupasta.

Huono on kasvatusote sulla. Hohhoijaa. Annetaan lapselle periksi jos alkaa huutaa kaupassa ja tyrkätään jotain suuhun että ois hiljaa. Syömishäiriöinen ja käytösongelmainen lapsi kasvamassa?

Alkuperäinen kirjoittaja mites:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Huono on kasvatusote sulla. Hohhoijaa. Annetaan lapselle periksi jos alkaa huutaa kaupassa ja tyrkätään jotain suuhun että ois hiljaa. Syömishäiriöinen ja käytösongelmainen lapsi kasvamassa?

mä olen yksin lapsen kans ja mun on otettava se kauppaan mukaan, ei voi mitään jos sattuu uhmaraivot justiin siihen saumaan. ja rattailla kun mennään, en todellakaan raaski huudattaa lasta koko tuota 2,5km matkaa.

Kyllä nykyajan naiset voi olla lapsellisia! Melkein kaikissa geeleissä on pirtua, jopa geelimäisissä lääkevoitessakin. Älkää vaan käyttäkö niitä!! Nahkan läpi imeytyvät.

Yhteistyössä