Akupunktio epäsäännöllisten kk:sten hoidossa: kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja Moroshka
  • Ensimmäinen viesti
Moroshka
Kaipaisin kokemuksia otsikon ongelmasta ja hoidoista. Älkää laittako tänne jos itse olette kys. hoidon osaaja, vaan nimenomaan kaipaan puolueettomia mielipiteitä ja kokemuksia. Mulla on epäsäännölliset kk:t synnytyksen jälkeen jo 8kk päivät, ja hormonaalistakin hoitoa kokeilin, vaan en kaipaa enää mitään teko-estrogeeneja. Ylipäätänsä mun gynekologi oli jokseenkin välinpitämätön, kirjoitti vain pillerit ja sillä selvä. Kyllä ne tasoittuu-tyyliin.. Höh, ennen raskautta kellontarkat.
 
Löytyikin vanha ketju, käytänpä sitä hyödyksi.

Olen 35-vuotias haaveilija, uusi tällä foorumilla. Aloitimme mieheni kanssa lapsen yrittämisen kesän alussa, ja parin normaalin kierron jälkeen kadotin menkkani. Nyt olen kiertopäivällä 63. Hormonikierukan poistamisen jälkeen keväällä/ kesällä kierto oli 34, vaikka ennen se on ollut aina 29-31.

Minulle oli sattunut kerran aiemminkin näin, että kun yrittämistä oli kulunut pari, kolme kuukautta, kadotin menkkani. (Aiempi mies, aiempi tilanne muutama vuosi sitten.) Varmaankin ihan vain henkistä odotusta ja jännitystä siis.

Tällä kertaa ajattelin kokeilla akupunktiota, ja kävinkin viikko sitten maanantaina siellä ensimmäistä kertaa. Menin paikkaan missä kiinalainen omistaja on erikoistunut nimenomaan lapsettomuusasioihin. -En kylläkään ajattele itseäni varsinaisesti lapsettomana, koska yritystä on takana vasta muutama kuukausi, eikä menkkojen myöhästymistä lukuunottamatta muita ongelmia ole havaittu.

muutama päivä akupunktion jälkeen, torstaina kokeilin huvikseni ovulaatiotestiä, sillä tunsin mahassani tuntemuksia. Tikku näytti melko vahvaa viivaa, muttei kuitenkaan ihan vielä samanväristä kuin vertailuviiva. Perjantaina se oli samanvärinen, lauantaina vahvempi ja sen jälkeen taas samanvärinen. Olen siis ovuloinut viikonlopun aikana. Tämä oli joko hassu sattuma, tai sitten akupunktio toimi.

Olen ymmärtänyt, että jos menkat jäävät välistä, tai siis on poikkeuksellisen pitkä kierto, niin silloin ovulaatiota ei usein tapahdu. Jännää. Tänään on toinen aika akupunktioon.

Olin myös ennen ovulaatioplussan saamista ennättänyt varata eiliselle gyneajan samasta aiheesta. Kävin, ja gynen ultrassa näkyi että ovulaatio on tapahtunut ja limakalvot ovat paksuuntumassa ihan oikeaan aikaan. Sain kuitenkin ns varmuudeksi Teroreseptin, jonka voin ottaa käyttöön jos jostain syystä menkat eikä raskaus olisi alkanut kolmen viikon sisällä.

Itselleni tuli kuitenkin nyt melkoisen hyvä tunne siitä, että tuosta akupunktiosta saattaa olla parempaa hyötyä kuin muusta. Käyn ainakin tänään siellä vielä ihan mielelläni, ja katselen sitten mihin kaikki johtaa, vai johtaako mihinkään. Jos ei muuta, on sekä ovulaation toteaminen että ultratulokset saaneet minulle hyvän fiiliksen siitä että kaikki on kunnossa, ja voin vain napata kohdullani munasolusta hyvän ja lempeän otteen.
 

Yhteistyössä