aktinobakteeri eli sädesieni korvassa... kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja qi:
Kyllä, sitä oli vanhassa kämpässä koko suvun tarpeiksi. Ei mitenkään kiva kaveri.

=( Voi ei.... Kurjaa. Toivottavasti siitä ei jäänyt teille pysyviä terveysongelmia. Mulla on nyt vähän hassu tilanne, kun tänään selvis että mulla on toi korvissa :o Ja nyt ollaan sit mietitty et mistä mä sen sinne olen saanut? Et onko sitä tässä meidän asunnossa?

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä en oo ikinä kuullu, että se vois tarttua ihmiseenki :o :x

Ei tää kai ihan ainutlaatuista ole. Niin ainakin lääkäri ja hoitaja tänään sanoi. Pirun vaikea saada vaan pois. Nyt on jo reilu 2kk yritetty hoitaa, tosin väärin keinoin :(

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:

Ei tää kai ihan ainutlaatuista ole. Niin ainakin lääkäri ja hoitaja tänään sanoi. Pirun vaikea saada vaan pois. Nyt on jo reilu 2kk yritetty hoitaa, tosin väärin keinoin :(

Kukaan ei ikinä kertonu, kun mulla oli emakkosikala, enkä muista lukeneeni, että se vois tulla ihmiseen, vaikka emakoilla sitä välillä oli. Vai oiskohan sittenkin eri bakteeri sikojen sädesienen takana? Ei tullu siihen koskaan kauheasti kiinitettyä huomiota.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:

Kukaan ei ikinä kertonu, kun mulla oli emakkosikala, enkä muista lukeneeni, että se vois tulla ihmiseen, vaikka emakoilla sitä välillä oli. Vai oiskohan sittenkin eri bakteeri sikojen sädesienen takana? Ei tullu siihen koskaan kauheasti kiinitettyä huomiota.

Se voi olla eri sieni. Tässä googlettelin ja löysin et myös kynsisilsa ja jalkasilsa on tän bakteerin aiheuttamia.

Mitä oireita sun korvissa oli? Mulla on nykyään tosi kutiavat korvat taas ja vähän väliä korvaan kertyy iso, ruskea vahatulppa, jota sitten pitää poistaa huuhtelemalla... Entisessä kämpässä oli sädesientä vaikka naapureille jakaa ja muistona tästä lapsillamme on astma :( Nyt mietin, että onko täällä nykyisessäkin kun korvien kutina ei ota loppuakseen :(

Kutinaa ja korvat erittävät nestettä. Eli ihan perus korvakäytävätulehduksen oireita, lukuunottamatta särkyä jonka vuoksi tää ehtikin olemaan mulla luvattoman pitkään ennenkuin hakeuduin lääkäriin. Kannattaa käydä näyttämässä korvia lääkärille.

Uusimmat

Yhteistyössä