Akitasta kokemuksia lapsiperheessa

eli kommentteja mita mielta olet akitan hankkimisesta perheeseen jossa on pienia lapsia (ja kylassa kay usein myos pienia lapsia).

Itse toivoisin nuorta tai aikuista urosta mieluimmin kuin pentua vaikka jarki sanoo toisin...jos vaan loytyy meille sopiva koira.
 
HEI!MEILLÄ EI ITSELLÄ OLE AKITAA,MUTTA MUMMOLASSA ON.PIAN PARI VUOTIAS NARTTU.SILLÄ ON ULKONA AITAUS,ELI EI OLE LASTENKANSSA TEKEMISISSÄ,KUN OLEMME SIELLÄ,MUTTA KOIRA ON LAUHKEA KUN LAMMAS,JO PENTUNA ANTOI LASTEMME "PITÄÄ HYVÄNÄ".SEN ROTUINEN KOIRA EI TAIDA EDES SISÄLLÄ VIIHTYÄ,KUN SILLÄ ON PAKSU KARVA JA "POHJA VILLA",KAI NE ON ULKOKOIRAKSI TARKOITETTUKIN??EN TIEDÄ,MUTTA MEIDÄN MUKSUIHIN TÄMÄ KOIRA AINAKIN SUHTAUTUU HYVIN..
 
kiitos irma vastauksesta. viela kysyisin etta kun koira on aitauksessa niin miten paljon tarvitsee ulkoilua. meilla on aidattu takapiha mutta tarkoitus on ettei koiraa pidettais siella koska lapsetkin kayttavat sita pihaa leikkeihinsa.
 
Meillä on amerikanakita lapsiperheessä ja ihan sisäkoirana kerrostalossa... Että kyllä tän rotuiset sisälläkin viihtyy. Meidän koirasta tuskin ees tulis ulkokoiraa, kun nauttii loikoilla meidän jaloissa ja olla "menossa mukana".
Miehelläni on ollut japanin akita sekä 3 amerikanakitaa aiemmin (japanin akitakin on tullu mulle tutuksi) joten jos haluat tietää lisää ni kysy toki :)
Tarkoitatko Tähtisumu, japanin akitaa vai amerikanakitaa?
Tämä on mun mielipide, mutta suosittelisin mieluummin pentua, kuin aikuista koiraa lapsiperheeseen. Meilläkin oli mietinnässä aikuinen koira, mutta ihan hyvin on mennyt pennun kanssa :)
Akita kiintyy syvästi omistajaansa, sille perhe on kaikki kaikessa.
Meidän tyttö on nyt 1v6kk ja koira 5,5kk vanha ja ovat parhaimmat kaverit :heart:
Kysele vaan mitä haluat tietää, mä yritän vastailla muutaman vuoden kokemuksellani :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikatuuli:
Meillä on amerikanakita lapsiperheessä ja ihan sisäkoirana kerrostalossa... Että kyllä tän rotuiset sisälläkin viihtyy. Meidän koirasta tuskin ees tulis ulkokoiraa, kun nauttii loikoilla meidän jaloissa ja olla "menossa mukana".
Miehelläni on ollut japanin akita sekä 3 amerikanakitaa aiemmin (japanin akitakin on tullu mulle tutuksi) joten jos haluat tietää lisää ni kysy toki :)
Tarkoitatko Tähtisumu, japanin akitaa vai amerikanakitaa?
Tämä on mun mielipide, mutta suosittelisin mieluummin pentua, kuin aikuista koiraa lapsiperheeseen. Meilläkin oli mietinnässä aikuinen koira, mutta ihan hyvin on mennyt pennun kanssa :)
Akita kiintyy syvästi omistajaansa, sille perhe on kaikki kaikessa.
Meidän tyttö on nyt 1v6kk ja koira 5,5kk vanha ja ovat parhaimmat kaverit :heart:
Kysele vaan mitä haluat tietää, mä yritän vastailla muutaman vuoden kokemuksellani :D
Hei, hyvä kun huomasin tän kirjoituksen. Mulla on jo jokusen vuoden ollut ajatuksena joskus ottaa japanin akita, vielä se ei ole ajankohtaista, mutta mielelläni tietoja siitä kuulisin. Tuleeko ylipäänsä toimeen jos perheessä muita lemmikkejä? Mitenkäs tuo lenkkeily puoli, minkä tyyppisistä lenkeistä pitää ja miten suhtautuu vieraisiin?
 
Anteeks tyhmä kysymykseni,mut mitä on "Japanin akita" ja "Amerikan akita"???

Onko ne tai jonpikumpia sama asia ku Akita inu?????

Nyt meillä on sakemanni joka on yleensä ulkona mut ei kovimmilla pakkasilla pärjää siellä.Eikä tänävuonna saa olla siellä kun on ollu joulukuun alussa leikkauksessa.
Sille kaveriks ois tarkotus
 
Kiitos Taikatuuli,
palaan varmaankin asiaan myohemmin. Mies ei oikein lampene rodulle vaan haluaa Irlannin setterin metsalle kaveriksi. Minakin kuulisin mita eroa on japanin ja amerikan muuta kun ehka karvat? Luulen etta taalla pain myydaan niita amerikan ja japanin on taas tuontia.
 

Yhteistyössä