Ajoneuvovero erääntynyt, uskaltaako ajaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tänään tuli karhu Trafilta, että ajoneuvoni on käyttökiellossa erääntyneen ajoneuvoveron takia. Alkuperäinen lasku hukkunut johonkin ja siksi en ole sitä maksanut, eräpäivä ollut kuun alussa.
Kuitenkin saan palkan vasta kuun lopussa ja nyt on tili tyhjä. Töihin pitäs kumminkin pari viikkoa päästä.
Uskaltaako sillä ajaa? Onko joku muu ajanut? Kuinka aktiivisesti tota valvotaan?
 
vierailija
Mulle tuli ja maksumuistutus vaikka ei ollut alkuperäistä laskua tullut. Hävittääkö posti kirjeet vai onko vakuutusyhtiöllä sellainen juoni ettei lähetetä laskua vaan maksumuistutus ja saadaan siitä 5€ extra rahaa... Mulla oli pari päivää tän takia ollut käyttökiellossa, kun en ollut maksanut laskua jota ei koskaan tullut ja kaupungissa ajelin mutta en jäänyt kiinni...
 
vierailija
uskaltaa ajaa, jos poliisi tulee vastaan niin varmasti pysäyttää ja mainitsee asiasta.. 99% todennäköisyydellä ei kirjoita sakkoa, minulle käynyt 2kertaa näin ja selvinnyt puhumalla, oli 2kk myöhässä verot, sanoivat vaan että maksa heti pois
 
uskaltaa ajaa, jos poliisi tulee vastaan niin varmasti pysäyttää ja mainitsee asiasta.. 99% todennäköisyydellä ei kirjoita sakkoa, minulle käynyt 2kertaa näin ja selvinnyt puhumalla, oli 2kk myöhässä verot, sanoivat vaan että maksa heti pois
Poliisi ei ole veroviranomainen.
Voi myöntää tilapäisen ajoluvan pois muun liikenteen jaloista tai vaikka päästäksesi kotiin. Mut ei ne voi myöntää laskuun maksuaikaa.
 
vierailija
Poliisi ei ole veroviranomainen.
Voi myöntää tilapäisen ajoluvan pois muun liikenteen jaloista tai vaikka päästäksesi kotiin. Mut ei ne voi myöntää laskuun maksuaikaa.
Juu, juuri näin mutta jos on just auton vaihtanut niin saattaa päästä sillä että sanoo ettei ole uutta laskua tullut vielä. Silloin poliisit tosin ottavat yhteyttä trafiin ja jos pitää paikkansa niin eivät anna sakkoa sillä kertaa.
 
Tänään tuli karhu Trafilta, että ajoneuvoni on käyttökiellossa erääntyneen ajoneuvoveron takia. Alkuperäinen lasku hukkunut johonkin ja siksi en ole sitä maksanut, eräpäivä ollut kuun alussa.
Kuitenkin saan palkan vasta kuun lopussa ja nyt on tili tyhjä. Töihin pitäs kumminkin pari viikkoa päästä.
Uskaltaako sillä ajaa? Onko joku muu ajanut? Kuinka aktiivisesti tota valvotaan?
Jos on valmis siihen että kilvet otetaan kesken ajon pois ja tulee mukavat sakotkin vielä päälle niin ei muuta kuin kovaa ajoa vain (y)
 
vierailija
Jos on valmis siihen että kilvet otetaan kesken ajon pois ja tulee mukavat sakotkin vielä päälle niin ei muuta kuin kovaa ajoa vain (y)
Lienee melko tapauskohtaista. En ole tästä mitenkään ylpeä, mutta useasti ajellut verot myöhässä autolla, kerran pysäytetty ja sillok poliisit päästivät menemään ja sanoivat että koita nyt olla ajelematta kunnes saat maksetuksi. Sanoin kyllä rehellisesti että rahat on loppu ja maksan heti kun pystyn mutta töissä pitäisi käydä, lapset saada kouluun yms. Toki mulla on vanha autokin. Jos jollain uudella Mersulla ajaisin, vois tulla erimoinen vastaus.
 
Lienee melko tapauskohtaista. En ole tästä mitenkään ylpeä, mutta useasti ajellut verot myöhässä autolla, kerran pysäytetty ja sillok poliisit päästivät menemään ja sanoivat että koita nyt olla ajelematta kunnes saat maksetuksi. Sanoin kyllä rehellisesti että rahat on loppu ja maksan heti kun pystyn mutta töissä pitäisi käydä, lapset saada kouluun yms. Toki mulla on vanha autokin. Jos jollain uudella Mersulla ajaisin, vois tulla erimoinen vastaus.
Niin, sukupuoli vaikuttaa siihen, miten ihmiseen suhtaudutaan. Samasta syystä nainen voi saada katsastuksesta läpi romun, jonka kanssa miehelle annettaisiin suoraan ajokielto kouraan.
 
vierailija
no voit menettää kilvet ja saada sakot. koita nyt pennit kerätä ja maksaa se. ja verolapun hukkuminen postissakaan ei ole selitys joku ennakkopäätös tästäkin tehtiin autoiliana olet itse päätyänyt tuleeko verolappu kuinkamonta kertaa vuodessa ja sinun pitäisi itse asia hoitaa asia ei ole laskuttajan vastuulla. vähän niiku tilaisit laskulla tavaran. saisin tavarasi mutta laskua ei näy eikä kuulu, ei se sitä tarkota ettei sitä tarvii maksaa.
 
vierailija
Maalla uskaltaa ajaa, ei ole poliiseja joka mutkassa kyyläämässä. Kaupungissa ei ainakasn nyt kannata ajaa ylinopeutta. Poliisit voi pysäyttää. Voivat teoriassa ruuvata ajoneuvosta rekisterikilvet pois, jos ajoneuvovero on rästissä. Riippuu täysin lainvalvojasta, miten tiukka asenne on.

Itse olen kerran selvinnyt tilanteesta puhumalla, että maksan Traficomin verkkosivuilla heti rästin (3€) pois.
 
joskus oon ajanut paskanpää jäykkänä ja pelännyt kiinni jääntiä. kun on pakko ollut odottaa palkkapäivää, että on saanut maksettua. kertaakaan en oo kiinni jäänyt. ja uskon, että siitä selviää sillä, että maksaa sen. poliisit ei myönnä maksuaikaa. että jos sitä rahaa ei oo, kannattaa ottaa yhteys trafiin
 
vierailija
Saas nähdö miten paljon hallitus nostaa autoilun veroja. Eipä pienituloisilla riitä sen jälkeen rahat ajamiseen.
Onneksi on sentään vasemmistohallitus niin kohtelu on armollisempaa, selviää pienillä polttoaineveron tarkistuksilla. Porvarihallituksen aikana jouduin luopumaan koko autosta kun ei palkka enää riittänyt ajoneuvoveron maksamiseen joka nousi nousemistaan. Kun jäin työttömäksi niin en enää voinut ottaa vastaan työtä jossa olisi tarvinut autoa ja myös pysyin työttömänä. Näin porvarihallitus hoiti työllisyyttä.
 
vierailija
Verotta ajamisesta on seuraamuksena moninkertaiseksi korotettu ajoneuvovero ja jos myös vakuutusmaksu on maksamtta niin sekin määrätään korotettuna. En ole varma voiko poliisi vielä päälle määrätä sakon kun muistelen lukeneeni että sakkoa ei voisi kirjoittaa rikkomuksesta josta on jo määrätty hallinnollinen sanktio mutta kilvet se voi ainakin viedä. Valvonta on nykyään tehokasta kun poliisiauton tietokoneeseen yhdisttetty kamera havaitsee rikkeen suoraan rekisterikilvestä ajoneuvoa pysäyttämättä. Riski on siis melkoinen joten kannattaa tarkkaan miettiä.
 

Yhteistyössä