Ajokortin uusinta naimisiin mentäessä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiliprii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiliprii

Vieras
Olen menossa naimisiin heinäkuussa ja edessä on mieheni tai minun sukunimen muutos. Itselläni ei ole ajokorttia vielä mutta miehelläni on. Olenkin mietiskellyt kun sovittiin alustavasti että mieheni vaihtaisi sukunimensä koska itse haluan pitää omani (kerran jo muutettu kun olin 2 vuotias). Miehelleni tulisi kuitenkin ajokortin muutos siis siinä vaiheessa uuteen sukunimeen niin miten kyseinen vaihto onnistuu ja onko suuret kulut moisesta??

Mä vaihdoin ajokortin naimisiinmennessä ja se pitää siis hakea siitä poliisilaitoksesta jonka alueella asut. Tai siis mä asuin sillon Tanskassa ja hain uuden ajokortin siellä, joten nyt mulla on tanskalainen ajokortti vaikka suomalainen oon ja Suomessa ajokorttini ajanut. Mies taas ajoi kortin vasta kun muutettiin tänne, joten hällä on vuorostaan suomalainen kortti :D Mutta niin, marssit siis lähimmälle poliisilaitokselle. Muutama passikuva mukaan.

Eli siis toisaalta ei pahan hintainen vaikka uusisi ja toinen että kai ne sieltä koneiltansa kuitenkin näkevät sukunimen muutoksen kun sellainen tehdään. Kiitos neuvoista ja vastauksista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hoodrat:
Melkein 2.v. naimisissa ja vieläkään en ole uusinut ajokorttia. Tidän ihmisen, joka on ajanut 20.v. "vanhalla" kortilla..

Täälä eräs,joka on "ajanut" vanhalla kortillaan jo 16 v!!!Nyt tuli eteen kortin uusinta,koska vanha ei kelvannut enää pankissa henkkariksi;(

Alkuperäinen kirjoittaja säästösyistä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoodrat:
Melkein 2.v. naimisissa ja vieläkään en ole uusinut ajokorttia. Tidän ihmisen, joka on ajanut 20.v. "vanhalla" kortilla..

Täälä eräs,joka on "ajanut" vanhalla kortillaan jo 16 v!!!Nyt tuli eteen kortin uusinta,koska vanha ei kelvannut enää pankissa henkkariksi;(

:laugh:

Yhteistyössä