Ajetaanko kitkarenkailla muka kesät talvet?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
En mä kyllä näe järkeä kuluttaa kitkoja kesäisin, mutta jokaisen oma asia.

Kitkat on ihan hyvät kokeneemmilla kuljettajilla.
Ota vähän tuntumaa niin onnistuu sinultakin?

Ja jos talvisin on ongelmia kitkojen kanssa niin opettele ennakoimaan paremmin vs nastarenkaat.
Mene jonnekin radalle pyörittelemään päiväks niin saat tuntumaa.👍
 
Se on haaskausta ajaa myös kesät niillä jos ne ovat uudet, ne ovat niin pehmeää seosta että kuluvat nopeasti loppuun ja kuumalla asvaltilla. Minä tulen ajamaan ensi kesänä 5 talvea ajetut kitkani loppuun, se on hyvä syy.

Joudun ajamaan kotiini aika monta kilometriä hiekkatietä pitkin, sen huomaa keväällä kuinka kitkat vetelevät pehmeällä tiellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
En mä kyllä näe järkeä kuluttaa kitkoja kesäisin, mutta jokaisen oma asia.

Kitkat on ihan hyvät kokeneemmilla kuljettajilla.
Ota vähän tuntumaa niin onnistuu sinultakin?

Ja jos talvisin on ongelmia kitkojen kanssa niin opettele ennakoimaan paremmin vs nastarenkaat.
Mene jonnekin radalle pyörittelemään päiväks niin saat tuntumaa.👍
Mikä ehkäisy oli käytössä kun sinulla oli ne 2M+N-sessiot? Kävitkö testissä niiden jälkeen?
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Se on haaskausta ajaa myös kesät niillä jos ne ovat uudet, ne ovat niin pehmeää seosta että kuluvat nopeasti loppuun ja kuumalla asvaltilla. Minä tulen ajamaan ensi kesänä 5 talvea ajetut kitkani loppuun, se on hyvä syy.

Joudun ajamaan kotiini aika monta kilometriä hiekkatietä pitkin, sen huomaa keväällä kuinka kitkat vetelevät pehmeällä tiellä.
Onko neliveto? Mulla oli hieman raskaammassa etuvetoisessa kitkat yhden talven, mutta ei meinannut päästä paikaltaan lähtemään. Entisessä nelivedossa kitkat oli kyllä näppärät
 
Onko neliveto? Mulla oli hieman raskaammassa etuvetoisessa kitkat yhden talven, mutta ei meinannut päästä paikaltaan lähtemään. Entisessä nelivedossa kitkat oli kyllä näppärät
On 4-veto. Se on must näillä kotikontujen rallipoluilla!

Valitsin sellaisen missä voi itse määritellä onko etuveto, vai vai niin sanottu älykäs neliveto tai sitten erikseen lukittava, jos on raskas kuorma perässä, kuten toisinaan on, ja liukasta alla.

Keskivertotoiset niin sanotut jatkuvasti älykkäät nelivedot ei toimi minun tarpeisiini kuten esimerkiksi Volvon Haldex tai VW:n vastaava. Nehän ovat vain luokkaa onnettomia liikkeellelähtöavustimia 🙄
 

Yhteistyössä