Ajatuksista Asiaan 08/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baltsu*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Baltsu*

Vieras
Ajatuksista Asiaan 07/09

Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosa 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan, poika, rapiat 4100g ja 53cm
Neilikka, tyttö ja poika 02/09, rv 33
Pimmu, LA 31.8.

Jokohan Pimmu synnyttää tässä ketjussa? Mitähän muille Ajatuksissa ketjulaisille kuuluu? Ericaa ja Annaa on ikävä!

Angsteri, joko työkuviot ratkesivat? Minusta on yllättävän mukavaa aloittaa taas työt. Vinkun päiväkotiin sopeutuminen jännittää tietenkin, mutta onneksi en tee pitkää päivää. Maanantaina aloitamme harjoittelun ja käymme hieman leikkimässä päiväkodin pihalla. Vinkulla on muuten uusi rakas: vaaleanpunainen vauvanukke, jota pitää suukotella monta kertaa päivässä.

Sade, onnittelut muuttourakasta suoriutumisesta! Miltä vanhempiesi luona olo tuntuu? Onko tullut asuntoja myyntiin?

Luen parhaillaan Jenny Lexhedin kirjaa "Kun rakkaus ei riitä" ja itken silmät päästäni. Kyseessä on äidin kuvaus poikansa autismista ja omasta loppuun palamisesta. Suosittelen!

Brogis, kirjoittelen mailia piakkoin the asian tiimoilta. :)

Tulin pitkästä aikaa tälle puolelle katsomaan olisiko Pimmun suunnalta mitään uutta. Onnea loppumetreille ja tsemppiä tuleviin pinnistyksiin!

Me ollaan vaihdettu meidän keskinen keskustelu meilin puolelle vanhojen Ajatuksissa-kejulaisten kanssa tuolta lapsettomuuspuolelta, mutta ilmoitellaan tottakai sitten jos joskus on jotain uutisia. Minä ja Lumis pidetään tosiaan niitä blogeja, siellä on aika moni teistäkin käynyt kommentoimassa ja siitä suuri kiitos, tuki on niin tärkeätä ja arvostan sitä.

Hyvää loppukesää, tytsyt!

Baltsulle kiitos uudesta ketjusta. Tosiaan syksyä kohti mennään lujaa. Ajatelkaas, vuosi sitten oltiin aika paksua sakkia.

Minnille hei! Käyn myös lukemassa blogiasi säännöllisesti. Kaikkea hyvää tulevaan syksyyn toivottelen!

Woohaa elokuu! Olispa tämä SE kuukausi.

Ens alkuun Saanan suuntaan haleja ja jaksuja, Fb päivitykseen viitaten.

Mulla meni yö taas ihan ketuille, mulla oli niin kuuma jatkuvasti, etten saanut nukuttua. Ja vatsassa kumma olo. Ei tosin suppareita.

Imetysliivi asiaa; ostanko mä saman kokoiset liivit mitä nytkin käytän?! Vai tarviiko ostaa maidonnousu varalla? Ja siis ihan älyttömän hintasia ovat!! Käytiin eilen sokkarin tyylisessä kauppakeskuksessa ja niillä halvimmat oli 32€!
Tarvii käydä kattoo Toys ´r us, josko sieltä sais halvempia.

Hei jos tykkäätte Will Smithin leffoista suosittelen Seven Poundsia. Tosin kannattaa varautua nenäliinojen kera. Ehdottamasti yks sen parhaimpia.

pimmu 36+0

Booooring! Ja karmea väsy. Voisin räjähtää pienimmästäkin.

Pimmu, vaikka mulla kasvoi rinnat raskauden aikana, niin ne kasvoi reilusti (2 kuppikokoa) lisää kun maito nousi. Vähän alun jälkeen se koko pieneni, mut alkuun olivat isommat kuin raskausaikana. Onko siellä H&M? Luin joskus, että sieltä saisi edullisesti. Mä en ehtinyt niihin investoimaan raskausaikana, vaan sovittelin sitten synnytyksen jälkeen. Niitä sai stockkalta kotiin sovitettavaksi.

Hee, hurmaavaa selostusta taas. Tähän pitäisi melkein laittaa galluppi mitä apeille kuuluu :)

Juu on täällä H&M, mut ainoastaan yhdessä äityispuoli ja se on eri kaupungissa ja kun tätä aikaa on muutenkin liian vähän, niin en kerkee sinne ihan tosta vaan menee. Tarvii koittaa jostain saada revittyä pari tuntia. Plus en uskalla yksin enää junalla mennä (tunnin matka), mutta kerkeehän sitä mennä vauvan syntymänkin jälkeen. Siihen asti pärjään varmasti ilmankin.

Tere toverit!

Baltsu, ei ole vielä selvinnyt. Peukut on pystyssä, mutta olen varautunut negatiiviseen vastaukseen. Parempi niin, ei tule ainakaan pettymyksiä. Miten Vinkulla meni päiväkoti-treenit? Mä toivon, että mekin päästäisi treenivaiheeseen tämän kuun aikana. Sain jatkoaikaa siihen, milloin mun täytyy ilmoittaa ottaako Nuki paikan vastaan. Ihanaa joustavuusta!

Pimmu, mä ostin saman kokoiset liivit, kun mulla normistikin oli ja hyvin mahtui koko imetyksen ajan. Ja ihan h&m:n liiveillä olen mennyt ja hyvin kestivät ja hoitivat hommansa. Ne maksoi jotain 14e. Mua jännittää jo sun synnytys!!!

JB, onko Eetin tuijottelut helpottaneet? Toivottavasti!

Saunan lämmitykseen!

Nyt ei ole tuijotteluja tullut. Yhtenä päivänä kahdesti unohtui normaalisti tuijottelemaan ja kun kutsuin nimeltä, niin tuijotti vaan mut alkoi hymyilemään samalla :). Eli ihan normaalin ihmisen tuijottelua oli. Jospa ne aiemmatkin tuijottelut oli sitten ihan normaaleja vaan, vaikka ne silloin yhtenä päivänä tuntuivat ihan omituisilta.

Pimmulla oikeasti alkaa synnytys olemaan jo ihan ovella!

Saanalle ja Amildalle haleja, todella kurjaa.

Voi Nukia, kun hoitoon meno jo edessä. Ajattelen Nukia aina vaan vauvana, vaikka iso tyttöhän hän jo on.

Mulla työt vaan roikkuu. Ei ole mitään mitä tehdä, mutta sitten ei kyllä palkkakaan juokse. Kertyikö vanhempainvapaalta lomapäiviä? Voisin pitää lomat ja nostaa lomarahat, jos sellaisia on, niin saisinpahan jotain rahaa. Tarjoukset on lähetetty ja nyt vaan odotellaan. Miehen kanssa on jo sovittu, että jos sopimukset saadaan niin talo kaivetaan vaikka kiven kolosta heti kun syyskuu koittaa.

Pikaisesti Vinkun päiväkotiterveiset. Kaksi päivää on harjoiteltu; eilen kävimme yhdessä pihalla leikkimässä ja tänään poika jäi päiväkotiin pariksi tunniksi. Mitään ongelmia ei ollut (paitsi mulla!) ja poika oli hyväntuulinen hänet kotiin hakiesssani. Päiväkoti on todella kivanoloinen, samoin henkilökunta. Olin vaikuttunut kun lastentarhanopettaja esitteli mitä kaikkea he olivat viime keväänä touhunneet. Pitäkää peukkuja, että jatko sujuu yhtä hienosti!

Pitääkin mennä kurkkaamaan onko facessa kuulumisia...

Mulla taitaa olla menkat. Kummallista tässä vaan on se, että vaikka alapää muistuttaa lähinnä Niagaraa niin maha ei ole kipeä! Ei kai kierukka sentään voi saada tällaista tulvaa aikaan yksinään...? Eli onkohan nämä menkat? Vai kierukan oikuttelua.. Siis tiedän, että kierukka lisää vuotoja ja ennestään runsaita kuukautisia. Mutta senhän kuuluisi kai lisätä myös kipua? Ja mulla on aina ollut hyvin läheinen suhde Buranan kanssa menkkojen aikaan, nyt en edes huomaisi tätä jos ei pitäisi ravata vessassa koko ajan! Tosi omituista. Ja mistä mulle yhtäkkiä olis menkat tipahtanut. No joo, siinäpä ap-päivitys täältä ;P

Pimmu, mulle menee ja on mennyt koko ajan samankokoiset liivit. Parhaat imetysliivini olen ostanut juuri hennesiltä eikä hintaa ole juuri nimeksikään. Yhdet liivit ostin jostain alan liikkeestä ja mun tissit näyttää ihan kauheilta lotkoilta niissä! Liivit on periaatteessa ihan siistit mustat ja pitsireunukset, mutta ne on jotain mummo-mallia. Mitähän mä oon ajatellut. Siinä tissipäivityskin..

Eemelille, Ennille ja äideille halaukset. Kävin mailin puolella.

Hei Baltsu, ihan loistavia uutisia :) Voi niisk kun ajattelen pikku-vinkkua siellä päiväkodissa muiden mukana. Ja äitiä siinä päiväkodin aidan takana :D Ja siis.. mä päätin lykätä työn aloittamista kuukaudella aiotusta, koska mulle iski ihan hirveä eroahdistus. Ja laiskuus. Mutta peukkuja tosiaan jatkoon, että päiväkotielämä jatkuu hyvänä.

Varmaankin Eetin tuijottelut oli sitten sitä, että jäi vain pitkät päälle.. Kyllä Pojukin tuijottelee, mutta en oo ajatellut missä tilanteissa. Ja kun hän on nyt alkanut liikkua ja kiipeillä niin mun sydäntä kylmää se, että pojan pää (ja kaikki muutkin ruumiinosat) kopsahtelee kokoajan johonkin. Suihkussa käymisestä ja meikkaamisesta on tullut todellista taidetta tai sirkusnumero. Okei, suihkun ajan Poju on turvaistuimessa, jos mies ei oo kotona, meikkaamisen ajan hän tutkii mun meikkejä, mutta toisinaan saa kyllä olla minuutin välein irrottamassa lasta patterista tai dvd-soittimesta tai viemärikaivosta tai... Ja hei, tehkääpä päivän turvallisuusteko ja nostakaa sieltä roskiskaapista se astianpesukoneen tiskiaine johonkin ylös. On kuulemma myrkyllisintä ainetta, jota kotoa löytyy. Ja suurimmalla osalla just siellä roskakaapissa sopivalla korkeudella maisteltavaksi.

Brou, mulla on aina ollut super runsaat menkat, mut ei koskaan kivuliaat. Eli ei sen välttämättä tarvi lisätä kipua, vaikka menkat oliskin runsaammat. Vai?

Voi Vinkkis on jo niin iso. Kiva, et löysitte hyvän päiväkodin.

Täällä ei oo h&m postimyyntiä, mut mun kaveri joka asuu siellä lähellä käy huomen kattoo myykö ne niitä liivejä. Ja me käydään aamulla kattoo yhes toises paikkaa minkä hintasia ne on.

Mulla oli tänään lääkäri, ja apua mulle on tullut 3kg lisää kuukaudessa. Tuntuu hurjalta painaa 61kg.. Vaikka melkein kaikki onkin masussa, mut kun vuos takaperin mun paino alkoi nelosella.
Turvotusta oli vähän, muuten kaikki ok. Vauviksen painoarvio nyt 2300g ja on jo tosi alhaalla.
Tarkisti mun alaselän tatuointi/epiduraali tilanteen ja tulos se kuin ajattelinkin, mulle ei sitä voida laittaa. Mutta samapa tuo. Kyllä mä sen aavistelinkin olevan noin.

Hei ihanaa, mä nukuin viime yön NIIIIIN hyvin. Pitkästä aikaa.

Me oltiin pienellä matkalla, palailtiin eilen ja luin kuulumiset täältä ja postista. Tuli taas niin paha mieli Saanan ja Amildan vuoksi, että meni maku höpistä omiani. Eli halaukset täältä myös!
Mutta nyt sitten kuulumisia.

Mahtavaa kuulla Angsterosta! Kerro lisää mitä Nuudelille kuuluu.

Vinkulle onnittelut hienosta askeleesta, eli päiväkotiin menosta! Vinkku hurmaa koko tarhan. Toivottavasti jatkokin menee hyvin.

Pimmun synnytystä jännitän jo myös... Ihanaa että sait nukuttua! Nuku niin paljon kuin jaksat! Turvotuksesta: Mulla oli 37 jalka ennen raskautta, ja synnytyksen jälkeen (varmaan pitkä synnytys ja sektio vielä lisäsi) ei mahtunut 42 jalkaan. Laitoksella jouduin kulkemaan sukkasillani, koska siellä suurin tossun koko oli 42 eikä se mahtunut mitenkään. Sain sellasen mielettömän neliön sänkyyni jossa piti pitää jalkoja suoraan ylöspäin... Sekin vielä. Heh, veljeni ei saanut katsetta irti mun jaloista ja pyöritteli päätään että miten toi on mahdollista, varpaan kynnet oli tosiaan kuin paisuneeseen pullaan tökätyt. No, tietty turvotus hiipui pikkuhiljaa mutta jäi kokoa suuremmaksi eli 38:ksi. Neuvolan terkka sanoi että turvotus venyttää luiden väliä ja usein jalka jää suuremmaksi. Nyt olen myynyt vanhoja korkkareita Huutiksessa...

Puppella puhkes monta hammasta kerralla ja kuumetta tuli, mutta supolla laski. Ruoka ei maistu yhtään, en tiedä johtuuko helteestä vai hampaista, ihan toivotonta yrittää syöttää. Puppe kävelee jo kuin vanha tekijä 5 askelta, kuudes on liikaa kun vauhti on niin kovaa. Kiipeää vaikka mihin ja saa kiukkukohtauksia kun mä en tottele. Yrittää siis komentaa ja osaa parilla eri äänensävyllä sanoa äithiiii. Niin ihana.

Hyvää yötä!

Rous ja muut, teidän pitää höpistä omianne!

Tosin ymmärrän hyvin, ettei kukaan ole tänään käynyt koneella, on ollut ainakin täällä kaunista.

Hurja Rous tuo sun jalkojen turvotus!

Täällä kaikki jees. Kai.

pikaisesti taasen.

täältäkin on paljon lähtenyt ajatuksia saanan ja amildan perheille, en vaan saanut aikaiseksi vastata mailiin kun kokoajan muka jotain hässäkkää..

mä en kestä kohta mun ärsytystä.. tietyt ihmiset vaan nyppii nyppimistään, äh! mutta ei siitä sen enempää...

rousa, puppe osaa siis yhtäpaljon ottaa askelia ku pikkis! vau! :D pikkis on ollu aina hitaanpuolen kulkija ja miettinyt sata kertaa ennenkuin tekee jotain, niin nyt siitä on tullut vähän uhkarohkea.. seisoo töröttää tosiaan ilman tukea pitkiäkin aikoja ja hyppii sohvalla... siis irrottaa kädet ja meinaa lähteä kävelemään! ei todellakaan oo pikkiksen tyylistä pomppia sohvilla mutta kai siitä nyt kuoriutui normitutkivalapsi joka kokeilee kaikkea hullunkurista :D mitään kieltoja ei ota kuullakseen vaan nauraa ja "juoksee" kiljuen karkuun ja tekee siitä leikin.. vaikka ei äitiä tai isiä naurattais/hymyilyttäis yhtään niin pikkistä sitten senkin edestä.. hurja vekara!

miten teijän muiden muksut suuttuu?!
ku meillä napero on muuten suht rauhallinen ja sit jos suuttuu niin koko maailma kuulee sen... karjuu niin kovaa eikä kuuntele mitään ja makaa lattialla ja potkii ja lyö käsiään lattiaan... eli muistuttaa tyylii uhmaikästen kohtausta, kaikki menee hyvin kun se on samaa mieltä mut sit jos ei niin...sen tietää koko kylä siinä vaiheessa..
en käsitä miten pienestä ihmisestä voi lähteä niin tajuttoman vahva tahto! vauvana oli vähä samanlainen mutta ei sillon osannu kiukuta niin pitkään ja näyttävästi..

no nyt mies tekee iltapalaa ja mä lähen kohta suihkn.
pikkis kävi tänään ylihienosti nukkumaan, alle 5min! :) luksusta! piiiiiitkästä aikaa se kävi niin helposti että :)

imetysliiveistä, mä tilasin netistä jostain.. noi h&m:n liivit ei mahtuis mitenkään päin.. ja pari kuppikokoa tissit kasvoi ja vieläkään ei oo palautunut... en raaskis lähtä ostelee uusia liivejä kalliilla niin imetysliivit on edelleen käytössä.. :/

miten jb:n pikkuämmät, onko irkku keksiny uusimpia tempauksia?! :)

nyt täytyy päästää mies koneelle...

Mi-iu

Ei mulla sentään turvotusta noin paljon ole. Ainakaan vielä.. Ja ihan normaalia tää sitä paitsi tässä kuumuudessa ja istumatyössä on.

Mua nyt niin ärsyttää. Meillä on vielä asiakkaita ja tiedän, et menee taas myöhäseks. Ja jostain v*tun syystä tosta meidän liikkeen edestä ravaa edes takas yks kundi joka kattoo mua ku halpaa paskaa. Ja mun niin tekis mieli käydä sanoa sille pari valittua sanaa, mut en jaksa nostattaa verenpaineita tollasen takia.

Mut ei parane valittaa, itse oon valintani tehnyt ja tällästä tää on oman liikkeen kanssa. Ja nyt on otettava kaikki "ilo" irti asiakkaista, kun niitä kerrankin on.

Mä luen yhtä palstaa jossa on samoilla vkoilla olevia mimmejä kuin mä ja mua välillä ihmetyttää, kun kaikilla tuntuu vauvan liikkeet vähenevän. Mä oisin joskus jopa tyytyväinen jos toi vauvis vähän rauhottuis. Nyt varsinkin kun se melskaa tuolla niin alhaalla, et tarvii välillä oikein irvistää kun tuntuu niin inhottavalta.
Vaikka toisaalta, ihan varmasti oisin huolissani jos nyt liikkeet vähenis huomattavasti. Eli melskatkoon :)

Huoh, mä haluun kotiin..

pimmu 36+2

Pimmu, mä järkytyin siitä että jalat turpos entisestään synnytyksen jälkeen ja kesti monta viikkoa että ne palautui. Sektio varmaan tietty osasyynä. Ironista oli se että varasin loppuaikana jalkahoidon (jonka peruin) koska ajattelin että vaikka itse olen palasina synnytyksessä, niin ainakin jalat on kauniit. Joopa joo...

Puppella vaan kuumeilu jatkuu. Ei laske alle 38,5 ollenkaan. Viime yönä pari kuumepiikkiä 39,5 ja suppo laski niin että sai nukutuksi, mutta kyllä tekee pahaa kun toista sattuu ja huuto on kuin sireenin ulvontaa. Äitini on varma että on sikaflunssa, mutta mä nyt odottelen ensi yön vielä. Jos aamulla kuumeta niin mennään lääkäriin huomenna. Ollaan nähty ystäviä jotka on palanneet Yhdysvallista, Espanjasta ja Englannista, joten siksi äitini niin varma. Mä silti veikkaan hampaita.

Puppe ei osaa arkailla liikunnan suhteen. Kaamea sotahuuto ja sitten lätee painamaan kädet ylhäällä, eli juoksee menemään kunnes kaatuu. Sohvalta ja sängyltä daivaa alas pää edellä. Ja kun musiikkia kuuluu, niin alkaa pomppiminen ja laulu.

Ootko sä Rosa ihan varma, että Puppe on vasta kymmenen kuukauden? Ihan mahdoton menijä. Meidän pyörylä tyytyy vielä cd:itten viskomiseen ja puita pitkin kävelyyn. Mun siskon mielestä Eeti yrittää toistaa kuulemiaan sanoja, mutta itse en ole moista huomannut. Jos se onkin sikainfluenssaa, niin siitähän sanotaan että nyt olisi parempi sairastaa, kuin vasta toisen tai kolmannen aallon aikana. Mua on ko. tauti alkanut pelottaa, kun luin että 42% tautiin kuolleista on juuri 20-49 vuotiaita. Eli ei siis tapa vanhoja ja heikkoja, kuten normi kausi-influenssa, vaan juuri hyväkuntoisia ja terveitä aikuisia. Tämä on siis Seura-lehdestä luettua, että pitäisi varmaan etsiä joku luotettavampi lähde lieventämään pelkoja. Ja alkaa pesemään käsiä..

Ehkä sä Pimmu tulkitset väärin sen äijän tuijotukset ja se oikeasti kattoo sua himoiten? Jotkut pervot kun tykkää suurista vauvamahoista. ;) No hyi, ällöttää itseänikin että päästän jotain tuollaista ilmoille..

Sulla alkaa jo täysiaikaisuuden raja lähestymään ja vauva voi sit oikeasti syntyä ihan milloin vaan. Kohta sun pitää muistaa ilmoittautua joka päivä, että tiedetään milloin oot lähtenyt synnyttämään kun ei joku päivä ilmoitusta kuulukaan.

Pupelle paranemisia ja toivottavasti ei ole mitään tarttuvaa, ettei teihin vanhempiin tartu.

Miiulle voimia ja pitkää pinnaa pienen temperamenttipakkauksen kanssa!

Ai niin, piti päivittää tyttöjen viime aikojen kolttoset. Taas on limoviikuna nypitty kaljuksi, tällä kertaa molemmat tytöt oli asialla. Irkku purki talouspaperirullan keoksi keittiön pöydälle, eikä sitä saa enää käärittyä niin siististi että mahtuisi telineeseen, joten keko on edelleen siinä pöydällä. Yksi aamu vaihdoin vaipan ensin Eetille (kunnon lörö), kuten normaalistikin, ja päästin sen sitten lattialle ja aloin vaihtamaan vaippaa Irkulle. Sillä aikaa Eeti oli aukonut sen likaisen vaipan ja oli kirjaimellisesti ranteita myöden sonnassa, kun viimein huomasin että mitä se touhuaa. Eetillä täytyy nykyään AINA olla body ja pitkät housut päällä, ettei se pääse tonkimaan päällänsä olevaa vaippaa. Joku ihme viehtymys kakkaa kohtaan.

En muuten käsitä, että minkä ihmeen takia Plaston taaperokärryssä on taaperon sormen mentävät reiät molemmissa päissä??!! Irkun sormet on valehtelematta kymmenen kertaa päivässä jumissa niissä. Joko yksi sormi, tai yksi sormi molemmissa rei'issä..

Yhteistyössä