ajatuksia palstan hengestä ja palstalaisista

• Viestiketjun aloittaja yksi vaan
  • Ensimmäinen viesti
yksi vaan
olen lueskellut näitä viestejä ja vastauksia ja tullut siihen tulokseen että täälä on vain harva ihan muutama jotka ovat kannustavia, positiivisia, tukevia jotka eivät kysele mitään tai poimi tekstistä jotain negatiivistä.
Jotkut ihan varta vasten syyttävät suorastaan,kyselevät miksi, miksi??? Ollaan kateelisia, pahansuopia, vahingoniloisia, epäasiallisia. Aina arvostellaan kaivetaan se negatiivinen sabottava vaikka mistä. Mikä ihme naisia vaivaa?
Harva täälä asiallisesti yritää neuvoa, kannustaa, tukea ja antaa positiivistä palutetta. Toki viestin kirjoittajakin voisi ehkä tarkkaan miettiä mitä kysyy ja millä tavalla kysyy?
Täälä on hyvä ilkeillä tai kerjätä kehuja???
no joka tapauksessa toivotan kaikille, ihan kaikille HYVÄÄ JOULUA!

vieras
Mutta muttaa.... jos joku kertoo tilanteen omasta mielestään neutraalisti, ja lukija huomaa, että ap ei huomaa tilanteessa omaa roskaa, esim.

niin ehkä hän itse miettii käytöstään, jos joku kertoo hänelle, että hänenkin käytöksessä on paljon parannettavaa.

mitä järkeä tässä olisi, jos joku kertoisi tilanteen, ja kaikki automaattisesti alkaisi puoltaa eikä kyselisi mitään mitä ei mainittu?

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Niin, no, mä ajattelen noi negatiiviset niin, että niiden kirjoittajilla taitaa olla huono päivä.

Eikös meillä kaikilla joskus?

Ja hyvää joulunaikaa sinullekin! :flower:
Mut ne saa ainakin pahalle mielelle hetkeksi aikaa,otetaan nyt esimerkkinä tuplaonni,jonka kimpussa eräät idiootit roikkuvat.

Miä
Samaa on mietitty useammankin kerran. Miä olen vähän sitä mieltä että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin voi olla hiljaa :D Tottakai saa ihan suoraan sanoa mielipiteensä mutta senkin voi tehdä niin monella tavalla. Toisaalta kirjoitettu teksti voidaan helposti ymmärtää väärin, kuulostaa töksähtävältä vaikkei tarkoita sitä. Mutta hyvää joulua siullekkin =)

Olen ainakin pyrkinyt olemaan asiallinen. Tunnustan, että mulla on sellasiakin nikkejä, jotka saa "karvat nousemaan pystyyn", mutta en vastaile heille, ettei tuu sanottua pahasti.

Hyvää joulua vaan munkin puolesta ap:lle ja muillekin :flower: :xmas: !

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Niin, no, mä ajattelen noi negatiiviset niin, että niiden kirjoittajilla taitaa olla huono päivä.

Mut ne saa ainakin pahalle mielelle hetkeksi aikaa,otetaan nyt esimerkkinä tuplaonni,jonka kimpussa eräät idiootit roikkuvat.

No se on totta, että kohde voi saada pahan mielen.
Eikä se ole kivaa.

Mutta siltikin se luultavasti johtuu siitä että sanojallakin on huono olla.

yksi vaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta muttaa.... jos joku kertoo tilanteen omasta mielestään neutraalisti, ja lukija huomaa, että ap ei huomaa tilanteessa omaa roskaa, esim.

niin ehkä hän itse miettii käytöstään, jos joku kertoo hänelle, että hänenkin käytöksessä on paljon parannettavaa.

mitä järkeä tässä olisi, jos joku kertoisi tilanteen, ja kaikki automaattisesti alkaisi puoltaa eikä kyselisi mitään mitä ei mainittu?
vastata voi monella tapaa, asiallisestikkin!( niikuin sinäkin nyt) tämä netissä kirjoitteleminen on mielestäni aika vaikeaa että tulee oikein ymmäretyksi tarkoitan siis palstalaisia.

ihmisiähän täällä on. ei kaikki ole oikeassa elämässäkään peruspositiivisia, joten miksi palstallekaan eksyisi vain kaikki kimppahali-ihmiset.. :whistle:
eri asia sitten kannattaako tätä palstatouhua ottaa niin tosissaan että vetää herneet nenuun suorastakaan vi**uilusta.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:

No se on totta, että kohde voi saada pahan mielen.
Eikä se ole kivaa.

Mutta siltikin se luultavasti johtuu siitä että sanojallakin on huono olla.
Tulee välillä ihan kouluajat mieleen,olin siellä kiusattujen puolella :ashamed:

vieras
jos tänne tulee joku, joka kirjoituksessa haukkuu jonkun toisen tai jonkun lapsen, yritän aina lukea tekstin täysin puolueettomasti ja luenkin, ja jos kuitenkin itse aloittajassa on suurin vika, kerron kyllä sen hänelle ihan suoraan, enkä ala nuoleskella.

tai jos joku tulee ja valittaa köyhyyttään, vaikka tekstistä tulee ilmi, että on laittanut lapsileen kalliit lahjat, on valtavasti ylimääräistä rahaa jouluruokaan saanut setelien muodossa, ja on esim .tehnyt kalliin remontin ja kaikki on maksettu (oli vähän aikaa sitten) niin tottakai kerron hänelle mielipiteeni, että on turhasta marisija, ja oikeasti rikas...

en ole kateellinen tai pahansuopa tai vahingonilonen ollenkaan. en vaan jaksa valehdella kenellekään. mitä järkeä sellaisessa on?
jos joku kysyy apua esim väkivaltaisessa perheessa ym. niin yritän tukea ja auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
ihmisiähän täällä on. ei kaikki ole oikeassa elämässäkään peruspositiivisia, joten miksi palstallekaan eksyisi vain kaikki kimppahali-ihmiset.. :whistle:
eri asia sitten kannattaako tätä palstatouhua ottaa niin tosissaan että vetää herneet nenuun suorastakaan vi**uilusta.
Eli sinä lukeudut myös näihin vittuilijoihin,onnea valitsemallasi tiellä :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos tänne tulee joku, joka kirjoituksessa haukkuu jonkun toisen tai jonkun lapsen, yritän aina lukea tekstin täysin puolueettomasti ja luenkin, ja jos kuitenkin itse aloittajassa on suurin vika, kerron kyllä sen hänelle ihan suoraan, enkä ala nuoleskella.

tai jos joku tulee ja valittaa köyhyyttään, vaikka tekstistä tulee ilmi, että on laittanut lapsileen kalliit lahjat, on valtavasti ylimääräistä rahaa jouluruokaan saanut setelien muodossa, ja on esim .tehnyt kalliin remontin ja kaikki on maksettu (oli vähän aikaa sitten) niin tottakai kerron hänelle mielipiteeni, että on turhasta marisija, ja oikeasti rikas...

en ole kateellinen tai pahansuopa tai vahingonilonen ollenkaan. en vaan jaksa valehdella kenellekään. mitä järkeä sellaisessa on?
jos joku kysyy apua esim väkivaltaisessa perheessa ym. niin yritän tukea ja auttaa.
ja se vielä, että koskaan en osallistu ketjuihin, joissa ihmetellään tupakoijia tai lihavia tai alkoholin käyttöä tai "kotiäitejä" tai "uraäitejä" mitä vaan, jotka selvästi tehty ihan vain ilkeilläkseen ja omaa paremmuutta osoittaakseen

mutta siis nuo valitusketjut luen täysin puolueettomasti ja sanon suoraan jos valittaja on syypää itse, tai osaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Samaa on mietitty useammankin kerran. Miä olen vähän sitä mieltä että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin voi olla hiljaa :D Tottakai saa ihan suoraan sanoa mielipiteensä mutta senkin voi tehdä niin monella tavalla. Toisaalta kirjoitettu teksti voidaan helposti ymmärtää väärin, kuulostaa töksähtävältä vaikkei tarkoita sitä. Mutta hyvää joulua siullekkin =)
Niin samaa mieltä. Jos ei oo mitään hyvää sanottavaa niin voi pitää sen näppiksensä hiljaa ja kärsiä ihan yksinään sen oman pahan olonsa. tai avata vaikka oman vitutus ketjun. Ja sitten nää nimiketjut, vaikka se nimi annetaan täällä arvosteltavaks niin onko se pakko arvostella niin julmasti? Jos ei tykkää niin ei tykkää, ei sitä sen enempää haukkua tarvi.

no

Si tääl on jollain kokoajan huono päivä

tykkään
Piikittely kai kuuluu palstan luonteeseen? Kyllä mä ainakin jopa odotan saavani hyvin erilaisia kommentteja, jos jotakin kyselen tai kerron. Sehän ois ihan tylsää, jos kaikki vain peesailisivat ja paijaisivat.

Parhaimmillaan palstailu on ajatusten "haastamista", asioiden monien puolien näkemistä. Mut onhan täällä toki niitäkin, jotka lyö mielipiteensä lukkoon, eivätkä kykene keskustelemaan ja argumenttien loputtua siirtyvät henk.koht. solvauksiin.

Yhteistyössä