AJATUKSESTA YRITYKSEEN 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sade81

Vieras
Lissu28 28+26 Y12/05
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 32+36 Y02/07
Angsteri 28+31 Y3/07
Erica 31+34 Y3/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Ballerina 30+28 Y06/07
Sade81 26+28 Y06/07
Pimmu 22+24 Y05/07
Mi-iu 22+26 Y08/07

Rosa, en muista ootko kertonut millainen hääpuku sulle tulee?

Mi-iu, joko täti on tullut kylään?

Hassua kun mulla on nyt taas tosi seesteinen ja hyvä olo enkä yhtään stressaa vauvoista, mutta eiköhän taas 2 viikon päästä ala jo pientä stressinpoikasta olla ilmassa..

Jännäyslista

Mi-iu 30.8-1.9
Lissu 31.8-2.9
Maijuliini 2.9.
Iipi 8.-10.9.
Rosa 13.9.
Angsteri 15.9
Minni 14-16.9
Sade 26.9.

Mä liitin ton jännäyslistan tänne myös. Siitä voi sitten poistaa nimensä jos se himputin täti tunkee kylään.

Huoh, mulla alkoi tänään taas opiskelut oikein kunnolla... Tosi mielenkiintostakin kyllä, mutta sitten niitä jotain pakollisia tylsiä juttuja...

Mulle ei tule valkosta hääpukua, eikä muutenkaan perinteistä. Luulin siis, että mennään vaan keskenämme ja ehkä maistraatissa, niin ostin sellasen hameen/kesämekon jollaisesta olen aina haaveillut, jota voi pitää muissakin juhlissa tulevaisuudessa, mutta en ole raaskinut ostaa. Ja sain sellaisen vielä sattumalta Helsingistä kesän lopussa alennusmyynnistä, eli maksoi kohtuullisesti, vaikken sen hintaista muuten kuin häihin ostaisikaan. Ja nyt siis sain hyvän syyn ostaa. Olen tyytyväinen siihen. Väriltään fuksiaa, hopeaa ja valkosta, vaikee selittää... Varmistin papilta, ettei olkapäiden tartte olla peitettyinä, koska kyseessä ei ole peruskirkko. Ajatuksena on, että Italiassa on vielä lämmintä, että voin siellä painaa menemään hamosella.

Mies taas osti tosi makeen mustan italialaisen puvun, missä on haaleita "liituraitoja", sekin saatiin kesäalesta eli hyvä ostos. Ja se takki näyttää hyvältä sellaisenaan muidenkin housujen kanssa.

Hei mistä löysitte niitä vanhoja raskauslehtiä neitstä??? Mulle kävi hassu tuuri, kun eilen vein roskia ja lehtiroskiksessa oli päällimmäisenä pari sataa (!!!) Kaksplussaa. Uusin numero oli tosin vuodelta 2003. Tietty raahasin niitä kotiin kaksin käsin. Mutta oli tosi tylsää luettavaa. Ne kakarat oli tosiaan 2+++. Eli melkein koululaisia jo. Ja näköjään muutamassa vuodessa vaihtuu aika paljon suositukset sun muut. Eikä niissä ollut raskaudesta oikein mitään. Eikä ainakaan raskauden yrityksestä Se Odotus-lehti ilmestyy niin harvoin, että mielelläni lukisin vanhoja numeroita.

Jännäyslista

Lissu 31.8-2.9
Maijuliini 2.9.
Iipi 8.-10.9.
Rosa 13.9.
Angsteri 15.9
Minni 14-16.9
Sade 26.9.

Poistin itteni nyt listalta kun tänään alkoi menkat... olin vielä ekaa päivää tuolla yhdessä pk:ssa ja kärvistelin sitten kipujen kanssa puoleenpäivään asti... puolenpäivän aikaan sattu jo niin paljon että pyysin tablettia työkaverilta ja kun menin haukkaamaan happea niin silmissä vaan sumeni ja kylmä hiki valtas kehon... sitten menin lattialle makaamaan ja jalat sohvalla... (näin annan siis erittäin hyvän vaikutelman ensimmäisenä päivänä).. mutta monet huomas ja kyseli että mikä on, kukaan ei kävellyt ohi kysymättä... sain vielä toisenkin tabun joltain.. kärvistelin siinä tunnin, sit rupes vähän helpottamaan että pystyin siirtymään nukkariin ja siellä sitä jatkui enää vähän aikaa...
että kyllä täti tuli ja millä vimmalla tulikin... saakeli että sattui :(
Jos olisin ollut vanhainkodissa hki:ssä töissä niin olisin soittanu jo itelleni ambulanssin... mutta nyt oli skarpattava sen verran että saa hoidettua päivän loppuun... yritin lääkäriä varata, mutta tässä kaupungissa se taitaa olla mahdotonta.. :P
Täytyy huomenna varautua kunnon lääkkein kun lähtee töihin...huoh!

Onneksi ei ole nyt ollut masu pipinä..

että semmosta.... mä joudun varmaa nyt vajaa kolme viikkoa oottaa ovista, mulla ku on nää hemmetin pitkät kierrot :/

Mi-iu, aika oudot noi sun oireet! Siis, että noin voimakkaana ovat. Tulee ihan mieleen varhainen km, kun sehän tulee 80% menkkojen aikaan. Tämä siis vain, jos sulla ei yleensä ole noin voimakkaat kivut. Muuten, älä nyt itseäsi jännäyslistalta poista -laita vain uusi jännäyspäivä ensi kuulle, jos haluat!

Rosa, pukunne kuulostaa upeilta! Ensi lauantainako se suuri päivä on?

Mä ylitin itseni ja poljin 40 minsaa kuntopyörää. Mulla on nyt liikkuminen jäänyt tän "syysmasennuksen" takia. Täytyy nyt koittaa tsempata!

Gallup: 1. kuka julkisuudenhenkilö ärsyttää teitä eniten? (nainen ja mies)
2. Kenet julkisuudenhenkilön näitte viimeksi?
3. Ketä julkkista tai melkein julkkista olette kätelleet viimeksi?

Tällaista alkuviikon ratoksi, heh!

Hyvä gallup!

1. Ärsyttää eniten EHDOTTOMASTI Susanna Sievinen ja miehistä Vesa Keskinen. Grrrr.....

2. Näin viime viikolla Ellenin ja Jonen yhdessä pizzalla.

3. Jos se nyt on julkkis, niin Reijo Mäkeä viime viikolla.

Ja ne häät on vasta parin viikon päästä... Nyt yritän saada sen "kappelitilan" vastaavaa kiinni, kun sain sellasen idean, että heti vihkimisen jälkeen juotaisiin maljat siinä tilassa, eli ei käveltäisi mihinkään pois. Se on niin pieni, kaunis ja intiimi tila maan alla. Eli koitan saada selville saako siellä nostaa maljat vai suuttuuko Jeesus... Kun sehän ei kirkko ole kuitenkaan.

Wau, Angsteri, vai kuntopyörää. Mun pitäis alottaa kans, mutta ei ole vielä tullut sellasta fiilistä. Jalkapalloa olen käynyt pelaamassa viikottain, mutta sen lisäks pitäis laoittaa jumppa. En vaan saa raahauduttua salille.

angsteri, on mulla ennenkin ollut kovia kipuja menkkojen aikaan... muutaman kerran vuodessa, ei siis joka kerta tarvi kauhulla odottaa menkkoja...

laitan sen uuden jännäyspäivän jos nään ovista..

tosta gallupista...
Mua ärsyttää kans eniten susanna sievinen ja vesa keskinen!!

Moiks. Täällä ei menkkoja vielä kuulu. Saa nähdä koska ne tulee. On tuolla kaapissa yks testikin, mut saa nähdä koska sen tee. Taidetaan lähteä yökyläileen mun perheen luo. Meillä täällä taloyhtiössä remppa käynnissä, sammuttavat lämmötkin yöksi. Nyt alkanut yöt kylmeneen jo, niin ei kehtaa pikkuista alkaa palelluttaan ja ikävähän se pyllykin on pestä kylmällä vedellä.

hieman spookia (hmm, kirjoitetaankohan se noin?) anoppi siis kävi kylässä ja hän näkee aina kaikkia unia ja muutenkin uskoo ehkä jollain tasolla tuollaiseen yliluonnolliseen jne...no kertoi sitten kun oltiin kahviteltu että oli nähnyt unta että meille oli syntynyt 22.5 vauva (tosin unessa oli nähnyt vaan pään syntyvän, ei siis saanut selville sukupuolta)...no tajusin sitten äsken kun olivat jo lähteneet, että jos se 9kk lasketaan vikoista menkoista niin mun edelliset menkat alkoi 22.8 niin eikös se olisi juuri 22.5!! tosin ei ollut puhetta tuon unen vuosiluvusta..

en nyt silti varmana usko että nyt tärppäisi kun en itse juurikaan usko ennenuniin, mutta aika moinen sattuma ja vähän jotenkin hirvittää. Tietysti pidän peukkuja että olisi ennenuni ja tästä kierrosta sitä raskautuisi mutta eipä ole maailmanloppu jos ei vieläkään.

Nyt on aloitettu jtp ja seuraavat 2 viikkoa olisi tarkoitus ainakin näin mennä. kp13 menossa ja kierto 37pv joten on tässä vielä yli 20pv odoteltavaa..plaah.

Mi-iulle halit, kuulosti aika kauhealta noi kivut!! tuskinpa sillä mitään huonoa ensivaikutelmaa annoit, naiset kuitenkin tietävät kuinka ilkeä täti voi olla niin varmaan sait vaan sympatiat :)

Hmm, mä jätän ton gallupin 2 ja 3 väliin kun tunnen julkkiksia paras kaveri-tasolla niin en viitsi nyt siis nimiä kertoa, juttelen kuitenkin vähintään viikoittain. Tällä hetkellä eniten ärsyttää Ellen Jokikunnas ja Keskinen ja muutenkin kaikki turhat julkkikset (siis kaikki missit, silikonipovet yms)

Toinen gallup: mitä mieltä kauneusleikkauksista? menisitkö itse? jos niin mitä tekemään?

Mun mielestä ok jos on kyseessä joku tosi paha kosmeettinen ongelma, esim tulipalossa vaurioitunut tai syntymävika mutta normaalinäköisten ei mun mielestä kuuluisi mennä. Ollaan kaikki ainutlaatuisia ja tarkoitettu juuri sellaisiksi kun ollaan =) Ajatustasolla jos jotain haluaisin muokata niin silmälasit pois (mutta en uskalla mennä leikkaukseen..), rintojani rakastan vaikka ovatkin pienet ;)

Argh! Unelmien poikamies valkkas sit sen tylsän tädin. Eikä mun suosikkia Moanaa... Mut luin netistä ettei suhde kestänyt vaan ovat "ystäviä" vaan nykyään. Hah, ihan oikein!

Mieletön toi uni, Sade. Toivotaan täysillä että se olis enneuni tai itsensä toteuttava uni, peukut pystyyn!

Jos jollain on palovamma tai syöpä ollut ja sen jälkeen korjataan niin sitä ei kutsuta ihan kauneusleikkaukseksi. Mut itse en menisi mihinkään kauneusleikkauksiin. Mun muutamalla kaverilla on silikonirinnat ja botoxia nassussa, enkä ikinä haluaisi sellaista itselleni. Vaikka ne rinnat on muutamalla tosi kauniin luonnolliset, ja sopii heille kyllä. Mä ihailen niitä vanhempia naisia jotka on ylpeesti sen ikäisiä kun ovat, jotka kantaa itsensä kauniisti ja joista huokuu karisma. Itsetunto ja kauneus tulee sisältä päin, tän ikäsenä kauneusleikkaukseen meno olis MUN MIELESTÄ merkki omasta epävarmuudesta ja huonosta itsetunnosta. Sen ymmärrän jos vanhemmiten haluis kohottaa silmäluomia jne. Mun miehen exällä oli pakaraimplantit. Mun mielestä toi on naurettavaa. Ja hän säästi kuukausittain silikonirintoihin. Tää on vaan mun mielipide! Mutta lukisi vaikka kirjoja tai opiskelis, aloittais uuden harrastuksen niin ehkä itsetuntokin kasvaisi. Mut jokainen tavallaan. Meitä on moneen junaan.

Sade, mun hyvä ystävä oli viime viikolla silmien laserleikkauksessa ja on nyt pettynyt siihen ETTEI MENNYT AIKAISEMMIN. Ei voi uskoa tulosta. Häntä pelotti ihan kauheesti ja siirsi leikkausta aina eteenpäin. Viimein uskaltautui. Kallishan se oli, mutta nyt hihkuu ihan jokaista pientä juttua. Eli jos tosissasi suunnittelit, niin tee se! Mun ystävä ihan innoissaan kun saunottiin ja selitti että näkee kaakelien lian ja varpaankyntensä ja lokit merellä, mä olin ihan häh, koska en tajunnut mistä puhui, kun en ole ymmärtänyt ettei ennen ole nähnyt.

Mullakin on pienet rinnat, 75B, ja tykkään niistä kovasti, ikinä en niihin täytettä tunkisi.

Voi Rosa, sä kirjoitit, kun mun kynästä eli olen TÄYSIN samaa mieltä kauneusleikkauksista!!!

Sade, uskomaton toi enne-uni!! Nyt peukut pystyyn!!!

Sitten "mun omaan" gallupiin! Ärsyttävin julkkis on Vesa Keskinen, Ellen Jokikunnas ja muut tyhjänpäiväiset esittäjät ja Jonna ex-Kauppila. Jonnasta olen kuullut niin hirveesti negaa ettei mitään rajaa. Se sanoo mm. normi-ihmisiä taviksiksi ja nostaa itseään jalustalle jatkuvasti ja on älytön kiukuttelija. Viimeksi näin livenä Lolan ja viimeksi kättelin Jypin valmentajan.

Nyt hyviä öitä ja vaikkapa vauva-unia kaikille yrittäjille!

heh, mä katoin kans unelmien poikamiehen.... ennen en tykänny siitä moanasta ku tuntu et se oli niin kiero.. mut olin silti ihan varma et se valitsis sen.. pikkasen joutu ite hillitsemään itteni ku toinen kyynelehti siinä, ihan hirveetä!
ajatella nyt et "paljastaa" sydämensä toiselle ja kertoo kaiken luottamuksellisesti ja rakastaa, niin toinen sitte sanooki että mä en valinnu sua... ough! karseeta!

Mä en kyllä kauneusleikkaukseen menis.. mun mielestä kans puhuu huonosta itsetunnosta.. tai tyhmyydestä.. (en tarkoita siis kaikkia.. mutta just jostai semmosest ittesäpaljastelijast joka on "alasti" joka lehes, kattokaa mul on nyt D-kupin tissit..) Just jos on joku palanu iho tai jotain, niin on ihan ok että menee laitattamaan sitä enemmän sen näköseks mitä on ollu /"normaalimman" näköseks..

Ja noista kauneusleikkauksista.. mä aina miestä kiusasin että meen rintojen pienennysleikkaukseen kohta (kun käytin pillereitä niin ne oli vielä hieman turvoksissa, ja kun muutenkin on ihan tarpeeks isot... kalliiks tulee käydä erikoisliikkeist ostaa liivejä)

Sateelle tosiaan toivotaan että uni pitää paikkansa!!

Mulle vyöhyketerapeutti sano että "ootte siis tyttöä tekemässä".. tosin sano että viel ei olis kyl parhain aika, mutta että pian kuulemma olis... varmaa siis joskus muutamien kuukausien päästä... katsotaan! :)

mullakin on parilla kaverilla silikonirinnat enkä todellakaan tajua miksi. Kävivät virossa ottamassa ne kun tuli halvemmaksi, mutta siis vaikka on kuinka luonnollisen näköiset niin silti en tajua. Raskauden/imettämisen jälkeen voisin tajutakin mutta tämän ikäisenä en vaan ymmärrä :(

Mulla on tosi moni tuttu käynyt laserleikkauksessa ja kaikki kehuvat mutta silti en vaan uskalla enkä niin tosissani sitä kaipaakaan. Siis kun on käyttänyt jo 15v laseja niin se on niin normaalia. Ja joo, näkisihän sitä maailman ihan eri tavalla mutta toisaalta ehkä ihan hyväkin että en aina näe kaikkia likatahroja jne ;)

mi-iu, tosi jänniä noi vyöhyketerapeutit, siis että näkevät noin paljon yms!! peukut pystyyn että tuo aika koittaisi nopsaan!

Mihin se kesä karkasi?!? Aamulla oli lunta maassa! Ja ei, ei asuta edes Lapissa.

Voi mi-iu! Rutistukset menkoista.

Noihin menkkakipuihin. Onneksi sä et joudu jokaisten menkkojen takia kärsimään noista hurjista kivuista. Mä joudun...
No joo. Mutta jos menet gynelle valittamaan noita kipuja niin pyydä esim Panacodia. Mulla se on ainoa mikä auttaa. Ja jos menkkakivut tulee yllättäen päälle, niin panacodit poretabletteina on kyllä taivaallinen keksintö. Vaikka maistuvatkin aivan hirveille.

Toivottavasti oli enneuni, Sade :) bd

Mä voisin hyvin mennä leikkauttamaan jotain ihan ulkonäön vuoksi. Esim roikkuvia luomia tms. Ja jos tissit jäisivät ihan totaalisen tyhjiksi imetysten jälkeen niin voisin ottaa keittosuolatäytteet. Ehkä.

Ellen on kyllä ehdoton inhokki, samoin Matti.
Hmm. Taisi olla Ben Z. joskus vuosi sitten.
Ja kättelin samaista ihmistä. Olikohan se vuosi sitten, oli joku vaalikampanja menossa... Hmm...
Täällä periferiassa ei paljon julkkiksia ole...

Pah. Mulla on mennyt yön aikana syvät vatsalihakset johonkin ihmeen kramppiin. Saa ihan oikeasti keskittyä, että saa ne hetkeksi rentoutettua. Ärsyttävä tunne. Mutta selälle tekee hyvää :D

Huomenta!

Oho, lunta jo maassa! Täällä vaan on sateisen synkkää ja harmaata.

Siis mä en tiedä mikä on: olen ihan väsynyt ja kaikki vituttaa. Tätä on jatkunut jo yli viikon. Muuten, mikä teillä on normaali ruumiinlämpötila? Muistaakseni mulla on 36,4, mutta en ole varma ja nyt ovulaation jälkeen se on ollut 36,6 , 36,7 ja 37 ja 37,1. Tänään oli ton 36,6, joten raskaustoiveet vähän hiipuivat. Huomenna on edessä taistelu lekurin kanssa. Saa luvan suostua simppatestiin ja muutamaan muuhun!!

Voi Angsteri... Onko sulle syksyt yleensä vaikeita? Kun valon määrä vähenee?
Paistaako siellä aurinko? Pääsetkö happihyppelylle naama aurinko kohti? Pääsetkö luonnon veteen uimaan? Kylmä vesi tekee hyvää. Maistuisiko keltaiset hedelmät?

Ei mulla ole koskaan ennen ollut mitään syysmasennusta. Tää on varmaan vaan oman nyytin puutetta. En tiedä. Yleensä olen pitänyt syksystä, mutta nyt en oikein saa mitään erityistä nautintoa kynttilänvalostakaan. Höh, no mutta onneksi tätä on jatkunut vasta viikon. Eiköhän se ohi mene.

Huomenet kaikille tasapuolisesti! Ketä nyt sitten taas hereillä on, Saana ainakin aina takuuvarmasti.. :)

Mi-ulle kamalasti haleja tädistä johtuen, tiedän, kuinka musertava tunne tuo on, kun ensimmäisessä yrityskierrossa täti saapuukin paikalle, siihen ensimmäiseen yrityskiertoon kun latautuu niin kauheasti odotuksia.. Toivotaan, että saat jo toisesta kierrosta plussan, vaikka nyt varmaan sinusta tuntuukin, että seuraavaan ovikseen on turhan pitkä aika! :)

Angsteri, toivottavasti harmituksen tunteet häviävät pian.. Itelläkin niitä asiasta vaihdellen on kuukausittain, kuuluu tähän naisen elämään.. ;) Anteeksi, jos utelen, mutta miksi haluatte testata miehen simpat, kun eikös teillä ollut se km (anteeksi jos muistan nyt väärin), eikös se jo todista, että simpat toimii? :))

Rosan häät kuulostavat ihanille, mullakin oli alkuun jotain tuon tyylistä mielessä, mutta sitten päädyinkin haluamaan vähän isommat häät ja nyt olen kyllä tyytyväinen, että jaksoin ne järjestää, sen verran ihanat niistä tuli.. ;)

Kauneusleikkauksista, ei mulla niihin ole oikein mielipidettä, jokaisen oma asia. Eipä ole multa pois, jos joku menee ja sillä vaikka kohottaa itsetuntoaan. Itsellä ei ole mitään, mitä tällä hetkellä edes haluaisin korjata, joten en ole edes miettinyt koko asiaa omalta kantilta. Silmäleikkauksessa olen ollut ja se oli kyllä kannattava päätös, en ole päivääkään katunut siitä, siitä on jo kuutisen vuotta, kun silmät on leikattu. :)

Mulla oli eilen ovis, testin mukaan ja tuntemuksetkin oli sitä luokkaa, vatsaa kivisti kuin kuukautisissa koko päivän. Ne pirun menkat vaan tulee taas liian aikaisin.. Grrrr..

Anna, se saattoi olla tuulimunakin. Halutaan tutkituttaa, koska mies on ammatiltaan urheilija ja siksi epäilee simppojensa toimivuutta (sellainen ryminä laji) ja että saataisiin tieto siitä kuinka paljon on toimintakykyisiä siittiöitä. Esim. että kannattaako puuhailla kerran päivässä vai joka toinen päivä, yms. Tähän vaikuttaa myös se, että ollaan nyt puolivuotta pois Suomesta, mikä tarkoittaa että jos ei tärppää niin tutkituttaminen menee myöhään keväälle ja mä tiedän, että tutkimuksiin on kovat jonot, lapsettomuushoidoista puhumattakaan. Sitten lapsettomuushoidoissa on aina ne perhanan kesätauot. eli jos meillä ei ole kaikki kunnossa, niin sitten päästään hoitoihin vasta syksyllä ja taas talveksi ollaan muuttamassa muualle. Eli me myös tapellaan aikaa vastaan...

Angsterille tsemppiä vitutukseen! Täällä on sama homma eikä loppua näy.

Sade: mä olen kanssa miettinyt tuota laserleikkausta... Pakko olla koko ajan lasit/piilarit. Viimeksi viime yönä mietin, kun ei saanut unta :) On vain niin kallista. ODL:llä saisi kuulemma korjausleikkauksen tarvittaessa ilmaiseksi.